Toon posts:

[GTA: SA] start niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de trotse bezitter van GTA San Andreas. Gisteren geinstalleerd, werkte perfect. Nu heb ik echter vanochtend een DVD brander erbij geprikt, en toen ik daarna SA weer wilde opstarten, gebeurde er niks. Heel even een zandloper in beeld, dan houdt het op. In de Task Manager staat ook niks.

Goed, ik de DVD brander er weer uit gegooid, opnieuw geprobeerd, hielp niet. Ge deinstalleerd, opnieuw geinstalleerd, hielp niet. System restore geprobeerd met het restore point van voor de installatie van SA. Hielp niet. Vervolgens maar nog een restore point verder terug gegaan (dus voor de eerste installatie), alle mappen en keys verwijzend naar GTA of Rockstar icm GTA verwijderd uit het register, en opnieuw geinstalleerd (in een andere map). Het mag echter nog steeds niet baten :'(

Specs:
Windows XP Pro SP2
Athlon 64 3000+
Geforce 6800LE
512MB PC3200
{en nog wat rotzooi}

Ik heb wel Daemon Tools geinstalleerd (3.47), maar omdat het gister nog gewerkt heeft denk ik niet dat het daar aan ligt.

edit:
Via wat minder legale wegen heb ik vernomen dat Daemon Tools + echte CD/DVD speler problemen geeft. Dat zal mijn probleem zijn. Ik heb echter alle optische drivers weer uitgeplugged... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 15:17 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je 'm legaal? :)
Relevant. Illegale versies willen wel eens problemen geven als je foute crack hebt. In dat geval kunnen we je niet helpen, omdat het tegen de policy is.

[ Voor 89% gewijzigd door PD2JK op 09-06-2005 15:21 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Irrelevant. (Ja)

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 08:48

dailyleaf

...

-let maar niet op mij-

[ Voor 72% gewijzigd door dailyleaf op 09-06-2005 15:19 ]

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:15:
Ik heb wel Daemon Tools geinstalleerd (3.47), maar omdat het gister nog gewerkt heeft denk ik niet dat het daar aan ligt.

edit:
Via wat minder legale wegen heb ik vernomen dat Daemon Tools + echte CD/DVD speler problemen geeft. Dat zal mijn probleem zijn. Ik heb echter alle optische drivers weer uitgeplugged... :(
Volgens mij moet dit niet uitmaken. Ik heb ook een CD brander en een DVD speler in mijn bak hangen en met Daemon tools heb ik er nog 4 spelers bij.

Heb je ook al gekeken naar je brandsoftware? Misschien driveletters gewijzigd?
En het maakt trouwens wel degelijk uit of je hem legaal of illegaal hebt. Dit kan namelijk een oorzaak zijn van de problemen, maar is het dus hier niet.

Verwijderd

Topicstarter
MuddyMagical schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:23:
[...]

Volgens mij moet dit niet uitmaken. Ik heb ook een CD brander en een DVD speler in mijn bak hangen en met Daemon tools heb ik er nog 4 spelers bij.

Heb je ook al gekeken naar je brandsoftware? Misschien driveletters gewijzigd?
En het maakt trouwens wel degelijk uit of je hem legaal of illegaal hebt. Dit kan namelijk een oorzaak zijn van de problemen, maar is het dus hier niet.
Waarschijnlijk zijn er inderdaad drive letters gewijzigd na het aansluiten van m'n NEC brander. Maar dat zou een re-install toch moeten verhelpen :? In ieder geval, ik kwam erachter dat m'n user settings map nog bestond, misschien dat een settings bestand daar de drive letter bepaald. Ik heb m gedelete, zal nu eens proberen of dat werkt.

• dailyleaf
  • Laatst online: 02-10 08:48

dailyleaf

...

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:39:
[...]

Waarschijnlijk zijn er inderdaad drive letters gewijzigd na het aansluiten van m'n NEC brander. Maar dat zou een re-install toch moeten verhelpen :? In ieder geval, ik kwam erachter dat m'n user settings map nog bestond, misschien dat een settings bestand daar de drive letter bepaald. Ik heb m gedelete, zal nu eens proberen of dat werkt.
Onder schijfbeheer kan je ook zelf je driveletters veranderen. Misschien dat je nog weet hoe ze eerst stonden.

Rechtermuisknop op Deze Computer -> beheren -> schijfbeheer

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
@ dailyleaf: Had ik geprobeerd, ik wist alleen niet meer welke het was. Met Daemon Tools had ik er 5 gemaakt (E t/m I) en in allemaal een image gemount (ja, ik had de release van ***** nog op m'n HD, nu heb ik het legaal), maar dat werkte ook niet. Blijkbaar moet het niet alleen dezelfde letter, maar ook echt dezelfde drive zijn.

Na het verwijderen van de map 'User Data' in Mijn Documenten werkt het geheel weer als een zonnetje _/-\o_ Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft, mocht hij/zij ook dit probleem hebben. Vergeet niet je saves te backuppen!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb hetzelfde probleem. GTA_SA.exe verschijnt een seconde in Taakbeheer, en is daarna weer weg.

