[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.269 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
hmm das jammer maar 2gb mem ipv 1gb mem maakt de 1gb extra de 333mhz wel weer in kracht goed hoop ik.

Maar is 2T echt zo onstabiel als op de DFI site wordt beweerd? En wat voor symptomen kan mijn computer dan evt gaan vertonen?

Viss ik zie trouwens dat je Logitech Ultra X keyborad hebt? ben je daar goed over te spreken? want mijne komt volgende week ook binnen :D

[ Voor 22% gewijzigd door SpitfireNL op 16-06-2005 01:03 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik snap dat 333 gedoe niet.
Maat van me heeeft een NC met 4x512mb ram, ff handmatig op 400mhz gezet en het werkt perfect, @ 2T ofcource.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 12:43

Aight!

'A toy robot...'

Jammer dat het niet op 1t werkt.
Zou leuk zijn voor die Dual Core's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:21

DaWaN

'r you wicked ??

Spitfire_V5 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:21:
hmm das jammer maar 2gb mem ipv 1gb mem maakt de 1gb extra de 333mhz wel weer in kracht goed hoop ik.

Maar is 2T echt zo onstabiel als op de DFI site wordt beweerd? En wat voor symptomen kan mijn computer dan evt gaan vertonen?

Viss ik zie trouwens dat je Logitech Ultra X keyborad hebt? ben je daar goed over te spreken? want mijne komt volgende week ook binnen :D
2T maakt je mem gigantisch stuk slomer

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
DaWaN schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:49:
[...]

2T maakt je mem gigantisch stuk slomer
Nou dat valt mij iets te veel tegen. Dus komt er op neer dat ik 4 nieuwe 512mb single sided mem zal moeten kopen dan om nog steeds op 400mhz en 1T te kunnen laten lopen. (edit: of uiteraard 2x1024 double sided ;) maar dat wordt te duur) Hoe kan ik dan nu nog het beste 1gb erbij zetten dan? Huidige 2 double sided houden en 2 single erbij zal ook niet gaan neem ik aan en mijn double sided op single laten lopen ook niet? Ik wil het liefste niet boven 200 euro uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door SpitfireNL op 16-06-2005 09:46 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zoals een paar maanden geleden beloofd ;) heb ik gister mijzelf weer een leuk upgradesetje cadeau gedaan :). Krijg hem tussen 17:00 en 18:00 uur vandaag binnen :)

Amd Athlon 64 3500+ Venice
DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Sapphire X850XT

Alleen ik kon in de vorige topics niet echt vinden of ik mijn Zalman 7700 hier nou wel op kreeg.
Want ik moet sowieso mijn X850XT in het bovenste slot doen, want anders passen mijn geluidskaart en tv-kaart er niet meer in.
En ik heb 2x512Mb mushkin geheugen.
Past die Zalman er dan nog wel op een fatsoenlijke manier op?

Ik kon het nergens vinden namelijk en zelfs google hielp me hier niet mee

[ Voor 5% gewijzigd door Mister I op 16-06-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 30-09 12:48
Mister I schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:07:
Zoals een paar maanden geleden beloofd ;) heb ik gister mijzelf weer een leuk upgradesetje cadeau gedaan :). Krijg hem tussen 17:00 en 18:00 uur vandaag binnen :)

Amd Athlon 64 3500+ Venice
DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Sapphire X850XT

Alleen ik kon in de vorige topics niet echt vinden of ik mijn Zalman 7700 hier nou wel op kreeg.
Want ik moet sowieso mijn X850XT in het bovenste slot doen, want anders passen mijn geluidskaart en tv-kaart er niet meer in.
En ik heb 2x512Mb mushkin geheugen.
Past die Zalman er dan nog wel op een fatsoenlijke manier op?

Ik kon het nergens vinden namelijk en zelfs google hielp me hier niet mee
De Zalman 7700 kan er op ja als je je vidkaart in het bovenste slot hebt. Ik heb em er zelf nu niet op zitten, omdat mijn geheugen (van dat leuke Led geheugen) te hoog is. Maar er is genoeg afstand tussen te 7700 en de vidkaart;) en met gewoon (ledloos)geheugen past ie wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 16-06-2005 13:47 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik zit nu te twijfelen tussen deze
TwinMOS 2x1024(2GB):
http://www.twinmos.com/dram/dram_p_dt_dualchannel_ddr400.htm

en Corsair:
TWINX2048-3200C2 XMS3200 2048MB 2-3-3-6* 2x184 DIMM Black
http://www.corsairmemory....pecs/twinx2048-3200c2.pdf
Deze zal voor AMD toch op CL2.5 moeten lopen.

Zal ik voor de vertrouwde naam Corair gaan en 40euro meer betalen of is die TwinMOS net zo goed?
Of weet misschien nog iemand betere 2x1024 dual ddr sticks van dezelfde prijsklasse?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 23:33
Ik heb de Corsair besteld. Volgens mij zijn dit op dit moment de snelste sticks tegen en knappe prijs in 2x 1 GB kit uitvoering.

Helaas moet ik er nog een tijd op wachten omdat ze slecht leverbaar schijnen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook 2*1024 mem dat nog een beetje kan overklokken? 250 a 260 fsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Kortweg, nee :) Op XtremeSystems wel eens iemand gezien die het probeerde maar verder dan 230 kwam die zeker niet.. En je wil niet weten welke timings

[ Voor 82% gewijzigd door dj_tjerk op 16-06-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je mischien ook 2 gig op 300 mhz krijgen door 2 keer een setje 300 mhz 1 gig van g.skill te kopen dan moet het wel lopen als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Volgens mij wordt het met 4x512 (dat bedoel je volgens mij) alleen nog maar slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,
Waarom krijg ik windows niet geinstaleerd op mijn nieuwe DFI mobo?
Als ik windows probeer te instaleren dan gaat eigelijk alles goed tot dat die opnieuw is opgestart dan blijft mijn beeld namenlijk zwart en hangen.
Kan dit door het verkeerde BIOS komen ?
Ik heb gewoon het standaard BIOS erop zitten wat er op staat als je het koopt ik weet dus niet welke versie dit is kan ik dat ergens achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:28:
Hallo mensen,
Waarom krijg ik windows niet geinstaleerd op mijn nieuwe DFI mobo?
Als ik windows probeer te instaleren dan gaat eigelijk alles goed tot dat die opnieuw is opgestart dan blijft mijn beeld namenlijk zwart en hangen.
Kan dit door het verkeerde BIOS komen ?
Ik heb gewoon het standaard BIOS erop zitten wat er op staat als je het koopt ik weet dus niet welke versie dit is kan ik dat ergens achterhalen?
Als je even in het bios de optie "show logo" uitschakelt en opnieuw opstart zie je links helmaal onderin je scherm een regel die met een datum begint. Die datum is de datum van je bios.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 02-10 21:03
Eigenaardig dat het beeld zwart blijft... :?
Ikzelf maar ook anderen hadden een BSOD tijdens het installeren van Windows. De oplossing was de laatste BIOS er in flashen en het RAM-voltage verhogen naar 2,8V. Misschien kan je dat ook eens proberen?

