[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een wat algemene vraag in dit dfi topic. Wegens mijn goede ervaringen met dfi in het verleden, overweeg ik ook een dfi nf4 bord te kopen.

Is het bios etc inmiddels op een zodanig niveau dat dit bordje inmiddels het echte nf4 overclock bordje is (ik zoek een bord die een htt van 290 aankan), of zijn er nog goede alternatieven? Ik heb al heel wat reviews overigens bekeken van nf4 borden, maar kom er toch nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:17

sapphire

Die-hard pruts0r

euhm dat was de eerste bios al, mijn persoonlijke ervaring is dat de nieuwe biossen meestal beter worden.

Haha, weer een chipset vraagje :P
Weet iemand of de totaale afstand tussen de top van de chipset core en de onderkant van een videokaart minder dan 22mm bedraagd ?

edit: Hmm de stock koeler bedraagd 1,5cm. Nexus heeft groote koperen heatsinks van 24mm hoog 8)

[ Voor 61% gewijzigd door sapphire op 28-06-2005 23:12 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 14:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Na een upgrade (DFI lanparty NF4DR SLI ) Venice en een 7800 alles leuk lopen inbouwen .
Tot *schrik* mijn ATX voeding(en) er niet inpassen .
Deze zijn 20 pins , ipv de gevraagde 24 ( hmm voor het eerst tegengekomen dit )
Het zit zo .

Ik heb een coolermaster stacker case en vanwege alle rotzooi in me kast heb ik gewoon 2 voedingen nodig .
De ATX connector zit met de andere ATX connector doorgelust met een soort grote Y splitter.
En dan gaat er een ATX van de splitter naar je mobo , dit dat als jij je PC boot allebei de voedingen tegelijk aangaan .

Nu kan ik wel een 20-24 converter kopen , maar dit gaat niet lekker op i.s.m met die Y splitter.

Ik zag in de startpost de plaatje staan dat de 20 pins er toch op ging ( en zo had ik het ook gedaan in de eerste instantie ) maar kan je moederbord wel zo juist functioneren ?
Want hier stond niks concluderends bij .
Ik heb de topic ook eens doorgenomen en kwam 1 geval tegen maar daar was het advies gewoon " alle stekkers aansluiten "
Je bent immers 4 pinnen te kort en ik weet niet of de extra 4 pinnen van belang zijn voor het juist functioneren , zijn ze alleen maar voor extra stabiliteit op die extreme settings die een DFI moederbord kan bieden ?

Me vorige moederbord was een A8VSE deluxe , en me voedingen zijn nieteens een jaar oud :S vindt het wel min dat 24 pins er niet op zit . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Na een uur te lopen googlen bevestigt dat het met een 20 pins idd moet werken .
Als volgt de aansluiting gemaakt , maar voor ik op de power knop drukte merkte ik iets vreemds op.

Zoals elk ander moederbord heb je hier indicator ledjes of er wel of niet stroom op je mobo zit .
Deze lampje ging aan , en toen weer uit ! En herhaalde zich .
De fans ( aangesloten op molex ) gingen ook ff aan , en weer uit .

BIZAR

Als ik op de powerknop druk , gaat alles wel zonder problemen .
Maar zodra de PC in zijn uit stand staat , krijg ik dus het bovenstaande .

Ik denk dat het helaas te maken hebt dat ik 2 voedingen met elkaar gelust hebben ( beiden 20 pins via de Y spliiter die bij de coolermaster stacker zat )
In de bios zagen de voltage lijnen er goed uit . Stabiel .
( immers 1 voeding is volledig op het moederbord aangesloten + videokaart , secundaire voeding is voor me al me drives en fans )

Mja , helaas .. dat wordt hoogst waarschijnlijk een nieuwe (grote) voeding kopen die 24 pins is .
600 W waarschijnlijk , balen want ik moet cht op dual voeding gaan stappen aangezien er binnenkort nog een 4 tal scsi schijven in gaan komen en over een half jaar is de planning dat er een SLI 7800 in gaat :S

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit in dual PSU opstelling kan realiseren ?

[ Voor 4% gewijzigd door lithiumangel op 29-06-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 13:51
Met een relais misschien? Want ik dacht bij het lezen van jouw post eraan dat een ATX voeding pas aangaat als hij van het moederboord een signaal heeft gekregen(van de powerknop), en dat heeft je tweede voeding niet?

Maar iemand al meer informatie over de nieuwe revisie nForce 4 SLI-DR? Hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://zue.rojakpot.com/nf4.JPG
Dingen die mij opvallen:
- Andere secundaire s-ata controller, lijkt op een Promise S-ATAII/300 met raid-5 support, netzoals op het nieuwe Crossfire moederboord?
- Geen 4Volt jumper meer, [speculatie]zoals bij nForce 2 DFI plankjes worden de geheugen spanningen altijd weer van de 5 Volt lijn afgehaald, en gaat het bios gewoon tot 4Volt[/speculatie]
- SLI PCI-E design netzoals bij de Asus moederboorden, voor een verbeterde airflow dus!
- 8 Pins voedingaansluiting ipv de P4/4 pins 12Volt stekker.
- De extra molex stekker op het moederboord is ook weg.
- En natuurlijk de geheugenslot's...

En dan nog wat kleine verplaatsingen van chips/componenten. Of zei ik nog wat over het hoofd?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem ?
Ik heb vandaag mijn computer in elkaar gezet:

Thermaltake Soprano
Coolermaster Realpower 450W
DFI Nforce 4 Ultra-D
AMD 3500+ Newcastle
2 Gb Kingston DDR 400
Asus Extreme N6600 GT
Maxtor 250 Gb 7200 rpm 8 mb
Nec 3540 DVD-RW

Maar vanaf het begin dat ik hem aanzet krijg ik al strepen, en/of gekke tekens door me scherm.
Nu vraag ik mij af waar dat aan ligt, mijn moederbord of videokaart ? heeft iemand dit ook al meegemaakt ?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Gaming247 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:12:
Met een relais misschien? Want ik dacht bij het lezen van jouw post eraan dat een ATX voeding pas aangaat als hij van het moederboord een signaal heeft gekregen(van de powerknop), en dat heeft je tweede voeding niet?
Klopt , Ik kreeg bij de stacker kast een soort Y splitter met ATX 20 pins connectors .
Hier sluit je dus je 2 voedings ATX op en er zitten 2 kabeltjes , een groene en nog eentje , in het midden die connecten op de header van de secundaire PSU .
Dus als je je moederbord aandrukt , gaan zowel je eerste PSU als de tweede aan ( want de tweede zit natuurlijk niet op het moederbord aangesloten en zodoende )

Een relais is idd een id , dan moet ik ff goed kijken hoe de lijnen op de pinnetjes lopen .
Het is ff wat investeren in onderzoeken , wat meschien wat beter is dan wat geld uit me portomonee trekken ( wat ik nu al niet echt meer heb haha ik moet ook ergens een zomer nog van overhouden )

[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 29-06-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

@ mattblack70

Heb je alle voedingen aangesloten ?
De floppy connector links van het CPU socket , de molex connector bij de PCI-E poort , de P4 en een 24 pins ( of 20 pins ) .
Wat ik me nog meer kan bedenken , is je GT standaard overgeklokt d.m.v een firmware update die de fabrikant hebt toegepast wat XFX bijvoorbeeld meestal doet ?
Zukle overkloks zijn niet altijd haalbaar , zo was mijn vorige kaart 6800 Ultra , op 425 / 1200 .
HIj was weliswaar stabiel maar met wat glitches in sommige games zoals BF2 ( UT2k4 en 3dmark weer niet ? ) Maargoed 1190 en alles opgelost .

Dat is zo`n beetje wat ik me kan voorstellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 21:03

Maar iemand al meer informatie over de nieuwe revisie nForce 4 SLI-DR? Hier een plaatje:
[afbeelding]
Dingen die mij opvallen:
- Andere secundaire s-ata controller, lijkt op een Promise S-ATAII/300 met raid-5 support, netzoals op het nieuwe Crossfire moederboord?
- Geen 4Volt jumper meer, [speculatie]zoals bij nForce 2 DFI plankjes worden de geheugen spanningen altijd weer van de 5 Volt lijn afgehaald, en gaat het bios gewoon tot 4Volt[/speculatie]
- SLI PCI-E design netzoals bij de Asus moederboorden, voor een verbeterde airflow dus!

