Ik ben bezig met een compleet content managing systeem in PHP waarin de content ook verhandeld kan worden.
Om bestellingen te doen kunnen klanten op bestellen klikken om een artikel te bestellen. Er wordt dan in een session variable een array bijgehouden van toegevoegde nummers. Zie voor voorbeeld: www.postzegelfouten.nl/nieuw/
Nu heb ik een probleem met nummers verwijderen uit die array. Eerst lijkt het alsof het nummer verwijderd is maar als je dan weer in het winkelwagentje kijkt zie je hem er gewoon weer staan. Hetzelfde met uitloggen. Je klikt op uitloggen, maar daarna ben je weer ingelogd (inloggen etc wordt ook dmv sessions geregeld).
Om dit probleem te analyseren heb ik een testscriptje gemaakt waarin tussen elke actie een print_t wordt gedaan van de array. Dit is te vinden op www.postzegelfouten.nl/nieuw/test.php
Het probleem lijkt te komen door een instelling van php. Op mijn eigen server doet hij het namelijk zonder problemen. www.postzegelfouten.nl wordt gehost door lycos. Ik ben alleen bang dat ze weinig kunnen doen als ik ze zo bel. Heeft iemand misschien een idee waardoor dit probleem komt en hoe ik het kan oplossen?
Om bestellingen te doen kunnen klanten op bestellen klikken om een artikel te bestellen. Er wordt dan in een session variable een array bijgehouden van toegevoegde nummers. Zie voor voorbeeld: www.postzegelfouten.nl/nieuw/
Nu heb ik een probleem met nummers verwijderen uit die array. Eerst lijkt het alsof het nummer verwijderd is maar als je dan weer in het winkelwagentje kijkt zie je hem er gewoon weer staan. Hetzelfde met uitloggen. Je klikt op uitloggen, maar daarna ben je weer ingelogd (inloggen etc wordt ook dmv sessions geregeld).
Om dit probleem te analyseren heb ik een testscriptje gemaakt waarin tussen elke actie een print_t wordt gedaan van de array. Dit is te vinden op www.postzegelfouten.nl/nieuw/test.php
Het probleem lijkt te komen door een instelling van php. Op mijn eigen server doet hij het namelijk zonder problemen. www.postzegelfouten.nl wordt gehost door lycos. Ik ben alleen bang dat ze weinig kunnen doen als ik ze zo bel. Heeft iemand misschien een idee waardoor dit probleem komt en hoe ik het kan oplossen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <?php error_reporting(E_ALL); session_start(); if (array_key_exists("action", $_GET)) { if($_GET["action"] == "add") { //add the stamperror to the order array in the session echo "<br />add before: <br />"; print_r($_SESSION["order"]); array_push($_SESSION["order"], "".$_GET["error_nr"]); echo "<br />add after: <br />"; print_r($_SESSION["order"]); } if($_GET["action"] == "delete") { //delete the stamperror from the order array echo "<br />delete before: <br />"; print_r($_SESSION["order"]); $tmp = array_flip($_SESSION["order"]);//flip so the key is the value and otherwise echo "<br />flipped temp: <br />"; print_r($tmp); unset($tmp[$_GET["error_nr"]]);//delete the number echo "<br />delete temp: <br />"; print_r($tmp); $_SESSION["order"] = array_flip($tmp);//flip it back echo "<br />delete after: <br />"; print_r($_SESSION["order"]); } } if (!isset($_SESSION["order"])) $_SESSION["order"] = array(); echo "<br /><a href=\"test.php?action=add&error_nr=20\">stap1</a><br />"; echo "<a href=\"test.php?action=add&error_nr=15\">stap2</a><br />"; echo "<a href=\"test.php?action=delete&error_nr=20\">stap3</a><br />"; echo "<a href=\"test.php?action=delete&error_nr=15\">stap4</a><br />"; print_r($_SESSION["order"]); ?> |
[ Voor 15% gewijzigd door hornage op 09-06-2005 11:35 ]