HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 8

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.531 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:13:
[...]

1. juist
2. KPN geeft S100 uit, maar hebben hun eigen naam ervoor als ik me niet vergis. Je kunt er in ieder geval niet mee op het orange gratis gebeuren. Orange slechte dekking, je gaat toch ook wel eens met de auto of trein op pad btje jammer dat je verbinding dan weg valt
3. WiFi gratis hotspots zijn ook gratis heh

edit, voor hoe lang bedoelde ik ook eigenlijk meer: voor welke periode laat men dit gratis gebeuren toe. Heb je straks Orange, wordt het betaald, weg met de pret
2. Weet ik niet. Nou orange slechte dekking? Ik kom overal in Nederland, maar heb overal gewoon (goed) bereik hoor met Orange, dus ik weet 't niet? (Orange heeft zelfs netwerkgarantie dus!!)
3. Volgens mij niet hoor :| Maar ik ben niet into Wi-Fi. Bij de Mac en op 't strand bij zo'n hotspot moet je altijd zo'n kaartje kopen hoor. Bijvoorbeeld 2 euro voor 1 uur WiFi-en ofzo (weet ik zeker)

Voor Orange World betaal je niks. Hiermee kun je dus onbeperkt wappen.
Hiernaast heb je 'n 2 mb limiet die je 6 euro kost. Je kunt dan 2 mb aan data versturen (en gewoon naar www sites gaan) (bijvoorbeeld radio streamen ofzo) MAAR dit kun je omzeilen en dan kun je dus gewoon 50 mb aan data versturen en dergelijke dus

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 28-06-2005 17:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:17:
De meeste T-Mobile hotspots zijn zover ik weet niet gratis, weet anders niet waarom ik bij mijn laptop 50 euro aan t-mobile hotspots coupons kreeg.

Misschien is het gratis voor t-mobile gebruikers.

Tuurlijk heeft wifi voordelen, maar ik vind het absoluut geen gemis.
De dekkingsgraad is gewoon veel te laag, en om nouw eerst een paar minuten te gaan zoeken naar een hotspot heb ik toch liever iets dat altijd direct bereikbaar is.

Via GPRS kan je inderdaad geen skype bellen gebruiken of iets vergelijkbaars.
En voor mij ook nooit T-Mobile :)

Edit: Orange World blijft gewoon gratis, dit is iets waar Orange zijn klanten mee binnenhaald.
Het gebruik en de optocht van Wi-Fi was vandeweek nog op tv (EditieNL). Zat er 'n reporter in 'n strandtentje met z'n laptop. Was hij de enigste. Ze zijn ook bezig met 'n geheel draadloos netwerk door Nederland aan te leggen (geen Wi-Fi is dat, maar iets anders) waar dan iedereen gebruik van zou kunnen maken.

Vroeger had je ook van die green-points, kon je naartoe in de grote steden om te bellen. Tegenwoordig heeft iedereen 'n mobieltje dus die green-points zijn niet meer nodig.

Dit is 't zelfde met Wi-Fi zeggen ze. Nu is 't leuk en 'n gadget en cool en top, maar over 'n paar jaar ligt er in Nederland een heel gratis netwerk, waar iedereen altijd mee kan internetten (hoe dit precies werkt enzo weet ik dus niet, want is al 'n week geleden van die uitzending)

Hihi T-mobile is idd prut

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:23:
[...]

2. Weet ik niet. Nou orange slechte dekking? Ik kom overal in Nederland, maar heb overal gewoon (goed) bereik hoor met Orange, dus ik weet 't niet? (Orange heeft zelfs netwerkgarantie dus!!)
3. Volgens mij niet hoor :| Maar ik ben niet into Wi-Fi. Bij de Mac en op 't strand bij zo'n hotspot moet je altijd zo'n kaartje kopen hoor. Bijvoorbeeld 2 euro voor 1 uur WiFi-en ofzo (weet ik zeker)

Voor Orange World betaal je niks. Je hebt 'n 2 mb limiet die je 6 euro kost. Je kunt dan 2 mb aan data versturen (bijvoorbeeld radio streamen ofzo) MAAR dit kun je omzeilen en dan kun je dus gewoon 50 mb aan data versturen en dergelijke dus
Neem aan dat jij met omzeilen OrangeWorld over proxy bedoeld?
Dit is overigens niks illegaals maar gewoon een dienst.

Je hebt OrangeWorld (onbeperkt voor 6 euro) en je hebt Orange Internet (2mb gratis per maand en wel Orange World nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:27:
[...]

