Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 12.614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Tijgert schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:39:
[...]
Hehe, mijn ULTRA blaast anders jouw vanille 6800 uit het water :)
Ok, ik had het over de behuizing, die is identiek dezelfde ;) (op wat kleurtjes na)
En mijn 6800 (non ultra) is een stuk goedkoper en doet ook wat hij moet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hehe, ja ik betaal top-dollar voor mijn gaming power, maar voor die honderden euro's extra heb ik ook koele ledjes (die altijd uitstaan) :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zonet ook een trots bezitter van een XPS geworden :D
't is echt een super ding, nu ff wat test run ff kijken wat voor score 3dmark haal.
Alleen de clear cover van xps die ik appart bijbesteld had valt me een beetje tegen :X had 't mooier verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... ik heb maar een score van 4884 met 3dmark05.
Hebben jullie ook last van dat framerate naar 1-2 per sec. gaat met die 3dmark? Bij mij werdt 't kenlijk te warm de framerate ging terug naar 1-2 na ongeveer 50% van de test :'(
Ik had dit niet verw8t met nieuwe laptop. Bij my ouwe medion laptop was 't zo, maar dat dit ook gebeurt met XPS.....
Wat zijn jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:08:
Hm... ik heb maar een score van 4884 met 3dmark05.
Hebben jullie ook last van dat framerate naar 1-2 per sec. gaat met die 3dmark? Bij mij werdt 't kenlijk te warm de framerate ging terug naar 1-2 na ongeveer 50% van de test :'(
Ik had dit niet verw8t met nieuwe laptop. Bij my ouwe medion laptop was 't zo, maar dat dit ook gebeurt met XPS.....
Wat zijn jullie ervaring?
MAAR 4884 :?
Ik haal 3411 met mijn 6800 non-ultra, dus zo slecht is dat toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je kan het beste de 77.77 drivers gebruiken voor de beste score. Ik had 6167 op 500/1300.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik kan dieje 77.77 nie installere, em zevert iets van da em nie wilt, da de drivers da der nu opstaan de beste zen. (Gene 77.77)

Btw, mijne laptop (xps) was binne een week bij mij, na bestelling. Kem dus nog chance gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Say what? Welk dialect is dat nou?

Anyway, de drivers staan hier (http://download.laptopvideo2go.com/nvidia/75series/7777.exe).
De .inf file die je nodig hebt om het met mobile GPU's te laten werken staat hier (http://laptopvideo2go.com/infs/7777inf/nv4_disp.inf).

Zet de .inf file in de dir met drivers en run dan setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 9300, maar ben nog opzoek naar een goede rugtas, ik heb al zitten kijken in wat tassen winkels hier in amsterdam, maar de meeste 17" rugtassen zijn te klein, oa crumpler, samsonite en eastpak geprobeerd.

Ik heb wel een messengerbag gezien van crumpler waar die in paste, maar dat ding was wel huge zeg, heeft iemand die? Ook zag ik er eentje van jansport waar die in paste, met een vak in de rugzijde, dus de laptop zit altijd tegen je rug aan (wel zo veilig), helaas waren beide tassen 130 euro wat ik toch wel erg veel geld vind voor een laptop tas.

Wat gebruiken jullie voor rugtas? Ik zag bij dell, bij accessoires wel een targus style & comfort rugtas, heeft iemand die en kan die er mischien wat fotos van maken, binnen en buitenkant? Want ik kan hem niet vinden op de targus site, en ik wil zien of ik er genoeg in kwijt kan (1 hardcover lesboek en nog wat readers, adapter, muis, eten, drinken, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:57:
Say what? Welk dialect is dat nou?
Vlaams :) Maar eerder spreektaal dan schrijftaal ;)

Even vertalen:

Ik kan dieje 77.77 nie installere, em zevert iets van da em nie wilt, da de drivers da der nu opstaan de beste zen. (Gene 77.77)

Ik kan die versie 77.77 niet installeren. Hij zegt dat hij die niet kan installeren en dat de huidige drivers de meest recente zijn (en dat is niet versie 77.77).

Btw, mijne laptop (xps) was binne een week bij mij, na bestelling. Kem dus nog chance gehad.

Btw: mijn laptop (xps) is een week na de bestelling al geleverd. Ik heb dus nog geluk gehad.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:26:
Ik heb ook een 9300, maar ben nog opzoek naar een goede rugtas, ik heb al zitten kijken in wat tassen winkels hier in amsterdam, maar de meeste 17" rugtassen zijn te klein, oa crumpler, samsonite en eastpak geprobeerd.

Ik heb wel een messengerbag gezien van crumpler waar die in paste, maar dat ding was wel huge zeg, heeft iemand die? Ook zag ik er eentje van jansport waar die in paste, met een vak in de rugzijde, dus de laptop zit altijd tegen je rug aan (wel zo veilig), helaas waren beide tassen 130 euro wat ik toch wel erg veel geld vind voor een laptop tas.

Wat gebruiken jullie voor rugtas? Ik zag bij dell, bij accessoires wel een targus style & comfort rugtas, heeft iemand die en kan die er mischien wat fotos van maken, binnen en buitenkant? Want ik kan hem niet vinden op de targus site, en ik wil zien of ik er genoeg in kwijt kan (1 hardcover lesboek en nog wat readers, adapter, muis, eten, drinken, etc).
Alle notebook-tassen van targus waar je Inspiron 9300 in past.
Zit maar één rugzak tussen, dus dat zal wel dezelfde zijn die Dell verkoopt.
Ik heb hier een rugzak van Hedgren liggen, maar daar kan mijn laptop niet in :( 2 cm te klein 8)7 (heb die nog gekocht toen ik nog een 15" laptop had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die ene targus heb ik ook gezien, maar dell kan natuurlijk tassen custom laten maken he, vandaar mijn vraag of iemand fotos kan maken, of kan zeggen of die helemaal het zelfde is?

