Meest complete tweak pakket?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik mij afvraag: met welk pakket software tweak jij je pc? Het gaat dan puur om de instellingen, evt extra's in het programma zoals schoonmaken is mooi meegenomen.

In 2002 liep er ook al zo'n topic (Beste Tweak-Tools), het leek me daarom tijd om een nieuwe (=verse) te openen.
Doel van dit topic is om met z'n allen de beste tweak-applicatie's boven water te krijgen, door met z'n allen commentaar op elkaar te geven (altijd leuk :) ) Uiteindelijk worden we er allemaal wijzer van

Oke, ik trap af - ik gebruik
* TweakPower Beta (tweakprog met veel extra's - helaas moet je 12 sec wachten aan het begin)
* XPSyspad (meer om snel bij instellingen te komen)
* TweakUI natuurlijk
* Faber Toys - setje van handige progs

==
hoi

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke van de pakketten die jij noemt zijn het meest compleet dan? Ik zie op zich wel wat in een dergelijk topic; maar niet als opsomtopic met een dergelijke topicstart :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik gebruik jv16powertools veel, een heel prettig programma om het register schoon mee te houden, vindt de meest vage dingen :D Verder tweakui af en toe voor pc's waar het een en ander aan icoontjes en dergelijke aangepast moet worden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Regedit.exe :Y)
Verder alleen TweakUI (om shellnews toe te voegen).

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 07-06-2005 15:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Uitgebreider dan Xteq's X-Setup ben ik eerlijk gezegd nog niet tegengekomen. Verder gebruik ik af en toe ook Jv16 Powertools om mijn registry van tijd tot tijd op te ruimen. :)

Dit was dus al genoemd door Spider.007 :P

[ Voor 18% gewijzigd door pasta op 07-06-2005 15:32 ]

Signature

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:37

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik gebruikte vroeger XTEQ, alle mogelijke registeraanpassingen voor elk windows OS in een compact en overzichtelijk programma. weet niet of het nog bestaat..

*te laat

[ Voor 4% gewijzigd door powerflux op 07-06-2005 15:33 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Ik gebruik als standaard tools / dingen:
- Tracks Eraser Pro
- AdAware / Spybot
- RegSupreme-pro
- Registry Compessor Pro

Daarnaast de standaard beheerstools van windows zoals de gewone defrag / services.msc etc. Verder gebruik ik die tools vaak in combinatie met handige referentie-sites; waaronder onderstaande site die bijvoorbeeld een erg mooi overzicht geeft van welke services er geschrapt kunnen worden bij het opstarten, of services die niet nuttig zijn. En ook zijn er bladen die handige tips geven voor registeraanpassingen; dat alles doe ik met het handje, het hoeft tenslotte maar één keer (als het goed is :) )

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

:'(

Alleen zie ik dat die site weg is, en het was nog wel de meest complete site met betrekking op services van Win XP. Weet iemand een verhuisadres van deze site ?

Edit: Gelukkig hebben we ook de web-archive nog . .. ik vergeet dat wel eens :)
http://web.archive.org/we...ttp://www.blackviper.com/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 16:03 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Is dit niet meer een WOS-topic :? Ik gebruik een text editor om te tweaken namelijk :+

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waar haal je dan al je kennis om te tweaken vandaan? Mss weet jij alle tips & trucs, maar dat geldt niet voor mij.

Hoewel ik wel na elke verandering met een tweakprogramma in het register een reg-edit bestandje maak

==
hoi

Verwijderd

Ik gebruik :

Regedit
msconfig
Taskmanager :9
en... eeuuuhhh ??? Explorer ?

Ik ben een beetje voorbij die " ik-tweak-alles-wat-maar-kan-zodat-ik-wat-te-doen-heb-als-ik-net-heb-geformatteerd-leeftijd " B)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 01:12 ]

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:11:
Ik ben een beetje voorbij die " ik-tweak-alles-wat-maar-kan-zodat-ik-wat-te-doen-heb-als-ik-net-heb-geformatteerd-leeftijd " B)
_/-\o_
Pagina: 1