Toon posts:

Windows Verneukt...

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok voor de zoveelste keer om een of andere vage reden is mijn windows weer verneukt er ontbreekt een system bestand ofzo maarja..ik ben nu bezig opnieuw windows te installen ik heb de andere windows voor de rest nog gewoon intact gelaten maar mijn vraag is nu omdat veel bestanden in windows worden gezet..uit welke map moet ik deze bestanden dan overkopieren naar mijn nieuwe windows zodat alles goed werkt?
(en is der ook een mogelijkheid alle software weer goed te kunnen zien bij configscherm?)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:23:
Ok voor de zoveelste keer om een of andere vage reden is mijn windows weer verneukt er ontbreekt een system bestand ofzo maarja..ik ben nu bezig opnieuw windows te installen ik heb de andere windows voor de rest nog gewoon intact gelaten maar mijn vraag is nu omdat veel bestanden in windows worden gezet..uit welke map moet ik deze bestanden dan overkopieren naar mijn nieuwe windows zodat alles goed werkt?
(en is der ook een mogelijkheid alle software weer goed te kunnen zien bij configscherm?)
Dit gaat je echt niet lukken. Je mag alles opnieuw gaan installeren. Of je vorige versie repairen. :X

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
ben je nu windows aan t installen op een andere schijf of...?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

sarinsarin schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:26:
Hhehe, Dat hoop ik wel voor hem. Anders kan je het helemaal wel shaken.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07

JB

Cédric roelt!

sarinsarin schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:26:
Dat maakt toch geen verschil, het zal of een andere partitie zijn of een andere hard disk maar dat boeit verder niet, of over zijn oude versie heen :P dan boeit het wel. TS je programma's zou ik gewoon opnieuw installeren en dan een back-up van je systeem maken :)

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 07-06-2005 13:30 ]

Mijn boefje is liev!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:23:
Punt? Komma? Spelling?

Ten tweede, wat wil je nou precies bewaren/overzetten. Zit je op 2 partities, 2 installs, waar heb je het over ;)

Verwijderd

Topicstarter
Keb net een Windows2 map aangemaakt waar ik mn nieuwe windows heb geinstalled keb nu 2 keer windows op dezelfde mn eerdere windows xp mist een bestand zou ik niet gewoon proberen dat bestand over te zetten dan?
Gewoon kopieren van mn nu werkende windows naar die verotte, ik heb geen zin alles weer opnieuw te installeren voor de 3de keer!
Volgens mij is mn harde schijf niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar tis alweer opgelost vat er helemaal niks van maar ok na mn sata drivers weer geinstalled te hebben doet mn oude windows het weer.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13

lier

MikroTik nerd

Wat zou je ervan zeggen om eerst een schijfcontrole te doen en dan pas een volledige installatie ?

offtopic:
Waarom zo'n waardeloos nietszeggende titel ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Schijfcontrole gaat niet zo makkelijk als je pc aangeeft dat er geen harde schijf is....
Maar kheb nog een vraagje hoe kan ik de nieuwere windows nou zo schoon mogelijk verwijderen dan?
Zodat ik bij het opstarten niet kan kiezen uit 2 windows systemen en alles gewoon weg is van die 2de windows?

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

naja het blijft een beetje doeloze post

Apoc_Ownz

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
beetje lame om zo 2x windows op dezelfde schijf te zetten lijkt me....

Verwijderd

Topicstarter
Niet als je eerdere windows het nu weer doet...daar heb ik wel wat voorover om niet alles weer opnieuw te installen.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:49:
Schijfcontrole gaat niet zo makkelijk als je pc aangeeft dat er geen harde schijf is....
Maar kheb nog een vraagje hoe kan ik de nieuwere windows nou zo schoon mogelijk verwijderen dan?
Zodat ik bij het opstarten niet kan kiezen uit 2 windows systemen en alles gewoon weg is van die 2de windows?
boot.ini openen en de nieuwste windowsversie (staat op 1 regel) ff verwijderen.
Ziet er een beetje uit als:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003, Enterprise" /fastdetect /NoExecute=AlwaysOff

Haal dus niet de verkeerde weg :P

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 20:30
Beste is om gewoon 2 partities te hebben, één voor windows zelf en één voor al uw belangrijke bestanden. Als alles perfect in orde is, gewoon een ghost nemen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit topic gaat inmiddels een beetje de verkeerde kant op, we stellen het hier op prijs als je een duidelijke probleemstelling hebt in een begrijpelijke startpost, en een topictitel die iets zegt over je probleem.
Wat je allemaal doet/probeert te doen/wil bereiken is op z'n zachtst gezegd nogal vaag, en windows ad infinitum blijven installeren terwijl je denkt dat je harde schijf kapot is is ook nogal zinloos lijkt me.
Ik stel voor dat de topicstarter Windows Operating Systems - Policy even leest, en wat meer algemeen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq en in het vervolg wat beter topics opent, en de rest wil ik nog even wijzen op de mogelijkheid van de topicreport als je denkt dat er iets mis is met een topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.