Ik heb het verschillende keren opnieuw geinstalleerd (mocht niet baten) waaronder in de aangegeven map met aangegeven opties. Userfiles weggooien hielp ook niet (waren alleen lege mappen).

Daemon tools is uitgeschakeld, number of devices: 'Disable'. Brandsoftware: Nero 6.6.0.12.

Iemand nog een idee?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij mij werkte uitvoeren onder een andere account, Bijvoorbeeld de administrator (moet je wel een pass op hebben) Als iemand een permanente oplossing heeft graag :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Twan V

Twan V

GreenFury schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:30:
Bij mij werkte uitvoeren onder een andere account, Bijvoorbeeld de administrator (moet je wel een pass op hebben) Als iemand een permanente oplossing heeft graag :)
Nope, mocht niet uitmaken.

Ik heb inmiddels ook de nieuwste Catalyst-drivers geinstalleerd, en dit hielp ook niet. (heb 9600Pro)

Damn ik heb zooo lang gewacht op dit spel...

Edit: inmiddels d-tools zelfs gedeinstalleerd, mocht ook niet baten

[ Voor 8% gewijzigd door Twan V op 09-06-2005 19:26 ]

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik lees zojuist dat het iets met Photoshop te maken kan hebben.

GTA slaat .psd (oid) op en die wil Photoshop standaard openen..
Misschien dat iemand hier iets aan heeft.

Ga nu de preciese bron even zoeken :)

Verwijderd

Hallo allemaal,

Mijn GTA SA start ook niet, ik heb de orginele versie bij bol.com besteld en wou toen hij binnen kwam gelijk beginnen met spelen. Installatie ging helemaal goed, maar als ik hem opstart krijg ik na lang laden de melding: 'Original disc could not be found or authenticated'. En het is de orginele dvd, in windows verkenner kost het ook geen moeite om het te laden. Ik heb nero image driver uitgezet. Een keer starte hij zomaar op maar toen moest ik net eten dus heb alleen de intro kunnen zien 8)7 . Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Kan het de dvd zijn waar een foutje inzit? Dan kan ik hem proberen terug te sturen naar bol.com.

Met vriendelijke groet Flip

• Twan V

Twan V

Heb je daemon tools ook uitgezet?

Verwijderd

Van wat ik vernomen heb van de beveiliging van San Andreas (Securom 7 + custom), is dat een van de twee op een vergelijkbare manier als starforce werkt. Starforce zullen de meesten wel van gehoord hebben, en is een sterke beveiliging tegen het kopieren van software en werkt met name tegen tools zoals Alcohol en Daemon tools. Zo zou de daemon-tool misschien de beveiliging wat dwars liggen of zo. Mijn advies, un-install daemon-tols en kijk of het dan werkt. Anders gooi je de beschikbare crack erover heen (hoodlum geloof ik). Ik vind dit een slechte zaak, dat de kopers van het spel ook last hebben van dit soort dingen.

• Twan V

Twan V

Beiden geprobeerd, ik heb zelfs uit noodzaak de hoodlum language patch geprobeerd, maar ook dit mocht niet baten...

• no11
  • Laatst online: 09-10 01:41
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:56:
@ dailyleaf: Had ik geprobeerd, ik wist alleen niet meer welke het was. Met Daemon Tools had ik er 5 gemaakt (E t/m I) en in allemaal een image gemount (ja, ik had de release van ***** nog op m'n HD, nu heb ik het legaal), maar dat werkte ook niet. Blijkbaar moet het niet alleen dezelfde letter, maar ook echt dezelfde drive zijn.

Na het verwijderen van de map 'User Data' in Mijn Documenten werkt het geheel weer als een zonnetje _/-\o_ Ik hoop dat iemand hier nog wat aan heeft, mocht hij/zij ook dit probleem hebben. Vergeet niet je saves te backuppen!
Dit was dus ook het probleem van mij..

Mag ik jou harstikke bedanken ;)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Heel vreemd, maar bij mij was het zo dat ik ffdshow moest verwijderen en toen startte ie wel.
Hij hing na de 2 logo's van NVidia en EAX (zwart scherm), ik drukte op ctrl-alt-del en zag ffdshow openstaan (vorbis plugin). Er af geknikkerd en hij deed het.

Vreemd maar waar (ik weet idd dat GTASA ogg bestanden gebruikt)

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
Bij mij hetzelfde probleem.
Had eerst een dag prima gedraaid en meerdere keren opnieuw gestart zonder problemen.
Vandaag echter ineens wou gta_sa.exe niet starten. Kwam in tasklist voor 0,1 seconde en was dan weer weg.

Had de x64 drivers van Asus geinstalleerd, maar omdat zojuist Ati catalyst 5.6 voor x64 uit is, die eroverheen geinstalleerd, probleem foetsie. Apart |:(
Heb hier trouwens geen Deamon Tools geinstalleerd/ gehad, dus volgensmij kan het probleem daar sowieso niet aan liggen.