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 16-06-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:46:
Eigenaardig dat het beeld zwart blijft... :?
Ikzelf maar ook anderen hadden een BSOD tijdens het installeren van Windows. De oplossing was de laatste BIOS er in flashen en het RAM-voltage verhogen naar 2,8V. Misschien kan je dat ook eens proberen?
Ja, ik heb bij eerdere pogingen ook een BSOD gehad en ook tijdens het windows instaleren gaf die fouten met de betanden kopieren, maar toen had ik ook mijn RAM-voltage nog niet verhoogd naar 2.9V dat heb ik namenlijk nodig ,dat heb ik nu wel gedaan maar toen bleef mijn beeld zwart dus ik zal mijn BIOS wel moeten flaschen :?
Nu moet ik alleen nog weten hoe ik dat moet doen.
Werkt dat het zelfde als bij asus mobo's ?
Als je even in het bios de optie "show logo" uitschakelt en opnieuw opstart zie je links helmaal onderin je scherm een regel die met een datum begint. Die datum is de datum van je bios.
Dat zal ik is doen ja :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:10:
Ja, ik heb bij eerdere pogingen ook een BSOD gehad en ook tijdens het windows instaleren gaf die fouten met de betanden kopieren, maar toen had ik ook mijn RAM-voltage nog niet verhoogd naar 2.9V dat heb ik namenlijk nodig ,dat heb ik nu wel gedaan maar toen bleef mijn beeld zwart dus ik zal mijn BIOS wel moeten flaschen :?
Nu moet ik alleen nog weten hoe ik dat moet doen.
Werkt dat het zelfde als bij asus mobo's ?
Wat bedoel je met "hetzelfde als bij asus mobo's"? Als ik me niet vergis, is dat bij ASUS toch met een dos utility? Je kan gemakshalve hier een bootable floppy downloaden. Gewoon diskette instoppen, dubbelklikken op de gedownloade exe, OK klikken en booten vanaf floppy. Dan hoef je enkel maar "flash" in te tikken, ff op enter rammen en jouw BIOS zal geflashed worden met de laatste officiële BIOS.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:24:
OPROEP: aan alle DFI Lanparty nF4 bezitters!

Kan er aub eens iemand de afstand meten tussen de grafische kaart PCB en de de NF4 chip (Niet het de koeler)???

Ik smeek jullie _/-\o_ DFI bord bezitters

Want ik weet nu dat de CHC-A05 (MB) past en die van mips ook!

Nu heb ik er nog een paar waarvan ik de afmetingen ken waaronder deze mooie van Alphacool maar deze is dan wel 20mm hoog en vrees dat dit net te véél zal zijn.

Ik reken op jullie HELP
Ik zal maar ff antwoorden vooraleer je wanhopig wordt en denkt dat niemand wil reageren ;) "Binnenkort" haal ik mijn systeem terug uit elkaar en wil ik het wel eens opmeten. Nu lukt dat nogal moeilijk, ik kan er amper bij. Maar hoeveel tijd en geduld heb je nog? :) "Binnenkort" is relatief, het kan zeker nog een maand ofzo duren.
De afstand tussen de koeler en mijn videokaart bedraagt slechts een tweetal millimeter ofzo. Dus als de koeler zelf iets meer dan 1 cm is, kan je al raden dat het heel erg krap is :p

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 17-06-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "hetzelfde als bij asus mobo's"? Als ik me niet vergis, is dat bij ASUS toch met een dos utility? Je kan gemakshalve hier een bootable floppy downloaden. Gewoon diskette instoppen, dubbelklikken op de gedownloade exe, OK klikken en booten vanaf floppy. Dan hoef je enkel maar "flash" in te tikken, ff op enter rammen en jouw BIOS zal geflashed worden met de laatste officiële BIOS.
Leuk, ik heb net al geflasched maar ik ben bang dat er iets niet goed is gegaan ik heb de laatste BIOS van de DFI site gehaald en geflasched dat gaat vanzelf erg makkelijk en het gaf aan dat het goed was.
Maar als ik nu mijn pc start branden er 3 rooie lampjes alle fans draaien vol speed en mijn kast lampje knippert en ik krijg niks te zien ik kan niet eens in het BIOS komen wat nu :?
Reden voor paniek of nieuw mobo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:38:
[...]

Leuk, ik heb net al geflasched maar ik ben bang dat er iets niet goed is gegaan ik heb de laatste BIOS van de DFI site gehaald en geflasched dat gaat vanzelf erg makkelijk en het gaf aan dat het goed was.
Maar als ik nu mijn pc start branden er 3 rooie lampjes alle fans draaien vol speed en mijn kast lampje knippert en ik krijg niks te zien ik kan niet eens in het BIOS komen wat nu :?
Reden voor paniek of nieuw mobo :'(
Proficiat en welkom in de club , je hebt mede de cold boot bug zoals velen met dit bord .
Dit kan je hebben als je voeding uitgeschakelt heeft geweest , Ik weet niet echt een sluitende oplossing , maar wat bij mij iedere keer lukt is de graka even verwijderen ,opstarten en dan zie ik dat men bord verder opstart zonder beeld natuurlijk .
Dan schakel ik het systeem terug uit zonder de voeding uit te zetten en plaats de graka terug en boot terug en dit schijnt met mijn bord iedere keer tot nu toe te lukken .

Er lopen genoeg treads hierover op verschillende forums en schijnt iets te maken te hebben met het voltage op het geheugen nadat de voeding er uit heeft geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIEUWE OFFICIELE BIOS

http://www.dfi.com.tw/Upload/BIOS/NF4LD615.zip => .bin file

http://www.dfi.com.tw/Upload/BIOS/NF4LD615.exe => om floppy te maken

Het heeft mijn cold boot probleem tot nu toe opgelost, ik zal kijken of dat ook echt niet meer terug komt. Heb nu ook even geen tijd om te kijken hoe ver mn geheugen nu wil, dat post ik ook nog wel ns.

