Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] HDD load op glowfeet

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Ik heb het volgende bedacht om de HDD load op mijn RGB led glowfeet te laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/a.essen/temp/hddfeet.gif

Met schakelaar 2/3 (Dit wordt een gecombineerde schakelaar) kan ik kiezen tussen groene of blauwe glowfeet. Met schakelaar 1 kan ik kiezen dat dmv het relais, zodra de HDDled gaat branden, de het rode kanaal op mijn glowfeet gaat branden en het andere kanaal tijdelijk uit gaat, of dat gewoon alleen het rode kanaal gaat branden en er voor de rest geen kleur brandt als ik dit niet kies met schakelaar 2/3 vanzelf. Volgens mij is dit schema bijna goed, op een paar dingen na.

- Ik zie mijn HDD led wel eens op halve kracht branden. Hoe moet ik zorgen (het liefst door middel van een potmeter zodat ik de drempelgrens kan instellen) dit kan regelen?

- Ik heb inminddels op een ander forum te horen gekregen dat ik geen relais moet gebruiken maar condensators. Wie weet hoe mijn schemaatje er dus moet uit zien?

Alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 11% gewijzigd door _eXistenZ_ op 12-06-2005 22:45 ]

There is no replacement for displacement!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Erm... Je wilt dus:

1) Rood licht constant
2) HD Load switchen tussen blauw en groen

Dan kun je toch simpeler stroom op rood zetten (want die is toch constant, dus geen HD Load) en dan op het HD-load-kanaal een schakelaar die schakelt tussen de blauwe en de groene led(s)

Het branden van je HD led op halve kracht komt omdat je HD dan niet de volledige pulse van stroom afmaakt. Een HD led aansluiting geeft namelijk niet minder volt, maar alleen wel of niet (een HDledaansluiting is zeg maar binair (0 of 1) en niet decimaal (0 tm whatever)... (rare vergelijking maar zo snap ik het zelf iig ;)))

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

ik zou wel ff een diode plaatsen (a-paralul aan je relais) en je relais via een transistor schakelen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Hey, dit was ik ook al van plan, maar ik was nog niet beginnen uitdenken omdat ik nog geen plexi heb en nog minder kennis van electronica, dus deze thread blijf ik lekker volgen..

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
je mag absoluut geen relais rechtstreeks aan op de aansluiting van je HD LED hangen, je zult aan je hd led een optocoupler moeten hangen.

Dan zal je HD led niet op halve kracht branden maar heel snel knipperen, iets wat jij ziet als feller/zachter branden.

Zoizo geen relais gebruiken omdat de pulsjes niet groot genoeg zijn om je relais te laten schakelen. gebruik dus een optocoupler die eventueel een daar een tansistor achter die je led's sturen.

• AJK
  • Laatst online: 22-11 20:40

AJK

...

eXistenZ_NL schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:44:

- Ik zie mijn HDD led wel eens op halve kracht branden. Hoe moet ik zorgen (het liefst door middel van een potmeter zodat ik de drempelgrens kan instellen) dit kan regelen?
dat kan (makelijker) met een comparator dit is een poort met een + een - en een uit gang (base) en als ik me het goed herinner zet je op de - de spanning waarbij die moet schakelen (bijv. 3v dan schakelt ie bij alles hoger dan 3v) op de + zet je dan de stroom waaraan diedaat meten (bijv is de spanning in dit geval kleiner dan 3v dan gebeurt er niks is het grooterdan laat de comparator stroom door) deze spaning beland dan bij de uit gang

• kippy
anthonyjameskok schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:05:
[...]

dat kan (makelijker) met een comparator dit is een poort met een + een - en een uit gang (base) en als ik me het goed herinner zet je op de - de spanning waarbij die moet schakelen (bijv. 3v dan schakelt ie bij alles hoger dan 3v) op de + zet je dan de stroom waaraan diedaat meten (bijv is de spanning in dit geval kleiner dan 3v dan gebeurt er niks is het grooterdan laat de comparator stroom door) deze spaning beland dan bij de uit gang
Er komt altijd 2.5V uit de HD led aansluiting op het moederbord, je led brand niet op halve spanning of iets dergelijks. de LED knippert gewoon retesnel dus een comperator gebruiken is totaale onzin.

• _eXistenZ_
@ Gr0wLiThE

Het rode kanaal moet reageren op de HDDload. Het groene of blauwe (Net wat ik gekozen heb) moet op dat moment gewoon even uit.

@ kippy

Kan jij eens even een schemaatje fixen hoe het zou moeten dan, ik snap er bijzonder weinig van, optocouplers...