Systeemspecs

• Twan V

Twan V

Speed_Sheep schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:29:
Bij mij hetzelfde probleem.
...
Had de x64 drivers van Asus geinstalleerd, maar omdat zojuist Ati catalyst 5.6 voor x64 uit is, die eroverheen geinstalleerd, probleem foetsie. Apart |:(
...
Die Catalyst-drivers, heb je die geinstalleerd met het controlpanelpretpakket (waarvoor je .NOT framework moet hebben), of de kale driver?

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
Kale driver, omdat er voor x64 nog geen .NET control panel is.

p.s.: uh, ik heb liever wel het .NET control panel. :P

Systeemspecs

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met GTA SA. Hij installeert hem perfect enzo en DirectX 9.0c ook, maar zodra ik hem dan wil opstarten krijg ik hetzelfde probleem als Jan.
Ik heb alles al geprobeerd maar krijg hem niet werkend, ik heb alle drives al ene keer uitgezet behalve de DVD Brander waarmee ik dit spel geinstalleerd heb. Werkt niet, krijg hem maar niet werkend.
Heb Deamon Tools Virtuele Schijf al uitgeschakeld en de brandprogramma´s op nonactief gezet, wilt allemaal maar niet baten. Nieuwste videokaart drivers geinstalleerd, werkt ook niet

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Heb ook al een email verzonden naar de Support Sectie van GTA SA wat het probleem zou kunnen zijn!

• Wapwap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 20:57
Ik heb dus precies hetzelfde probleem..

Vandaag San Andreas gekocht, installeren ging allemaal prima. Bij het opstarten krijg ik alleen maar even de zandloper te zien en voor de rest gebeurd er niets... koop je ook een spel :/

Nieuwe Catalyst drivers geinstalleerd en Daemon Tools uitgezet, maar dat mocht niet helpen.

Tja... en nu?

Verwijderd

en ook hier:
officiele versie, installeren gaat prima,
bij opstarten de melding dat de originele dvd niet gevonden kan worden.....

de hoodlum nocd loste het probleem op.

ben benieuwd wat nu de oorzaak is!

• Wapwap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 20:57
De No-CD-fix heeft het probleem voor mij opgelost :)

Toch raar dat je het spel wat je net gekocht hebt moet kraken om het te kunnen spelen...

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik ben het een beetje zat aan het worden, ongelofelijk dat dit kan gebeuren.

Wat ik ook doe spel start niet op, ook niet met crack.

Ik heb het opgegeven, teveel tijd aan verspilt, heb alsnog maar de PS2 versie gehaald, voor niks 7 maanden gewacht om hem op de PC te spelen.

• WubboZ
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Even voor de duidelijkheid, hij is illegaal, de officiele nederlandse releasedatum is 10-6-05 (vandaag). In amerika was de release dinsdag de 7e al, en meneer start dit topic de 9e en heeft het er over dat hij hem gisteren heeft geinstalleerd... :X

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

WubboZ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:44:
Even voor de duidelijkheid, hij is illegaal, de officiele nederlandse releasedatum is 10-6-05 (vandaag). In amerika was de release dinsdag de 7e al, en meneer start dit topic de 9e en heeft het er over dat hij hem gisteren heeft geinstalleerd... :X
Ach gut Kulleke toch had nou maar je oogjes gisteren opengehouden, veel winkels (o.a. Dynabyte) mochten de game gisteren al verkopen,... Dit omdat er een winkel was (weet niet welke) die hem een maandag al verkocht. Is allemaal legaal en i.o.m. Take 2

Ook ik had hem dus al gisteren gekocht, had hem gereserveerd en kon hem ophalen... en ik heb hellemaal een vreemd probleem. Ik installeer de game, start het spel en Zodra ik voor de eerste keer het huis van CJ in ga krijg ik een zwart beeld met de naam "Big Smoke" ik hoor wel geluid maar het beeld blijft verders altijd op dat zwart met gele tekst staan.

Ik ben tot vanochtend half 3 bezig geweest met diverse drivers en instellingen niks helpt.....

• WubboZ
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Ach gut Kulleke toch had nou maar je oogjes gisteren opengehouden, veel winkels (o.a. Dynabyte) mochten de game gisteren al verkopen,... Dit omdat er een winkel was (weet niet welke) die hem een maandag al verkocht. Is allemaal legaal en i.o.m. Take 2
Hmm, dat wist ik niet, het is dus semi illegaal :P , maar niet zijn fout (als ie m werkelijk legaal heeft 8)7 ).
Hier doet ie het gelukkig wel, maar ik ken ook mensen waar ie vast loopt tijdens de installatie...
Veel succes iig met jullie probleem, als ik ergens nog wat tegen kom, post ik het natuurlijk.