Ik had idd ook nog een tas die is ook net te klein :( vandaar dat ik nu opzoek ben naar een nieuwe, heb um zolang in m'n normale eastpak met een handdoek eromheen maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff HD tune test gerunned op my Fujitsu MHV2100AH 100gb

Minimum 11.2 mb/sec
Maximum 40.1
average 30.7
access time 21,3
burst rate 59,4
CPU 4.5%

Heeft iemand een idee what voor rpm my HD heeft. Volgens my is dit echter geen 7200 rpm dat is had besteld bij my xps.... Weet iemand hoe ik hoeveel rpm hd is kan zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:17:
Ik heb ff HD tune test gerunned op my Fujitsu MHV2100AH 100gb

Minimum 11.2 mb/sec
Maximum 40.1
average 30.7
access time 21,3
burst rate 59,4
CPU 4.5%

Heeft iemand een idee what voor rpm my HD heeft. Volgens my is dit echter geen 7200 rpm dat is had besteld bij my xps.... Weet iemand hoe ik hoeveel rpm hd is kan zien??
Google ;)
Is dus idd 5400rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Combax
Dit wordt dus weer contact opnemen met leverancier :(
Volgens my had ik ook ergens gelezen dat iemand hier ook bij IT-premier had besteld en verkeerde HD had gekregen (ook een 5400 in plaats van 7200). Hoe heb jij 't geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klopt, het schijnt dat vanaf Dell alle 100GB 7200rpm's zijn stopgezet wegens 'technische problemen'.
Zodra die verholpen zijn komt alles weer op gang.
Beetje slordig dat men er nu ook nog niks over vermeldde, wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ComBax schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:35:
[...]

MAAR 4884 :?
Ik haal 3411 met mijn 6800 non-ultra, dus zo slecht is dat toch niet...
Ik haal 4100 met een Non-Ultra :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

Ik haal 4100 met een Non-Ultra :+
Ik heb nog niets getweaked, gewoon verse install van windows xp (hoewel, zo vers is hij ook niet meer :P) met de laatste nieuwe drivers van de Dell-site.
Je cpu is misschien sneller ook, de mijne is 1,86Ghz. Geheugen zal groter zijn waarschijnlijk (ik 512Mb). Nog niet beginnen overclocken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ComBax schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:49:
[...]

Ik heb nog niets getweaked, gewoon verse install van windows xp (hoewel, zo vers is hij ook niet meer :P) met de laatste nieuwe drivers van de Dell-site.
Je cpu is misschien sneller ook, de mijne is 1,86Ghz. Geheugen zal groter zijn waarschijnlijk (ik 512Mb). Nog niet beginnen overclocken ook.
Zelfde cpu, wel 1024 mb, maar dat zal weinig uitmaken. Maar, om eerlijk te zijn, had idd wel gemodde drivers van www.laptopvideo.com en rivatuner hielp ook een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
@combax: bedankt voor de vertaling, mja af en toe vergeet ik dat ik een beetje mooier nederlands moet gebruiken op bepaalde fora. Ik zit nl vooral op vlaamse fora, daarom dat ik dit overal toepas. (ik ben zelf van gent België) Hier is het de gewoonte te typen zoals men spreekt (of toch dat het er een beetje op gelijkt, ik zal er in het vervolg proberen op te letten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds in pre-productie ....

M'n XPS-2 blijft nog steeds in pre-productie staan na de 23e augustus in bestelling te zijn genomen.
Het enigste dat er verandert is de verwachte leverdatum. Deze wisselt zo ongeveer 4-6 keer op een dag.
Gisteren was het nog de 19e september, dan weer de 18e, opnieuw terug naar 19, plots de 14e om tenslotte te eindigen op de 15e, na ook nog even op de 16e te hebben gestaan.
Vandaag was het om 9 uur weer de 15e, een uur later de 14e, terug naar 15, 14 en 13.

Weet iemand hoe dit zo kan wisselen?
Ik zou zeggen dat als er geen onderdelen zijn de verwachte datum ook niet kan wijzigen of in ieder geval niet om de paar uur.
En als de onderdelen er wel zouden zijn, dan neem ik aan dat ie direct in productie zal komen.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:27:
Klopt, het schijnt dat vanaf Dell alle 100GB 7200rpm's zijn stopgezet wegens 'technische problemen'.
Zodra die verholpen zijn komt alles weer op gang.
Beetje slordig dat men er nu ook nog niks over vermeldde, wel zeggen.
Ik heb 23 augustus nog gevraagd naar een 100GB 7k2, maar volgens de verkoper bij Dell was deze HD niet mogelijk in combinatie met een XPS-2. Waarom?? Technische problemen, voorraadproblemen?
Ik weet wel dat er een tijdje terug oplopende levertijden waren als je een 100GB 7k2 wilde voor een 9300 of XPS-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf net een 9300 besteld. Kon alleen maar met een 80GB 7k2. Geen enkele ruimte om te onderhandelen helaas. Er was wel net de actie van EUR 200 en dubbel geheugen, dus uiteindelijk toch geen slechte deal vind ik. De kosten voor 3yr nbd service deed wel pijn overigens. Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als je een goede laptop koopt. Eerste indicatie afleverdatum was 9-9, maar is inmiddels naar 20-9. Geduld, geduld...

Ik vind overigens wel dat de verkopers bij Dell nou niet bepaald enthousiasmerende mensen zijn. In plaats dat ze je enthousiasme als koper proberen te stimuleren, heb ik de indruk dat de meesten niet eens verstand hebben van het product dat ze verkopen. Ik denk dat Dell veel meer zou kunnen verkopen door goede verkopers aan de telefoon te zetten. Wellicht zit daar ook het probleem, waar vind je die (misschien bij de deelnemers aan dit forum ;) )

Over die rugtassen: ik heb hem dus nog niet, maar heb al wel zitten meten aan de rugzak die ik heb van Kipling. Volgens mij past hij daarin (als de 9300 en de XPS idd 40 x 29 zijn), maar voor je hem koopt zou ik dus adviseren het eerst uit te proberen. Het is de Large Laptop Backpack, typenaam Gear van de Basic line. Zie het plaatje voor de looks (don't worry, hij is er ook in meer verantwoorde kleuren).

