Toon posts:

Temperatuur processor

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
Ik heb een pentium 4 3.0 HT 1mb cache socket 478 800fsb. Maar nou is mijn vraag hij wordt 50 graden als hij stabiel draait als ik een spelletje speel mayB 57 graden is dat normaal bij deze processor of is dat echt te heet. Het komt denk ik omdat ik de koelpasta op de koeler heb gesmeerd en niet op de processor zelf of maakt dat niks uit ?
Plz Help Me!

Verwijderd

Ja hoor, dat is voor een dergelijke processor zelfs een goede temperatuur! Als je d'r vanuit gaat dat hij op z'n maximale belasting zo'n 130W verstookt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De temperatuur is niet schokkend hoog voor een luchtgekoeld systeem hoor, maar dat had je ook kunnen vinden in het Hoe warm mag mijn CPU worden?-kopje in de PMG FAQ.

Toch zou ik de koelpasta voortaan wel op de CPU zelf aanbrengen en dan tevens niet een te dikke laag, maar een flinterdun laagje wat net voldoende is om eventueel aanwezige oneffenheden te dichten.

Uit dezelfde FAQ:
Ook moet je zorgvuldig met koelpasta omgaan: met te weinig koelpasta heb je een slechte warmtegeleiding en met te veel koelpasta maak je een soort warmtebuffer. De juiste hoeveelheid voor een CPU zonder heatspreader (Athlon) is ongeveer het grootte van een halve rijstkorrel, terwijl je op de CPU's met een heatspreader (Pentium4) ongeveer een rijstkorreltje aan koelpasta kan uitsmeren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)

Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je inzet toont en over inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Dat zie ik helaas op geen enkele manier in je topicstart terug. Dicht dus.

Dit topic is gesloten.