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Een optocoupler is een ledje en een transistor die bij licht inschakelt in 1 behuizing. De kant met het ledje sluit je aan op de moederbord. Elke keer als de HD-led een puls krijgt gaat dus dat ledje aan en schakelt de transistor aan. Aan de kant van de transistor maak je je rode ledje (eventueel nog met schakelaar dus). Niet het weerstandje van je led vergeten he ;)
De groene en blauwe led kun je gewoon schakelen met een aan/uit/aan schakelaar.

Edit: Een schemaatje op Google gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.prodex.de/produkt_images/84926-big.jpg

Hier zitten dus twee optocouplers in.

[ Voor 24% gewijzigd door brinkdinges op 13-06-2005 11:02 ]

Casemod: Cubeleon

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Relaitjes? Optocouplers? Waarom zo moeilijk?

Gebruik gewoon een transistor, die belast je mb minimaal. Is zo te berekenen: hoeveel mA gebruiken de leds?

/edit: transitoren schakelen nog sneller ook

[ Voor 14% gewijzigd door MeMoRy op 13-06-2005 11:39 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• brinkdinges
Met een opto heb je je mobo wel galvanisch gescheiden van al je andere geknutsel, dat kan ook wat waard zijn ;)

• kippy
MeMoRy schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:39:
Relaitjes? Optocouplers? Waarom zo moeilijk?

Gebruik gewoon een transistor, die belast je mb minimaal. Is zo te berekenen: hoeveel mA gebruiken de leds?

/edit: transitoren schakelen nog sneller ook
Ik zou toch niet graag een optocoupler gebruiken, als je dan een keer een fout maakt blaas je alleen je optocoupler op en niet een stuk van je mobo. Zou toch net jammer zijn en die dingen kost ook niet veel en zo.

• _eXistenZ_
We zijn al aardig ver, maar het is de bedoeling dat op precies hetzelfde moment dat het rode kanaal van de RGB ledjes aangaat, het blauwe of groene kanaal uit gaat. Ander branden de RGB ledjes geel of roze tijdens HDDLoad en niet rood :) Zodra de HDDled uitgaat, moet het rode kanaal van de RGB leds weer uit gaan, en de groene of blauwe (net welke ik gekozen het met de knoppen) weer aan gaan. Zodat je dus een wisseling tussen (blauw of groen) en (rood) ziet laat maar zeggen.

/edit

Ik had misschien even in mijn startpost moeten melden dat mijn glowfeet RGB leds hebben, en de rest van mijn mod groen/blauw is, daarom die groen/blauwe kleuren tijdens HDD idle tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-06-2005 12:59 ]

• MeMoRy
Ok, je hebt gelijk.
Maar dan zou ik nog steeds geen relais gebruiken

• kippy
dan gebruik je nog een NOT poortje er bij of een AND poortje waarvan je de 2 ingangen verbind.

Verwijderd

kippy schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:16:
dan gebruik je nog een NOT poortje er bij of een AND poortje waarvan je de 2 ingangen verbind.
Wat bedoel je precies met "NOT-poortje" en "AND-poortje"?
brinkdinges schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:00:
Afbeeldingslocatie: http://www.prodex.de/produkt_images/84926-big.jpg
Hier zitten dus twee optocouplers in.
Hoe sluit je dit dan aan? Waar komt de + en waar de -?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:28 ]

• kippy
Een "NOT" poortje is een component dat data kan inverteren. Dus als op de ingang 5V staat komt er op de uitgang 0V te staan en andersom.

Een 4069 is bijvoorbeeld een NOT poort

http://www.standardics.ph...cts/hef/pdf/hef4069ub.pdf

Je kan dus het signaal inverteren en zo het blauwe ledje laten branden als de rode uit is en andersom. Zo kun je met een paar poortjes je schakeling zo oplossen.

• _eXistenZ_
Dus zo zou ik er wezen:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/a.essen/temp/hddfeet2.gif

De not poort is imo een beetje wazig getekend, maar zodra er spanning van boven komt, kaptie de stroom die van onder naar rechts loopt af. Zodra die stroom van boven weer ophoud (De HDDled is uit) loopt er weer stroom door de NOT poort van onderaf naar rechts.

[ Voor 62% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-06-2005 17:38 ]

• MeMoRy
Je hebt iig toch transistoren nodig. Die standaard 74HC(t)04 poort (meest gebruikte not poort) kan max 50 mA op zijn uitgang hebben. Elk ledje gebruikt waarschijnlijk 20 mA en je hebt 4 voetjes (als blauw en groen zelfs 8 leds). Da's dus 160 mA. Ik zou gewoon drie BC550 gebruiken: voor elke kleur 1. Kost je 45 cent extra. Andere oplossing is namelijk poorten op elkaar solderen.