_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 10:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Gisteren heb ik eindelijk eens de bios-info aangepast in de TS en nu mag ik het weeral doen ;) Maar goed, opgenomen in de TS dus :)
Dit zou goed nieuws zijn voor de users die last hebben van deze bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:35:
NIEUWE OFFICIELE BIOS

Het heeft mijn cold boot probleem tot nu toe opgelost, ik zal kijken of dat ook echt niet meer terug komt. Heb nu ook even geen tijd om te kijken hoe ver mn geheugen nu wil, dat post ik ook nog wel ns.

_/-\o_
Uhmm ik ben een beetje huiverig aangezien biosen ram nog wel eens willen killen. De 510-2 deed dat ook de 414-2 juist niet die was er op gemaakt door oskar wu. Maar ik probeer em wel maar dan met max 3.2 setting van 3.3 lijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hehe, LANPARTY UT nF3 ULTRA-D is er eindelijk:
http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US
http://www.dfi-street.com...php?t=12885&page=27&pp=15
http://www.xtremesystems....thread.php?t=65839&page=1
Tim (ergens uit Nederland) had de primeur.
Heb het bordje ook besteld, verder totaal geen tijd om een topic te openen dus mochten er liefhebbers zijn.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:37:
hehe, LANPARTY UT nF3 ULTRA-D is er eindelijk:
http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US
http://www.dfi-street.com...php?t=12885&page=27&pp=15
http://www.xtremesystems....thread.php?t=65839&page=1
Tim (ergens uit Nederland) had de primeur.
Heb het bordje ook besteld, verder totaal geen tijd om een topic te openen dus mochten er liefhebbers zijn.
Dat bord kun je al een tijdje @ www.icomputers.nl krijgen hoor ;) ;)

@Laagvliegerke: Ik hoop dat die bug verleden tijd is, maar kan daar nog geen uitspraak over doen. Ben nu memtest aan t draaien, geheugen in oranje sloten. Ik post de results wel.

EDIT:

Eerste resultaten:
Geheugen: OCZ PC4000 VX

3,38 volt (jumper trick)
255 mhz
2-2-2-5-7-15 (zal x alle timings posten, nu geen zin :9)
15 passes Memtest #5 => 0 errors

Geheugen zit in de oranje sloten.

EDIT 2:

255mhz op die timings is echt max. 260mhz gaf enorm veel fouten. Hier alle timings:

2-2-5-2-7-15-2-2-1-1-3072-1-ON

Max async latency: 7ns
Read preamble time: 5ns

Verder het meeste op auto ...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smollys schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:00:
[...]

Proficiat en welkom in de club , je hebt mede de cold boot bug zoals velen met dit bord .
Dit kan je hebben als je voeding uitgeschakelt heeft geweest , Ik weet niet echt een sluitende oplossing , maar wat bij mij iedere keer lukt is de graka even verwijderen ,opstarten en dan zie ik dat men bord verder opstart zonder beeld natuurlijk .
Dan schakel ik het systeem terug uit zonder de voeding uit te zetten en plaats de graka terug en boot terug en dit schijnt met mijn bord iedere keer tot nu toe te lukken .

Er lopen genoeg treads hierover op verschillende forums en schijnt iets te maken te hebben met het voltage op het geheugen nadat de voeding er uit heeft geweest .
Ok dan weet ik dat, ik zal is gaan rond kijken wat iedereen eraan doet als die z'n cold boot heeft gehad want ik neem aan dat niet iedereen weer kan booten door de graka even te verweideren en weer terug te plaatsen of toch wel :?
Moet ik alleen mijn voeding kabels laten zitten of moet ik er ook stroom op laten staan als ik hem verweider en terug plaats?

Ik zal ook meteen is proberen of het bij mij wel zo gaat, ik hoop het want dan weet ik teminste dat m'n mobo niet naar de kl*te is

Heb geprobeerd wat je zij van die graka verweideren dan start die idd gewoon maar als ik hem dan terug zet heb ik geen vooruitgang geboekt :? en nu????

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:03:
[...]

Ok dan weet ik dat, ik zal is gaan rond kijken wat iedereen eraan doet als die z'n cold boot heeft gehad want ik neem aan dat niet iedereen weer kan booten door de graka even te verweideren en weer terug te plaatsen of toch wel :?
Moet ik alleen mijn voeding kabels laten zitten of moet ik er ook stroom op laten staan als ik hem verweider en terug plaats?

Ik zal ook meteen is proberen of het bij mij wel zo gaat, ik hoop het want dan weet ik teminste dat m'n mobo niet naar de kl*te is

Heb geprobeerd wat je zij van die graka verweideren dan start die idd gewoon maar als ik hem dan terug zet heb ik geen vooruitgang geboekt :? en nu????
Probeer de laatste bios eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De PC boot zonder de grafische kaart? Een eigenwijs systeem heb je daar! :)
Probeer misschien eens te booten met de grafische kaart in het andere slot? Of heb je een PCI-videokaart waarmee je kan proberen te booten?
Probeer misschien ook eens een CMOS-clear (jumper 2)? Of probeer een "Safe Boot" (jumper 1). Zie handleiding voor details.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Probeer de laatste bios eens?
Als de PC echt boot zonder grafische kaart, kan je dit inderdaad ook proberen. Maak een bootdiskette aan met de Diamond Flash Image. Met deze bootdisk gebeurt het flashen automatisch na het booten.

[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 17-06-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik ben ook van plan te upgraden... naar een DFI Lanparty nF4 Ultra-D dus. Tegelijk ga ik een XFX 6600GT PCI-E kopen (owv dual DVI) en deze gaat dus NATUURLIJK in één van de 2 PCI-E sloten komen te steken. Nu wil ik echter ook een Asetek KT12A-L30 kopen... dat is een setje mét een chipset blokje. Hier gaan we weer, hoor ik je al denken...

Maar kijk eens even naar deze foto's:
DFI nF4 Ultra-D board lay-out
close-up chipset+graphics card
Asetek chipset blokje - schema

Als ik nu m'n grafische kaart in het onderste PCI-E 16x slot zou stoppen, zo u het dan niet nét kunnen passen? (Ik ben tog niet van plan ooit SLI te gebruiken...)

All help/info is welcome!

P.S.: ik heb ook al gezocht op PCI-E 16x risers maar daar ben je eigenlijk niet veel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:40:
[...]

Dat bord kun je al een tijdje @ www.icomputers.nl krijgen hoor ;) ;)

@Laagvliegerke: Ik hoop dat die bug verleden tijd is, maar kan daar nog geen uitspraak over doen. Ben nu memtest aan t draaien, geheugen in oranje sloten. Ik post de results wel.

EDIT:

Eerste resultaten:
Geheugen: OCZ PC4000 VX

3,38 volt (jumper trick)
255 mhz
2-2-2-5-7-15 (zal x alle timings posten, nu geen zin :9)
15 passes Memtest #5 => 0 errors

Geheugen zit in de oranje sloten.