En dan nog wat kleine verplaatsingen van chips/componenten. Of zei ik nog wat over het hoofd?
Mooi ding! Het verdwijnen van die 4V jumper zouden wel kunnen kloppen, ook op het crossfire-bordje zou dit het geval zijn. Blijkbaar krijgen lossen ze de 4V-bug dan maar zo op. Wel jammer dat DFI een groot deel van de users met de cold-boot-bug en de 4V-bug in de kou laat staan :( :( Gelukkig heb ik tot nu toe geen problemen maar lees er maar eens dfi-street op na. De support is ook niet om over naar huis te schrijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

[afbeelding]
Dingen die mij opvallen:

Ik heb even wat gezocht naar dit bordje, maar dit is geen nieuwe revisie nForce4 bord. Dit is DFI's nieuwe Crossfire bord! Er zal dus een ATi (RX480 heetten die krengen toch?) chipset aanwezig zijn, wat de grote veranderingen in design ook verklaren. Het blijkt wel een nForce4 bord te zijn! DFI heeft echter ook een ATi Crossfire bord gemaakt. :D Voor de rest valt mij op de de NB een stuk beter watergekoeld kan worden (of passief gekoeld met een groter blok) dan de nForce4 borden.

Het bord ziet er weer erg goed uit, maar ik die mijn Ultra-D voorlopig nog niet weg voor deze, eerst maar eens zien dat dit ding net zo hard, of natuurlijk harder, gaat!

Crossfire mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.rojakpot.com/article/DFI/Crossfire_Report/ATI_SLI_big.jpg

Link met ietsjes meer info:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=230&var2=0

en:
http://www.dfi-street.com....php?t=13755&page=1&pp=15

en nog een hoop info over het crossfire bord:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=66651

[ Voor 17% gewijzigd door Syzzer op 30-06-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Eerste OC poging op 623 bios ( 5.10 #3 . . en hopen dat de cold boot en dead ram probleem is opgelost :X ) kwam mijn Venice 3200 + van 2.0 Ghz naar 2.5 Ghz , ram en HT zoveel mogelijk op default gelaten maar timings van ram ultra laag rock stabiel 4 uurtjes prime test , 1 uur BF2 en een half uur PCmark loop .

Default voltage cpu , voltage ram 2.7 ( in bios 2.78 vrij hoge uitschieter dus) multi x 10 , LTD x 4 , ram @ 208 , HTT 250 , devider 5/6 had ik genomen geloof ik .

Vrij netjes moet ik zeggen :-) Ik ga nu maar eens slapen , en hem nog maar Prime95 laten draaien ondertussen kijken hoe stabiel die is na oz`n 7 uurtjes crunchen .
Mijn persoonelijke goal is de 2.8 iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lithiumangel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:31:
@ mattblack70

Heb je alle voedingen aangesloten ?
De floppy connector links van het CPU socket , de molex connector bij de PCI-E poort , de P4 en een 24 pins ( of 20 pins ) .
Wat ik me nog meer kan bedenken , is je GT standaard overgeklokt d.m.v een firmware update die de fabrikant hebt toegepast wat XFX bijvoorbeeld meestal doet ?
Zukle overkloks zijn niet altijd haalbaar , zo was mijn vorige kaart 6800 Ultra , op 425 / 1200 .
HIj was weliswaar stabiel maar met wat glitches in sommige games zoals BF2 ( UT2k4 en 3dmark weer niet ? ) Maargoed 1190 en alles opgelost .

Dat is zo`n beetje wat ik me kan voorstellen .
Volgens mij ben ik die molex bij pci-e vergeten.. |:(

Hoe kan ik hem terug klokken als ik er nog geen besturingsysteem er op heb staan. Alles is nieuw namelijk.
Volgende keer laat ik hem toch maar in elkaar zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een s754 lanparty gehad, en daarmee eindelose ellende meegemaakt.

enkele voorbeelden:
-als ik keyboard of muis aansloot op USB, had ik geen geluid meer (PCI terratec kaart)

-geen mogelijkheid om in de bios boot hd te kiezen slecht "Harddisk" maar niet "HDD-0, HDD1, etc"
soms besloot ie dat er maar vanaf een andere schijf geboot moest worden en dan kreeg ik does "NO SYSTEM DISK FOUND" en kon ik alles lostrekken en rebooten en dat herhalen tot het weer werkte

- 2 disken die in een non-oced oplossing zijn gecrasht binnen 2 dagen (kan ook aan die disken hebben gelegen maar toch)

-soms blijft hij echt een paar minuten hangen op het WinXP boot logo, een vaag probleem met de IDE als oorzaak

-soms detecteren de IDE controllers niet wat eraan hangt, en het bij mij uiteindelijk onmogelijk 2 devices tegelijk aan een IDE controller te hangen.

en nog tal andere maar minder beduidende irritaties

Omdat ik van die bord af wil ga ik een nieuwe kopen, en ik ga meteen voor s939.
Mijn vraag is, is de DFI voor s939 nog steeds zo'n onstabiele rot plank waarvoor de issues niet worden opgelost?

Ik wil een mobo dat goed oced, maar hij moet zoveel mogelijk bug en issue vrij zijn. Ik hoor veel positieve verhalen over deze nieuwe DFI , maar ik ben toch wel erg huiverig te worden.

Is het met deze nieuwe generatie nog steeds zo erg , en wat zijn goede stabieloze alternatieven?
Of zijn deze DFI's wat de s754 niet was, namelijk degelijk.
(weet iemand hoe goed die Asus planken OCen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Hmmm die asus planken worden dacht ik in een andere thread goed behandelt , maar wat ik weet van die Asus planken aan de hand van reviews ( hardocp , anandtech etc ) Dat die mobo het bij HTT 250 wel gehad heeft ( stel je hebt een 3200 + @ 2 ghz met een multi lock van 10X dan is je maximum OC 250 als je zo`n gevalletje hebt )

Ik moet zeggen , die issue die jij beschrijft dat de Harde schijven niet goed geselecteert worden heb ik ook gehad en ook met het 310 bios .
Echter met een andere bios die ik er weer overheen geknalt hebt ( niet officiele ) bleek het te zijn opgelost .
Ik heb zelf geen IDE schijven , wel SCSI .
En bij hardisk moet ik ze evenals zien ID0 seagate bla bla bijvoorbeeld.
Maar daar staat na een reboot meestal " Bootable add in card " en dan krijg je later leuk " cannot find OS please insert " bla bla standaard verhaal .
Het lijkt iig te zijn opgelost voor mij maar dat kan ik je met zekerheid pas morgen vertellen , kan vandaag niet al te veel rommelen met me PC wegens een social life :P

Hmmm tot nu toe gaat het met het bord er vrij stabiel aan toe , en je hebt veel opties om mee te rommelen in het bios .
Tis alleen al die fora met verhalen over dood geheugen en cold boot dat mij erg aan het irriteren is !
( zelfs tot op het punt dat ik iets heb van kan ik hem ff toch maar niet beter inleveren en een andere halen JUST to be safe )
Het ram wat ik prefereer (Corsair XLL pro ) houdt toch niet van hoge voltages dus erg ver ben ik niet van plan te komen ermee ( ik hou eerder van lagere timings dan hogere mem speed )

De USB issues zijn ook opgelost b.t.w dat had ik in een bios update gelezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:53:
[...]

Volgens mij ben ik die molex bij pci-e vergeten.. |:(

Hoe kan ik hem terug klokken als ik er nog geen besturingsysteem er op heb staan. Alles is nieuw namelijk.
Volgende keer laat ik hem toch maar in elkaar zetten :(
CMOS clearen om naar default waardes te gaan i.p.v overclocked settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:24:
Omdat ik van die bord af wil ga ik een nieuwe kopen, en ik ga meteen voor s939.
Mijn vraag is, is de DFI voor s939 nog steeds zo'n onstabiele rot plank waarvoor de issues niet worden opgelost?
Wel, het is erger dan ik bijvoorbeeld gewend was van Abit :p Maar zoals lithiumangel zegt, wordt het met iedere beta-bios beter. En om eerlijk te zijn, heb ik geen enkel groot probleem gehad. Mijn systeem is volledig stabiel met een 20-pins voeding van 400W. Al scoor ik er geen overclockrecords mee :) M'n nieuwe voeding is trouwens in bestelling :P
Mocht je dit bordje willen kopen, kan je misschien beter wachten totdat er reviews zijn van de nieuwe revisie. Dan kan je beter vergelijken hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vaag iets :?
Ik heb mijn PC niet geOCed maar wel een ander BIOS (5.10-3 fix) en mijn geheugen draait 2T want 1T lukt niet.
Ik ben gaan testen, memtest86 en prime95 allebij stabiel memtest86 5uur en prime95 17 uur en 0 errors maar toen ik mijn PC opnieuw opstarten kreeg ik een BSOD waar zou dit aan kunnen liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
je videokaart, brakke drivers, virus, slechte windows install. ect.

is het telkens de zelfde BSOD? en zo ja welke melding krijg je dan

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:08:
je videokaart, brakke drivers, virus, slechte windows install. ect.

is het telkens de zelfde BSOD? en zo ja welke melding krijg je dan
Ik twijfel nu je het zegt aan mijn windows install, maar ik kan de fout melding niet lezen want hij boot dan meteen.
Hoe kun je zien waar het probleem ligt of is dat gewoon proberen ?
en wat zijn de nieuwste drivers en waar kan ik die het beste vandaan halen,want de nieuwste BIOSEN staan ook niet op de DFI site die staan ook elders.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:50:
[...]