Het gebruik en de optocht van Wi-Fi was vandeweek nog op tv (EditieNL). Zat er 'n reporter in 'n strandtentje met z'n laptop. Was hij de enigste. Ze zijn ook bezig met 'n geheel draadloos netwerk door Nederland aan te leggen (geen Wi-Fi is dat, maar iets anders) waar dan iedereen gebruik van zou kunnen maken.

Vroeger had je ook van die green-points, kon je naartoe in de grote steden om te bellen. Tegenwoordig heeft iedereen 'n mobieltje dus die green-points zijn niet meer nodig.

Dit is 't zelfde met Wi-Fi zeggen ze. Nu is 't leuk en 'n gadget en cool en top, maar over 'n paar jaar ligt er in Nederland een heel gratis netwerk, waar iedereen altijd mee kan internetten (hoe dit precies werkt enzo weet ik dus niet, want is al 'n week geleden van die uitzending)

Waarschijnlijk bedoel je het EDGE netwerk. Dit is vergelijkbaar met UMTS (op moment heeft alleen telfort dat, maar dat wordt KPN >:) hopelijk). Het voordeel van dit netwerk is dat het over de huidige apparatuur gaat en snelheden tot 256kbit kan halen (geloof ik).

Het EGDE netwerk wordt ondersteund door de MDA-Compact geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 28-06-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:46:
Heeft iemand toevallig ervaring met het kopieren van een telefoonboek van een telefoon (in mijn geval een t630) naar de MDA?
Als ik het hele telefoonboek wil verzenden, verschijnt namelijk alleen het eerste contact in de contacts list...
anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Bij mijn t610 heb ik het contact voor contact gedaan.
Het hele adresboek wou niet in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:28:
[...]

Neem aan dat jij met omzeilen OrangeWorld over proxy bedoeld?
Dit is overigens niks illegaals maar gewoon een dienst.

Je hebt OrangeWorld (onbeperkt voor 6 euro) en je hebt Orange Internet (2mb gratis per maand en wel Orange World nodig).
Ja volgens mij wel. Je stelt 'n andere poort in en dan kun dus onbeperkt shizzelen. Voor mij werkt 't goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:32:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je het EDGE netwerk. Dit is vergelijkbaar met UMTS (op moment heeft alleen telfort dat, maar dat wordt KPN >:) hopelijk). Het voordeel van dit netwerk is dat het over de huidige apparatuur gaat en snelheden tot 256kbit kan halen (geloof ik).

Het EGDE netwerk wordt ondersteund door de MDA-Compact geloof ik.
EDGE heb ik niks over gehoord in die uitzending.
(CLB gaat die uitzending terugzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gewoon met FMA je contacten van je SE op je comp zetten.
Dan die contacten kopieren naar Outlook
en met Outlook via ActiveSync op je MDA gooien. Hopppppatee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:38:
[...]

EDGE heb ik niks over gehoord in die uitzending.
(CLB gaat die uitzending terugzoeken)
Lees hier: nieuws: Telfort introduceert Nederlands EDGE-netwerk
Er zijn 2 netwerken in bouw.
Het EDGE en HSDPA netwerk.

nieuws: NTT DoCoMo claimt succesvolle test van 1Gbit 4G-netwerk
1gbit netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahaa leukjes! Ga ik is lezen! Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Kunnen we al betere foto's schieten met dat ding? een firmware update achtig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:27:
[...]

Natuurlijk zit die reporter evt. alleen in z'n strandtentje. Zie jij op andere plekken wel veel mensen internetten op hun mobiel dan? En punt twee, zo'n shot is mooi voor de TV. Op de universiteit van Tilburg is over het hele campusterrein ook gratis wifi en daar liggen de studenten heerlijk in het zonnetje te internetten! Ik zie toch ook nog regelmatig wat zakenlui 's middags snel happen (in dit geval bij Mc. in Zwolle (buiten centrum), die met hun laptop gebruik maken van de gratis hotspot aldaar. Gratis voor T-Mobile gebruikers wellicht, dat zou ik niet durven zeggen.