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Yonix
  • Laatst online: 20:21
Hier heb ik ook last van gehad.
Bij mij gebeurde het nadat ik de ''Hardware Versnelling'' ,van het geluid, lager had gezet in DxDiag.exe

Wat je moet doen is:

• Open je ''GTA San Andreas User Files'' map. Zie: Mijn Documenten
• Verwijder daarna het bestand: su-files.dat, dit zorgt er echter wel voor dat je opties terug zijn gezet naar de ''Default Settings''
• Start het spel.
• Zet alle opties netjes terug.

En voíla je kunt weer spelen :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Yonix op 10-06-2005 21:21 ]

Verwijderd

Yonix schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:18:
Hier heb ik ook last van gehad.
Bij mij gebeurde het nadat ik de ''Hardware Versnelling'' ,van het geluid, lager had gezet in DxDiag.exe

Wat je moet doen is:

• Verwijder daarna het bestand: su-files.dat, dit zorgt er echter wel voor dat je opties terug zijn gezet naar de ''Default Settings''
• Start het spel.
• Zet alle opties netjes terug.

Bedankt voor de tip alleen bij mij heeft het nog niet geholpen,.... :'( |:(

• Twan V

Twan V

Yonix schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:18:
...
...

In mijn GTA SA User files-map staat alleen een map Gallery en User Tracks. Zowel de Userfiles map als de twee mappen erin zijn leeg

(ja, ik kan de verborgen bestanden op mijn pc bekijken :P )

• Yonix
  • Laatst online: 20:21
Twan V schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:26:
[...]

In mijn GTA SA User files-map staat alleen een map Gallery en User Tracks. Zowel de Userfiles map als de twee mappen erin zijn leeg

(ja, ik kan de verborgen bestanden op mijn pc bekijken :P )
Misschien dat je naar het bestand kunt zoeken met ''Windows's Zoeken naar bestanden en / of mappen'' of als je net een fresh install van GTA:SA hebt gedaan en het bestand er niet staat, dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen.

• Twan V

Twan V

Nope, niets gevonden. Toch ontzettend bedankt voor het aandragen van die oplossing.

Ergens anders kwam ik tegen dat als je gta_sa.set hernoemt of verwijderd, dat het ook het probleem kon oplossen. Ook dit bestand heb ik niet.

Of dat als je Window-blinds o.i.d. geinstalleerd hebt, dit ook een oorzaak kan zijn, maar, je raad het al, die heb ik niet.

Ik ben nu het .NOT framework aan het proberen, misschien dat dat wat uitmaakt, daarna komen de Catalyst-drivers weer...

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 14:13

lawnmower

Elvis lives..

Twan V schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 08:52:
Nope, niets gevonden. Toch ontzettend bedankt voor het aandragen van die oplossing.

Ergens anders kwam ik tegen dat als je gta_sa.set hernoemt of verwijderd, dat het ook het probleem kon oplossen. Ook dit bestand heb ik niet.

Of dat als je Window-blinds o.i.d. geinstalleerd hebt, dit ook een oorzaak kan zijn, maar, je raad het al, die heb ik niet.

Ik ben nu het .NOT framework aan het proberen, misschien dat dat wat uitmaakt, daarna komen de Catalyst-drivers weer...
Wow, dit werkte voor mij wonderbaarlijk genoeg! Mijn dank is groot.
Kan ook liggen aan dingen als een statbar of winbar oid. Als ik mijn winbar nog openheb tijdens het spelen begint alles te trillen.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Bij mij startte hij dus eerst ook niet op totdat ik de user data dir wegsloopte uit mijn documenten. Vaag.

Verwijderd

Loste ook mijn probleem op.

Nu alleen nog van de glitchy - Graphics af zien te komen.

Verwijderd

Topicstarter
WubboZ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:44:
Nogmaals, ga bij een mod huilen als je dat denkt.
Ten eerste woont niet iedereen hier in Nederland, ten tweede zijn er zat winkels die de game eerder verkopen: hoe moeten zij vrijdag om 9.00 de game gaan verkopen als ze die donderdag nog niet binnen hebben gehad? Bij de FRS is het gebruikelijk dat medewerkers games even 'lenen', maar bij elke andere winkel is het voor de medewerkers geen probleem een game een dag of twee voor de officiële releasedate te kopen.

Wees blij dat er zo veel mensen zijn die wat gehad hebben aan de oplossing die ik in dit topic aandraag.

Verwijderd

Twan V schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 08:52:

Hmmz, misschien toch maar eens Windows Blinds eraf gooien, misschien dat ik dan wel mijn originele versie kan spelen van GTA SA, aangezien ik de rest van de opties al geprobeerd heb zonder suc6. Ik laat wat weten of het de oorzaak is van het niet starten bij mij!

_/-\o_JAH HIJ WERKT _/-\o_

na het verwijderen van WindowBlinds, whoehoe, ben superblij nu!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 17:22 ]

• Dyna20
ik heb ook windows blind ff proberen

• Dyna20
En ja hoor na uninstall van Windows Blind, doet het spel het.

Eindelijk.