Ik twijfel nu je het zegt aan mijn windows install, maar ik kan de fout melding niet lezen want hij boot dan meteen.
configuratiescherm > systeem > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > vinkje naast "De computer automatisch opnieuw opstarten" verwijderen
en wat zijn de nieuwste drivers en waar kan ik die het beste vandaan halen,want de nieuwste BIOSEN staan ook niet op de DFI site die staan ook elders.
Van de website van de fabrikant? Nofi maar dat is toch logisch dacht ik zo? :?
ATi
nVidia
Realtek AC'97
Marvell

Trouwens, bij jouw specs staat "onboard wifi" en "onboard video in/out"? Waarschijnlijk van een vorig moederbord? ;) :p

Trouwens, ik heb al ervaren dat memtest86 en prime95 stabiel nog geen garantie is dat het systeem echt 100% stabiel is.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 30-06-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:53:
Hallo ik heb een vaag iets :?
Ik heb mijn PC niet geOCed maar wel een ander BIOS (5.10-3 fix) en mijn geheugen draait 2T want 1T lukt niet.
quote]

Wuah pas op met die fix biossen , er zijn telkens 3 variaten ervan elk geoptimised voor een bepaalt soort geheugen 3 was geloof ik TCCD geheugen .
Ik weet het hele verhaal niet uit mijn hoofd , maar als je in de startpost kijkt wordt er verwezen naar een pagina waar alle biossen opstaan , daar staat ook beschreven wat ze veranderen en wat elke variant goed voor is , ze hebben namelijk verschil in de default instellingen van de secundaire timings aan je ram o.a .
Daar kan je instabiliteit of tragere performance mee krijgen als je de verkeerde variant voor je geheugen gebruikt .

@ arbulus , vervolg op HD boot issue .
Bevestigt dat het idd is opgelost in de 510 bios , dat voorheen het de issue was dat de moederbord gewoon schijven niet zag en niet van kon booten ( als oplossing moest ik eerst IDE in de bios uitschakelen dan reboot , bios in . . SCSI als boot schijf en dan IDE weer aan en reboot - Na reboot kon ik dit herhalen ) Maar goed eind goed .
Ik heb paar reboots gedaan hier en daar , PC uitgezet en zelfs me PSU uit ( dat moet helaas als work around met mijn dual voeding issue )
Nee , geen coldboot problemen ( gelukkig ) alhoewel ik me ram mooi op 2.7 V heb draaien , coldboot was geloof ik echt een issue met 3.3 + V @ VDIMM .

OC update .
Venice 3200 + ( 2 Ghz) @ 2.6 Ghz en na 6 uurtjes nog steeds stabiel .
Als test doe ik zowel prime als pcmark 04 ( een multimedia benchmark die met elke thread een aparte taak doet en lekker hard bezig gaat ) voor een gevarieerde stress test die ook real-life desktop usage simuleert ( althans als je dat mag geloven van Futuremark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
Ik had ook nog even een vraagje, ik gaat een pc samenstellen waarin een DFI NForce4 Ultra-D samen met een AMD 3500+ Venice inkomen. En ik vroeg me af of dit bordje nog een speciaal voorkeur heeft voor geheugen. Ik wil natuurlijk wel gaan overclocken en ik zocht dus eigenlijk een 1Gb setje voor max €200,-
Zelf dacht ik aan OCZ PC-3200 EL Gold VX aangezien deze borden een aardige prik aan het geheugen kunnen geven maar ik weet niet of jullie misschien wat beters in gedachten hebben.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:04:
[...]

configuratiescherm > systeem > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > vinkje naast "De computer automatisch opnieuw opstarten" verwijderen

[...]

Van de website van de fabrikant? Nofi maar dat is toch logisch dacht ik zo? :?
ATi
nVidia
Realtek AC'97
Marvell

Trouwens, bij jouw specs staat "onboard wifi" en "onboard video in/out"? Waarschijnlijk van een vorig moederbord? ;) :p

Trouwens, ik heb al ervaren dat memtest86 en prime95 stabiel nog geen garantie is dat het systeem echt 100% stabiel is.
Klopt ik heb mijn specs nog niet helemaal bijgewerkt, eerst mijn pc maar is in orde zien te krijgen :Y)
Wuah pas op met die fix biossen , er zijn telkens 3 variaten ervan elk geoptimised voor een bepaalt soort geheugen 3 was geloof ik TCCD geheugen .
Ik weet het hele verhaal niet uit mijn hoofd , maar als je in de startpost kijkt wordt er verwezen naar een pagina waar alle biossen opstaan , daar staat ook beschreven wat ze veranderen en wat elke variant goed voor is , ze hebben namelijk verschil in de default instellingen van de secundaire timings aan je ram o.a .
Daar kan je instabiliteit of tragere performance mee krijgen als je de verkeerde variant voor je geheugen gebruikt .
Klopt ook maar ik heb als ik het goed heb ook tccd geheugen zoals ik het heb begrepen op de site van OCZ.
Maar ik voor de zeker heid nog is kijken in de SP .

Dan nog een vraagje, een hele stomme waarschijnlijk, komt ik heb het bord nog maar een week of wat heb en ben nog zeer noob met het hele gebeuren.
Mijn excusses hier voor _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb een nvidia driver op m,n mobo staan en die bestaat uit 4 drivers als ik mijn niet vergis is dit die 4 in 1 driver maar heb ik die allemaal nodig ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 00:42:
[...]

Ik heb een nvidia driver op m,n mobo staan en die bestaat uit 4 drivers als ik mijn niet vergis is dit die 4 in 1 driver maar heb ik die allemaal nodig ?
Nvidia driver op je mobo :S ?
Je bedoelt geinstaleert in windows ? Of een driver cd ?
Anyway .

Het viel me idd op dat op de Nforce 4 mobo ( en ik heb maar kort met een Nforc 2 gewerkt destijds ) de nvidia drivers worden opgesomt in het add/remove programs control panel optie ( ik denk dat je dit ook bedoelt )
Als je dan op de entry klikt en uninstall bijvoorbeeld krijg je de optie om bijvoorbeeld het volgende te verwijderen :

-Chipset driver
-Videocard / AGP driver
- Nvidia SW IDE driver
- Nvidia LAN

Ik noem ff maar wat hoor ik zit nu achter een PC @ werk dus kan ik het niet ff snel nakijken .
In ieder geval ! Deze drivers zijn uiteraard VEREIST voor het correct werken van je PC
Zonder chipset driver zal ie het wel doen om maar te defaulten naar een default M$ driver geloof ik maar zal ie niet op zijn maximale performance draaien en zul je nog wat bugs merken .
De SW driver een soort verbeterde IDE driver aldus Nvidia is optioneel en kan je eventueel de-instaleren , maar als je geen problemen hebt zou ik gewoon niks veranderen .

In het kort : als je een nvidia chipset moederbord hebt zoals de DFI gebruikmakend van Nforce 4.
Gewoon de Nforce 4 chipset drivers instaleren (nvidia.com) en heb je ook een nvidia videokaart de forceware gewoon gebruiken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is al bekend, het geheugen van de videokaart is kapot !!!! :(

Mycom gebeld en zei direct dat het dat was...dus moet ik de kaart opsturen krijg ik een nieuwe toegezonden....nog langer wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit plankje ook besteld; hopelijk lukt een htt van 290 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lithiumangel schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 02:33:
[...]

Nvidia driver op je mobo :S ?
Je bedoelt geinstaleert in windows ? Of een driver cd ?
Anyway .

Het viel me idd op dat op de Nforce 4 mobo ( en ik heb maar kort met een Nforc 2 gewerkt destijds ) de nvidia drivers worden opgesomt in het add/remove programs control panel optie ( ik denk dat je dit ook bedoelt )
Als je dan op de entry klikt en uninstall bijvoorbeeld krijg je de optie om bijvoorbeeld het volgende te verwijderen :

-Chipset driver
-Videocard / AGP driver
- Nvidia SW IDE driver
- Nvidia LAN

Ik noem ff maar wat hoor ik zit nu achter een PC @ werk dus kan ik het niet ff snel nakijken .
In ieder geval ! Deze drivers zijn uiteraard VEREIST voor het correct werken van je PC
Zonder chipset driver zal ie het wel doen om maar te defaulten naar een default M$ driver geloof ik maar zal ie niet op zijn maximale performance draaien en zul je nog wat bugs merken .
De SW driver een soort verbeterde IDE driver aldus Nvidia is optioneel en kan je eventueel de-instaleren , maar als je geen problemen hebt zou ik gewoon niks veranderen .

