Tot nu toe bevat maakt mijn cms twee folders aan: "image" en "documents". Gebruikers kunnen plaatjes en andere bestanden uploaden. Deze komen vervolgens allemaal in de respectievelijke folder terecht.
Het probleem is nu dat het slecht navigeren is door de bestanden of plaatjes omdat je geen aparte submappen kunt aanmaken. Alles wordt in 1 folder geplempt. Dat wil ik nu gaan veranderen: ik wil gebruikers de mogelijkheid geven om submappen aan te maken in de image- en documents mappen. Ik vraag me alleen af hoe je dat het beste kunt implementeren. Zoals ik het zie zijn er drie mogelijkheden:
Het probleem is nu dat het slecht navigeren is door de bestanden of plaatjes omdat je geen aparte submappen kunt aanmaken. Alles wordt in 1 folder geplempt. Dat wil ik nu gaan veranderen: ik wil gebruikers de mogelijkheid geven om submappen aan te maken in de image- en documents mappen. Ik vraag me alleen af hoe je dat het beste kunt implementeren. Zoals ik het zie zijn er drie mogelijkheden:
- maak de submappen fysiek op de harde schijf aan
- sla de plaatjes en andere bestanden niet meer op in een folder, maar in de database. Creer in die tabel een extra kolommen waarin staat in welke (virtuele) map het bestand zit. Een fysieke mappenstructuur bestaat niet; deze wordt bijgehouden in een parent-child tabel
- een combinatie van beide: sla de bestanden niet in de database maar fysiek in de image of documents map op. Maak voor elk bestand in een database tabel een record aan waar staat in welke "map" het bestand zit. Ook hier hou je de "virtuele" mappen bij in bijvoorbeeld een parent-child tabel
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."