Verwijderd

n00b vraag.
Hoe uninstall of schakel ik Windowblinds uit?
Waar kan ik dat vinden???

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:00:
n00b vraag.
Hoe uninstall of schakel ik Windowblinds uit?
Waar kan ik dat vinden???
Als je niet weet wat het is, heb je het er hoogst waarschijnlijk ook nie op staan. Het is een programma voor het skinnen van Windows: http://www.stardock.com/products/windowblinds/

Verwijderd

het feit dat ik het niet weet is dat ik de ballenverstand van computers heb. :P
Maar het zit dus niet automatisch op Windows XP ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:47:
het feit dat ik het niet weet is dat ik de ballenverstand van computers heb. :P
Maar het zit dus niet automatisch op Windows XP ?
Neen.

Verwijderd

Reageer dan niet :{

[ Voor 82% gewijzigd door Crash op 11-06-2005 20:57 ]

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 13:18
Krijg je een zwart scherm , wil SA helemaal niet starten :

- Gebruik de compatibiliteits-modus van Windows : klik het .exe bestand rechts aan en kies voor eigenschappen het 2e tapblad is hiervoor , vink het 1e vakje aan en probeer de opties voor mij was windows 2000 de gene die het spel deed starten !

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Hier werkt het ook niet, en heb geen windows blinds draaien, wel deamontools, alcohol etc maar het is toch echt belachelijk dat dit out of the box dus niet zomaar werkt. :(

edit; hoodlum crack of verwijderen van su-files.dat werkt ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Gulpener op 12-06-2005 12:17 ]

Verwijderd

Gulpener schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:12:
Hier werkt het ook niet, en heb geen windows blinds draaien, wel deamontools, alcohol etc maar het is toch echt belachelijk dat dit out of the box dus niet zomaar werkt. :(

edit; hoodlum crack of verwijderen van su-files.dat werkt ook niet.
Het zelfde hiero, geinstalleerd, crack erover, zelfs Anti-windows-crash-patch van Inspire (wie da mag wezen) en toch doet ie het niet :( ... Dr moet maar is een patch komen van Rockstar, ik zie overal dit voorval

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Bij mij startte hij dus eerst ook niet op totdat ik de user data dir wegsloopte uit mijn documenten.
_/-\o_
Dat hielp!

Maar wel idioot dat dit zo moet zeg... naja... ik ga even lekker de gangster uithangen! ;)

Verwijderd

Hoe doe je dat dan?
is dat gewoon die Gta San Andreas user map in Mijn documten?
Ik heb daar maar 2 mappen in staan met user tracks en nog iets.
Maar verder staat er niks in.
En als ik hem uit Mijn documenten verwijder en ik probeer Gta weer op te starten dan staat er weer een nieuwe user map in Mijn documenten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 15:14 ]

• Twan V

Twan V

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:05:

Het zelfde hiero...
zelfs Anti-windows-crash-patch van Inspire...
Er vanuitgaande dat die patch niets met warez te maken heeft, waar heb je die gevonden?
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:13:
...Ik heb daar maar 2 mappen in staan met user tracks en nog iets.
Maar verder staat er niks in.
En als ik hem uit Mijn documenten verwijder en ik probeer Gta weer op te starten dan staat er weer een nieuwe user map in Mijn documenten.
Precies, dat heb ik ook. Ook in compatible mode, na 6x opnieuw geinstalleerd te hebben...

Probeer de andere opties in dit topic eens. Misschien werkt het.

[ Voor 49% gewijzigd door Twan V op 12-06-2005 15:17 . Reden: Kwoot toegevoegd van Tralalala ]

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12
Eey ik heb ook een probleempje, bij mij start het spel neit met de melding: direct x 9 required?? Ik heb wel direct x 9.0c en na de installatie werkte ie ook gewoon..

Iemand dit ook gehad?

Feyenoord!

Verwijderd

Billsgate, ik heb ook alles al geprobeerd uit dit topic.
Ik denk dat wij precies hetzelfde probleem hebben.
Bij mij gaat installeren prima en als ik dan het spel wil starten krijg ik eerst een schermpje met play gta en zodra ik daarop druk.
Eerst een draaiend cd-schijfje daarna een zandlopertje en dan niks meer.

Misschien dat het aan me computer zelf ligt ofzo, het is niet de nieuwste maar ook zeker niet de oudste. Vraag maar niet naar het systeem e.d want daar heb ik echt geen verstand van :P.

Ik denk dat ik mij GtaSa maar gewoon de kast in pleur en over 15 jaar wel weer opnieuw probeer te installeren.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:22

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:56:
geweldig :) werkt als een trein

Verwijderd

Leg dan ff uit hoe?
Want ik kan helemaal geen User data vinden in Mijn documenten.
Of hadden jullie pas opstart problemen nadat jullie het spel al gespeeld hebben?
Want ik heb nog geen seconde gespeeld namelijk dus misschien vandaar dat ik het nog niet heb.