In het kort : als je een nvidia chipset moederbord hebt zoals de DFI gebruikmakend van Nforce 4.
Gewoon de Nforce 4 chipset drivers instaleren (nvidia.com) en heb je ook een nvidia videokaart de forceware gewoon gebruiken .
Je hebt idd helemaal gelijk ik heb het verkeerd geformuleerd en van die driver klopt ook dat bedoel ik idd.
Ik heb geen nvidia graka maar ATI en ik heb als enigste probleem, dat ik af en toe een BSOD krijg dus dacht ik dat het daar mischien mee te maken zou kunnen hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:06

AJK

...

[afbeelding]
Dingen die mij opvallen:

ik weet niet waar jij een 8 pins aansluiting ziet maar ik kan hem niet vinden ik zie wel een flopy aansluiting aan de 1/0 kant van de bovenste pci-e slot en deze opsteling lijkt mijn beter water koel baar door de betrer plek van de nf4 chip. aleen kan je die voltage regelaars nu niet meer water koelen of je moet een heel nieuw blokje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Ik heb sinds enkele weken ook een DFI lanparty ultra-d icm een venice 3000+ & Twinmos SP 3500. Maar als ik ga overclocken van fsb 200 naar 210 wil die al niet meer. Terwijl het geheugen standaard op 217 moet kunnen lopen. LSB staat op 4x en ook met de fsb/cpu ratio op 8.5 wil die niet. Is het normaal dat ik nu al het voltage verhoog naar 2.7 volt? Ik heb zowel 2,5-3-3-8 alsmede 2,5-4-4-9 timings geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
TCR schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:12:
Ik heb sinds enkele weken ook een DFI lanparty ultra-d icm een venice 3000+ & Twinmos SP 3500. Maar als ik ga overclocken van fsb 200 naar 210 wil die al niet meer. Terwijl het geheugen standaard op 217 moet kunnen lopen. LSB staat op 4x en ook met de fsb/cpu ratio op 8.5 wil die niet. Is het normaal dat ik nu al het voltage verhoog naar 2.7 volt? Ik heb zowel 2,5-3-3-8 alsmede 2,5-4-4-9 timings geprobeerd.
Welke bios heb je? En verhogen naar 2,7V is niet erg hoor. Integendeel, dat valt nog binnen de specificaties van jouw geheugen. Trouwens, het meeste geheugen hebben met dit bordje net dat ietsje meer spanning nodig. Ik moest zelfs de spanning al verhogen van mijn CH-5 (PC-3500) omdat ik windows niet kon installeren :p Niks om je zorgen over te maken dus. Het staat ook in de manual, DFI raadt aan bij geheugenproblemen de spanning verhogen naar 2,8V.
Ik heb wel een tip voor jou, gebruik geen halve multipliers want dan draait jouw geheugen op een lagere snelheid. Voorbeeld: HTT = 210, MP = 8.5. Met deze instellingen is de cpu-speed = 210 x 8.5 = 1785 MHz. Maar omdat de geheugencontroller van de AMD64 geen halve multipliers begrijpt, wordt die 8.5 afgerond naar 9. En dan draait het geheugen op 1785 MHz / 9 = 198 MHz en dus niet op 210 MHz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Ik kreeg vanochten ook twinmos pc3500 binnen, heb dan wel nog geen DFI NF4 (wel besteld :) ) maar met mijn NF7-S kreeg ik het geheugen ook niet op de officiële specificaties (216 met cas 2,5-3-4-8) ook 2,8v hielp niet genoeg. En dat was als ik de reepjes los testen, in dual channel kreeg ik ze niet eens op 210mhz. Dus deze reepjes gaan lekker rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Mijnuh is RMA bij iComputers. PCI-e poort 1 werkte niet op x16, alleen op x8 of minder :/
Helaas is Dave ziek dus RMA's duren wat langer... naja, als het goed is krijg ik hem ergens begin volgende week terug.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

aapenootjes schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:52:
Ik kreeg vanochten ook twinmos pc3500 binnen, heb dan wel nog geen DFI NF4 (wel besteld :) ) maar met mijn NF7-S kreeg ik het geheugen ook niet op de officiële specificaties (216 met cas 2,5-3-4-8) ook 2,8v hielp niet genoeg. En dat was als ik de reepjes los testen, in dual channel kreeg ik ze niet eens op 210mhz. Dus deze reepjes gaan lekker rma.
officieele specificaties zijn geloof ik 2,5-4-4-9 op 216 mhz (ik weet niet of dit veel uitmaakt btw)

@Laagvliegerke
Ik zal het eens proberen bedankt voor het advies. Ik heb trouwens de standaard bios er nog op staan neem aan dat het de eerste versie is. Is het de moeite waard om um te flashen dan?

[ Voor 10% gewijzigd door TCR op 02-07-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:45:
[...]

Ik heb even wat gezocht naar dit bordje, maar dit is geen nieuwe revisie nForce4 bord. Dit is DFI's nieuwe Crossfire bord! Er zal dus een ATi (RX480 heetten die krengen toch?) chipset aanwezig zijn, wat de grote veranderingen in design ook verklaren. Het blijkt wel een nForce4 bord te zijn! DFI heeft echter ook een ATi Crossfire bord gemaakt. :D Voor de rest valt mij op de de NB een stuk beter watergekoeld kan worden (of passief gekoeld met een groter blok) dan de nForce4 borden.

Het bord ziet er weer erg goed uit, maar ik die mijn Ultra-D voorlopig nog niet weg voor deze, eerst maar eens zien dat dit ding net zo hard, of natuurlijk harder, gaat!

Crossfire mobo:
[afbeelding]

Link met ietsjes meer info:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=230&var2=0

en:
http://www.dfi-street.com....php?t=13755&page=1&pp=15

en nog een hoop info over het crossfire bord:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=66651
dus als ik et goed begrijp heeft dfi een betere layout gamaakt voor de nf4 borden
mm dat word me oude dus ff omruilen (zit gelukkig nog in doos enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik heb mijn bord laten RMA'en bij TurboDave. Maandags had ik het opgestuurd naar hem en 2 vrijdagen later had ik hem alweer in de bus, dus binnen 2 weken had ik mijn geliefde mamaplankje weer. Zelf was ik hierdoor verrast had echt gedacht een maand zonder te zitten.

_/-\o_ Keep up the good work DFI en TurboDave _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door The farmer op 03-07-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Helaas kan ik nergens v_mem mods vinden voor de de DAGF. 3.2v waarvan slechts 3.13v overblijft is me te laag. Misschien kan ik de 3.3v op het geheugen hangen. Weet iemand waar dat te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:36

Jack

MHz Matters

zoek eens naar de kyosen vdimm mod, die is wel algemeen toepasbaar.

dan verbind je de 3,3V pin van je atx stekker met de vdimm cap.
dan krijg je vdimm=vio

[ Voor 42% gewijzigd door Jack op 03-07-2005 14:25 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb dit bord ook bestelt. Heb een vraagje. Ik heb de OCZ voltage booster en die wil ik gebruiken in dit bord. Nu heb ik gelezen dat het geheugen in de oranje sloten moet voor de beste dual channel prestaties. Klopt dit? Want als dat zo is dan past de Booster er namelijk niet meer in :(

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 22-07 22:37
Flash een nieuwere bios (510 en hoger werkt iig) en zowel de oranje als de gele sloten werken in dc. Booster in bovenste oranje slot, mem in de gele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je op dit bord aan een ocz ddr booster? Dit bord gaat standaard al tot 4,0 V op je vdimm en die OCZ DDR booster tot 3.9V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Viss schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:26:
Flash een nieuwere bios (510 en hoger werkt iig) en zowel de oranje als de gele sloten werken in dc. Booster in bovenste oranje slot, mem in de gele.
die 510 bios en hoger, zijn dat officiele biossen?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 29-09 08:15
Ik word hier eigenlijk niet wijs uit. Op de eerste pagina staat 1 issue. Das alleen over die jumper voor t geheugen. Maar ik zie hier toch meer staan. Kan iemand nou een overzicht geven (SLI-D). Of zijn die andere problemen afhankelijk van de configuratie. Zou het problemen opleveren met een AMD 64 3500+ Newcastle? (welk geheugen is me sowieso nog niet duidelijk)
Ik koop dit bord niet echt voor het overclocken, maar omdat het nog te betalen is. Eerst had ik de ASUS A8N-SLI op het oog. Maar die had problemen met de koeler. Liever een bord dat het doet, dan over een half jaar moeten wachten op n nieuw type koeler.

EDIT: En raad me dan niet al te duur maar goed geheugen aan...

EDIT2: In de handleiding staats iets beschreven over het aansluiten van n frontpanel voor het geluid. Als ik het goed lees kun je de "rear" aansluitingen niet meer gebruiken als je de frontpanel aansluit. Of lees ik dit dan verkeerd? (pagina 44 van handleiding).

Dan direct maar nog een vraag toevoegen. De voeding die ik zou willen kopen is 20 pins, die van 24 zijn me te duur. (uit de keuze die ik kan maken). Mijn klasgenoot zegt dan een 20->24 pins converter goed werkt. Op de site van DFI raden ze je aan om een voeding met 24pins aansluiting te kopen. Iemand ervaring met een 20pins.