Afbeeldingslocatie: http://www.kipling.com/02_productfinder/images/big/13965.JPG

Er is een nog iets grotere, de Seoul van de Basic line:

Afbeeldingslocatie: http://www.kipling.com/02_productfinder/images/big/13735.JPG

Volgens mijn vrouw is de Gear misschien lastig verkrijgbaar omdat het de zomercollectie is. In de wintercollectie zit de Seoul in ieder geval nog wel. Zijn overigens supergoede tassen die Kiplings. Die slijten nauwelijks. En je lappie zit er goed in beschermd, hij is er speciaal voor uitgerust met dikkere stof op de plekken waar dat nodig is. Zelf even surfen naar http://www.kipling.com/

• Tijgert

Tijgert

Of het een leveringsprobleem is of dat het ding gewoon te heet wordt, wie zal het zeggen.
Op de notebookfora heeft men hetzelfde ondervonden, de 100GB zijn (tijdelijk) niet meer leverbaar.
Ik overweeg daarom mijn 7200 te annuleren en of 60 euro terug te krijgen of een tweede 100GB 5400rpm met kroting... voor mijn externe casing.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pixel schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:33:
Ik kwam er van de week achter dat mijn rechter speaker niet meer goed werkt. Als je muziek afspeeld, bijvoorbeeld with-in temptation, Met de hoge stem hoor je het alsof het nogal blikkerig klinkt. Dit heb ik alleen bij de rechter speaker.
Als ik externe speakers gebruik heb ik dit probleem niet.
Net gebeld met dell, maar ze kunnen/willen dit niet los leveren. Dit moet via een gecertificeerd dell persoon.
Ik kan hem wel laten ophalen via me standaard garantie, maar dan ben ik hem minimaal 8 dagen kwijt en dat kan absoluut niet.
Heeft iemand een goed idee om toch aan die speakers te komen? ik heb het part nummer en dat is M5031.
Lekker toevallig, je had mij aan de telefoon. Het was echt niet om te pesten, ik zit de demo modellen hier redelijk vaak tot de laatste schroef uit elkaar te halen uit verveling, iedereen met lef of kennis kan die speaker vervangen. Helaas komt het part gewoon niet door de check heen als ik hem bestel.

En stel nou dat je morgen de rechter speaker gaat vervangen en er gaat iets mis met het moederbord, met de 9300 ben je dan excl btw letterlijk 450 euro kwijt.

Niet om je de les te lezen, ik zou liever ook behulpzaam zijn, maar als je van te voren weet dat je de notebook geen dag kan missen, dan neem je toch onsite garantie?

[ Voor 29% gewijzigd door Pixal op 01-09-2005 08:49 ]

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Is er voor de inspiron 9300 ook een docking station verkrijgbaar?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Volumius schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:13:
Is er voor de inspiron 9300 ook een docking station verkrijgbaar?
Nee, docking is voorbehouden aan de Latitude serie.

Professionele website nodig?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pixal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:09:
[...]

Lekker toevallig, je had mij aan de telefoon. Het was echt niet om te pesten, ik zit de demo modellen hier redelijk vaak tot de laatste schroef uit elkaar te halen uit verveling, iedereen met lef of kennis kan die speaker vervangen. Helaas komt het part gewoon niet door de check heen als ik hem bestel.

En stel nou dat je morgen de rechter speaker gaat vervangen en er gaat iets mis met het moederbord, met de 9300 ben je dan excl btw letterlijk 450 euro kwijt.

Niet om je de les te lezen, ik zou liever ook behulpzaam zijn, maar als je van te voren weet dat je de notebook geen dag kan missen, dan neem je toch onsite garantie?
Ja, ik lever graag 400 euro extra in voor service waar je bij andere leveranciers al terecht kan bij de standaard 1 jaar garantie :P

Nofi, ik gebruik (met plezier en trots) ook een 9300, maar de garantieprijzen bij Dell zijn astronomisch (en veel te) hoog. Een defect als de genoemde speaker zou niet voor mogen komen bij een dergelijk dure en gloednieuwe laptop. Daar kun jij ook niets aan doen, maar dat zou wel een verbeterpuntje zijn voor dell. Ik voorspel een omzetstijging van 10% als dell de garantieprijzen zou verlagen en bij de goedkopere (of standaard) vormen van garantie een uitgebreidere service zou verlenen!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

HTT-Thalan schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:40:
[...]

Ja, ik lever graag 400 euro extra in voor service waar je bij andere leveranciers al terecht kan bij de standaard 1 jaar garantie :P

Nofi, ik gebruik (met plezier en trots) ook een 9300, maar de garantieprijzen bij Dell zijn astronomisch (en veel te) hoog. Een defect als de genoemde speaker zou niet voor mogen komen bij een dergelijk dure en gloednieuwe laptop. Daar kun jij ook niets aan doen, maar dat zou wel een verbeterpuntje zijn voor dell. Ik voorspel een omzetstijging van 10% als dell de garantieprijzen zou verlagen en bij de goedkopere (of standaard) vormen van garantie een uitgebreidere service zou verlenen!
Helemaal gelijk, voor thuisgebruikers / studenten enzovoorts tenminste.

maar soms komen klanten aan met, ik maak 1000 euro verlies per dag als ik dat ding moet missen! Als ik hem moet missen kan ik een week vakantie opnemen!!! Enzovoorts.

Lekker boeiend, als je dat weet doe je meer garantie, dat soort mensen heeft waarschijnlijk ook geregeld dat ze de volgende dag een nieuwe auto hebben als ze hem in de prak rijden. Zekerheid kost wat meer. Mensen die het er niet voor over hebben moeten dat dan ook accepteren.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

curry684 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:26:
[...]

De nieuwste Inspirons zijn niet dockable.

Inspirons met docking opties voor D-dock stations:

8600 en 8600C
8500

Inspirons met C-docking (connector achterop):

8200
8100
8000
4150

Inspirons met Pass Through Docks:
7500
5000

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pixal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:03:
[...]

Helemaal gelijk, voor thuisgebruikers / studenten enzovoorts tenminste.

maar soms komen klanten aan met, ik maak 1000 euro verlies per dag als ik dat ding moet missen! Als ik hem moet missen kan ik een week vakantie opnemen!!! Enzovoorts.

Lekker boeiend, als je dat weet doe je meer garantie, dat soort mensen heeft waarschijnlijk ook geregeld dat ze de volgende dag een nieuwe auto hebben als ze hem in de prak rijden. Zekerheid kost wat meer. Mensen die het er niet voor over hebben moeten dat dan ook accepteren.
Oh, maar ik begrijp jullie standpunt wel, dat is het niet hoor. Als ik een dergelijk bedrijf zou bezitten zou ik het waarschijnlijk ook op een dergelijke manier verkopen. Immers, Dell verkoopt systemen die gewoon niet stuk te krijgen zijn, stevigheid ten top, en dan is 400 euro garantiegeld voor een beetje service die ze toch nooit hoeven te verlenen natuurlijk mooi meegenomen.