EDIT 2:

255mhz op die timings is echt max. 260mhz gaf enorm veel fouten. Hier alle timings:

2-2-5-2-7-15-2-2-1-1-3072-1-ON

Max async latency: 7ns
Read preamble time: 5ns

Verder het meeste op auto ...
Ik heb ook OCZ VX4000 sinds woensdag en ik kan stabiel (pifast en een hele nacht memtest zonders errors) op 263mhz op 3.3v draaien. Ik ga v/h weekend eens kijken wat hogere voltages gaan geven. Ik gebruik het 510-2 bios. Mijn settings : 166-Enable, 1.5,2,5,2,7,15,2,2,1,2,3120,1,auto,0,lvl1,auto,auto,normal,auto,0,disable,16,7,disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

510-2 bios kwam ik ook iets verder mee, maar daar had ik het cold boot probleem mee .... Ik denk dat ik met wat inbranden nog wel veder kom, heb mn geheugen door dat probleem dat nog niet echt kunnen laten doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:35
even een kleine vraag tussen door. weet iemand wat het verschil is in het bios tussen de startupvoltage en de "normale" voltage van de cpu. op het feit na dat je bij de gewone nog eens die percentages meer kunt geven?
dit blijkt niet in de handleiding te staan. ook niet de uitgebreidere op inet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Startup is het voltage aan cpu gedurende opstarten. (Auto werkt prima voor mij). Zodra systeem opgestart is krijgt cpu wat je instelt bij vid control en eventueel special vid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bashrat schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:50:
Ik ben ook van plan te upgraden... naar een DFI Lanparty nF4 Ultra-D dus. Tegelijk ga ik een XFX 6600GT PCI-E kopen (owv dual DVI) en deze gaat dus NATUURLIJK in één van de 2 PCI-E sloten komen te steken. Nu wil ik echter ook een Asetek KT12A-L30 kopen... dat is een setje mét een chipset blokje. Hier gaan we weer, hoor ik je al denken...

Maar kijk eens even naar deze foto's:
DFI nF4 Ultra-D board lay-out
close-up chipset+graphics card
Asetek chipset blokje - schema

Als ik nu m'n grafische kaart in het onderste PCI-E 16x slot zou stoppen, zo u het dan niet nét kunnen passen? (Ik ben tog niet van plan ooit SLI te gebruiken...)

All help/info is welcome!

P.S.: ik heb ook al gezocht op PCI-E 16x risers maar daar ben je eigenlijk niet veel mee...
Als ik zo kijk, is dat asetek blokje niet veel groter dan de gaten in het moederbord. Op het eerste zicht lijkt het er dus op dat die koeler past als je de videokaart in het tweede slot stopt. Maar neem mij aub niet op mijn woord! :)
Vergeet wel niet dat het bovenste slot 16x is en het tweede slot 2x is. Je zal dus best de jumpers verplaatsen zodat er twee 8x sloten ontstaan. Het performanceverschil tussen 16x en 8x is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:35
Viss schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:02:
Startup is het voltage aan cpu gedurende opstarten. (Auto werkt prima voor mij). Zodra systeem opgestart is krijgt cpu wat je instelt bij vid control en eventueel special vid.
ok bedankt.
het had wel handig geweest als je deze waarden kon gebruiken voor het min en max bij het gebruik van cool & quiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Laagvliegerke schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:13:
[...]

Als ik zo kijk, is dat asetek blokje niet veel groter dan de gaten in het moederbord. Op het eerste zicht lijkt het er dus op dat die koeler past als je de videokaart in het tweede slot stopt. Maar neem mij aub niet op mijn woord! :)
Vergeet wel niet dat het bovenste slot 16x is en het tweede slot 2x is. Je zal dus best de jumpers verplaatsen zodat er twee 8x sloten ontstaan. Het performanceverschil tussen 16x en 8x is verwaarloosbaar.
mee eens, nu ik er aan denk ik draai al een maand met de jumpers op SLI :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:58:
De PC boot zonder de grafische kaart? Een eigenwijs systeem heb je daar! :)
Probeer misschien eens te booten met de grafische kaart in het andere slot? Of heb je een PCI-videokaart waarmee je kan proberen te booten?
Probeer misschien ook eens een CMOS-clear (jumper 2)? Of probeer een "Safe Boot" (jumper 1). Zie handleiding voor details.

[...]

Als de PC echt boot zonder grafische kaart, kan je dit inderdaad ook proberen. Maak een bootdiskette aan met de Diamond Flash Image. Met deze bootdisk gebeurt het flashen automatisch na het booten.
Het is me gelukt het werkt nu :9 ik heb idd mijn graka verplaatst naar het onderste slot en toen werkte het prima.
Nu ga ik maar is kijken wat die allemaal kan >:)
Bedankt voor de tips _/-\o_

Ik zie dat ik dus de jumper moet verranderen zodat je 8* krijgt op je graka

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Is er hier niemand met een DFI nF4 bordje en een Astek Chipset blokje in de buurt? Als je je geroepen voelt, gelieve dan even dit te checken en god of allah, maar waarschijnlijk boeddha, zal je erom belonen! O-) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Laatst online: 02-10 20:41

Xeo

Bashrat schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:55:
Is er hier niemand met een DFI nF4 bordje en een Astek Chipset blokje in de buurt? Als je je geroepen voelt, gelieve dan even dit te checken en god of allah, maar waarschijnlijk boeddha, zal je erom belonen! O-) :Y)
Niet dat het echt antwoord is op je vraag maar misschien kan je hier kijken voor een blokje voor je chipset. Daarmee kan je gewoon je videokaart in je bovenste slot houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Xeo schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:59:
[...]

Niet dat het echt antwoord is op je vraag maar misschien kan je hier kijken voor een blokje voor je chipset. Daarmee kan je gewoon je videokaart in je bovenste slot houden.
Dat week ik ook wel. Ik heb gewoon geen zin om een extreem duur blokje te kopen vanuit een duistere Duitse winkel en om problemen met de setup te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Hmm, ik heb ook een DFI Lanparty nForce 4 Ultra-D besteld i.c.m. een Asetek KT12-L20 10mm. Dit wordt dus nog lastig misschien.

Het verschil tussen PCIe 8x en 16x is dus niet zo groot? Maar bij toekomstige videokaarten misschien wel zeker...

