PC reboot bij het willen spelen van een spel

Pagina: 1
Acties:

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 22:54
Hallo,
Ik heb wat problemen met mijn pc. Ik heb nl net het spel GTA San Andreas geïnstalleerd, maar wanneer ik een ‘New game’ wil beginnen reboot de computer. Aan het spel ligt het volgens mij niet, want het spel kan ik wel spelen op een andere computer die een stuk slechter is. Dat is nl PIII 900Mhz en een Geforce2 400Mx 32Mb videokaart. De andere pc waar het spel niet wil spelen is een PIV 3.06Ghz icm een Medion Radeon 9800XL 128Mb (nieuwste driver geïnstalleerd). Die videokaart en die processor zouden genoeg moeten zijn om GTA SA te kunnen spelen volgens mij, maar dat wil dus niet. Ik vind het wel heel apart.
Ik kan wel gewoon in het menu ed komen, maar wanneer ik een nieuw spel wil starten gaat de Pc zomaar rebooten. De Pc reboot bij sommige andere spellen ook wel eens, dit wil ik graag opgelost hebben, maar hoe? Ik zou het niet weten, en daarom vraag ik het hier omdat ik hoop dat jullie misschien een antwoord hebben.

Bij voorbaat dank,
Jaspur

x

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor voeding heb je erin ?
merk en watt.
en heb je wel de extra stroomblokje op de radeon aangesloten :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• repsaj
chucky666 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:23:
wat voor voeding heb je erin ?
merk en watt.
en heb je wel de extra stroomblokje op de radeon aangesloten :?
geen idee, heb niet meer een extra stekkertje over in de voeding.....

x

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Die kasten van Medion zijn vaak erg klein en zitten volgepropt met hardware, waarschijnlijk raakt je videokaart overhit als deze een keer wat meer moet doen dan word documenten weergeven. Je zou eens kunnen kijken of het met kast open beter gaat.

Het is ook goed mogelijk dat het aan de voeding ligt, zoals al eerder gezegd is. Je zou eens een andere (zwaardere) voeding kunnen proberen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• repsaj
Borizz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:45:
Die kasten van Medion zijn vaak erg klein en zitten volgepropt met hardware, waarschijnlijk raakt je videokaart overhit als deze een keer wat meer moet doen dan word documenten weergeven. Je zou eens kunnen kijken of het met kast open beter gaat.

Het is ook goed mogelijk dat het aan de voeding ligt, zoals al eerder gezegd is. Je zou eens een andere (zwaardere) voeding kunnen proberen.
Jaa, idd weinig ruimte, heb er wat kaarten weggehaald die ik toch niet gebruik.. Laatst heeft medion er al een nieuwe videokaart ingezet omdat ie kapot was.
Een zwaardere voedig.. Mmm...

x

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jaspur schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:41:
[...]

geen idee, heb niet meer een extra stekkertje over in de voeding.....
zou je dat niet eerst controleren dan ?
is toch wel belangrijk dat ie genoeg power krijgt anders trekt ie het niet in games ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik probeer het ook te installeren op een medion, lukt ook niet |:(

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

In de meest voorkomende situatie van dit probleem bij san andreas lag dit blijkbaar aan de sounddrivers, ik vermoed dat je een ac97 soundcard hebt... dus laatste nieuwe drivers installeren en het probleem is opgelost!!
Pagina: 1