[HTML] Framesets; geen cursor bij slepen

Pagina: 1
Acties:

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

Oen

plak bakbloedworst

Topicstarter
In navolging van [rml][ HTML] Frameset geen cursor bij slepen.[/rml] zit ik met hetzelfde probleem,

een meervoudige frameset waarbij bij het resizen van de frames de normale cursor die je zou krijgen niet opkomt

in mijn geval is de frameset iets uitgebreider
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<frameset frameborder="0" border="0" framespacing="0" cols="25,100%,25" id="mainframeset">
  <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="dummy" src="top.html">
  <frameset frameborder="0" rows="78,100%,119,50,1,0" id="innerframeset">
    <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="menu" src="top.html" >
    <frameset frameborder="0" cols="50%,50%" id="documentframeset">
      <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" name="doc" src="bottom.html">
      <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" name="scan" src="top.html">
    </frameset>
    <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" name="lines" src="top.html">
    <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="wf" src="top.html">
    <frame frameborder="0" noresize scrolling="no" name="dummy1">
    <frame frameborder="0" noresize scrolling="no" name="dummy2">
  </frameset>
  <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="dummy" src="top.html">
</frameset>

zie ik iets over het hoofd of zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben?

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En je borders even op 1 zetten voor de test?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Oen

Oen

plak bakbloedworst

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:46:
En je borders even op 1 zetten voor de test?
Helaas, de borders zijn uitteraard wel zichtbaar, maar geen cursor-wisseling bij de mouse-over op die border (in tegenstelling tot een simpele frameset)

[ Voor 8% gewijzigd door Oen op 10-06-2005 10:21 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 21:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Valt me wel op dat het wel goed werkt als je de buitenste, allesomvattende frameset weghaald .. en je dus dit overhoudt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 <frameset frameborder="0" rows="78,100%,119,50,1,0" id="innerframeset">
    <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="menu" src="top.html" >
    <frameset frameborder="0" cols="50%,50%" id="documentframeset">
      <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" name="doc" src="bottom.html">
      <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" name="scan" src="top.html">
    </frameset>
    <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" name="lines" src="top.html">
    <frame frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="wf" src="top.html">
    <frame frameborder="0" noresize scrolling="no" name="dummy1">
    <frame frameborder="0" noresize scrolling="no" name="dummy2">
  </frameset>

Ben nu @work dus geen tijd om het in detail uit te pluizen .. op het oog lijkt het wel goed, maar ik zou mijn eigen framesets er eens naast moeten zien . Misschien vanavond ..

edit: is toch vrijdag ... :P

Misschien ietwat ali-illegali, maar i.p.v. frameborder nu alleen border en slechts in de allesomvattende frameset en dan werkt het perfect. Nu maar net wat jij wil .. en wat je vooral mooi vind!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<frameset border="1" cols="25,100%,25" id="mainframeset">
  <frame marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="dummy" src="top.html">
  <frameset rows="78,100%,119,50,1,0" id="innerframeset">
    <frame marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="menu" src="top.html" >
    <frameset cols="50%,50%" id="documentframeset">
      <frame marginwidth="0" marginheight="0" name="doc" src="bottom.html">
      <frame marginwidth="0" marginheight="0" name="scan" src="top.html">
    </frameset>
    <frame marginwidth="0" marginheight="0" name="lines" src="top.html">
    <frame marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="wf" src="top.html">
    <frame noresize scrolling="no" name="dummy1">
    <frame noresize scrolling="no" name="dummy2">
  </frameset>
  <frame marginwidth="0" marginheight="0" noresize scrolling="no" name="dummy" src="top.html">
</frameset>

edit: nog steeds vrijdag :P

Volgens mij zit de sleutel in framespacing="0" i.c.m. border="1" .. speel daar maar eens wat mee! Maar het lijkt er op dat je ten alle tijde een border hebben moet wil je dat pijltje krijgen .. maar dan moet framespacing eruit.

[ Voor 244% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-06-2005 14:27 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Oen

Oen

plak bakbloedworst

Topicstarter
ing._Buttje schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:05:

Volgens mij zit de sleutel in framespacing="0" i.c.m. border="1" .. speel daar maar eens wat mee! Maar het lijkt er op dat je ten alle tijde een border hebben moet wil je dat pijltje krijgen .. maar dan moet framespacing eruit.
eej thnx, ik ga voor de oplossing met;
- frameborder 0
- framespacing 1

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 21:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Oew jah, dies wel mooi heej! Had die optie zelf nog niet geprobeerd :P

Mooie frame-indeling btw :)

Good luck :w

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1