Verwijderd

Mijn Probleem is opgelost!
Ik heb een Audigy 2 Platinum, en ik had laatst de drivers geupdate, nu de oude drivers van de cd geinstalleerd en hij doet het B)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:36:
Leg dan ff uit hoe?
Want ik kan helemaal geen User data vinden in Mijn documenten.
Of hadden jullie pas opstart problemen nadat jullie het spel al gespeeld hebben?
Want ik heb nog geen seconde gespeeld namelijk dus misschien vandaar dat ik het nog niet heb.
Misschien is die map hidden ;) :? Oftewel, kijk ff bij tools--> folder options-->view-->show hidden files and maps

Xbox Live ID:Notna8310

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Woohooo schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:34:
[...]

geweldig :) werkt als een trein
Je beseft dat je nu wel je savegame(s) kwijt bent?

Voor mij werkt deze oplossing om die reden dus al niet...
En je moet ook steeds je instellingen opnieuw instellen na het deleten van die map...

[ Voor 27% gewijzigd door mjszwo op 12-06-2005 17:32 ]

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08 07:52
GreenFury schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:30:
klopt heb ik eerder gelezen. probeer het op je admin account en schijnt ineens te werken, raar maar waar

-edit lamaar werkt al- :P

[ Voor 4% gewijzigd door stievus op 12-06-2005 17:38 ]

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

• Vini
  • Laatst online: 23-07 18:25
Modbreak:Topickaping is niet toegestaan en hulp met warez krijg je niet :{

[ Voor 95% gewijzigd door Crash op 13-06-2005 23:32 ]

BF2 stats

Verwijderd

Modbreak:Check je mail zometeen.

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 13-06-2005 23:32 ]

Verwijderd

Bij mij hangt ie ook vaak en moet ik echt pc hard resetten. Ook mijn muis laat het beeld tijdens het spel niet bewegen. Voor de rest ziet het er mooi uit, ook al hangt het continue ;)

• Vini
Dan zijn het je specs die voor problemen zorgen, heb je alles op zn laagste staan?

BF2 stats

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Caponi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:31:
[...]

Je beseft dat je nu wel je savegame(s) kwijt bent?

Voor mij werkt deze oplossing om die reden dus al niet...
En je moet ook steeds je instellingen opnieuw instellen na het deleten van die map...
Ik had helemaal geen save games.. maar ja dat weet ik :)
had het spel 1x gestart.. en de volgende keer deed die het niet meer

Verwijderd

Dit probleem is anders dan waar dit topic over gaat. Hiervoor kan je een eigen topic openen, maar als je een illegale versie hebt dan kan je je de moeite beter besparen :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 10:01 ]

Verwijderd

men wat irritant dit, ik heb san andreas geinstalleerd op m'n laptop:

celeron 2.8 ghz
512 mb ram
64 mb shared

directx 9c

Na de intro filmpjes en het hoofdscherm van san andreas sluit het spel en zie ik m'n bureaublad weer voor me, geen error message niks.

Ik heb die GTA User Files oid verwijdert uit mijn documenten maar dat gaf geen resultaat.

• Vini
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:23:
hallo
ik heb gta san andreas gokocht en het goed geinstaleerd.
maar toen ik het wou spelen zij hij:no disc inserted please insert the cd/dvd
alst je blieft help me :'(
Vertel eens wat voor een systeem hebt, welke drivers je gebruikt. Wat heb je allemaal al geprobeerd. Een herinstal al?

BF2 stats

• Vini
welke videokaart heb je, heb je al andere drivers voor je videokaart geprobeerd. Heb je ook al eens geprobeerd om in mijn document ==> gta user files, daarin de userfiles weg te halen en dan kijken of ie het doet?

BF2 stats

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Na de install had ik eerst het zwarte poppetjes probleem. Dat is inmiddels verholpen door nieuwe drivers. Gisteren werkte het top (tot ik een vpu recovery crash kreeg en daardoor een autoreboot *zucht*). Vanochten wou ik weer spelen en krijg ik hetzelfde als de meeste mensen hier. Zal een voor een alles eens proberen en laten weten wat werkte. Alvast bedankt voor de hulp ^^

[edit] gta_sa.set verwijderen werkte top :)

voor de duidelijkheid:
x:\documents and settings\username\mijn documenten\gta san andreas user files\gta_sa.set

[ Voor 18% gewijzigd door wh1t3 sh4d0w op 15-06-2005 16:21 ]

root is the money off all evil

Verwijderd

Modbreak:Check je mail zometeen ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 15-06-2005 23:00 ]

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
wh1t3 sh4d0w schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:18:
Na de install had ik eerst het zwarte poppetjes probleem. Dat is inmiddels verholpen door nieuwe drivers. Gisteren werkte het top (tot ik een vpu recovery crash kreeg en daardoor een autoreboot *zucht*). Vanochten wou ik weer spelen en krijg ik hetzelfde als de meeste mensen hier. Zal een voor een alles eens proberen en laten weten wat werkte. Alvast bedankt voor de hulp ^^

[edit] gta_sa.set verwijderen werkte top :)

voor de duidelijkheid:
x:\documents and settings\username\mijn documenten\gta san andreas user files\gta_sa.set
Voor mij werkt het verwijderen van gta_sa.set ook. Alleen verrekte irritant dat je dan ALLE instellingen dan opnieuw moet instellen :'(
Ik heb m'n key-controls namelijk nog al anders staan dan dat ze standaard staan... voor mij is dit dus niet echt een oplossing. Aangezien ik dan iedere dag eerst een kwartier bezig ben met configgen :S

Ik hoop op een betere oplossing, maar toch wil ik iedereen even bedanken.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
MetZyZteM schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:24:
[...]

