Toon posts:

[GTA: SA] Ruis/artifacts probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb San Andreas sinds gisteravond en vindt het een uitermate mooi spel. lekker groot en veel verschillende missies en opties.

Ik heb alleen wel 1 probleem. Het beeld wordt slecht/raar als het avond & nacht is en als het regent. Als het avond is dan lijkt het net alsof je in een groene wolk rondloopt/rijdt. Het is geen groene waas maar een soort groene bewegende rook. Ook flikkerd de lucht van lichtgroen naar groen en weer terug in de goede kleur.

Bij regen is heel mijn beeld een ruis. Overal kleine witte en zwarte puntjes.

Ik heb de originele GTA: San Andreas en deze pc specs

Intel P4 s478 2.4Ghz.
Gigabyte 8PE677 Pro
PC2700, 768Mb.
3x Harddisk 7200rpm.
XFX 6800LE
350Watt Aopen voeding E-ATX -> ATX
Audigy II
Nvidia drivers 66.71 t/m 71.?? (3 stuks geprobeerd)

Windows XP MCE incl alle updates.

De videokaart heb ik overgeclocked van 8 pipelines en 4vs naar 16 pipelines en 6 vs en van 300/700 naar 375/875. Hij wordt gekoeld door een Zalman VF700-ALCU Silent VGA Cooler met de koelblokjes op de geheugenmodules.

Tijdens 4 uur benchmarken geeft deze kaart in deze staat geen problemen en blijft de temp hiervan onder de 56graden. De cpu wordt max 43graden.

Ik heb de vid.kaart ook in originele snelheid gebracht, maar dan blijven de problemen hetzelfde. Ook met andere resolutie blijft het hetzelfde.

Wie weet wat de oplossing zou zijn.

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14
Ik heb denk ik het zelfde probleem als jij, alleen dan nog wat erger. Bij mij zijn de artifacts / ruis er altijd :(
Check hier en hier voor screenshots.
Ik heb ook geen idee wat de oorzaak danwel oplossing van dit probleem zou kunnen zijn... GTA SA is nlk ook het enige spel dat deze vreemde artifacts vertoond, het is dus waarschijnlijk een specifiek probleem van deze game :'(

Systemspecs:
AMD 64 3000+
512 MB RAM
MSI Geforce FX 5600 VTDR

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ik heb vage vlakken op bergen en licht knipperende lucht. Dit ligt niet aan mijn 3d-kaart overclock want zonder doet ie het ook. En zowel als in 3dmark05 als in andere games is er niks mis.

Amd 64 3000+
512 Mb RAM
Leadtek GF 6800 LE 128 mb

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Zelfde probleem hier. Flikkerende artifacts en foute textures.

Ook al van alles geprobeerd: Direct X9 C, 9B
Omega - drivers (26.25a), 26.14, orginele catalyst, 5.6 en 4.12 niets helpt.

Allerlei instellingen gebrobeerd.
Specs:
Windows XP SP2
P4 3Ghz
MSI 915P
512MB DDR2
MSI Ati Radeon r X600 XT (pci-e)

Overigens vind ik het ronduit belachelijk, dat deze problemen in een Beta test niet
naar voren zijn gekomen. Als ik op het internet kijk, staan de fora bol van de problemen.

Ik vraag me serieus af of dit spel wel getest is op meerdere systemen. 't lijkt wel een Beta

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens andere drivers, ik had ook wat grafische problemen maar na er andere driver op te hebben gezet is alles over en werkt het helemaal zonder problemen

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen dan zijn het geen artifacts meet lijkt het alsof de videokaart niet kan omgaan met de mist en regen. Als ik door mist loop ziet het er erg lelijk uit. Heel erg grof. Zit nu op het werk dus kan geen screenshotje maken..

Nieuwste drivers hebben niet geholpen.

Specs:
Ti4200 niet overgeklokt.
512 mb pc2700 ram
xp2200+
Windows xp pro.

-edit-
Hmm.. 32 bit lost dit alles op voor mij, zonder een impact op de performance..

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 16-06-2005 11:59 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb ook een soort van probleem, maar dan met geluid.
Als ik b.v. in een voertuig stap hoor je de motor helemaal niet..
Ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd, maar hielp ook niet :|

[CiP] Le Régional Built To Last.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Nieuwste drivers wil niet altijd zeggen dat dat het beste is. Probeer ook andere drivers. Oudere werken vaak gewoon beter.

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10
Ik heb als ik GTA SA op 16 bit draai ook continu last van groene ruis en artifacts enzo. maar als ik op 32 bit draai heb ik nergens last van. mischien een tip

Verwijderd

Topicstarter
Mr_x007 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:08:
Ik heb als ik GTA SA op 16 bit draai ook continu last van groene ruis en artifacts enzo. maar als ik op 32 bit draai heb ik nergens last van. mischien een tip
Thanx dude. Dat was het. Eindelijk na 2 weken zie ik normale mist en regen ipv vage groene beelden en ruis. _/-\o_

Verwijderd

@soundprobleem

In windows geluidskaartinstellingen geluidacceleratie op "basis" zetten dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.

@graphicsprobleem

Ik heb met mijn 6800 ook rare artifacts soms maar niet zo extreem als in dit topic.
Zal ook eens op 24bits proberen.

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Kickje van een 3 jaar oud topic, hmm :9 .
Maar het is nog steeds actueel, althans voor mij.

Ik heb eindelijk een fatsoenlijke computer met een fatsoenlijke kaart (Sapphire HD 3870 Ultimate), dus ik dacht, laat ik dit spel weer eens spelen, maar dan helemaal met topinstellingen.

Krijg ik ook die rare 'groene ruis'. En zelf bedacht ik al dat dat aan de 16-bits instelling zou kunnen liggen. Maar op mijn resolutie van 1680 × 1050 is 32-bits niet beschikbaar. Kan dat toch op een of andere manier worden ingesteld?

Laat maar, ik ben een sukkel. Even verder door de opties scrollen en de 32-bits resoluties komen langs |:( |:( |:( |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Ragger op 21-09-2008 20:23 ]

Verwijderd

Omdat GTA:SA geen 16:10 ondersteund, alleen 4:3 en 16:9 en voor zover ik weet is het niet mogelijk dit ergens te forceren.

Via hier http://www.widescreengami...php/Master_Games_List_-_G vind je nog een forum topic maar ik geloof niet dat het een hack is voor andere resoluties, alleen om die 16:9 ratio beter eruit te laten zien.

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

168 × 1050 is toch 16:10?

Anyway, het ziet er nu helemaal mooi uit. Ik vind het alleen raar dat ik anti-aliasing niet aan kan zetten zonder schokkerig beeld. Ik bedoel, zo'n relatief oud spel en zo'n nieuwe (redelijke) topkaart. Of is dat normaal? Eist dat spel zoveel van je kaart?
Pagina: 1