[ Voor 39% gewijzigd door Ascathon op 04-07-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Viss schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:26:
Dus als ik het goed begrijp gaat het niet werken met de laatste officiele bios?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heeft iemand hier toevallig al ervaring met dit bord icm met de nieuwe AMD X2???
Aangezien ik zit te twijfelen tussen dit bord en de Asus SLI variant wil ik wel weten hoe deze combi draaid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
KingNothing schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:55:
[...]

Dus als ik het goed begrijp gaat het niet werken met de laatste officiele bios?
Als je daarmee bios 310 bedoelt niet nee. Alleen de oranje sloten werken in dual channel met bios 310 (en eerdere versies). Versie 510-2 en 510-2 FIXED (06-23-2005) werken uitstekend (beste....) met UTT/BH5.

[ Voor 33% gewijzigd door Viss op 04-07-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ascathon schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:58:
Ik word hier eigenlijk niet wijs uit. Op de eerste pagina staat 1 issue. Das alleen over die jumper voor t geheugen. Maar ik zie hier toch meer staan. Kan iemand nou een overzicht geven (SLI-D). Of zijn die andere problemen afhankelijk van de configuratie. Zou het problemen opleveren met een AMD 64 3500+ Newcastle? (welk geheugen is me sowieso nog niet duidelijk)
Normaal geen problemen met die cpu. Ik zou ook niet weten waarom.
Ik koop dit bord niet echt voor het overclocken, maar omdat het nog te betalen is. Eerst had ik de ASUS A8N-SLI op het oog. Maar die had problemen met de koeler. Liever een bord dat het doet, dan over een half jaar moeten wachten op n nieuw type koeler.
De chipsetkoeler van de DFI LanParty nF4 is ook stiller dan die van de A8N-SLI.
EDIT: En raad me dan niet al te duur maar goed geheugen aan...
Bij deze... :p
EDIT2: In de handleiding staats iets beschreven over het aansluiten van n frontpanel voor het geluid. Als ik het goed lees kun je de "rear" aansluitingen niet meer gebruiken als je de frontpanel aansluit. Of lees ik dit dan verkeerd? (pagina 44 van handleiding).
Geen idee. Als het in de manual staat, zal het wel zo zijn zeker ;)
Dan direct maar nog een vraag toevoegen. De voeding die ik zou willen kopen is 20 pins, die van 24 zijn me te duur. (uit de keuze die ik kan maken). Mijn klasgenoot zegt dan een 20->24 pins converter goed werkt. Op de site van DFI raden ze je aan om een voeding met 24pins aansluiting te kopen. Iemand ervaring met een 20pins.
Ik heb geen probleem met mijn 20-pins voeding, een Zalman. Die converters werken inderdaad wel maar zijn zinloos. Om te overclocken, wordt wel een 24-pins voeding aangeraden.
Koop wel een goede voeding! Als je een brakke voeding koopt, moet je dan ook niet komen klagen dat je problemen hebt :) Wat is jouw budget voor een voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat er veel problemen met dit bord zijn maar als je dit bord nooit overclockt zijn er dan nog problemen zoals veel bsod of crashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Laagvliegerke schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:47:
Als je een brakke voeding koopt, moet je dan ook niet komen klagen dat je problemen hebt :) Wat is jouw budget voor een voeding?
Heb er al een gekozen
Coolermaster Real Power RS-450-ACLY ATX 2.0 450 Wat

Heeft ie surround sound met games? Gelukkig dat ik zie dat anderen ook de 6600GT gebruiken. Die cooler is best groot. Net zoals C!T zegt.

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 04-07-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sap is ook weer blij :)
K heb een SLI bridge weten te bemachtigen voor als ik ooit SLI op me Ultra-D wil :) en k heb er 2 originele gele SATA kabels bij zodat ik nu gewoon 4 HD's kan aansluiten zonder verschillende kleuren kabels te krijgen.

Ook even een tipje voor mensen die een DFI icm met een Coolermaster Centurion 5 willen kopen : K*T combi.
De Audio module is net te hoog zodat de bijgeleverde 120mm fan niet past, als je een GF 6800Ultra/GT in bouwt en je voeding heeft een shielded VGA kabel dan past er in de bovenste HD bay geen schijf dus die moeten dan lager zodat ze niet niet voor de intake fan hangen :+
iig geen leuke combi om in te bouwen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Fijn dat je dat verteld. Moet ik toch ff wat anders gaan zoeken en t was zo'n fijne en goed geprijsde kast. Enig idee welke dan wel past?
Welke kast hebben de anderen hier eigenlijk (die dit mobo al hebben)?

[ Voor 43% gewijzigd door Ascathon op 04-07-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ascathon schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:53:
Welke kast hebben de anderen hier eigenlijk (die dit mobo al hebben)?
Cooler Master Stacker incl toebehoren (Lees: extra 4-3 module + Cross flow Fan )
Geen problemen mee i.s.m DFI mobo _/-\o_

Ik heb ben iig op een struikelblok gekomen wat betreft m`n 3200 + Venice .
Hij draait nu netjes op 280 X 10 = 2.8 Ghz , ram draait net nog op 200 (202 om precies te zijn ) d.m.v de multipliers .
Ik weet uit me vorige configuratie dat me ram 220 haalt op zijn strakke timings maar dat heb ik nu express achterwege gelaten om zo puur te kijken waar de instabiliteit zit met het overklokken van de proc .
Hij is 48 uur prime 95 stabiel zonder errors , memory draait ook met memtest 86 zonder errors , maar ik kan niet stabiel een CPU intensieve game ( UT2k4 , BF2 ) gamen zonder dat ie vastloopt !
Kenmerken bij het vastlopen , is een soort piepende geluid ( het laaste geluidje dat je game afspeelt wordt snel herhaalt en resulteert in een piep achtige geluid )

Voltage staat immers al op 1.50 en gaat niet verder , temperaturen zijn under full load 40 graden wat opzich netjes is .

Ik heb er nog niet aan gedacht de chipset voltage omhoog te pompen omdat die NForce 4`s al standaard heet genoeg worden EN ! omdat ik mijn HTT multi @ 3 heb staan ( 3*280 = 840 ! ) dat zit dus ver onder zijn 1 Ghz default speed .

Maar is het alsnog dat ik de HTT bus @ 280 mhz ipv 200 draai ( ook al is de uiteindelijke resultaat dat ie onder zijn 1 ghz draait ) de boosdoener en zou de chipset voltage deze uberhaupt wat stabieler kunnen krijgen of zit deze HT link ergens anders in verwerkt ?
Ik weet niet , het lijkt me niet de CPU hier ( en me vidkaart is standaard geklokt b.t.w ) want 48 uur prime stabiel en dan hoogstens 10 minuten een game spelen :? wuah ik weet niet , in mijn voorgaande ervaringen is 48 uur prime95 wel voldoende stabiliteit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit et nou met die nieuwe nf4 bord wanneer komt die dan ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
lithiumangel schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:51:
[...]

Cooler Master Stacker incl toebehoren (Lees: extra 4-3 module + Cross flow Fan )
Geen problemen mee i.s.m DFI mobo _/-\o_

.
Welk (volledig) typenr is dat? Want ik zie geen specs staan bij cool-prices.nl.
Er staat namelijk iets over optional 3-in-4 device module op coolermaster website.
Met of zonder voeding?

[ Voor 15% gewijzigd door Ascathon op 04-07-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Cooler Master CM Stacker STC-T01 , staat in de pricewatch overigens .
Zonder voeding b.t.w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp kan ik dus met de nieuwe BIOSEN ook de gele sloten gebruiken voor dual channel ?
Ik heb namenlijk veel problemen met mijn geheugen (http://www.ocztechnology....800_dual_channel_platinum)
kan het zo zijn dat ik dat in de andere sloten moet doen ?
En dit is toch TCCD geheugen :?

Krijg mijn pc met geen mogelijkheid stabiel, ja wel 17 uur prime95 en memtest85 5 uur stabiel maar toch krijg ik regelmatig een BSOB 8)7 ligt dit aan het geheugen :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
nope heb het zelfde en werkt prima

zou zgge vertel eens je timings en hoeveel volt je erop hebt de mijne deeden het pas goed op 3 volt

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bschnitz schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:17:
nope heb het zelfde en werkt prima

zou zgge vertel eens je timings en hoeveel volt je erop hebt de mijne deeden het pas goed op 3 volt
IK heb alle timmings geprobeerd ook die ze voorschrijven 2,5-4-4-10 en bij 3,1V kreeg ik geen fouten meer in memtest maar toch een BSOD regelmatig en ik ben tot 3,2V gegaan en dat hielp ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Dang, het was de bedoeling om mijn nieuwe PC met dit mobo te gaan koelen met een waterkoelingssetje, maar nu het setje eindelijk binnen is krijg ik te horen dat ze PC's met waterkoeling niet versturen. Geen waterkoeling dan maar.