Voor mij werkt het verwijderen van gta_sa.set ook. ........................
Voor mij ook! Thx! O+

Verwijderd

Modbreak:Dit hoort hier _niet_ thuis!

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 21-06-2005 22:47 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het gaat hier over GTA: San Andreas en jij begint in ene over Transport Tycoon :?

Misschien handig een eigen topic te openen/Search te gebruiken/Google.nl op te zoeken :?

offtopic:
en ik zou http://gathering.tweakers.net/forum/faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens doorlezen. Als het goed is heb je dat al gedaan toen jij je hier registreerde ;) :P

[ Voor 39% gewijzigd door Crash op 21-06-2005 22:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 16:07

PoweRoy

funky!

hmm zelfde probleem hier
gta gespeeld tot ong de woozie missies. volgende dag wil ik spel opstarten, laadpointertje en verder nix :/

na wat proberen nix verholpen, toen hele GTA San Andreas User Files folder gebackupped.
die inspire fix nog een x geprobeerd -> jeej hij start op, savegames vind ie niet :(
reinstall gedaan orginele user files terug gecopieerd en hij start weer niet meer :(
.set verwijderd en hij start wel maar nog steeds geen saves :X

user files bestaat uit:
gta_sa.set
GTASAsf1.b
GTASAsf2.b
Folder gallery
folder usertracks

nu nog ff proberen met de user file folder van iemand anders

[This space is for rent]

Verwijderd

hmm dat hij de save games niet vindt komt omdat je die register file moet aanpassen met notepad, zodat hij weer die GTA User File map ofzo aangeeft.. dat zal het wel doen :)

edit: je weet wel, bij die inspire patch is een .reg file bijgevoegd, daar heb ik het over natuurlijk ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 22:03 ]

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 16:07

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:03:
hmm dat hij de save games niet vindt komt omdat je die register file moet aanpassen met notepad, zodat hij weer die GTA User File map ofzo aangeeft.. dat zal het wel doen :)

edit: je weet wel, bij die inspire patch is een .reg file bijgevoegd, daar heb ik het over natuurlijk ;)
i know maar bij reinstall deed ie t nog niet (had ook ff die extra entry in reg verwijderd ;P)
maar hij werkt nu :P

gedaan -> reinstall, savegames van vriend neer gezet, hij vond die, mijn oude erbijheen gezet en \o/ it worked, strangely

[This space is for rent]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmmm, gaar.Bij mij werkte GTA SA na het weekend (toen ik het spel al een paar dagen had) ook niet meer. Ik dacht jammer dan, ik reinstallde GTA SA nog gisteren maar dat mocht niet baten. Even eens de data dir uit mijn documenten verwijderen. Het spel start nu wel op, maar nadat je die voor filmpje's hebt gezien krijgt je zo'n laad scherm (voor het main menu). Daar loopt GTA SA hier vast :S? Iemand ook dit probleem gehad ?

Screenshot wat er gebeurd:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/729LnnzLVRh.PNG

Als je goed kijkt kan je zien dat je net na dat laad scherm zit voor het main menu (heel erg lichtje's ;))

[ Voor 22% gewijzigd door Hans1990 op 23-06-2005 21:40 ]

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Voor mij helpt de oplossing om de c:\documents and settings\username\mijn documenten\gta san andreas user files\gta_sa.set te verwijderen ook ...

Mijn vraag is echter, heeft iemand al geprobeerd om deze file te backuppen (op het moment dat San Andreas nog wel goed opstart), en zodra het niet meer wil, het 'corrupte' bestand te overschrijven met de backup ? :)

Zou behoorlijk wat werk schelen, ipv iedere keer alle grafische opties + control mapping aan te passen :/ . Begin me wel beetje te ergeren aan deze bug.

[ Voor 15% gewijzigd door StarWolfer op 05-07-2005 09:55 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 09:55

Steve

Krokodil \o/

^^ ik heb exact hetzelfde als Hans1990. De intro etc zie ik, dan het GTASA-scherm dat vervolgens heel donker wordt en een Windows-foutmelding erbovenop. Het vreemde is dat het de eerste keer wel ging, maar het geluid werkte niet goed (had enkel af en toe omgevingsgeluid). Na een reïnstall krijg ik nu dus altijd dat zwarte scherm en de Windows-foutmelding. User files verwijderen helpt niet (stonden ook alleen de lege mappen in), ffdshow verwijderen evenmin, opnieuw installeren ook niet. Heb ook verschillende drivers voor m'n Audigy en Radeon 9800 geïnstalleerd, verschillende no-cd-patches gebruikt, maar altijd hetzelfde.