Ik was blij verrast te zien dat dell 500 euro laptops aanbied die perfect zijn voor de gemiddelde student. Ik was minder blij te zien dat dell daar 3 maanden garantie op geeft (in nederland is 1 jaar sowieso verplicht) en dat de garantieprijzen nog steeds onbetaalbaar waren/zijn.

Zie het maar zo: De mensen die die garantie écht, écht hard nodig hebben kopen hem toch wel. Of die nu 200, 400 of 600 euro kost. Maar die klanten zullen misschien meer garantie kopen als de prijzen zakken. En de jan-met-de-pet (al heet ik geen jan en draag geen pet, maar je snapt me wel) die nu het geld niet heeft voor die uitgebreidere service, zal misschien ook ineens bewogen worden toch 1 of 2 jaartjes bij te kopen, en zelf mensen die nu nog geen dell willen, worden dan naar dell getrokken omdat ze er nu ineens dezelfde prijs betalen als bij de concurrent. Mijn vriendin heeft een Toshiba gekocht omdat de dell garantie te duur was. Kan je nagaan! En ze is studente ...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tja duur is het, zonder garantie en met defect moederbord zitten is echter wel duurder.

Ik vind het ook problematisch hoor, sinds die drie maanden zijn bedacht, daar trappen veel mensen in en dat is wat mij betreft geen goede vooruitgang. Ik mag mensen namelijk vertellen dat het systeem buiten de garantie is en dat het toeval is dat een harddrive/backlight/moederbord het na een half jaar begeeft.

Maar goed, standaard staat de garantie op 1 of 3 jaar, en als mensen willen downgraden dan kopen ze de garantie af. Eigen keus, maar in sommige gevallen niet verstandig.

En ja, ik heb geen aantallen hier staan maar dat dell niet kapot te krijgen is is natuurlijk alleen jouw ervaring, goed om te horen, maar niet mijn ervaring. Ik weet niet wat de uitval is per 1000 en wat het bij andere merken is helaas. Zou ik heeel graag willen weten :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pixal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:04:
Tja duur is het, zonder garantie en met defect moederbord zitten is echter wel duurder.

Ik vind het ook problematisch hoor, sinds die drie maanden zijn bedacht, daar trappen veel mensen in en dat is wat mij betreft geen goede vooruitgang. Ik mag mensen namelijk vertellen dat het systeem buiten de garantie is en dat het toeval is dat een harddrive/backlight/moederbord het na een half jaar begeeft.

Maar goed, standaard staat de garantie op 1 of 3 jaar, en als mensen willen downgraden dan kopen ze de garantie af. Eigen keus, maar in sommige gevallen niet verstandig.

En ja, ik heb geen aantallen hier staan maar dat dell niet kapot te krijgen is is natuurlijk alleen jouw ervaring, goed om te horen, maar niet mijn ervaring. Ik weet niet wat de uitval is per 1000 en wat het bij andere merken is helaas. Zou ik heeel graag willen weten :)
Tuurlijk is het zonder garantie duurder. Al was het alleen maar vanwege de arbeidsuren, omdat het een laptop is. Maar als consument verwacht je een goed produkt, en de nederlandse wet kent zelfs een "redelijke gebruiksduur" voor gevalletjes buiten garantie.

Na 4 maanden een stukke 500 euro laptop zou betekenen volgens de nederlandse wet dat je toch 1 jaar garantie hebt. Daar maak ik me dan ook niet zo druk om. Dit is mijn 2e dell, (de eerste was een p2 :P ) en ze zijn beiden zeer stevig. (maar voor een laptop van 2200 euro wil je wel een beetje voorzichtig zijn) De lak had beter gekund, deze begint al flink weg te slijten, maar ik ben dan ook een fervent gamer.

Anyway, je moet kunnen verwachten dat je koopt bij een bedrijf dat:

a) stevige, goede produkten levert
b) goede garantie en snelle service bied
c) ze coulant zijn wanneer het een twijfelgeval betreft

Dat zijn punten waarop je gewaardeerd word. Ik koos dell omdat ze een dikke videokaart aanboden, die niemand anders toen nog had, omdat wij als bedrijf al jaren op dell draaien (tot grote tevredenheid) en omdat mijn directeur een vriend op de verkoopafdeling had zitten (en dus een leuke prijs kon bedingen).

Dat de garantie onbetaalbaar was wist ik wel, en de configuratie die ik wenste liet geen ruimte meer over voor die garantie. Anders had ik die met alle liefde uitgebreid naar 3 of 5 jaar. En juist het feit dat dit zo astronomisch veel kost, vind ik een zeer slecht punt met betrekking tot service.

Want het op de juiste manier "verkopen" cq aanbieden van de service die je in huis hebt, is al stap 1 in dienstverlening.

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
@pixal
\HAHHAHA!
en dan hebben we ook nog eens bijna dezelfde naam pixal!
Ik snap ook wel dat het niet is om mij te pesten enzo. Ben ook niet boos, het is alleen lastig.
Maar misschien heb ik al wat gevonden erop. Het schijnt dat onze buren dell figuren zijn, eens kijken wat hun kunnen doen :)
Maar bedankt voor je hulp tot zo ver hoor!

brabrabrabra...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

pixel schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:35:
@pixal
\HAHHAHA!
en dan hebben we ook nog eens bijna dezelfde naam pixal!
Ik snap ook wel dat het niet is om mij te pesten enzo. Ben ook niet boos, het is alleen lastig.
Maar misschien heb ik al wat gevonden erop. Het schijnt dat onze buren dell figuren zijn, eens kijken wat hun kunnen doen :)
Maar bedankt voor je hulp tot zo ver hoor!
dik toevallig ja, succes met de zoektocht

• curry684

curry684

Overigens is UPS m'n laptop officieel kwijt en is Dell nu een nieuwe aan het bouwen... en die staat nu alweer 2 dagen op preproductie :/

• Tijgert

Tijgert

Lucky bastard :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

check hoe vaak dat gebeurd. echt niet normaal, zoals ik al vaker heb gezegd. Elke UPS medewerker heeft een laptop van de zaak naar keuze.

