Toon posts:

Beste Tweak-Tools

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al weer een 'handige programmaatjes opsommings topic' deze is echter wel iets specfieiker en gaat puur over tweak, optimize,diagnostic tools.
Welke tools om te tweaken, optimizing ect.. zitten bij jouw in je arsenaal in de strijdt tegen een zo lekker lopende machine.

Ik gebruik zelf Xteq System X-Setup .. kan niet meer zonder

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

de standaart TweakXP ntl
-PatchXP [Ms spyware remover]

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
SiSoft Sandra 2002. :9
En af en toe NU2002 vind-ie ook wel leuk. :+
Maar wat hij helemaal lekker vindt, is een frisse format. ;)
offtopic:
strijdt schrijf je als strijd :P

Verwijderd

System mechanic, regcleaner..

Verwijderd

regedt32 :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fix-it Utils

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

format.exe :)

Iets beter dan Xteq's X-setup ben ik nog niet tegen gekomen.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
pagedefrag, O&O defrag, O&O CleverCache, Exctrlst en een hoop "uit-eigen-ervaring" tweaks

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
O&O Clevercache, volgens mij heb jij daar niet zo veel aan, of merk je het verschil?

wat kun je met Exctrlst?

Ik tweak de registry handmatig, liever geen progjes die dat doen.

Ik gebruik wel jv16 powertools van jv16.org, om registry entries van programma's uit windows te halen.

specs

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik heb ooit een add-on gedownload en geïnstalleerd voor de taskmanager! Was in VB geschreven en deze gaf redelijk wat extra mogelijkheden....

Althans ik was er erg blij mee... Weet alleen niet meer waar het vandaag gekomen is en heb het helaas ook niet meer :( nadat ik mijn PC opnieuw ge-imaged hebt...

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Tweak XP en XP-AntiSpy.

• b-gone
gladiool schreef op 26 augustus 2002 @ 15:13:
O&O Clevercache, volgens mij heb jij daar niet zo veel aan, of merk je het verschil?

Nee, meer het idee :). De defrag werkt wel zeer ok. Net als pagedefrag en contig 1.41 (zie o.a. sysinternals.com)

Maar serious,

wat kun je met Exctrlst?

Is van Microsoft, Extensible Performance Counter List Overview (Exctrlst.exe). Win NT/2000/XP

ExCtrLst provides information on the performance counter dynamic-link libraries (DLLs) that have been installed on a computer running Microsoft Windows 2000. You can use ExCtrLst to display the services and applications that provide performance information and to disable a specific counter DLL if needed. You might want to disable a counter DLL if errors occur (these may be logged in Event Viewer).

Daarmee kan je die counters uitgooien (scheelt wel wat). Verder mik ik ook indexing uit, hibernate etc

Ik tweak de registry handmatig, liever geen progjes die dat doen.

Ik gebruik wel jv16 powertools van jv16.org, om registry entries van programma's uit windows te halen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb gemerkt dat een tweak programma je pc zelden snellere maakt; iig maakt hij mijn pc's altijd instabieler. Zelf gebruik ik ook alleen TweakUI (Windows 98 ja :) ). Met Xteq System X-Setup help ik mijn pc altijd naar de klote :? Ik pas altijd alle instellingen aan en dan doet 'ie het niet meer. Echt een verrot programma dus :+

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• b-gone
Woudloper schreef op 26 augustus 2002 @ 15:27:
Ik heb ooit een add-on gedownload en geïnstalleerd voor de taskmanager! Was in VB geschreven en deze gaf redelijk wat extra mogelijkheden....

Althans ik was er erg blij mee... Weet alleen niet meer waar het vandaag gekomen is en heb het helaas ook niet meer :( nadat ik mijn PC opnieuw ge-imaged hebt...
Wat deed dat progr. dan??

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Xsetup is wel goed, heeft alles wel en tweakui uiteraard

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 15:15

radial

Watch out

regedit.exe
bootvis.exe
xpantispy.exe
gpedit.msc

en de rest bijna allemaal handmatig

20xSF170s - ozo

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 10:21:
(..).. zitten bij jouw in je arsenaal in de strijdt(:?) tegen(:?) een zo lekker lopende machine.(..)
Windows ME :+

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

TweakUI
Cacheman
en enkele reg-fixen voor o.a. snellere netwerkomgeving in win2000, en een msn-tweak :)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Zonder twijfel X-Setup. Er bestaat gewoon geen uitgebreider tweak-prog. Zo'n beetje alles wat mogelijk is, kan je hiermee.
Regelmatig worden er plugins uitgebracht met een zooi nieuwe tweaks. Hoef je niet perse telkens een nieuwe versie te downen, alleen de plugins.

Mijn fotografie en videografie

Pagina: 1