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Yup, backup maken werkt :D

Dus : Spel opstarten. Settings goed zetten. Backup maken van gta_sa.set.

Wil het spel niet meer starten. Gemaakte backup van gta_sa.set terugzetten, en je kunt het spel weer normaal starten + al je instellingen blijven zo bewaard _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 06-07-2005 23:17 ]

• _Mystikal_
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

helaas heb ik dit probleem ook. De genoemde oplossing heeft slechts 1 keer gewerkt.

Het probleem is ontstaan na installatie van mn nieuwe videokaart. Hierna heb ik het spel verwijderd, drivers verwijderd, en toen de drivers opnieuw geinstalleerd, en daarna het spel. Dit wilde daarna nog niet opstarten, dus toen heb ik gtasa_set verwijderd, waarna het spel 1x is opgestart.
Het terugzetten van de oude file heeft ook geen resultaat gehad

Mijn systeem:
Amd athlon XP 2000+
512 mb ddr 333
80 gb ide 8mb 7200
huidige videokaart: Nvidia Geforce 6600 256 mb AGP (nvidia 77.72 driverset)
oude videokaart: Ati Radeon 9000 128 mb AGP (meest recente catalyst drivers)
geluid: SB Extigy USB (meest recente drivers)

Heeft iemand tips om dit op te lossen, want t word nu wat vervelend dat ik niet meer mag spelen :P
Dit was het enige topic in de search wat ik kon vinden met dit probleem, en google weet t verder ook niet :(

[ Voor 18% gewijzigd door _Mystikal_ op 09-08-2005 12:06 ]

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleem dus ook gehad en ik heb er nu totaal geen last meer van sinds ik SP2 (XP) heb geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door mjszwo op 09-08-2005 13:51 ]

• _Mystikal_
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Caponi schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:46:
Ik heb dit probleem dus ook gehad en ik heb er nu totaal geen last meer van sinds ik SP2 (XP) heb geinstalleerd.
vergeten erbij te zetten: win xp sp2... dus dat is voor mij ook de oplosisng niet helaas.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als velen van jullie: ik krijg even een zandlopertje en voor de rest gebeurt er niets. Nu heb ik wat rondgesnuffeld en vaak helpt het om de GTA User Files (Mijn Documenten) te verwijderen, maar bij mij is die map leeg... (0 bytes)...
Is er inmiddels (topic is namelijk al best oud :)) iets dat voor iedereen helpt?

(Ik heb het spel nog nooit gespeeld wegens bovenstaande redenen)

Verwijderd

Dit topic gaat over GTA: SA, niet over GTA: VC. Open gerust een nieuw topic met een duidelijke probleemomschrijving :)

[ Voor 88% gewijzigd door Crash op 19-02-2006 18:22 ]

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Is er nou al een oplossing voor de mensen die GEEN user data mapje hebben in hun map Mijn Documenten. Ik ben daar namelijk 1 van, en ik kan dus niks verwijderen.. van alle "verboden" programma's die hier op genoemd zijn heb ik er geen een in bezit, dus daar ligt het ook niet aan. Heb al gere-installed, nieuwste video drivers, nieuwste direct x.. maar hij blijft hangen na het nvidia logo...

• Thrilled
Bij mij is het gefixed!! :D mochten mensen nog steeds het probleem hebben, probeer dan mijn oplossing: http://forum.fok.nl/topic/1004509/1/50#47926990

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Boomerang topic :o

Komt elk jaar terug

Verwijderd

Jij bent ook grappig, gaat ie hier de boel vragen. Alle info die wij nodig hebben post je op een ander forum en tenslotte link je de oplossing ook nog eens i.p.v. hier uit te leggen dat vervolgens nog eens warez bevat...

• Thrilled
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 02:21:
Jij bent ook grappig, gaat ie hier de boel vragen. Alle info die wij nodig hebben post je op een ander forum en tenslotte link je de oplossing ook nog eens i.p.v. hier uit te leggen dat vervolgens nog eens warez bevat...
wat zeur je nou? Hoe dubbelop zou het zijn om hier nogmaals alles te gaan vertellen dat ik elke mogelijke oplossing al geprobeerd heb, daar ga je toch vanuit als je heel dit topic leest? Ik wil voor jou nog wel even herhalen dat ik filmpjes heb gedownload die de bestaande filmpjes vervangen van san andreas waardoor hij niet meer vastloopt.. en ook nog moeilijk gaan doen over warez? Er wordt hier meerdere keren gezegd dat de hoodlum crack (dus ook warez!) de oplossing kan zijn..

zeikwijf.. 8)7
Pagina: 1