• curry684

curry684

Naja lucky... ik had vorige week donderdag al m'n nieuwe laptop moeten hebben, en die was toen binnen een dag gebouwd, nu duurt het al minimaal 2 dagen voordat ie in productie gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik draai Traktor op mijn xps en heb een klein probleem.

De wave grafieken die normaal met het nummer meelopen zodat je
altijd kan zien waar je zit, haperen.

Ik heb geprobeerd de latency te veranderen maar dat heeft er niet zo
veel mee te maken dacht ik.

Is er iemand die hier misschien de oorzaak van kent en eventueel een
oplossing heeft?

Alvast bedankt,

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 10:55 . Reden: with a K, not a C ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pixal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:49:
check hoe vaak dat gebeurd. echt niet normaal, zoals ik al vaker heb gezegd. Elke UPS medewerker heeft een laptop van de zaak naar keuze.
Zeg, Dell-Expert O+ . Ik ben reuzebenieuwd wat voor soort tests het prototype van de 9300 en XPS hebben moeten doorgaan. Ik weet dat ze notebooks wel testen op verschillende dingen, maar weet jij mij misschien te vertellen welke tests ze zo ongeveer hebben losgelaten op deze apparaten?

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-09-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Hoelang doen jullie met een accu? Ik doe er ongeveer 3 uur mee als ik er gewoon op werk (word internet, muziek) (inspiron 9300 80whr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Pixal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:49:
Net iig wel telefoon gehad dat ze met een uitgebreid intern onderzoek bezig zijn en de chauffeur gaan uithoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Volumius schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:59:
Hoelang doen jullie met een accu? Ik doe er ongeveer 3 uur mee als ik er gewoon op werk (word internet, muziek) (inspiron 9300 80whr)
Klopt wel ongeveer. Ik ga er niet ver overheen. Brightness van je scherm scheelt wel een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:26:
[...]

En de precision serie. Helaas. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:07:
[...]

En de precision serie. Helaas. :-(
Jaja d'r staat hier een Precision M60 gedockt voor me en geloof me dat is gewoon een Latitude kast met Latitude apparatuur en een Quadro. That's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Sony schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:57:
@combax: bedankt voor de vertaling, mja af en toe vergeet ik dat ik een beetje mooier nederlands moet gebruiken op bepaalde fora. Ik zit nl vooral op vlaamse fora, daarom dat ik dit overal toepas. (ik ben zelf van gent België) Hier is het de gewoonte te typen zoals men spreekt (of toch dat het er een beetje op gelijkt, ik zal er in het vervolg proberen op te letten :))
Beste Lord Sony,

Ik ben nog altijd aan't twijfelen of ik een XPS, een 9300 of een Precision M70 zou aanschaffen. Maar ik heb geen van die toestellen al in het echt gezien.

Je woont in het Gentse, ik kom daar soms in de buurt. Mag ik bij jou effe komen kijken naar de XPS? Please? Pretty please with a cherry on top? ;-)

(ik ben te bereiken via mail op bofh at wol dot be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

XPS all the way, al was het maar voor de bragging rights :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Tijgert schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:46:
XPS all the way, al was het maar voor de bragging rights :)
M70 bragt harder, al was het maar om de looks en de prijs :P

Voor gamen kun je beter een van de andere 2 pakken, maar iedere Inspiron is echt lelijker dan m'n Precision :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is ongeveer de gemiddelde levertijd van de xps?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ga er even van uit dat je niet de Samsung M70 bedoelt :p

1. Looks are in the eye of the beholder en mijn blauwe leds ueberrulen jouw oude 8600 uiterlijk :)
2. XPS schopt M70 kont in games (en dat is waar ik hem voor kocht.)
3. 17" is 1.6" beter als 15.4" 8)
4. mijn XPS was vet duurder dan jouw M70, dat geeft mij bragging rights vanwege duurdere laptop (intelligentie en prijsbewustheid speelt daarbij geen rol).

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 03-09-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijd XPS??

Ik heb de mijne op 23-08-2005 besteld. Verwachte leverdatum: 02-09-2005.
Vanaf 26-08-2005 in pre-productie. Vervolgens verschoof verwachte leverdatum naar de 13e, 20e, 19e, 20e, 18e, 19e, 15e, 13e, 14e en staat nu al een paar dagen op de 13e.
Tel dus maar op ruim 3 weken en geloof Dell niet als ze zeggen 8 - 10 dagen.
Wat het probleem is is mij niet bekend. Ik heb het letterlijk gevraagd om de exacte reden van de vertraging aan te geven, maar heb daar geen antwoord op tot nu toe.
Ik weet dat iemand vanuit Duitsland ook hetzelfde ervaart. Zie www.notebookforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:23:
Levertijd XPS??

Ik heb de mijne op 23-08-2005 besteld. Verwachte leverdatum: 02-09-2005.
Vanaf 26-08-2005 in pre-productie. Vervolgens verschoof verwachte leverdatum naar de 13e, 20e, 19e, 20e, 18e, 19e, 15e, 13e, 14e en staat nu al een paar dagen op de 13e.
Tel dus maar op ruim 3 weken en geloof Dell niet als ze zeggen 8 - 10 dagen.
Wat het probleem is is mij niet bekend. Ik heb het letterlijk gevraagd om de exacte reden van de vertraging aan te geven, maar heb daar geen antwoord op tot nu toe.
Ik weet dat iemand vanuit Duitsland ook hetzelfde ervaart. Zie www.notebookforums.com
Ik weet niet hoe 't met jouw xps zit, maar mijn xps heb ik op 24-08 besteld via IT-premier (Duitsland). Ik had hem 30-08 al binnen, er was wel 1 problem ze hebben mij verkeerde HD geleverd met 100gb 5400rpm in plaats van 80gb 7200rpm. Ik heb my hd opgestuurd en nieuwe 80gb hd is al onderweg, krijg hem waarschijnlijk dinsdag binnen. Ik zie geen leverings problem hier, zij bestellen ook gewoon bij dell.. Wel raar dat 't zo lang bij jouw duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik had een 100GB 7200rpm besteld (kostte maar 60 euri extra), maar kreeg een 5400rpm van hem.
De 7200 waren blijkbaar tijdelijk niet meer leverbaar.
Zodra ze er weer zijn stuurt hij hem alsnog na en dan retourneer ik de 5400rpm.
(hij weet nog niet dat ik die 5400rpm ook wil hebben en dat ik er voor ga onderhandelen... bespaar me dan sowiso de verzendkosten als ik hem elders koop want ik heb hem al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht neemt IT-premier meer systemen af bij Dell en krijgen ze daarom voorrang.
De Duitser die ik bedoel heeft ook rechtstreeks by Dell besteld en wacht nu dus ook.
Als ik op notebookforums.com kijk zijn er meer mensen die wachten en wachten, maar zijn er ook bij die binnen 8 dagen geleverd krijgen.
Vermoedelijk spelen de specificaties een rol, maar daar kom ik niet achter als ze geen antwoord geven op de vraag wat nu precies voor de vertraging zorgt.