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nu precies bij mij in de handleiding staat dat er 2 keer 16x sloten zijn maar moet ik daar dan eerst de jumper voor verranderen of is dit al standaard 16x .
kan er niks van vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

HOLY, ging vandaag lekker, tijdens het gamen werden me CPU en GFX lekker heet met dit weer maargoed. Alleen me chipset ging tekeer, dikke 47 graden en dat met een Zalman en 60mm fan er recht boven op :|
Dus ik denk dat ik ga proberen me X800 in het onderste slott te steken en dan lekker me chipset weer te gaan waterkoelen, ik draai nu ookal een maand met 2x 8x lanes met alleen me X800.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:28:
Hoe zit dat nu precies bij mij in de handleiding staat dat er 2 keer 16x sloten zijn maar moet ik daar dan eerst de jumper voor verranderen of is dit al standaard 16x .
kan er niks van vinden in de handleiding.
Er zitten inderdaad fysisch twee 16x sloten op het moederbord maar dat is nodig om 16x grafische kaarten te kunnen installeren. In werkelijkheid is het bovenste slot inderdaad 16x en het andere 2x. Door de jumpers te verplaatsen krijg je twee 8x sloten. Dit is bij alle SLI-moederborden zo en komt door een beperking van het aantal PCI-e lanes.
Voor mee info, moet je ff de PDF bekijken, pagina 67: http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505103.pdf Op pagina 68 en 69 zie je dan wat de werkelijke bandbreedte van de sloten is.

Misschien kan je eerste even proberen de nieuwe bios er in te flashen? Blijkbaar heeft All_Star geen problemen meer met de cold boot bug misschien werkt het ook voor jou! Dan kan je terug het bovenste 16x slot gebruiken.
jelbo schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:16:
Hmm, ik heb ook een DFI Lanparty nForce 4 Ultra-D besteld i.c.m. een Asetek KT12-L20 10mm. Dit wordt dus nog lastig misschien.

Het verschil tussen PCIe 8x en 16x is dus niet zo groot? Maar bij toekomstige videokaarten misschien wel zeker...
Tja, wie zal het zeggen. Feit is dat het verschil tussen 4x en 8x AGP ook niet zo groot was. In de toekomst zal je waarschijnlijk wel een verschil zien in synthetisch benchmarks maar ik betwijfel dat of het echte een groot verschil zal geven in games. Een verschil van enkele frames zal je wel niet merken zeker? :) Trouwens, waarschijnlijk heb je binnen 4 jaar toch al een nieuw moederbord ;) :D

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 19-06-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er iemand hier ook alternatieve luchtkoeling voor z'n chipset?

Mijn huidige grafische kaart (zit in bovenste PCI-E slot) valt half over de chipset koeler heen.
Zijn er koelers op de markt voor de chipset die hem nog koeler maken?

EN die passen (i.v.m. grafische kaart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:24:
[...]

Er zitten inderdaad fysisch twee 16x sloten op het moederbord maar dat is nodig om 16x grafische kaarten te kunnen installeren. In werkelijkheid is het bovenste slot inderdaad 16x en het andere 2x. Door de jumpers te verplaatsen krijg je twee 8x sloten. Dit is bij alle SLI-moederborden zo en komt door een beperking van het aantal PCI-e lanes.
Voor mee info, moet je ff de PDF bekijken, pagina 67: http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505103.pdf Op pagina 68 en 69 zie je dan wat de werkelijke bandbreedte van de sloten is.

Misschien kan je eerste even proberen de nieuwe bios er in te flashen? Blijkbaar heeft All_Star geen problemen meer met de cold boot bug misschien werkt het ook voor jou! Dan kan je terug het bovenste 16x slot gebruiken.

[...]

Tja, wie zal het zeggen. Feit is dat het verschil tussen 4x en 8x AGP ook niet zo groot was. In de toekomst zal je waarschijnlijk wel een verschil zien in synthetisch benchmarks maar ik betwijfel dat of het echte een groot verschil zal geven in games. Een verschil van enkele frames zal je wel niet merken zeker? :) Trouwens, waarschijnlijk heb je binnen 4 jaar toch al een nieuw moederbord ;) :D
Bedankt voor het advies ik zal is gaan kijken wat ik kan doen _/-\o_

Weet mischien ook iemand waarom mijn pc zo ontiegelijk sloom is terweil het een schone instalatie is :? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
jelbo schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:16:
Laat me dan aub ASAP iets weten! O+ Je mag me ook toevoegen op MSN als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:35:
NIEUWE OFFICIELE BIOS

_/-\o_
Is met dit BIOS echt het probleem opgelost? en waar haal je al die nieuwe BIOSEN vandaan?
Ik heb de bestanden nu op floppy gezet en ik wil gaan flaschen maar dan wil ik wel weten of het echt is opgelost,heb nog geen zin in problemen ik heb m'n mobo en geheugen net en ik wil er wel langer als een week mee doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoelen jullie ermee dat je coldboot probleem op is gelost? dat je pc als ie lange tijd uit heeft gestaan niet meer aanwil of dat je proc niet onder het 0 punt boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, ik wou mijn pc opnieuw opstarten maar hij start op op mijn floppy dus nu heb ik dat BIOS er al op staan :X nu ga ik maar is kijken of ik mijn graka in het eerste slot krijg en dan zal ik is kijken of ik die nieuwe zal flaschen ;)

Hoe zit het precies met die geluids kaart kan ik daar een extra aansluiting op zetten of gaat dat niet ik heb namenlijk geen geluid met mijn headset en ik kom niet echt uit die handleiding?

Idd ik heb m'n graka weer in slot 1 zitten en geen gold boot probleem >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm mag de chip set eigenlijk worden, want die van mij word na een tijdje toch gauw 55 graden in smartguardian.
Lijkt me wel veel en zijn er nog andere progjes waar je de temp in af kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:35

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:26:
Wat bedoelen jullie ermee dat je coldboot probleem op is gelost? dat je pc als ie lange tijd uit heeft gestaan niet meer aanwil of dat je proc niet onder het 0 punt boot?
coldboot is dat de pc niet meer aanwil.
dat de proc niet boot bij negatieve temperatuur is coldbug, geen coldboot ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:06:
[...]

Is met dit BIOS echt het probleem opgelost? en waar haal je al die nieuwe BIOSEN vandaan?
Ik heb de bestanden nu op floppy gezet en ik wil gaan flaschen maar dan wil ik wel weten of het echt is opgelost,heb nog geen zin in problemen ik heb m'n mobo en geheugen net en ik wil er wel langer als een week mee doen :+
Zie ook topicstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb deze bios ook even getest en heb een bug gevonden.

Als je USB keyboard support aan zet in de bios zorgt dat er voor dat je USB helemaal uit gaat dus ook geen toetsenbord en muis meer in windows. Dus ik kan met deze bios en mijn USB LX700 niet meer in de bios komen :) erg handig :D bij de 414-2 van oskar wu kon ik dat wel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 12:43

Aight!

