Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:33:
[...]
het is gewoon desert combat met langere laadtijden, die tactische toevoegingen zijn leuk maar maakt niet een compleet nieuwe game..
het spel heeft nog steeds van die brieke gevechten als in 1942, de grafische toevoegingen zullen ongetwijfeld leuk zijn bij het besteden van 1500 euro voor een nieuwe pc..
Ben ik zeker niet met je eens.
De tactische toevoegingen zijn zeker een aanwinst en zorgen voor een compleet andere gameplay. Door het squad systeem, krijg je meer een team gevoel en gaan mensen ook daadwerkelijk meer in een teamformatie spelen. Neem bijvoorbeeld het spotten van vijandelijke doelen en troepen. Als iemand doorgeeft dat bij een van de vlaggen vijandelijke tanks rijden, komt er gelijk versterking en hebben de anti-tank soldaten ook een echt doel.
Bij BF1942 was het zo dat je over de map bewoog en je toevallig een tank tegenkwam en je had een bazooka bij je, dan ging je je pas richten op die ene tank. Nu gaan de anti-tank soldaten ook daadwerkelijk op zoek naar tanks omdat ze daarvoor nu punten krijgen en in rang kunnen stijgen. Net zoals de medic punten krijgt als hij mensen healt. Daarbij komt ook nog eens dat je om de overwinning te behalen ook echt alle klassen nodig hebt. In BF1942 kon je met een aantal handgranaten een tank opblazen. Nu heb je óf een Special Ops soldaat nodig, óf een Anti-Tank soldaat om de tank op te blazen (Met een hele zooi granaten van de Assault soldier gaat het trouwens ook).
Dan de gevechten. Deze zijn, zeker met een server waar 64 spelers op kunnen, een stuk intenser en concentreren zich meer op 1 plek. De beelden op je scherm lijken op de beelden die je dagelijks op het nieuws ziet. Ook voelt het een stuk realistischer dan in BF1942 (of Vietnam) en is de balans tussen de partijen en de klassen onderling een stuk beter.
En voor de graphics heb je helemaal niet zo'n geweldige pc nodig, ik heb een wat oudere videokaart en bij mij ziet het er al stukken beter uit dan BF1942.
Verder vind ik het thema ook een stuk leuker dan de 2e wereld (of de vietnam) oorlog, dat hebben we nu wel zo'n beetje gezien. Het is leuk dat het in een actuele setting speelt en dat je eindelijk eens met nieuw wapentuig kan knallen in plaats van met die oude zooi uit WO2 (of Vietnam).
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 13-06-2005 15:22
]