Echter, dat EDGE, allemaal heel mooi, maar het is geen standaard. WiFi wel. Voordeel is ook dat het kaartje naast thuis te kunnen gebruiken dus buiten de deur kan worden gebruikt en compleet gratis is als de hotspot gratis is. WAP zou het ook ooit worden, werd het nooit echt. UMTS zou het ook worden, is ook nog steeds een grote misser. Dan komen ze met EDGE dat ook niet gratis is, maar betalen per KB... Mensen blijven letten op kosten en m.n. Nederlanders, dus al die betaalde steeds snellere diensten worden het niet. Hoe meer dekking met wifi, door thuisnetwerkjes of door hotspots, de gratis punten althans, hoe meer het gebruik van wifi zal stijgen. Zeker omdat iedereen thuis ook met wifi routers werkt. Ondersteuning is simpelweg al aanwezig. Zelfde als met video op VHS of Video2000 etc. Daar won ook het product met grootste ondersteuning, niet met de beste kwaliteit en in het geval van mobiel internet --> snelheid. Met een wifi hotspot snifprogramma heb je ook relatief snel een hotspot te pakken lijkt me zo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:03:
[...]

Natuurlijk zit die reporter evt. alleen in z'n strandtentje. Zie jij op andere plekken wel veel mensen internetten op hun mobiel dan? Ik zie toch ook nog regelmatig wat zakenlui 's middags snel happen (in dit geval bij Mc. in Zwolle (buiten centrum), die met hun laptop gebruik maken van de gratis hotspot aldaar. Gratis voor T-Mobile gebruikers wellicht, dat zou ik niet durven zeggen.

Echter, dat EDGE, allemaal heel mooi, maar het is geen standaard. WiFi wel. Voordeel is ook dat het kaartje naast thuis te kunnen gebruiken dus buiten de deur kan worden gebruikt en compleet gratis is als de hotspot gratis is. WAP zou het ook ooit worden, werd het nooit echt. UMTS zou het ook worden, is ook nog steeds een grote misser. Dan komen ze met EDGE dat ook niet gratis is, maar betalen per KB... Mensen blijven letten op kosten en m.n. Nederlanders, dus al die betaalde steeds snellere diensten worden het niet. Hoe meer dekking met wifi, door thuisnetwerkjes of door hotspots, de gratis punten althans, hoe meer het gebruik van wifi zal stijgen. Zeker omdat iedereen thuis ook met wifi routers werkt. Ondersteuning is simpelweg al aanwezig. Zelfde als met video op VHS of Video2000 etc. Daar won ook het product met grootste ondersteuning, niet met de beste kwaliteit en in het geval van mobiel internet --> snelheid. Met een wifi hotspot snifprogramma heb je ook relatief snel een hotspot te pakken lijkt me zo
Tegenwoordig zijn er niet zo heel veel thuisnetwerken meer die hun WiFi nog voor iedereen openstellen. Door de WiFi hype hebben de meeste mensen ondertussen wep of wpa ingeschakeld staan.

Je spreekt hier of je bijna overal een WiFi netwerk op kan, maar dat is echt een illusie. Als je ergens midden in een straat in Nederland staat geef ik je een kleine kans dat je WiFi opkan.

Geloof me als ik zeg dat ik het liefst ook een landelijk WiFi netwerk zal zien, maar dit is er niet en kleine kans dat het ooit komt met gratis gebruik.

Het zou intressant gaan worden als je routers kreeg waarin je profielen kan maken. Bijvoorbeeld dat je een klein gedeelte van je bandbreedte kan openstellen voor gratis WiFi voor iedereen. Dan zie ik pas echt toekomst in een gratis WiFi netwerk.

Tarieven van T-Mobile:
http://www.t-mobile.nl/za...sten/hotspot_tarieven.asp
Zelfs voor T-Mobile klanten niet gratis.

Tarieven van KPN:
https://portal.hotspotsva...elp/helpMatrix.aspx#costs

De MDA Compact ondersteund helaas geen EGDE, wel HSCSD waar ik mee in de war was.
EDGE is overigens wel een geaccepteerde communicatie vorm door telefoon fabrikanten.

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 28-06-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:33
Wifi
Het is een illusie als je denkt dat de accespoints gratis beschikbaar zullen komen in Nederland. Natuurlijk zullen er altijd wel kroegen of bedrijven zijn die dit gratis aanbieden, maar het zal zeker geen standaard worden. Zij moeten zelf geld betalen voor het oprichten van het netwerk en de internet verbinding. En mocht het al standaard worden dan zal Wifi echt een vlucht nemen en worden de netwerken traag en zal er uiteindelijk voor kwaliteit betaald moeten worden. Als je iets goeds wilt zul je ervoor moeten betalen. Dus ik kan ook niet zeggen dat ik de Wifi mis op mijn Qtek.

