Wisten jullie al dat er nieuwe INFINITY moederborden aankomen?
DFI Re-Launches The INFINITY Line To Offer High-Quality, Affordable Motherboards To Overclockers and EnthusiastsTwo INFINITY models will be introduced in the first launch: the nF4X INFINITY, a 754 pin AMD platform with PCI-e support, and nF4 INFINITY, a 939 pin AMD platform with PCI-e support. Both boards utilize the hottest nForce4 solutions from NVIDIA. A slew of models are in the process to furnish this new line soon.
Ik vroeg me eerst af welk gat ze in godsnaam probeerden op te vullen. Maar nu lijkt het me al logischer. Deze bordjes zullen ze de dus positioneren tussen de nF4-DAGF en de LanParty nF4. De nF4-DAGF is een budgetbordje maar is zeker geen slechte overclocker. Enig nadeel is dat de nF4-DAGF gebruik maakt van de nForce 4 en dus niet van de nForce4 Ultra / SLi.
We zullen de exact dezelfde situatie krijgen zoals met den NFII. De Infinity zal zo goed als identiek zijn aan de LanParty maar zal geen Marvell Gigabit LAN hebben (niet echt nodig aangezien de nF4 chip dit toch al ingebouwd heeft), geen on-board power en reset knoppen, geen diagnose-leds en geen UV.
De LanParty-serie is heel zeker goed geprijsd tegenover de concurrentie. Maar door de Infinity nF4 te introduceren kunnen ze nu de prijzen van de LanParty-bordjes hoger houden.
edit:
Pas na het tikken van bovenstaand stukje, heb ik ff verder gekeken op de site van DFI.

Blijkbaar staan de specs al on-line:
nF4X Infinity
nF4 Ultra Infinity
nF4 Infinity
De bordjes zijn dus geen "afgeslankte" LanParty-bordjes. De layout is anders, ze hebben ook geen twee 16x slots, geen heatsinks, ... Ook de positie van de nF4-chip is anders. Deze lijkt nu wel beter te staan voor waterkoeling. Maar waarschijnlijk zullen de overclockresultaten met dit bordje dus ook anders zijn aangezien de layout van een print daar een invloed kan op hebben.
Nu ben ik wel aan het twijfelen of ik deze bordjes zou opnemen in de TS en de titel zou laten veranderen zoals bij
[rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 6[/rml]... De LanParty NFII en NFII Infinity waren qua layout identiek in tegenstelling tot deze bordjes. De BIOS van beide reeksen zal dus ook zo goed als zeker verschillend zijn waardoor ik niet echt geneigd ben om de Infinity in deze reeks op te nemen. Niet dat ik iets heb tegen de Infinity, in tegendeel, ik zou graag ervaringen delen met andere DFI-eigenaars. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd

Maar als BIOS en layout verschillend zijn, hebben we het over totaal verschillende bordjes zelfs al zijn ze van DFI en opgebouwd rond dezelfde chip. En dat komt de overzichtelijkheid totaal niet ten goede.
Wat denken jullie?
[
Voor 39% gewijzigd door
D-Three op 20-06-2005 23:25
]