De 100GB 7k2 schijnt weer terug te zijn. Deze heeft voor veel vertraging gezorgd.
Echter dat kan bij mij niet het geval zijn want ik heb 80GB 7k2 besteld.
Ik lees overigens regelmatig dat niet de goede HD wordt gemonteerd. Controleren dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De 100GB 7k2 schijnt weer terug te zijn.
Waar baseer jij dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:07:
[...]

Zeg, Dell-Expert O+ . Ik ben reuzebenieuwd wat voor soort tests het prototype van de 9300 en XPS hebben moeten doorgaan. Ik weet dat ze notebooks wel testen op verschillende dingen, maar weet jij mij misschien te vertellen welke tests ze zo ongeveer hebben losgelaten op deze apparaten?
Dat is classified :D

voor mij ook denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pixal schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:53:
[...]

Dat is classified :D

voor mij ook denk ik
Och ja, ik was gewoon benieuwd voor welke externe invloeden ik mijn gamemachientje het hardst moet beschermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem...
Vandaag heb ik nieuwe HD van 80gb ontvangen, maar my xp herkend 't niet. In bios bij Device Info staat Primary Hard Driver = {none}.
Als ik via win xp cd (geen dell cd, weet ook niet welke cd win xp staat die bij dell is geleverd) proberen te starten zegt geen harddisk gevonden. Kan iemand my misschien help?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had onlangs hetzelfde met een Inspiron 3800. Bij het monteren van de harde schijf in de "slede" was er een paar millimeter speling.

De schijf werd eerst niet herkend, maar toen ik ze vastschroefde zodat de connector zo ver mogelijk uitstak was er goed contact en ging alles goed.

Hopelijk is het bij jou ook zo makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Unseren Deutschen Kontakt vertelde me dat de 7200rpm 100GB drives helemaal niet opnieuw leverbaar zijn.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't probleem al gevonden, maar toch bedankt. Ik heb nog een HD connector nodig, die had ik samen mee gestuurd met mij ouwe HD naar Duitsland 8)7
Nu sturen ze weer terug, dus wordt weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:23:
Ik heb 't probleem al gevonden, maar toch bedankt. Ik heb nog een HD connector nodig, die had ik samen mee gestuurd met mij ouwe HD naar Duitsland 8)7
Nu sturen ze weer terug, dus wordt weer afwachten.
Damn, dat wilde ik eigenlijk nog posten inderdaad maar ik dacht, t zal toch niet waar zijn? :/

Als we de verkeerde harddisk inboeken bij dell krijgt de klant geen caddy erbij, en zoals het een goede klant betaamt krijgen we dan altijd de converter terug.

Afbeeldingslocatie: http://www.ceeteebee.nl/images/d500_caddy.jpg

Verwijderd

Yep dat is die connectortje. Ik heb hem vandaag weer binnen gekregen. Ben nu weer alles opnieuw aan 't installeren, eindelijk kan dan ik de notebook gebruiken. Had hem 1.5 week geleden al binnen, heeft wel ff geduurt tot dat ik werkelijk kunnen gebruiken.

En nu maar Hopen dat alles goed gaat.....

Verwijderd

Ik heb dit gelezen op www.notebookforums.com en ik heb het persoonlijk vanmiddag nog gehoord toen ik een verkoper van Dell aan de lijn had.

Overigens is mijn order vertraagd tot afleverdatum 28 september!!!!! :( :(

• Tijgert

Tijgert

Waarom hoor ik dan van onze Duitsche levenrancier dat er nog steeds geen 7200rpm drives beschikbaar zijn? (dat weet je natuurlijk niet,logisch).
Zijn er meer mensen die bij dit bedrijf een 7200rpm drive besteld hadden en een 5400rpm hebben gekregen?

Verwijderd

ComBax schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:46:
[...]

Als je belt en wat aandringt, krijg je ook extra korting ;)

En games gaan inderdaad heel goed gaan op die pc. Half Life 2 loopt hier lekker op een resolutie van 1920*1200 8)
Heb je wel een stopcontact in de buurt nodig, want op de batterij trekt hij het niet lang (wat wel logisch is, zowel cpu als gpu zwaar belast).

@shagr4th: Als je kan, betaal dan gewoon met een creditcard. Zo heb ik het gedaan, vrijdagavond besteld rond 17u en de donderdag erna al geleverd.
BINNEN echt helemaal supper. Kwam erachter dat er een zwaardere batterij aanwezig is. Driver van Nvidia 6800 go op 78.01 gezet. BF2 draait alles op High. Gisterne binnengekomen op 26 augustus besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom extra vertraging.

De levering van mijn op 23/08/2005 bestelde XPS-2 is opnieuw
nog verder uitgesteld door Dell.
De op de orderbevestiging vermelde leverdatum zou 02/09/2005 zijn.
Gisteren bereikte de vertraging al een hoogtepunt tot 29/09/2005,
nu staat de verwachte leverdatum al op :( :( 06/10/2005!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben van plan om een Inspiron 9300 aan te schaffen, zo'n beetje rond het medium budget. Een beetje leuk kunnen gamen met goede settings zou wel tof zijn maar de allerhoogste AA en AF settings hoeft van mij ook weer niet.

Ik zat te denken aan deze specs:

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM
128MB DDR ATI®MOBILITY™ RADEON®X300 graphics card, PCI-Express

Waar ik nog aan twijfel is de processor, iig een van deze twee:

Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Ik vroeg me af hoe groot het verschil tussen die twee nou is. Zit er veel verschil in tijdens het gamen in FPS, of veel marks met 3dmark05?