PS (1): Het nerwerk bij de universiteit van Tilburg was aanvankelijk niet zo'n succes. Ze moesten zelfs met verlies Wifi kaarten gaan verkopen om de studenten er gebruik van te laten maken en dat is ook niet toegankelijk voor elke willekeurige voorbijganger.

PS (2): De Hotspots van T-mobile zijn zeker niet gratis, ze zijn zelfs duur!

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thamart, je leeft echt in een illusie als je denkt dat WiFi gratis toegangelijk word in heel Nederland (en/of verder) een bedrijf (=winstoogmerk) die een AP neerzet doet dat niet voor lol maar die wil hier knaken aan verdienen (en ik geef ze geen ongelijk).
Hier in Leiden zijn ze al 3 jaar bezig met het bouwen van een WiFi netwerk, als je alleen al ziet hoe a) het lang het duurt en b) hoeveel investering hier voor nodig is (nu volledig op sponsorbasis, en dat zijn er niet te weinig).
** damn, De Sonneman zat dit op hetzelfde moment te typen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:22:
[...]
Tegenwoordig zijn er niet zo heel veel thuisnetwerken meer die hun WiFi nog voor iedereen openstellen. Door de WiFi hype hebben de meeste mensen ondertussen wep of wpa ingeschakeld staan.

Je spreekt hier of je bijna overal een WiFi netwerk op kan, maar dat is echt een illusie. Als je ergens midden in een straat in Nederland staat geef ik je een kleine kans dat je WiFi opkan.

Geloof me als ik zeg dat ik het liefst ook een landelijk WiFi netwerk zal zien, maar dit is er niet en kleine kans dat het ooit komt met gratis gebruik.

Het zou intressant gaan worden als je routers kreeg waarin je profielen kan maken. Bijvoorbeeld dat je een klein gedeelte van je bandbreedte kan openstellen voor gratis WiFi voor iedereen. Dan zie ik pas echt toekomst in een gratis WiFi netwerk.

Tarieven van T-Mobile:
http://www.t-mobile.nl/za...sten/hotspot_tarieven.asp
Zelfs voor T-Mobile klanten niet gratis.

Tarieven van KPN:
https://portal.hotspotsva...elp/helpMatrix.aspx#costs

De MDA Compact ondersteund helaas geen EGDE, wel HSCSD waar ik mee in de war was.
EDGE is overigens wel een geaccepteerde communicatie vorm door telefoon fabrikanten.
Op punt 1. dat is maar gedeeltelijk waar. Er zijn nog veel netwerken die geeneens WPA (of WEP)ondersteunen en er al tijden liggen, veel mensen zijn ook van het gemak en veranderen dit geeneens. Laat staan de types die zo'n ding standaard neerpleuren en geeneens dit soort zaken snappen dan wel instellen. Ik heb hier in de omgeving 2 netwerken, waar ik zonder problemen op kan. Getest en wel. Heb er verder geen belang bij, want de mijne is sneller, maar toch!

Ik zeg ook niet dat je er overal op zou kunnen. Ik zeg alleen dat veel mensen thuis een draadloos netwerk hebben liggen en als je een gemiddelde straat in rijdt, zeker her en der onbeschermde netwerkjes aantreft. Heb ik nog nooit getest met een auto, maar ga ik zeker eens doen voor de lol.

Dan de hotspots en beschikbaarheid, zie onderstaande artikel:

"(P7) Met 670 publieke hotspots, betaalde draadloze internettoegangspunten, loopt Nederland ver achter op de ontwikkelingen in andere Europese landen.
Wereldwijd zijn er ruim 57.000 publieke hotspots in bedrijf, volgens cijfers van wifi-zoekmachine Jiwire. Het merendeel daarvan is verdeeld over Amerika en Europa, waarin Nederland slechts een kleine rol speelt.

Amerikanen met een laptop of handcomputer met wifi-kaart kunnen bij 22.000 publieke wifi-punten tegen betaling of gratis draadloos internetten. In Europa is een vergelijkbaar aantal hotspots operationeel, waaronder 9.900 in Engeland, 5.700 in Duitsland en 3.200 in Frankrijk.

Engeland heeft per hoofd van de bevolking de meeste publieke hotspots, met 1 per 6.600 inwoners. Duitsland volgt daar op met 1 hotspot per 14.000 inwoners. In Nederland ligt dat getal op één wifi-toegangspunt per 24.000 inwoners, zij het in een drukbevolkter land.

