Hoi allemaal,
Ik heb sinds 3 dagen dit moederbord gekocht, kreeg er ook een SLI-bridge bij. Ik schrok een beetje van de opties in de bios, ik denk dat ik ergens overheen kijk, of iets vergeet te veranderen tijdens het overclocken..
Ik heb dit bordje gekocht als vervanger voor mijn Asus A8V Deluxe. Mijn A8V Deluxe kreeg mijn 3200+ venice @ 2700MHz zonder problemen... Ik dacht dus na al die mooie screenshotjes van 300+ HTT de 3Ghz wel te halen met het DFI bordje.. Echter als ik ga overclocken krijg ik hem boven de 250Mhz HTT moeilijk stabiel..
Mijn specs:
DFI LP UT NF4 Ultra-D
3200+ Venice [ADA3200 DAA4GBP LBBLE
0517GPBW Z644576E5
0055]
2* 512mb MDT DDR PC3200
Asus Ext. 6600GT/TD
-------------------------
Dacht dat dit wel een goede cpu was, omdat de batch lekker laag is... vraag me alleen af of het GPBW-kenmerk wel bekend staat als een echte overclocker..
Als ik bv instel:
FSB: 270
CPU VID: 2.55 + 110% (1.67?effectief)
en mijn mem lock op PC2100 (ddr266) Puur om te kijken hoeveel mijn cpu wil, krijg ik als ik net in windows ben een reboot... Alles boven de 280HTT komt niet eens in het laadscherm van windows, hij zegt dan dat hij een bestand niet kan vinden en dat ik dat opnieuw moet installeren...
Moet ik iets locken/uitschakelen/inschakelen/activeren om ervoor te zorgen dat mijn PCI/PCI-e/IDE-poorten gewoon op de normale snelheid blijven lopen? En moet je de chipset overvolten? Ook vraag ik me af wat ik het beste in kan stellen bij CPU startup VID..
Ik baal er best van, want mijn A8V deed lekker 2700Mhz met die venice!
Alvast bedankt voor jullie gecombineerde alwetendheid
Bas.