'A toy robot...'

Nou eventjes een update van mijn DFI bord, ik moest een nieuwe bestellen en dan mijn oude terug sturen, en dan kreeg ik de dag waarde van het bord op mijn rekening gestort.
Goede service bij Azerty.

Nu maar hopen dat ik na een tijdje weer niet bank 3 en 4 het neit meer doen.
Vind het zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:05:
Ik heb deze bios ook even getest en heb een bug gevonden.

Als je USB keyboard support aan zet in de bios zorgt dat er voor dat je USB helemaal uit gaat dus ook geen toetsenbord en muis meer in windows. Dus ik kan met deze bios en mijn USB LX700 niet meer in de bios komen :) erg handig :D bij de 414-2 van oskar wu kon ik dat wel.
Daarom is ook bios 618 gereleaed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Wisten jullie al dat er nieuwe INFINITY moederborden aankomen?
DFI Re-Launches The INFINITY Line To Offer High-Quality, Affordable Motherboards To Overclockers and Enthusiasts
Two INFINITY models will be introduced in the first launch: the nF4X INFINITY, a 754 pin AMD platform with PCI-e support, and nF4 INFINITY, a 939 pin AMD platform with PCI-e support. Both boards utilize the hottest nForce4 solutions from NVIDIA. A slew of models are in the process to furnish this new line soon.
Ik vroeg me eerst af welk gat ze in godsnaam probeerden op te vullen. Maar nu lijkt het me al logischer. Deze bordjes zullen ze de dus positioneren tussen de nF4-DAGF en de LanParty nF4. De nF4-DAGF is een budgetbordje maar is zeker geen slechte overclocker. Enig nadeel is dat de nF4-DAGF gebruik maakt van de nForce 4 en dus niet van de nForce4 Ultra / SLi.
We zullen de exact dezelfde situatie krijgen zoals met den NFII. De Infinity zal zo goed als identiek zijn aan de LanParty maar zal geen Marvell Gigabit LAN hebben (niet echt nodig aangezien de nF4 chip dit toch al ingebouwd heeft), geen on-board power en reset knoppen, geen diagnose-leds en geen UV.
De LanParty-serie is heel zeker goed geprijsd tegenover de concurrentie. Maar door de Infinity nF4 te introduceren kunnen ze nu de prijzen van de LanParty-bordjes hoger houden.

edit:
Pas na het tikken van bovenstaand stukje, heb ik ff verder gekeken op de site van DFI. :p Blijkbaar staan de specs al on-line:
nF4X Infinity
nF4 Ultra Infinity
nF4 Infinity

Afbeeldingslocatie: http://www.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/nF4%20INFINITY.jpg

De bordjes zijn dus geen "afgeslankte" LanParty-bordjes. De layout is anders, ze hebben ook geen twee 16x slots, geen heatsinks, ... Ook de positie van de nF4-chip is anders. Deze lijkt nu wel beter te staan voor waterkoeling. Maar waarschijnlijk zullen de overclockresultaten met dit bordje dus ook anders zijn aangezien de layout van een print daar een invloed kan op hebben.

Nu ben ik wel aan het twijfelen of ik deze bordjes zou opnemen in de TS en de titel zou laten veranderen zoals bij [rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 6[/rml]... De LanParty NFII en NFII Infinity waren qua layout identiek in tegenstelling tot deze bordjes. De BIOS van beide reeksen zal dus ook zo goed als zeker verschillend zijn waardoor ik niet echt geneigd ben om de Infinity in deze reeks op te nemen. Niet dat ik iets heb tegen de Infinity, in tegendeel, ik zou graag ervaringen delen met andere DFI-eigenaars. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :D Maar als BIOS en layout verschillend zijn, hebben we het over totaal verschillende bordjes zelfs al zijn ze van DFI en opgebouwd rond dezelfde chip. En dat komt de overzichtelijkheid totaal niet ten goede.
Wat denken jullie?

[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 20-06-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Ik weet niet of dit al langs gekomen is maar hoe zit het met de:
There is also an on-board SPDIF connector for an optical cable.
Ik zou hem namelijk ook graag willen aansluiten via mijn optische kabel voor films enz, maar ik heb nog nergens een foto gezien met een optische spdif aansluiting. Heb namelijk niet veel zin om meer €20 te moeten betalen voor een coaxiale spdif kabel.

Ik denk dat ik hem dadelijk ga bestellen incl een 4400+ en een asus x850XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de mensen met TCCD al bios 618-1 getest? Of is het toch wel prima om 618-3 gewoon te gebruiken...

"(* -3 for both kinds of rams (310 ram table), -1 for TCCD etc. (326 ram table), -2 for BH5/CH5 etc. (316 ram table))"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Hmm, de 615 is terug verdwenen uit het lijstje met biossen? De link in de TS werkt voorlopig nog. Zouden er problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 13:51
Ja, 615 zou USB problemen hebben met sommige toetsenboorden/muizen.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Klopt, USB bug. Opgelost in 618, vandaar dat 615 is verwijderd van DFI website.

618-1
618-2
618-3

[ Voor 59% gewijzigd door Viss op 22-06-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb nu 2x1gb van Corsair de TwinX2048-3200C2. Ik ben niet van plan over te clokken heb ik dan nog wat aan deze biossen of kan ik dan net zo goed de 310 blijven gebruiken?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik had problemen met de USB bug. Mijn muis deed het soms niet. Nu de 618-2 erop gezet en eens kijken of het over is. De regel blijft gelden: If it aint broke, dont try to fix it..

Ik heb hetzelfde mem als jij, dus het werkt wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zie ook [rml]NoTimeToPlay in "[ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - D..."[/rml] :Z :X

:P

Het enige probleem wat ik trouwens nog had met deze bios, was dat de nvidia lan niet meer werkte. Dit komt omdat NV Lan Mac op MCII wordt ingesteld, dit moet op PinStrap staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
4000+ san diego + nf4 sli-dr , met stock bios = no go ? ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gipsy King schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:59:
4000+ san diego + nf4 sli-dr , met stock bios = no go ? ;( ;(
misschien kun je hier iets over uitweiden? :P

Ik ken nl. iemand met die combo en het lukt ons niet om het in dual channel werkend te krijgen (BSOD in XP setup) terwijl dezelfde onderdelen op een MSI K8N SLI wel perfect stabiel werken. Memtest en Prime enzo kunnen gewoon 24 uur runnen en de voltages zijn ook prima..

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 23-06-2005 13:09 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zelfde probleem hier, ik krijg geheugen niet werkend in dual channel mode. Behoorlijk kut. Morgen ff mailen met Azerty. Ik krijg na het drukken op F8 een BSOD. Ik heb nu een enkel reepje erin en het lijkt nu goed te werken, hij is nu bezig met de installatie.