Bovendien zie ik dat de 9 cell batterij net zo duur is als de 6 cell batterij :? Ik mag aannemen dat de 9 cell batterij beter is, behalve dat deze dan wat zwaarder is?

Gegroet,

M. Wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:03:
Beste mensen,

Ik ben van plan om een Inspiron 9300 aan te schaffen, zo'n beetje rond het medium budget. Een beetje leuk kunnen gamen met goede settings zou wel tof zijn maar de allerhoogste AA en AF settings hoeft van mij ook weer niet.

Ik zat te denken aan deze specs:

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM
128MB DDR ATI®MOBILITY™ RADEON®X300 graphics card, PCI-Express

Waar ik nog aan twijfel is de processor, iig een van deze twee:

Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

Ik vroeg me af hoe groot het verschil tussen die twee nou is. Zit er veel verschil in tijdens het gamen in FPS, of veel marks met 3dmark05?

Bovendien zie ik dat de 9 cell batterij net zo duur is als de 6 cell batterij :? Ik mag aannemen dat de 9 cell batterij beter is, behalve dat deze dan wat zwaarder is?

Gegroet,

M. Wave
Ga voor de lichtste cpu en probeer een 6800 erin te krijgen.
Ik heb geen ervaring met X300 maar de 6800 is toch wel minimaal om een beetje mee te kunnen komen qua games.
Je kan ook eventueel het minimale geheugen pakken en upgraden via een webshop dat scheelt je een vermogen (mits het geen gratis verdubbeling is want dan ben je bij dell goedkoper).
De 9 cell is niet beter of slechter als de 6 cell batterij maar gaat langer mee, om precies te zijn 3 cellen langer :*)

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik zou ook kiezen voor een iets mindere cpu en een 6800. IK denk de perfecte oplossing. Daarbij kun je later makkelijker een cpu upgraden dan een videokaartje. Die zijn namelijk zeldzaam en relatief duur.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Tijgert

Tijgert

De x300 is volledig ruk, niet doen tenzij je alleen office paketten gaat gebruiken en NOOIT een spel zal aanraken.

Verwijderd

Scherm orderstatus veranderd?

Als ik vandaag naar mijn orderstatus kijk, dan zijn de schermen volledig gewijzigd.
Deels in het Nederlands, deels in het ....? Tsja, wat voor taal zal dat nu weer zijn.

Het gekke is dat de verwachte leverdatum nu op 2 september staat. En dat kan dus niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 12:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:16:
[...]

BINNEN echt helemaal supper. Kwam erachter dat er een zwaardere batterij aanwezig is. Driver van Nvidia 6800 go op 78.01 gezet. BF2 draait alles op High. Gisterne binnengekomen op 26 augustus besteld.
Heb inmiddels de driver geupdate naar NVIDIA 80.40 forceware. En BF2 gepatched. draait supper alles op High en anti aliasing op 2x. Alleen de screen display kan niet hoger dan 1152x864.
Driver is gedownload bij:
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7427

• curry684

curry684

Omg heb eindelijk m'n 9300 binnen sinds gisteren... ik was op m'n Precision M60 gewend Halflife 2 1280x800 te draaien zonder features, gisteren dus ruim een uur gespeeld op 1920x1200 met 4x AA, 8x AF en alles maar dan ook alles vol open aan features :X

Alleen SCCT op 1920x1200 met alle features open vond ie wat moeilijk :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:08:
[...]

Heb inmiddels de driver geupdate naar NVIDIA 80.40 forceware. En BF2 gepatched. draait supper alles op High en anti aliasing op 2x. Alleen de screen display kan niet hoger dan 1152x864.
Driver is gedownload bij:
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7427
3DMark5 - 3359
3DMark3 - 7994

Ik zie her en der hogere scores. Heb de nieuwe 80.40 driver geinstalleerd. Weet iemand hoe en wat de scores inhouden en hoe ik deze hoger krijg. Wellicht kaart instellingen onderstaand in signature stat mijn config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:47:
[...]

3DMark5 - 3359
3DMark3 - 7994

Ik zie her en der hogere scores. Heb de nieuwe 80.40 driver geinstalleerd. Weet iemand hoe en wat de scores inhouden en hoe ik deze hoger krijg. Wellicht kaart instellingen onderstaand in signature stat mijn config.
Weet iemand waar je bios updates kan vinden voor de Inspiron 9300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De 77.77 drivers geven de hoogste score. Daarna wordt het snel minder met de 80.xx drivers als dieptepunt (van de nieuwe drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:11:
[...]

Weet iemand waar je bios updates kan vinden voor de Inspiron 9300?
Op de site van dell onder downloads.
http://support.euro.dell....eleaseid=R103090&vercnt=3

[ Voor 28% gewijzigd door SteveV op 11-09-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Om hoge scores te halen zul je toch de klokfrequenties moeten gaan aanpassen. Dit kun je doen doormiddel van Rivatuner (zoals vele van ons gebruiken) of het kan heel simpel ook met de optie geavanceerde instellingen voor je beeldscherm. Zo kom je terecht bij de instellingen van je nVidia driver. Je kunt nu kiezen om hem zelf de maximale settings te vinden. Ik werk zelf met driver 77.77 en haal nu een score van 4269 in 3DMark05 en 9749 in 3DMark03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk klaar om m'n XPS Gen2 te bestellen. :-)

De aanbiedingen van de bekende "oosterbuur" zijn aanlokkelijk, maar weet er iemand of ik met zo'n XPS uit Duitsland ook hier in België zonder gezeur in geval van problemen van next business day onsite service kan genieten? (in de veronderstelling dat het toestel dat ik koop next business day onsite garantie heeft)

Kent iemand andere nadelen waarop ik moet letten als ik in Duitsland bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vroeger was het zo dat men geen service kon verlenen als het toestel niet op de naam stond geregistreerd van de eigenaar. Dit zou ik zelf erg vervelend vinden met bestellen bij onze oosterbuur, dus ik Dell bellen... blijkbaar is dat nu geen probleem meer.

Dus je *zou* gewoon NBD garantie moeten kunnen krijgen van je lokale Dell. Bel anders eens met je lokale Dell en leg het ze voor. Zeg dat je je XPS2 van een reseller gaat krijgen en dat je je dus afvraagt hoe het met NBD zit.

oh enne, waar blijft die "XPS2 Lan only" organisatie nou? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 12-09-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 23:47:
[...]