• _eXistenZ_
Zou jij mijn tekeningetje aan willen passen, ik doe mn best, maar ik kom er niet uit.

• MeMoRy
morgen

• _eXistenZ_
Alvast bedankt :*)

Verwijderd

idd, nog transistor, hier en daar een weerstandje en t moe wel lukke

moet die optodinges nie aan de GND hange die emitter of hoe noem je dat bij zo'n ding

• _eXistenZ_
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:25:
idd, nog transistor, hier en daar een weerstandje en t moe wel lukke

moet die optodinges nie aan de GND hange die emitter of hoe noem je dat bij zo'n ding
...

• MeMoRy
druk druk, ik zal zo snel mogelijk kijken

Verwijderd

njah afhankelijk van welke stroom die optocopuler en dat not poortje afkan moet je nog een transistor gebruiken, en die leds op 5V zou ik niet zomaar doen en daar dus nog weestandje voorzetten.
en hoe het er staat ging je die optocopuler en die not poort paralel over elkaar zetten ? of hoe is de pinout van dat ding, volgens mij moet je daar je GND ook nog ergens aanhangen, en voor je naar die optocopuler gaat dan nog een weerstandje ertussen

maar MeMoRy heeft er mss meer ervaring mee dan mij

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:32 ]

• brinkdinges
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:27:
[...]

njah afhankelijk van welke stroom die optocopuler en dat not poortje afkan moet je nog een transistor gebruiken, en die leds op 5V zou ik niet zomaar doen en daar dus nog weestandje voorzetten.
en hoe het er ston ging je 5V over die optocopuler in serie met je nietpoort zetten, daar dus ook best nog weerstandje zetten naar mijn menig.

maar t prentje is weg...
Lees volgende keer aub alvast je bericht voor voordat je post. Deze post is al beter te begrijpen dan de vorige, maar hij is nog niet echt duidelijk :X

Exi, ik zal ook even kijken of ik iets kan tekenen.

Verwijderd

Mijn excuses, je hebt mss wel gelijk :/

• brinkdinges
Zo, ik heb even zitten painten:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peterbrinkhuis/RGB%20glowfeet.JPG

De chip waarin de Not-poort zit moet ook nog wel spanning hebben, maar dat heb ik even niet getekend omdat het ander nogal onoverzichtelijk wordt. De R's zijn weerstanden, de T's transistoren. Voor de weerstanden voor de Not en voor de transistoren worden geloof ik meestal waardes van 1K tot 10K gebruikt. Iemand die dit kan bevestigen? De weerstanden voor de leds moet je zelf maar even uitrekenen.
Bovendien heb ik voor de blauwe en groene led een 3-standenschakelaar gebruikt, misschien dat je ze ooit ook uit wilt zetten :P

• kippy
voor de not poort hoefdt geen weerstand in iedergeval en ke transistoren zitten ook niet goed. heb nu ff geen tijd om te teken hoe et wel moet.

• _eXistenZ_
Volgens mij zit te transitor in het midden van het plaatje daar nutteloos, (tenzij de optocoupler niet zo veel stroom kan trekken) en die 3-standen schakelaar had ik reeds genoemd ;) Voor de rest is dat ook goed te doen met 2 2-standen schakelaars. Weerstanden voor de leds waren reeds gemonteerd, mijn glowfeet werken al ruim een half jaar ;)

(hierboven probeer ik jou niet af te kraken maar zelf een beetje meer info te geven die al in de startpost gemoeten had... my bad)

Iig, ik voel aan mijn water dat we extreem dichtbij zijn. :D alvast bedankt jongens voor jullie nuttige posts maar ik hoop natuurlijk nog wel een stukje tekenwerk te zien van MeMory :)

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-06-2005 22:03 ]

• MeMoRy
Ja dat klopt ongeveer, dinges. ;)
Alleen is het beter de transistoren na de leds te plaatsten. Je kan wel eens problemen krijgen met voltages en de transistor erna werkt altijd.

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~memory/simple.jpg
De waardes van R1, R2 en R3 zijn afhankelijk van de spanningsval over de led. Deze zijn waarschijnlijk anders per kleur.
Is deze bijvoorbeeld 2 Volt voor rood. Reken dan 5 Volt - 2 Volt (over led) - 0,2 Volt (CE over transistor) = 2,8 Volt. Vier leds (vier voetjes toch?) trekken 4 * 20 mA = 80 mA. En dan is R1: 2,8 V/ 0,08 A = 35 Ohm.