Ik heb een systeem met de volgende specs:
  • Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB (2)
  • Thermaltake VB1000SWS, Soprano
  • OEM 3,5 diskettestation Zilver
  • NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM
  • Asus EN6800GT 256 MB, PCI Express x16
  • Corsair TWINX1024-3200XLPT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz
  • Zalman CNPS7000B-Cu
  • Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler
  • OCZ PowerStream OCZ520ADJ 520 Watt
  • AMD Athlon 64 San Diego 4000+, Socket 939, Boxed
  • Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g
  • Zalman ZM-NB47J
  • DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
Ook krijgt ik RAID niet aan de praat. Ik heb de driver van de website van DFI gedownload, maar zodra ik het als RAID wil installeren krijgen een BSOD.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
bij mij blijven continu 3 diagnostic leds branden.

heb al van cpu gewisseld maar niks helpt.

- dfi ut nf sli-dr
- san diego 4000+
- newcastle 3500+
- 2 x6800 msi
- 2 x 512 gskill xtreme 4400 le
- 680watt thermaltake

suck bord

gewoon stock uit doos

:X

[ Voor 32% gewijzigd door Gipsy King op 23-06-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Laatst online: 09:06

AJK

...

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:35:
Hebben de mensen met TCCD al bios 618-1 getest? Of is het toch wel prima om 618-3 gewoon te gebruiken...

"(* -3 for both kinds of rams (310 ram table), -1 for TCCD etc. (326 ram table), -2 for BH5/CH5 etc. (316 ram table))"
domme vraag miss maar waar kan ik vinden wat voor chipjes er in mijn mem zitten?

ik heb corsair twinx1024 3200c3pro (volgorde kan afwijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniXII
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02-2024
Bashrat schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:55:
heb hier een DFI LanParty NF4 UT-D met een Asetek K12a-L20 maar ik krijg die chipset koeler op geen enkele wijze gemonteerd als ik ook nog een videokaart in m'n pctje wil proppen,(en das toch wel handig)
heb me er maar bij neergelegd dat dat chipset fannetje maar blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag 8)7 ,maar hoe kun je nou een nieuw BIOS flaschen b.v. BIOS 618-1 of die andere?
Ik heb wel gezien dat je diamand flash image kunt gebruiken maar dat is toch alleen voor het orginele bios en geen beta's ?

kan iemand mij duidelijk maken hoe dat werkt en wat ik eventueel moet intypen in het dos promt :?

en hoe/waar moet ik mijn pci/agp verranderen zodat die gelijk blijft lopen niet dat ik die mee verander als ik aan het OCen ben

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

PhoeniXII schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:14:
[...]

heb hier een DFI LanParty NF4 UT-D met een Asetek K12a-L20 maar ik krijg die chipset koeler op geen enkele wijze gemonteerd als ik ook nog een videokaart in m'n pctje wil proppen,(en das toch wel handig)
heb me er maar bij neergelegd dat dat chipset fannetje maar blijft zitten.
Je kan de SLI jumpers zo verzetten zodat beide PCIe sloten op 8x draaien. Dat blijkt meer dan genoeg te zijn. Dus kan je je graka kwijt in het onderste PCIe slot en toch mooi je northbridge coolen :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:24:
Stomme vraag 8)7 ,maar hoe kun je nou een nieuw BIOS flaschen b.v. BIOS 618-1 of die andere?
Ik heb wel gezien dat je diamand flash image kunt gebruiken maar dat is toch alleen voor het orginele bios en geen beta's ?

kan iemand mij duidelijk maken hoe dat werkt en wat ik eventueel moet intypen in het dos promt :?

en hoe/waar moet ik mijn pci/agp verranderen zodat die gelijk blijft lopen niet dat ik die mee verander als ik aan het OCen ben
nofi maar kijk ff op de site van dfi. Staat gewoon uitgelegd hoor luie donder :o ;)

Als je t morgen nog niet gevonden hebt geef ik je t linkje wel.... B) 8)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Gipsy King schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:11:
bij mij blijven continu 3 diagnostic leds branden.

heb al van cpu gewisseld maar niks helpt.

- dfi ut nf sli-dr
- san diego 4000+
- newcastle 3500+
- 2 x6800 msi
- 2 x 512 gskill xtreme 4400 le
- 680watt thermaltake

suck bord

gewoon stock uit doos

:X
Al geprobeerd te booten zonder VGA en dan uitzetten en dan VGA erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
code 3 is cpu code , en op xtreme systems wisten ze me al te vertellen dat het vaker voorkomt bij dit bord, vandaag even omruilen op me werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
De 510 bios (beste voor mij tot zover) is geupdate. Link hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 07:22:
code 3 is cpu code , en op xtreme systems wisten ze me al te vertellen dat het vaker voorkomt bij dit bord, vandaag even omruilen op me werk
Klinkt als cold boot probleem. Probeer het eens met 1 reepje geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het bord net gehaald, ik dacht ik test het ff met een pci videokaartje omdat ik geen pci-e kaart heb, maar ik krijg geen beeld, hoe kan ik er voor zorgen dat ie het doorheeft dat ie beeld moet geven via pci kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:26:
Heb het bord net gehaald, ik dacht ik test het ff met een pci videokaartje omdat ik geen pci-e kaart heb, maar ik krijg geen beeld, hoe kan ik er voor zorgen dat ie het doorheeft dat ie beeld moet geven via pci kaartje?
In bios staat een optie: "Init VGA first" ofzoiets. Volgensmij komtie standaard met PCI. Daar kun je kiezen uit PCI & PCI-e

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis al gelukt, toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02
Ik heb net Mushkin Redline binnen, en ik vroeg me af welke settings en welk bios mensen gebruiken om hiermee een goeie overklok te halen.
Ik heb het nu op 3,5 volt, 243mhz draaien (HTT op 270 en dan 9/10e) met de timings 180,enabled,1.5,2,8,2,7,auto,2,2,2,3,auto,auto,enabled. Hiermee lukt memtest, en SiSoft Sandra tests e.d., maar Counterstrike:Source vloog er net uit, en in de Prime95 blend test geeft hij ook behoorlijk snel een error.
De tweede paragraaf in het geheugen menu van het BIOS heb ik gewoon standaard gelaten, aangezien ik niet weet wat ik daar mee aan moet (al moet ik bekennen dat ik bij het eerste rijtje timings na de 2e "2" ook het spoor bijster raak).
Omdat het eerste rijtje niet echt optimaal is naar ik aanneem, en in het tweede rijtje dingen staan als drive strength die volgens mij ook wel belangrijk zijn, vroeg ik me af hoe degenen die Redline op hoge snelheden hebben draaien het ingsteld hebben.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het bordje nu testdraaien, maar ik heb weer een probleempje.
In mijn taakbalk komt constant dat symbool dat er een lankabel los is, maar der zit er gewoon 1 in, volgens mij is dat omdat er 2 laningangen op het board zitten. Maar ben ik de enige met dat probleem? Daardoor connect msn ook niet, omdat msn denkt dat er geen inetconnectie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 02:02
dat je een lan kabel niet connected symbool hebt is logisch.
dat MSN het daarom niet zou doen is eigenlijk onzin. als die andere lan verbinding werkt moet je gewoon op internet kunnen, en als je dat kan werkt msn ook.

