Toon posts:

dig.out van Audigy 2 op een dig. versterker.

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat de Creative Audigy 2 Platinum dus NIET Dolby 5.1 via de digital out kan weergeven. De enige manier om toch 5.1 te krijgen is een DVD afspelen op de PC !??!

Mijn versterker is instaat om zelf Dolby 5.1 te decoderen. Is de audigy 2 misschien in te stellen dat hij een externe decoder gebruikt zodat ik toch 5.1 heb ?

Zo niet weten jullie misschien een soundkaart die dan wel digitaal Dolby Digital 5.1 kan weergeven ?

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 13:54
Er staat ondermeer hier uitgelegd hoe dat moet.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 21:07
Check even wat andere en oudere topics. Voor gewoon stereo geluid zoals een mp3 wordt er gewoon stereo geluid uitgestuurd en bij DVD dus inderdaad 5.1 Wil je van stereo 5.1 maken dan kan de kaart er wellicht leuke truukjes mee uithalen zoals cmss of ander upmix spul. Een degelijke 5.1 versterker heeft hier ook wel wat mogelijkheden voor. Een audigy kan er echter geen dolby digital van maken dus voor muziek zul je de boel analoog moeten aansluiten, voor dvd digitaal (als je de versterker wilt laten decoderen). Of je luistert muziek gewoon in stereo wat gewoon prima is.
Maar check dus even wat oudere topics, dit komt erg vaak voor.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.