Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iPod wheel verven/spuiten

Pagina: 1
Acties:

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik had het idee om mijn iPod te gaan verven. Ik heb een iPod U2 edition, en nu is het de bedoeling om het iPod wheel blauw ipv rood te gaan verven. een beetje zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://img174.echo.cx/img174/2867/ipod11mo.jpg

Nu roepen ze op de site waar ik die foto gevonden heb om het hardst dat het een shop is. Maar het kan wel, zo is te zien op deze site, die voor centjes je iPod verft. Nu heb ik geen zin om daar geld voor te betalen, dus ik wil het zelf doen. Nu kan zoiets slechts eenmalig, eraf halen gaat niet. :)

Het wheel is gevoelig voor warmte, dus zal het altijd iets minder scherp worden als ik het verf. Nu vraag ik mij af wat de slimste manier is om dat wheel te verven, en tog een mooi resultaat te krijgen. Houd dat in dat ik speciale verf moet gebruiken, of gewoon zo dun mogelijk doen? (dat moet sowieso denk ik) Of is het helemal niet mogelijk onder normale omstandigheden?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, opzich werkt het wheel door kleding en folie ook nog, dus ik voorspel niet echt veel problemen. Lastigst zal worden om het strak te krijgen... En aangezien het plastic is zul je een primer moeten gebruiken...
Plus dat ik denk dat je garantie ook redelijk naar de klote is...

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Garantie.....Tjah, das jammer dan, kheb wel meer garantie verspeeld. :P Het heeft te maken met mn casemod, en daar komt nogal wat blauw in (zou daarin roze worden, is niet echt de bedoeling) :X Dus die iPod moet er maar aan. :P De geschikte primer, daar kan je wel uit komen, als hij maar niet mn plastic op gaat eten... (ik weet niet hoe dik dat Wheel is?)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daarom hebben ze ook speciale plasticprimer moeten gebruiken ;)
Voor de rest zal het denkik geen probleem worden...

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:43
MikeyMan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:16:
Daarom hebben ze ook speciale plasticprimer moeten gebruiken ;)
Voor de rest zal het denkik geen probleem worden...
en goed vetvrij maken, afplakken en voorzichtig licht opschuren en vooral de verf goed lang laten drogen.

Probeer een stootvaste verf te krijgen.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58
Zou je er niet een cirkeltje van blauw plakfolie op kunnen plakken? Uiteraard ook eerst de ondergrond voorbehandelen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
WEBsel schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:36:
Zou je er niet een cirkeltje van blauw plakfolie op kunnen plakken? Uiteraard ook eerst de ondergrond voorbehandelen.
Is een goed idee, want dan ik ook nog gebruik maken van de garantie. ;) (toch wat veiliger) Dat zal dan alleen goed schuren (krasjes zijn gebruikssporen) 8) en vetvrij maken zijn? Blauwe sticker valt wel aan te komen.

edit: na goed zoeken op internet blijkt een simpele blauwe sticker erg lastig te zijn, als je tenminste niet in zeer grote getallen wilt kopen. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Krisp op 06-06-2005 15:21 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
De bouwmarkt heeft rollen met plakplastic... Ook wel in blauw.. Moet je alleen wel ff zelf knippen :)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
spk2go schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:39:
[...]
edit: na goed zoeken op internet blijkt een simpele blauwe sticker erg lastig te zijn, als je tenminste niet in zeer grote getallen wilt kopen. :'(
offtopic:
Tijd voor een inkoopactie? ;)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Je hebt toch gewoon van die cover stickers of prints voor ipods?
Gewoon een sticker op het wieltje en klaar :Y)

Verf gaat slijten dus wordt alleen een gore teringboel na een tijdje.

[ Voor 25% gewijzigd door BARACUS op 06-06-2005 15:54 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
wilko2 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:44:
[...]

offtopic:
Tijd voor een inkoopactie? ;)
offtopic:
zoek jij ook blauwe stickertjes??? :+

Verwijderd

Het wheel is gevoelig voor warmte
Nee, die werkt ongeveer als een touchscreen, door een veranderend magnetisch veld dat je vinger maakt. Dat wordt uitgelezen door een chipje. Die het vervorlgens weer kan doorsturen naar de processor/whatever kan sturen.

Zoek maar eens binnen CME (dit subforum dus) naar oa: tiptoets schakelaar. Dan krijg je oa dit topic.

Verder kan je het plakplastic op twee manieren mooi rond krijgen:
[list]
• Zorgen dat het een A4 velletje is, die je door een printer kan halen. Dan print je op de ACHTERKANT twee rondjes, zodat je een knop krijgt. Zorg er dan wel voor dat de achterkant niet van "inkt afstotend materiaal" gemaakt is, dat geeft een troep in je printer (de rollers worden vies)(rare ervaringen als systeembeheerder, stomme gebruikers :+ ). Hierna snij je met een stanleymesje (scalpel gaat stukken beter eigenlijk, pas wel op voor je vingers!). Scalpels kan je kopen bij OA de Kwast (en andere hobby winkels). Daar kan je trouwens ook plakplastic kopen, in veel verschillende kleuren/motiefjes.
• Je kan bij een bedrijf met een snijplotter een ding laten plotten. Dat heb ik ook een aantal keer laten doen hier in Den Bosch. Kost je wel wat geld (instelkosten), maar dan koop je er gewoon 20 ofzo. Kost mischien 3 euro meer daardoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 20:37 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Bedankt voor de info! Ik denk dat ik voor de eerste manier ga, want ik denk dat je in Oudewater heel hard kan zoeken naar zo'n bedrijf.... :X

Pagina: 1