maar schakel die andere lan-poort gewoon uit. probleem opgelost.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadKennedy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:42:
Ik heb net Mushkin Redline binnen, en ik vroeg me af welke settings en welk bios mensen gebruiken om hiermee een goeie overklok te halen. Ik heb het nu op 3,5 volt, 243mhz draaien (HTT op 270 en dan 9/10e) met de timings 180,enabled,1.5,2,8,2,7,auto,2,2,2,3,auto,auto,enabled.
Hier kun je informatie vinden over alle settings: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11397

Ik heb het bord nu stabiel draaien met FSB 230 en strakke timings, 235 is haalbaar alleen dan moet ik de timings iets losser instellen. De 240 kan ik niet halen, 3DMark loopt dan vast. Ook als ik voltages nog verder ga verhogen of timings nog losser instel. Iemand nog iedeen hoe ik mijn combo nog verder kan overclocken zonder dat het instabiel wordt. Ik heb de 618-3 BIOS draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/DFI/CPU-Z_001.jpg

Specificaties zijn:
  • Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB (2)
  • Thermaltake VB1000SWS, Soprano
  • OEM 3,5 diskettestation Zilver
  • NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM
  • Asus EN6800GT 256 MB, PCI Express x16
  • Corsair TWINX1024-3200XLPT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz
  • Zalman CNPS7000B-Cu
  • Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler
  • OCZ PowerStream OCZ520ADJ 520 Watt
  • AMD Athlon 64 San Diego 4000+, Socket 939, Boxed
  • Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g
  • Zalman ZM-NB47J
  • DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
zijn jouw raid problemen en dual channel problems al opgelost ?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:42:
[...]

nofi maar kijk ff op de site van dfi. Staat gewoon uitgelegd hoor luie donder :o ;)

Als je t morgen nog niet gevonden hebt geef ik je t linkje wel.... B) 8)
Ik heb het wel gezien maar nu kom ik er nog niet uit wat ik precies moet intypen, want er staan 3 manieren en wat moet ik dan invullen bij EXECUTABLE :?

En hoe kan ik mijn agp/pci bus of een soort gelijke bus zo zetten dat ik die niet mee OC teidens het OCen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Raptorz, hoe heb jij je Zalman ZM-NB47J op de chipset gekregen?

Ik heb trouwens gemerkt dat tREF veel verschil kan maken bij de stabiliteit, ik had eerst 3120, nu veranderd naar 1168 en ineens geen fouten meer in memtest.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

DeadKennedy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:05:
Raptorz, hoe heb jij je Zalman ZM-NB47J op de chipset gekregen?

Ik heb trouwens gemerkt dat tREF veel verschil kan maken bij de stabiliteit, ik had eerst 3120, nu veranderd naar 1168 en ineens geen fouten meer in memtest.
tREF kan idd verschil maken tussen wel en niet stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:59:
[...]

Ik heb het wel gezien maar nu kom ik er nog niet uit wat ik precies moet intypen, want er staan 3 manieren en wat moet ik dan invullen bij EXECUTABLE :?

En hoe kan ik mijn agp/pci bus of een soort gelijke bus zo zetten dat ik die niet mee OC teidens het OCen
AGP op een nForce4?
Verder is er geen FSB meer, dus je overklokt geen bus mee als je je HTT verhoogt.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadKennedy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:27:
[...]

AGP op een nForce4?
Verder is er geen FSB meer, dus je overklokt geen bus mee als je je HTT verhoogt.
Ja ik zei AGP maar er stond ook bij een soort gelijke bus maar je begreep me ;)

Weet jij (of iemand anders) mischien ook hoe dat zit met dat BIOS flaschen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:34:
[...]

Ja ik zei AGP maar er stond ook bij een soort gelijke bus maar je begreep me ;)

Weet jij (of iemand anders) mischien ook hoe dat zit met dat BIOS flaschen ?
BIOS flashen gaat heel makkelijk met WinFlash:
http://www.ecsusa.com/downloads/winFlash.html

Ik kies er persoonlijk altijd voor om het CMOS te clearen, en om alles te updaten (bootblock, dmi).
BIOSsen zijn te downloaden op http://www.dfi-bios.tk/. Ik gebruik nu de 5.10-2 FIX bios.

[ Voor 21% gewijzigd door DeadKennedy op 26-06-2005 16:06 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadKennedy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:00:
[...]

BIOS flashen gaat heel makkelijk met WinFlash:
http://www.ecsusa.com/downloads/winFlash.html

Ik kies er persoonlijk altijd voor om het CMOS te clearen, en om alles te updaten (bootblock, dmi).
BIOSsen zijn te downloaden op http://www.dfi-bios.tk/. Ik gebruik nu de 5.10-2 FIX bios.
Ik zal het is gaan proberen.
Ik weet niet of het lukt want mijn engels is nog mijn grootste BUG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn dfi nforce 4 ultra-d binnen gekregen, samen met 2 gb kingston dram en amd 64 3500 newcastle, Coolermaster realpower 450W, Thermaltake Soprano. Het wachten is nu nog op mijn grafische kaart. Maar nu is mijn vraag, is het verstandig om gelijk de bios te updaten ? welke is het beste ? ( oc'en is nu nog totaal niet belangrijk, begrijp ik toch niks van) misschien in de toekomst.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Nu online
de dfi sli dr , heeft ook een htt bug , krijg niks stabiel boven de 250htt

echt vaag :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 14:14

Yuri de Jager

Assume good intent

Mij ervaring is dat alles boven 320HTT instabiel is. Mijn huidige stabiele situatie is 2637MHz @ 1,6V 293HTT 240MHZ 2-3-2-6-7-16 1T 3,21V

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61484/thumb.jpg

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er oc verschil zit tussen de ultra-d en de nf4-d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Borden zijn verder gelijk geloof ik. Van iedere uitvoering heb je natuurlijk wel beter/slechter presterende exemplaren.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.