R4, 5 en 6 zijn afhankelijk van de stroom door de transistor. Die wil je zo laag mogelijk houden om de optocoupler niet te zwaar te belasten. Aan de uitgang staat dus die 80 mA en de BC550 heeft een stroomversterkingsfactor van 110-800 (lees de datasheet, zie Hfe, ligt aan of je de bc550a,b of c hebt). Neem voor het gemak 110, dan heb je dus een minimum stuurstroom van 720 uA. Erg weinig dus.
Dan bereken je het op dezelfde manier 5 Volt - 0,9 V (BE over transistor) - 0,25 V (over optocoupler).
Dan weer 4,85 V/0,00072 A = 5293,75 ohm, neem het iets kleiner voor de zekerheid. 5 kOmh?

Correct me if I'm wrong.

/edit: notje vergeten, tekeningetje aangepast... Beetje overkill er zitten 6 not poorten in de '04. 8)7
Verder weet ik niet hoeveel je ervan zal zien

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 14-06-2005 22:34 ]

• _eXistenZ_
De transistoren zullen voor de leds moeten, aangezien ik het zo gesoldeerd heb:

rood----
groen--- ----------telefoonkabel------ 3 verschillende weerstanden, 1 per +5V kanaal, plus RGB led
blauw---
ground--

Het kabeltje is dus gestript in 4 aparte kabeltjes, waarvan ik per kleur bosjes van 4 aan elkaar gesoldeerd heb
(4 glowfeet dus)

/edit

Waarom staat er links onder een los stukje van ground tot 5V? De rest snap ik, maar dat niet..

[ Voor 14% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-06-2005 08:49 ]

Verwijderd

Ik veronderstel dat dat de voeding voor die not poort is.

• kippy
ja dat is de voeding, op pin 7 en 14 van het IC waar de not poortjes in zitten.

• MeMoRy
dat zie je aan hetzelfde IC nummer... voeding bij IC1P, not1 bij IC1A 8)7

Verder.. graag gedaan :(

Verwijderd

IC is niet nodig, PNP torretje toepassen...

• _eXistenZ_
Ok, nu snap ik je schemaatje, enne dank jullie wel :D (MeMory, dacht je nou echt dat ik je na al dit werk niet zou bedanken?)

[ Voor 8% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-06-2005 15:37 ]

• MeMoRy
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:00:
IC is niet nodig, PNP torretje toepassen...
oh ja, tuurlijk 8)7

Plaatje geupdate
Waarde R6 en 7 5 kOhm (4,7 kOhm is wel verkrijgbaar)
Neem R8 kleiner, 1 kOhm ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 15-06-2005 16:11 ]

• _eXistenZ_
Volgens mij knippert nu alles tegelijk... :| Evengoed bedankt _/-\o_ )

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 16-06-2005 00:01 ]

Verwijderd

Nee hoor, het schakelaartje moet iets anders worden aangesloten en aan pen 4 van de opto moet nog een pulldown weerstandje naar massa, maar voor de rest klopt ie wel.
Goed kijken, de configuratie rond tor 4 is anders dan die rond tor 1.

Het kan op meerdere manieren, in principe is 1 torretje voor blauw en groen ook voldoende.

Met bv onderstaand schema zal ie ook wel werken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new9/IDE_HDDLED5.PNG

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 00:25 ]

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 19:56
@exter: is 1k voor r1 niet wat weinig? krijgt de optocoupler zo niet wat veel stroom door zich heen? Ik had pas een projectje met zo'n optocoupler, ik heb toen 47K weerstanden genomen om m naar de gnd te trekken bij geen signaal.
Edit: Met een pnp en een npn tor is stuk beter als met not poortje, scheelt weer n IC.

[ Voor 26% gewijzigd door ff_tweake op 16-06-2005 01:09 ]

Verwijderd

Nee hoor, een stroompje van 5mA is geen probleem voor de opto.
Bovendien zorgt de spanningsdeler R3/R1 er voor dat T2 niet in geleiding kan komen als T1 geleidt.

• MeMoRy
Met 1 torretje krijg je het probleem met het dimensioneren van R2, aangezien die waarde afhankelijk is van de stroom, dus de hoeveel leds er aan de schakeling hangen. Als je dan blauw en groen tegelijkertijd aan wil, branden ze zachter.