3DMark5 - 3359
3DMark3 - 7994

Ik heb helemaal lage scores wat dat betreft:

3DMark5 - 3250
3DMark3 - 7019
(1.86, 1024mb ddr2, 100gig 5400rpm)

Ik vraag me af wat er met mijn i9300 mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mogelijke problemen met je config:

- Je video kaart staat op low performance of op balance (moet dus op high performance staan).
- Je CPU staat in een power safe modus.
- Je gebruikt niet de optimale drivers (77.xx series of anders de 78.xx series)
- Background tasks vreten resources.

Kijk daar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Ik gebruik de 77.24 drivers. Ik krijg trouwens ook als ik de age of empires 3 demo probeer op te starten de volgende error:

Initialization failed

Direct3d initialization failed. Possible causes:

Old or corrupted graphics driver
Direct3D improperly installed.
Hardware acceleration disabled
Stgarting the application with the workstation locked.

Maar spellen als world of warcraft en far cry draaien prima dus ik vind het een beetje apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Probeer de 77.77 eens, die werkt bij mij met alles en is retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volumius schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:42:
Ik gebruik de 77.24 drivers. Ik krijg trouwens ook als ik de age of empires 3 demo probeer op te starten de volgende error:

Initialization failed

Direct3d initialization failed. Possible causes:

Direct3D improperly installed.
Hardware acceleration disabled
Stgarting the application with the workstation locked.

Maar spellen als world of warcraft en far cry draaien prima dus ik vind het een beetje apart.
Dit wordt veroorzaakt door widescreen monitors. Ik heb zelf een amilo m3438g en heb het opgelost door het volgende te doen. Resolutie van je monitor op 1024*768 zetten. Demo uninstallen --> demo installeren --> monitor op oude resolutie zetten --> game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:46:
Waarom hoor ik dan van onze Duitsche levenrancier dat er nog steeds geen 7200rpm drives beschikbaar zijn? (dat weet je natuurlijk niet,logisch).
Zijn er meer mensen die bij dit bedrijf een 7200rpm drive besteld hadden en een 5400rpm hebben gekregen?
Jep. Ik had een i9300 met 100GB 7200 rpm besteld... is vandaag geleverd met een 5400rpm. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je had dit ook gemeld? Wat zij hij daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Tijgert schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:59:
[...]
Probeer de 77.77 eens, die werkt bij mij met alles en is retesnel.
Kan iemand mij een exacte link geven naar die download? ik had ook al eens een 77.77 van de nvidia site gehaald maar die kon hij niet installeren omdat hij geen compatible hardware kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PIXAAAAAAAAAAAAAL !!!!

Mijn subwoofer is overleden :'(

Ik was tv aan het kijken en wilde even alt-tabben naar warcraft om te kijken of de server alweer online is, en dan is het normaal dat je geluid even "verspringt" natuurlijk. Gebeurt zo vaak.

Maar nu hoorde ik "plop" en alle lage tonen waren weg !

Winamp, warcraft, tv, vanalles geprobeerd, geluidsinstellingen wijzigen, rebooten, alles mocht niet helpen, de sub doet helegaar niets meer :'( :'( :'(

Wat moet ik nu doen? Stuurt dell zoiets op? Moet ik hem nu heeeeel lang kwijt zijn? (dan kan ik geen warcraft spelen)

Help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Volumius schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:13:
[...]

Kan iemand mij een exacte link geven naar die download? ik had ook al eens een 77.77 van de nvidia site gehaald maar die kon hij niet installeren omdat hij geen compatible hardware kon vinden.
Standaard ForceWare wil niet op Go-kaarten omdat nVidia de verantwoordelijkheid daarvoor bij de laptop-OEM's legt. Op www.laptopvideo2go.com kun je een aangepaste .inf file downloaden die de drivers wel op je Go kaart laat installeren, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Heb van Guru 3d de 77.70 mobile gedownload en haal nu 8254 met 3dmark 2003 en 3408 met 3dmark 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Dit zijn trouwens de clock speeds van mijn GF6800go zoals 3dmark 2003/2005 die weergeven:

VGA Memory Clock 592.3 MHz
VGA Core Clock 289.8 MHz

Zijn dit normale snelheden? of loopt hij te langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Volumius schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:12:
Dit zijn trouwens de clock speeds van mijn GF6800go zoals 3dmark 2003/2005 die weergeven:

VGA Memory Clock 592.3 MHz
VGA Core Clock 289.8 MHz

Zijn dit normale snelheden? of loopt hij te langzaam?
Klopt helemaal. Ik heb die via rivatuner op 375/740 gehad en dat liep prima. Hij zou misschien wel hoger kunnen, maar ik had de laptop toen net 1 dag en durfde dat nog niet aan, en deze waardes werden door rivatuner aangegeven als veilig, daarboven werd het "buiten specificaties". Heb er daarna geen aandacht meer aan besteed. De koeling hield het prima, is een kaartje met potentie!

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-09-2005 11:21 ]

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Kan iemand mij vertellen waar ik nu op de vernieuwde Dell.nl site mijn service calls kan terug vinden ?
Normaal stond het bij orderwatch in het rijtje maar nu zie ik niks meer.
Zelfs de directe link is kaput (404 error).

[ Voor 6% gewijzigd door SteveV op 14-09-2005 20:52 ]

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe ik de beste drivers kan instaleren voor me Geforce 6800 256MB voor de Dell 9300 ??
krijg het niet voorelkaar om het te instaleren, en waar kan ik me laatste driver info zijn van de videokaart?

Thanks !!

• DaRuDa
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
mijn i9300 staat ondertussen ook al sinds 9 september op pre-productie, 30/08 hebbek em besteld ...
Zou het kunnen liggen aan een 80 gig 7200 rpm schijf?

Verwijderd

Is een 7200 schijf in een XPS2 eigenlijk hoorbaar luider dan een 5400 schijf?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:57:
Is een 7200 schijf in een XPS2 eigenlijk hoorbaar luider dan een 5400 schijf?
De 7200 rpm in mijn dell is echt wel een stuk stiller dan de 5400rpm in de toshiba van mijn vriendin ... Dus ik vind van niet :)
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste