Audio speakers of pc speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58408

Topicstarter
Ik ben al enige tijd van plan om eens een goed setje speakers te kopen. Bij nader inzien koop ik liever een stel " normale " audio speakers in plaats van " computer speakers" . Mijn vraag dan ook, wat voor versterker en speakers heb ik nodig om een kwaliteit te halen van de logitech 5500 Digital?

En wat zijn de voor / nadelen van " echte " speakers, ten opzichte van een computer setje?
Of waar kan ik meer informatie vinden over goede speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:41
Wat is er mis met een computersetje? Die zijn toch allang geschikt om muziek goed op te draaien, of ben ik gek :?

offtopic: audio speakers :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Anoniem: 58408 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:05:
Ik ben al enige tijd van plan om eens een goed setje speakers te kopen. Bij nader inzien koop ik liever een stel " normale " audio speakers in plaats van " computer speakers" . Mijn vraag dan ook, wat voor versterker en speakers heb ik nodig om een kwaliteit te halen van de logitech 5500 Digital?

En wat zijn de voor / nadelen van " echte " speakers, ten opzichte van een computer setje?
Of waar kan ik meer informatie vinden over goede speakers?
:X google

Het meest kan je zelf ZAT vinden op GoT, meestal is het duurder (omdat je toch met losse componenten werkt), je hebt een receiver (of bij analoog, een gewone versterker) en boxen nodig..

Het voordeel is, dat (mits je goede boxen hebt) een normale set een beter frequentie curve heeft, en dus een natuurlijker geluid, tov de meeste setjes , waar weinig midden in zit, en waar de sub 40-120Hz doet ...

Ik zou zeggen, gaat luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22
40 - 120 nog geen setje gevonden waar de sub niet verder gaat dan 120hz :X

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 21:14
Vragen over wat je moet kopen beginnen in de winkel. Neem wat cd's mee, loop een degelijke audiotent in en luister naar wat modellen, dan kom je er zelf wel achter wat je lekker vind klinken (of juist niet) en of dat wel of niet het geld waard is.

Heel erg zwart/wit: het voordeel van pc speakers is dat je voor relatief weinig geld een redelijk systeem hebt, met actieve subwoofer zodat je het sublaag apart van de rest kunt regelen.
Hifi speakers klinken natuurlijker, echter als je van veel bass houdt ga je dat missen. Dat is op te lossen door een betere set te kopen, die zal dan ook beter klinken dan een pc set, maar dan ben je dus ook duurder uit.
Als je voor 50 a 150 (?) euro gewoon af en toe wat muziek wilt draaien en wat spelletjes wilt spelen, nog een filmpje kijken ook, neem dan een fatsoenlijke pc speaker set. Ben je wat serieuzer met muziek en bereid daar geld voor neer te leggen, dan is het interessant om eens naar hifi speakers te kijken met een simpele (of tweedehands) versterker. Wil je muziek en films wat groter aanpakken en je hebt het budget daarvoor, ga dan voor een goeie surroundset met subwoofer.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Als je goed geluid wilt, moet je zeker gaan voor ''normale'' speakers. Als je veel bass wilt (lees: bonkerige), moet je een PC-speakerset nemen. Het voordeel van PC-speakers is dat de afmetingen klein zijn, waardoor de plaatsing wat eenvoudiger zal zijn. ''Normale'' speakers - mits GOED - zullen over het algemeen beter klinken.

Ik zou als ik de ruimte en het budget had, voor een ''normale'' Hifi set gaan !

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1