Verwijderd

voor blauw en groen een andere weerstand en die mee omschakelen.
Schakelaartje dus boven die weerstand zetten, zou dat dan niet lukken?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:16:
Nee hoor, het schakelaartje moet iets anders worden aangesloten en aan pen 4 van de opto moet nog een pulldown weerstandje naar massa, maar voor de rest klopt ie wel.
Goed kijken, de configuratie rond tor 4 is anders dan die rond tor 1.

Het kan op meerdere manieren, in principe is 1 torretje voor blauw en groen ook voldoende.

Met bv onderstaand schema zal ie ook wel werken.

[afbeelding]
Kan je ook die BC557 vervangen door een BC556 en dan de LED na de transistor zetten? Aangezien hij RGB-LED's gebruikt die waarschijnlijk een common cathode hebben en dan werkt deze opstelling alsnog niet.. ;)
Aangezien het bij de andere tor ook zo in elkaar zit moet dat toch gewoon werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Demo op 16-06-2005 10:35 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MeMoRy
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:07:
D'oh |:( goedemorgen... ik ga eerst ff een bakje koffie drinken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:07:
Tuurlijk, wat ik heb getekend is het basis-opzetje, je kan het naar believen aanpassen.

BC556 kan een hogere spanning aan, voor de rest is ie gelijk aan een BC557...
Demoniac schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:34:
[...]
Aangezien hij RGB-LED's gebruikt die waarschijnlijk een common cathode hebben en dan werkt deze opstelling alsnog niet.. ;)
Dan hang je het rode LEDje in de emitterleiding, dan werkt het wel weer...

Kan je bij de opzet van MeMoRy ook doen..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new9/IDE_HDDLED6.PNG

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 11:37 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:14:
[...]

Tuurlijk, wat ik heb getekend is het basis-opzetje, je kan het naar believen aanpassen.

BC556 kan een hogere spanning aan, voor de rest is ie gelijk aan een BC557...

[...]

Dan hang je het rode LEDje in de emitterleiding, dan werkt het wel weer...

Kan je bij de opzet van MeMoRy ook doen..

[afbeelding]
In jouw schema is de ene een NPN en de andere een PNP :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MeMoRy
Ik twijfel meer aan de 10 kOhm weerstanden naar de torretjes toe. Volgens mij zijn die te hoog.
Ik bedoel, de 556B heeft een stroomversterkingsfactor van 200-450. Neem 300 gemiddeld.
Door de schakeling loopt max 160 mA (8 leds). 0,160/300 =0,00053 A
Dus 5 V(voeding) - 0,65 V (tor) - 0.4 V (optoc) = 3.95 V
3,95/0,00053 = 7406,25
Dan kom ik op 7,4 kOhm max! Ik zou hem voor de zekerheid wat lager nemen.

/ edit: je bent een voorschakelweerstand vergeten.--> R4 is verdwenen

[ Voor 10% gewijzigd door MeMoRy op 16-06-2005 12:34 ]

Verwijderd

Als er 160mA door de tor loopt moet er een ander type worden gekozen, de BC556 kan maar 100mA continue doen.
Ik had trouwens van topicstarter begrepen dat ie of de groene of de blauwe LEDs wilde laten oplichten, vandaar...

R4 is niet meer nodig, de LED zit nu in de emitterleiding.
Demoniac schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:41:
[...]
In jouw schema is de ene een NPN en de andere een PNP :?
Dat heb je goed gezien...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 15:29 ]

• MeMoRy
bijvoorbeeld TWEE bc556.... ;)

• _eXistenZ_
Ik wil ook OF groen OF blauw, maar zolang jullie nog niet helemaal er uit zijn of het zo gaat werken bekken jullie nog maar lekker ff verder ;) Ik voorkom sloping met 8-leds gebruik door een 3-weg schakelaar :)

[ Voor 19% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-06-2005 10:27 ]

• MeMoRy
Nee, het werkt sowieso. Maar er zijn meerdere oplossingen voor het probleem.

't is een beetje zonde als wij zoveel moeite voor je gedaan hebben en jij er niets mee doet... :X

• _eXistenZ_
Dat zou niet zo mooi zijn nee. Aankomende week maar eens even de spulletjes halen en solderen. Jullie horen van mij hoe het is afgelopen :)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Het is 12 dagen geleden dat we je nog gehoord hebben eXistenZ_NL, pc opgeblazen? :p

• _eXistenZ_
Excuses, maar ik moet werken 40 uur in de week, en die zaak waar ik het moet halen is dan alleen los. Wordt dus over een weekje...

• MeMoRy
Je hebt de 'geen verzendkosten'-actie bij conrad gemist...

Pagina: 1