Pixal schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:04:
Tja duur is het, zonder garantie en met defect moederbord zitten is echter wel duurder.
Ik vind het ook problematisch hoor, sinds die drie maanden zijn bedacht, daar trappen veel mensen in en dat is wat mij betreft geen goede vooruitgang. Ik mag mensen namelijk vertellen dat het systeem buiten de garantie is en dat het toeval is dat een harddrive/backlight/moederbord het na een half jaar begeeft.
Maar goed, standaard staat de garantie op 1 of 3 jaar, en als mensen willen downgraden dan kopen ze de garantie af. Eigen keus, maar in sommige gevallen niet verstandig.
En ja, ik heb geen aantallen hier staan maar dat dell niet kapot te krijgen is is natuurlijk alleen jouw ervaring, goed om te horen, maar niet mijn ervaring. Ik weet niet wat de uitval is per 1000 en wat het bij andere merken is helaas. Zou ik heeel graag willen weten

Tuurlijk is het zonder garantie duurder. Al was het alleen maar vanwege de arbeidsuren, omdat het een laptop is. Maar als consument verwacht je een goed produkt, en de nederlandse wet kent zelfs een "redelijke gebruiksduur" voor gevalletjes buiten garantie.
Na 4 maanden een stukke 500 euro laptop zou betekenen volgens de nederlandse wet dat je toch 1 jaar garantie hebt. Daar maak ik me dan ook niet zo druk om. Dit is mijn 2e dell, (de eerste was een p2

) en ze zijn beiden zeer stevig. (maar voor een laptop van 2200 euro wil je wel een beetje voorzichtig zijn) De lak had beter gekund, deze begint al flink weg te slijten, maar ik ben dan ook een fervent gamer.
Anyway, je moet kunnen verwachten dat je koopt bij een bedrijf dat:
a) stevige, goede produkten levert
b) goede garantie en snelle service bied
c) ze coulant zijn wanneer het een twijfelgeval betreft
Dat zijn punten waarop je gewaardeerd word. Ik koos dell omdat ze een dikke videokaart aanboden, die niemand anders toen nog had, omdat wij als bedrijf al jaren op dell draaien (tot grote tevredenheid) en omdat mijn directeur een vriend op de verkoopafdeling had zitten (en dus een leuke prijs kon bedingen).
Dat de garantie onbetaalbaar was wist ik wel, en de configuratie die ik wenste liet geen ruimte meer over voor die garantie. Anders had ik die met alle liefde uitgebreid naar 3 of 5 jaar. En juist het feit dat dit zo astronomisch veel kost, vind ik een zeer slecht punt met betrekking tot service.
Want het op de juiste manier "verkopen" cq aanbieden van de service die je in huis hebt, is al stap 1 in dienstverlening.