Waar het me nu om gaat is dit. Maakt de fan op de northbridge veel lawaai? Het werd mij afgeraden om de NB passief te koelen met zo'n Zalman blokje.
uit ervaring is gebleken dat de passieve koeler van zalman niet voldoende koelt om de nforce4 chipset van koeling te voorzien, deze chipset wordt zo heet dat deze doorbrandt en geen beeld meer geeft, omdat de pci-express sloten ook via deze chipset lopen.
Is dit zo? Ik heb denk ik voldoende airflow; een Coolermaster Stacker met standaard 2 x 120 mm, 1 x 80 mm fans, een Crossflow Fan, een Arctic Freezer 64, en een Zalman VF700-Cu.

Ook ben ik van plan mijn geheugen (OCZ 1G Kit 400MHz PC-3200 Dual Channel Kit (Winbond) [OCZ4001024WV3DC-K] BH5!) stevig te gaan overclocken. Zou ik nog een extra fan op m'n geheugen laten blazen? Ik heb er al wat RAM sinks voor gekocht..

Bedankt voor de hulp! :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Zo ik heb mijn eigen instabiliteit opgelost.
LTD en Chipset voltages langzaam lopen oppompen / testen tot zelfs de max waardes , maar dit hielp niet :(
Toen me base voltage verlaagt naar 1,45 van 1,55 en de special VID control aangezet op 110 %
( 1,45 * 110 % dus ) resulteerde uiteindelijk in een stabiele voltage die ik niet kon krijgen d.m.v de reguliere voltage setting ( topt op 1,55 )

Me persoonelijke hoogste is dus 2.8 Ghz vanaf de standaard 2.0 Ghz .
Zeer tevreden met de hoeveelheid aan opties die deze moederbord bied om je clocks nog hoger te krijgen , DFI be praised !
Ik heb me persoonelijke target iig gehaalt ( 2.8 ) maar ik ben benieuwt of ik de 2.9 Stabiel kan krijgen :)

Temperaturen zijn nu gestegen met 2 graden naar 40 under load .
Op zich nog best netjes op lucht .

@black wind blow , met de nieuwere biossen worden de onofficiele bedoelt de 5XX series gedateert 23-6-2005 . Niet de laaste officiele van DFI die paar maanden ouder is (310)
Persoonelijk zijn al mijn problemen met de 5XX opgelost die ik in het begin had met deze moederbord .
Meschien voor jou ook de oplossing?

Let er wel op dat bios flashen op een onstabiele machine best riskant is , verlaag alles"under spec" just to be sure , test de stabiliteit (BSOD`s) en flash dan pas je BIOS .

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 04-07-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@black wind blow , met de nieuwere biossen worden de onofficiele bedoelt de 5XX series gedateert 23-6-2005 . Niet de laaste officiele van DFI die paar maanden ouder is (310)
Persoonelijk zijn al mijn problemen met de 5XX opgelost die ik in het begin had met deze moederbord .
Meschien voor jou ook de oplossing?

Let er wel op dat bios flashen op een onstabiele machine best riskant is , verlaag alles"under spec" just to be sure , test de stabiliteit (BSOD`s) en flash dan pas je BIOS .
Welke BIOSEN bedoel je precies, ik heb hier een lijstje met BIOSEN http://www.dfi-bios.tk/en die gaan al iets verder dan de 5 series,
Dat laatste snap ik ook niet goed "test je stabiliteit en flasch dan pas een nieuw
BIOS ???
zou je dat iets beter kunnen uitleggen a.u.b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Jah ik kan het ook niet meer volgen allemaal. Ik wil graag een nieuwe bios flashen maar ik weet niet welke. Ik heb er hier 2x 1024 mb ram van Corsair in zitten. Dat is TwinX2024-3200C2. Maar wat voor geheugen is dat TCCD of BH-5? Ik kan het ook niet zien want die heatspreaders zitten vast geplakt. Ik weet dat een 1024 stick niet erg goed zal overclocken en dat wil ik ook niet. Maar zit er wat voordeel aan voor mij als ik een van die nieuwe biossen er in flash ook al wil ik niet gaan overclocken? Ik draai nu de official 3.10. Maar zitten er misschien nieuwe bug fixen, performance tweaks, of features in een van die nieuwere biossen die wel handig zijn?

Edit: Ik heb ook nog 2x 512 liggen. Corsair twinx1024-3200XL CL2 (2.2.2.5).
Ik begrijp er uit dat als ik die nog er extra bij prik in de gele sleuven dat de gehele snelheid van het geheugen ook daalt naar 333mhz en omhoog gaat naar 2T. Kan dat met een nieuwere bios verholpen worden?

[ Voor 18% gewijzigd door SpitfireNL op 05-07-2005 00:11 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
jelbo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:45:
Dang, het was de bedoeling om mijn nieuwe PC met dit mobo te gaan koelen met een waterkoelingssetje, maar nu het setje eindelijk binnen is krijg ik te horen dat ze PC's met waterkoeling niet versturen. Geen waterkoeling dan maar.

Waar het me nu om gaat is dit. Maakt de fan op de northbridge veel lawaai? Het werd mij afgeraden om de NB passief te koelen met zo'n Zalman blokje.

[...]

Is dit zo? Ik heb denk ik voldoende airflow; een Coolermaster Stacker met standaard 2 x 120 mm, 1 x 80 mm fans, een Crossflow Fan, een Arctic Freezer 64, en een Zalman VF700-Cu.

Ook ben ik van plan mijn geheugen (OCZ 1G Kit 400MHz PC-3200 Dual Channel Kit (Winbond) [OCZ4001024WV3DC-K] BH5!) stevig te gaan overclocken. Zou ik nog een extra fan op m'n geheugen laten blazen? Ik heb er al wat RAM sinks voor gekocht..

Bedankt voor de hulp! :)
Hehe heb precies dezelfde combinatie als jij :)

Zelfde kast, koeling en geheugen. Krijg het moederbord vandaag binnen. Ik ga ook eens even lekker oc'en! _/-\o_

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Spitfire_V5 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:08:
Jah ik kan het ook niet meer volgen allemaal. Ik wil graag een nieuwe bios flashen maar ik weet niet welke. Ik heb er hier 2x 1024 mb ram van Corsair in zitten. Dat is TwinX2024-3200C2. Maar wat voor geheugen is dat TCCD of BH-5? Ik kan het ook niet zien want die heatspreaders zitten vast geplakt. Ik weet dat een 1024 stick niet erg goed zal overclocken en dat wil ik ook niet. Maar zit er wat voordeel aan voor mij als ik een van die nieuwe biossen er in flash ook al wil ik niet gaan overclocken? Ik draai nu de official 3.10. Maar zitten er misschien nieuwe bug fixen, performance tweaks, of features in een van die nieuwere biossen die wel handig zijn?

Edit: Ik heb ook nog 2x 512 liggen. Corsair twinx1024-3200XL CL2 (2.2.2.5).
Ik begrijp er uit dat als ik die nog er extra bij prik in de gele sleuven dat de gehele snelheid van het geheugen ook daalt naar 333mhz en omhoog gaat naar 2T. Kan dat met een nieuwere bios verholpen worden?
Die repen 1024 zijn waarschijnlijk geen TCCD en geen BH-5....

En als je 4 sloten vult ligt dat aan cpu dat je omlaag moet met memsnelheid. Maar met een Venice en 4 gevulde sloten kun je waarschijnlijk ook gewoon 200mhz 2T draaien.

Zie net op XS nieuwe bios :) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=67711

[ Voor 4% gewijzigd door DaWaN op 05-07-2005 10:43 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Die mensen met BSOD's, zijn dus diegene die oc'en? Want soms weet ik niet meer waar t over gaat. :x/
En zo te zien moet Corsair TWINX1024-3200C2PRO wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
DaWaN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:03:
[...]

Die repen 1024 zijn waarschijnlijk geen TCCD en geen BH-5....

En als je 4 sloten vult ligt dat aan cpu dat je omlaag moet met memsnelheid. Maar met een Venice en 4 gevulde sloten kun je waarschijnlijk ook gewoon 200mhz 2T draaien.

Zie net op XS nieuwe bios :) http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=67711
Oh nouja dan hou ik toch maar lekker alleen mijn twinx2024-3200c2 heb ik denk ik meer aan. Kan ik mijn pagefile uit laten en is mijn BF2 lekker snel :9~

Mijn cpu is btw een Winchester core zou dat daar ook mee kunnen?
Is T2 trouwens echt zo instabiel zoals ze op de dfi site zeggen?

[ Voor 11% gewijzigd door SpitfireNL op 05-07-2005 12:23 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Spitfire_V5 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Oh nouja dan hou ik toch maar lekker alleen mijn twinx2024-3200c2 heb ik denk ik meer aan. Kan ik mijn pagefile uit laten en is mijn BF2 lekker snel :9~

Mijn cpu is btw een Winchester core zou dat daar ook mee kunnen?
Is T2 trouwens echt zo instabiel zoals ze op de dfi site zeggen?
Bij een winchester kan het misschien maar ik geef je geen garantie. En voor normaal gebruik valt 2T volgens mij best mee. Ik zelf heb weinig problemen met 2T

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Moeilijke keus dat geheugen. Als die lijst op de DFI site nou eens bijgewerkt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Jaja ik heb mijn bordje (NF4 SLI-DR) binnen :)

Vanavond gelijk inbouwen maar nou vraag ik me af welke bios er standaard opstaat :?

Heb al een bios update floppy gemaakt met de laatste officiele bios, just to be sure.

En nou maar hopen dat ik geen problemen /bsod krijg! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KingNothing op 05-07-2005 12:46 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:50:
Die mensen met BSOD's, zijn dus diegene die oc'en? Want soms weet ik niet meer waar t over gaat. :x/
En zo te zien moet Corsair TWINX1024-3200C2PRO wel werken?
Dit is niet altijd het geval want ik kreeg BSOD's terweil ik nog niks had ge
OCed en ik weet nog steeds niet wat ik er tegen moet doen.
Ik heb mijn cheap mem er maar in gedrukt en nog geen BSOD's gezien, alleen kan ik OCen nu wel vergeten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Laatst online: 20:08
Ascathon schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:58:

DFI geeft geen ondersteuning op hun moederborden als je geen 24 pins voeding gebruikt. Er zijn genoeg mensen die geen enkel probleem ondervinden met een 20 pins voeding, maar ik zou (ook met het oog op de toekomst) zéker een 24 pins voeding kopen.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het boardje 3 dagen geleden succesvol geïnstalleerd, gisteren mijn prom aangesloten, en nieuw bios geflasht. Het was dus hoog tijd om is een potje te overclocken, alles ging goed, ik zat aan 290fsb en alles ging perfect! Maar toen... ik verhoog fsb naar 295 en ik krijg windows corrupt, in een flits een foutmelding van 'kan niet opslaan in register...' en meteen restart hij.
Hmmm, dat zou eigenlijk al niet moeten mogen ofwel?

Maar goed, windows opnieuw installeren, opnieuw vaagheid, ik stop drivercd er in, en de landrivers zijn als het ware van de cd verdwenen!!! Ik kan wel naar 'network' gaan op de cd, maar dan staat er gewoon helemaal niets... kan het nog vager??? Ik zit echt met de handen in het haar, geen idee meer wat ik nog kan/moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Start je pc nog eens een keer opnieuw op en ga in de BIOS en load optimized defaults. Kijk dan eens wattie doet.

[ Voor 47% gewijzigd door KingNothing op 05-07-2005 18:51 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
cmos cleared ?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup :)
volgens mij ligt het aan biosflash... slecht bios ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:11:
Als ik het goed begrijp kan ik dus met de nieuwe BIOSEN ook de gele sloten gebruiken voor dual channel ?
Ik heb namenlijk veel problemen met mijn geheugen (http://www.ocztechnology....800_dual_channel_platinum)
kan het zo zijn dat ik dat in de andere sloten moet doen ?
En dit is toch TCCD geheugen :?

Krijg mijn pc met geen mogelijkheid stabiel, ja wel 17 uur prime95 en memtest85 5 uur stabiel maar toch krijg ik regelmatig een BSOB 8)7 ligt dit aan het geheugen :?
Weet iemand hier nog iets voor wat ik kan doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Zou goed kunnen, welke bios is het? Ik ga vanavond deze mobo (NF4 SLI-DR) inbouwen en ben van plan om meteen de bios te flashen naar 7.04-2

Hopelijk kan ik dan Dual Channel draaien in de gele sloten. Op deze manier kan ik dan mijn OCZ Voltage Booster plaatsen. Fingers crossed...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:48:
Heb het boardje 3 dagen geleden succesvol geïnstalleerd, gisteren mijn prom aangesloten, en nieuw bios geflasht. Het was dus hoog tijd om is een potje te overclocken, alles ging goed, ik zat aan 290fsb en alles ging perfect! Maar toen... ik verhoog fsb naar 295 en ik krijg windows corrupt, in een flits een foutmelding van 'kan niet opslaan in register...' en meteen restart hij.
Hmmm, dat zou eigenlijk al niet moeten mogen ofwel?
Restarten gebeurt sinds Windows 2000 automatisch bij een BSOD. Je kan dit wel uitschakelen zodat je PC echt "blijft hangen".
Maar goed, windows opnieuw installeren, opnieuw vaagheid, ik stop drivercd er in, en de landrivers zijn als het ware van de cd verdwenen!!! Ik kan wel naar 'network' gaan op de cd, maar dan staat er gewoon helemaal niets... kan het nog vager??? Ik zit echt met de handen in het haar, geen idee meer wat ik nog kan/moet doen...
Waarom Windows opnieuw installeren? Was de installatie corrupt geraakt? En de drivers kan je gewoon downloaden: http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3

offtopic:
Een Brabus Freak met een icon van een Range? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingNothing schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:22:
Zou goed kunnen, welke bios is het? Ik ga vanavond deze mobo (NF4 SLI-DR) inbouwen en ben van plan om meteen de bios te flashen naar 7.04-2

Hopelijk kan ik dan Dual Channel draaien in de gele sloten. Op deze manier kan ik dan mijn OCZ Voltage Booster plaatsen. Fingers crossed...
Ik heb nu BIOS 5.10-3 fix.
Kan ik met dit BIOS ook de gele sloten gebruiken voor dual channel ?
En is mijn geheugen wel TCCD of is dat iets anders?

zie specs voor mijn geheugen :Y)

Heeft iemand ook een link naar dit BIOS 7.04-2 of 7.04-3 als het maar bij het gehuegen past alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:16:
[...]

Restarten gebeurt sinds Windows 2000 automatisch bij een BSOD. Je kan dit wel uitschakelen zodat je PC echt "blijft hangen".

[...]

Waarom Windows opnieuw installeren? Was de installatie corrupt geraakt? En de drivers kan je gewoon downloaden: http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3

offtopic:
Een Brabus Freak met een icon van een Range? :p
Ok, ik heb de oorzaak van het probleem gevonden, door nieuwe bios was LAN in bios uitgeschakeld... Ik zag het pas laat, heeeeeel laat, cmos clearen verhielp het echter niet.

offtopic:
Brabus Freak is van oudsher ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, vorige probleem is uit de weg, volgende is er al weer...
*Brabus Freak wordt hardstikke gek van dit boardje*

Nou heb ik dus gewoon de landrivers geïnstalleerd maar nou staat ie op 10mbps... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kheb eindelijk tijd om mijn nieuwe spul in te bouwen, vandaag dus gedaan. DFI Ultra-D, Venice 3000+, 6600GT, en uit m'n oude systeem 2x 256MB PC2700, QTec 550W (20pins atx), kast, geluids en TV kaart, HDD's etc.

Heb er nu ff 1 120GB disk inhangen en de rest nog niet omdat ik m'n raid0 array denk ik niet kan overzetten van een Abit NF7-S onboard raid naar de NF4 raid.

Die HDD's moet ik nog een oplossing voor vinden, en ik wil nog een nieuwe voeding. Maar met deze opstelling ben ik ff aan het expirimenteren gegaan. Vreemdgenoeg reset m'n PC al bij 230-235 HTT ofzo. Dat is met HTT-divider-dinges op 3x en 4x geprobeerd, geheugen 3.2v, hele makkelijke settings: divider 150 bij 200, 2.5-3-3-7 2T. Wilde namelijk ff m'n processor snelheid testen. Maar vreemdgenoeg reset de PC dus al bij zo'n 2100MHz. CPU Voltage heb ik 1,5 en 1,55 geprobeerd. Geheugen zit in de gele sloten. BIOS heb ik nog niet geflashed, gewoon de versie die er al opstond.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Geheugen zal niet het probleem zijn want dat draait nu prima op 222MHz 2-2-2-5 1T, CPU 2000MHz stock voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wat zijn precies de specificaties van jouw voeding? Want op de site van q-tec kan ik die niet onmiddellijk terugvinden.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:57:
Ok, vorige probleem is uit de weg, volgende is er al weer...
*Brabus Freak wordt hardstikke gek van dit boardje*

Nou heb ik dus gewoon de landrivers geïnstalleerd maar nou staat ie op 10mbps... Iemand een oplossing?
Wat hangt er aan die netwerkpoort? Misschien is het een 10mbps-netwerkapparaat?

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 06-07-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
Ik stoor mij ontzettend aan de Chipset koeler(wat een tyfus herrie), is er een heatsink wat ik kan gebruiken hiervoor?zonder te hoeven zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:41:
Wat zijn precies de specificaties van jouw voeding? Want op de site van q-tec kan ik die niet onmiddellijk terugvinden.
+3.3v 30A/20A
+5v 40A/35A
+12v 20A/14A

Die eerste zijn piekwaardes dus denk dat die 2e meer representatief zijn.

-5v 1.0A/0.5A
-12v 1.0A/0.5A
+5Vsb 3.0A/2.5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

P!to schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:25:
Ik stoor mij ontzettend aan de Chipset koeler(wat een tyfus herrie), is er een heatsink wat ik kan gebruiken hiervoor?zonder te hoeven zagen.
geen, zga. iedere heatsink zul je moeten modden als je het op dit bord kwijt wilt, maja je bent tweaker of niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11
sapphire schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:28:
[...]

geen, zga. iedere heatsink zul je moeten modden als je het op dit bord kwijt wilt, maja je bent tweaker of niet.
Dat wordt zagen dus.....................

En betekent het direct dat ik geen tweaker ben als ik geen zin in zagen heb????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Zozo bordje gisteren ingebouwd, liep meteen tegen een aantal problemen aan helaas :(

Eerste keer booten geen beeld, alle fans draaiden wel. Dus PCI-X kaart eruit en PCI kaart erin. Toen had ik beeld. Daarna weer PCI-X er terug in en booten. En toen had ik ook beeld. Maar het lampje van de FDD bleef constant branden, kon ook niet booten vanaf floppy. Dus FDD eruit en een andere erin. Probleem opgelost, kan ook booten nu vanaf floppy. Raid 0 aangemaakt en booten met Windows CD. Halverwege het kopieren van de Windows files naar de C: drive blue screen gevolgt door reboot :/

IRQ less or not equal (iets in die trend)

Dus misschien is het geheugen het probleem? Ik heb OCZ 1GB (2 x 512MB) PC3200 Dual Channel Gold Series BH5 EL-DDR CAS2.0.

Dus geheugen eruit en Corsair XMS 3500 erin. Alles ok, Windows geinstalleerd zonder errors of bluescreens. Dit was vanmorgen dus heb nog niet echt kunnen testen. Ik zou wel graag mijn OCZ geheugen er weer terug in hebben. Nou is de bios nog standaard fabriek af, geen idee welke versie. Nu hoop ik als ik het mobo flash naar een nieuwere bios ik mijn OCZ geheugen kan gaan gebruiken. Fingers crossed...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

KingNothing schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:45:Dus misschien is het geheugen het probleem? Ik heb OCZ 1GB (2 x 512MB) PC3200 Dual Channel Gold Series BH5 EL-DDR CAS2.0.
Zijn dat dezelfde als deze reepjes, maar onder een iets andere naam? Bij die van mij staat er in ieder geval OCZ4001024WV3DC-K op de chips..

Ik hoop niet dat ik ook dergelijke problemen krijg, ik heb geen PCI videokaart.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Deze heb ik:

http://www.ocztechnology....pc_3200_dual_channel_gold

[ Voor 10% gewijzigd door KingNothing op 06-07-2005 12:14 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
KingNothing schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:45:
Maar het lampje van de FDD bleef constant branden, kon ook niet booten vanaf floppy.
Dan heb je de kabel er verkeerd om in.
Halverwege het kopieren van de Windows files naar de C: drive blue screen gevolgt door reboot :/

IRQ less or not equal (iets in die trend)

Dus misschien is het geheugen het probleem? Ik heb OCZ 1GB (2 x 512MB) PC3200 Dual Channel Gold Series BH5 EL-DDR CAS2.0.

Dus geheugen eruit en Corsair XMS 3500 erin. Alles ok, Windows geinstalleerd zonder errors of bluescreens. Dit was vanmorgen dus heb nog niet echt kunnen testen. Ik zou wel graag mijn OCZ geheugen er weer terug in hebben. Nou is de bios nog standaard fabriek af, geen idee welke versie. Nu hoop ik als ik het mobo flash naar een nieuwere bios ik mijn OCZ geheugen kan gaan gebruiken. Fingers crossed...
Denk dat wat meer voltage op je geheugen wel had geholpen, dus als je nu weer fouten krijgt met je OCZ geheugen erin, voltage wat verhogen :)
P!to schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:42:
[...]

Dat wordt zagen dus.....................

En betekent het direct dat ik geen tweaker ben als ik geen zin in zagen heb????
Je kunt ook je videokaart in het onderste PCI-E slot doen, en de jumperblokken verzetten. Dan draait ie alleen wel op 8x ipv 16x maar dat maakt nauwelijks iets uit kwa prestaties.

[ Voor 17% gewijzigd door Erik1 op 06-07-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Erik1 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:14:
[...]

Dan heb je de kabel er verkeerd om in.

[...]

Denk dat wat meer voltage op je geheugen wel had geholpen, dus als je nu weer fouten krijgt met je OCZ geheugen erin, voltage wat verhogen :)
Nope, kabel gaat er maar op één manier in :|

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
KingNothing schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:17:
[...]
Nope, kabel gaat er maar op één manier in :|
Alle 4 powerconns op moedrbord aangesloten? Wat meer volt op je geheugen zou idd moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Viss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:23:
[...]

Alle 4 powerconns op moedrbord aangesloten? Wat meer volt op je geheugen zou idd moeten werken.
Nee alleen die 20 pins en de P4 stekker. Ik had begrepen dat die andere er voor zijn als je SLI gaat draaien....

Ik heb 2 voedingen. Eentje is een 350Watt voor de Fans/Disks/CDRW en de andere een 450Wat voor het moederbord..

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Ik zou ze aansluiten, is niet alleen voor SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Nog even snel een vraagje. Als ik de BIOS flash dan zou het zo moeten:

A:\AWDFLASH NF4LD310.BIN /cks/sn/py/cc/cd/cp/wb/ld/qi

Met al die flags erachter dus. Moet ik dit nu voor elke bios aanhouden incl. de Betas?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb Winflash gebruikt, net de 704-1 bios erin geflasht :)
Erik1 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:20:
Kheb eindelijk tijd om mijn nieuwe spul in te bouwen, vandaag dus gedaan. DFI Ultra-D, Venice 3000+, 6600GT, en uit m'n oude systeem 2x 256MB PC2700, QTec 550W (20pins atx), kast, geluids en TV kaart, HDD's etc.

Heb er nu ff 1 120GB disk inhangen en de rest nog niet omdat ik m'n raid0 array denk ik niet kan overzetten van een Abit NF7-S onboard raid naar de NF4 raid.

Die HDD's moet ik nog een oplossing voor vinden, en ik wil nog een nieuwe voeding. Maar met deze opstelling ben ik ff aan het expirimenteren gegaan. Vreemdgenoeg reset m'n PC al bij 230-235 HTT ofzo. Dat is met HTT-divider-dinges op 3x en 4x geprobeerd, geheugen 3.2v, hele makkelijke settings: divider 150 bij 200, 2.5-3-3-7 2T. Wilde namelijk ff m'n processor snelheid testen. Maar vreemdgenoeg reset de PC dus al bij zo'n 2100MHz. CPU Voltage heb ik 1,5 en 1,55 geprobeerd. Geheugen zit in de gele sloten. BIOS heb ik nog niet geflashed, gewoon de versie die er al opstond.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Geheugen zal niet het probleem zijn want dat draait nu prima op 222MHz 2-2-2-5 1T, CPU 2000MHz stock voltage.
Met de nieuwe bios zit ik nu op 255MHz HTT / 2300MHz CPU :) Hoger nog niet geprobeerd maar dat ga ik nu zo doen, eerst ff dit posten voordat ie weer reset als ik 'm TE hoog zet :P (misschien eerst ff HTT multi op 3x zetten want zit nu op 4x255)

CPU 1.55V / RAM 3.2V 166/200 2.5-3-3-7 2T de rest standaard / HTT multi @ 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Winflash....

Denk dat ik het toch maar liever vanaf DOS doe ;)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
@KingNothing: Och, zolang je maar niet met instabiele instellingen gaat flashen en geen gare windowsinstall hebt met 80 achtergrondprocessen draaiend gaat het wel goed :)

Zit nu op 2600MHz, 289x9. Ik ben alleen bang dat mijn geheugen de bottleneck gaat vormen als ik hoger ga, het draait namelijk nu op 236MHz. Op mijn NF7-s kon ik maximaal 228MHz stabiel, al was dat op 2,9v 2-3-2-11 1T en nu zit ik op 3.2v 2.5-3-3-7 2T.

Edit: jawel, kreeg net een error met Prime95 op 293MHz ofzo, ga nu m'n geheugendivider ff veranderen :)

Edit 2: Het is dus niet m'n geheugen, nogsteeds errors met een lagere geheugensnelheid :?

Op zo'n beetje alles boven de 291 krijg ik binnen een paar mins errors met Prime95. Zou m'n moederbord/bios het probleem zijn of houdt m'n CPU al op bij 2600MHz 1,55v? ;(

[ Voor 36% gewijzigd door Erik1 op 06-07-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Toch netjes met pc2700 geheugen :)

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.