Volgens de cijfers van Jiwire zijn er in Nederland 670 publieke draadloze internettoegangspoorten te vinden. Een zegsman van het Nederlandse wifi-roamingbedrijf GBIA, onderdeel van Picopoint, schat dat aantal hoger in, maar kan op grond van zijn eigen bedrijfscijfers geen nauwkeuriger specificatie geven."

Ofwel, Nederland loopt wel achter, maar T-Mobile zal z'n best doen hier flink terrein te gaan winnen. Ik zet m'n centen toch sneller in op dit soort netwerkstructuren dan WAP/UMTS/EDGE, we hebben gezien wat WAP bracht en UMTS tot nu toe. M.n. als het netwerk gevormd gaat worden door ook privéwifi's gekoppelde kracht (wat mensen misschien ook wel leuk vinden om te doen, als je ook kijkt naar het project, damn hoe heet het ook alweer, waar gezamenlijk wordt gezocht naar buitenaards leven via je eigen computer thuis gekoppeld aan een netwerk. Mensen vinden interessant als ze ergens een onderdeel van kunnen zijn en kunnen bijdragen aan iets. Wellicht dat dit voor WiFi ook ooit nog eens zo gaat werken. Zo niet, dan zie ik nog steeds in de huidige ondersteuning en uitbreiding de beste kandidaat voor internetten. Hopelijk zo gratis mogelijk

Het volgende kan ook de toekomst zijn:

"Gratis
Op de Hotspot Event geven panelleden en mensen in het publiek aan wel te voelen voor het zogenaamde disguised billing: een iets duurdere koffie, voor de prijs van gratis WiFi toegang. Een bekend voorbeeld zijn de vele hotels, waar de prijs van een overnachting inclusief draadloos internettoegang is.
Het afgelopen half jaar konden reizigers in de hogesnelheidstrein op het traject Parijs-Bordeaux gratis gebruikmaken van WiFi. Reizigers zonder laptop konden een computer en koptelefoon huren voor 8 euro. De kosten van de WiFi waren verwerkt in de kosten van het treinkaartje. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik wil niet dat dit 'n TE groot Wi-Fi topic wordt hoor!
Mag wel over worden gepraat, maar 't moet wel blijven gaan over de MDA/ SPV!

Maar dat terzijde

Ik zit nog met 1 probleempje en 1 vraagje over m'n SPV.

Kick: Elke keer als er 'n 'reminder' is afgegaan blijft m'n ledje oranje knipperen. Ik kan dit verhelpen door 'n soft-reset te doen, mja elke keer softresetten na 'n afspraak werkt natuurlijk niet. Somebody?

Vraagje: kun je gesprekken tussen personen en jezelf opnemen terwijl je belt. Ik moet vaak notities maken van (belangrijke) dingen die worden verteld tijdens telefoongesprekken. Dus ik typ me de t*ring. Is er ook 'n mogelijkheid om zo'n gesprek op te nemen zodat ik 't later rustig kan terugluisteren?

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 28-06-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:15:
[...]
Ofwel, Nederland loopt wel achter, maar T-Mobile zal z'n best doen hier flink terrein te gaan winnen. Ik zet m'n centen toch sneller in op dit soort netwerkstructuren dan WAP/UMTS/EDGE, we hebben gezien wat WAP bracht en UMTS tot nu toe.
UMTS word anders harder gepushed dan WiFi door de telecommers. Vodafone, KPN gaan ervoor (al was het alleen maar om hun UTMS licentiekosten terug te verdienen). Als je al ziet hoe mensen hier op T-Mobile reageren ( :r ) dan zal die het onderspit moeten delven. Een "hotspot" is hetzelfde als zo'n "greenpoint" en dat was een zeer groot success :/ je moet op een plek verblijven.
Denk eens bijvoorbeeld aan de auto ? Kan je met 100km op een WiFi AP blijven zitten, wellicht met WiMax maar ben bang van niet (overschakelen van AP word een probleem) Met UMTS lukt dat wel. Streaming radio/video is dan geen probleem, gaat natuurlijk gebeuren dat de volgende generatie autoradio's internet connectivity hebben (al dan niet via je telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:25:
Ik wil niet dat dit 'n TE groot Wi-Fi topic wordt hoor!
Mag wel over worden gepraat, maar 't moet wel blijven gaan over de MDA/ SPV!

Maar dat terzijde

Ik zit nog met 1 probleempje en 1 vraagje over m'n SPV.

Kick: Elke keer als er 'n 'reminder' is afgegaan blijft m'n ledje oranje knipperen. Ik kan dit verhelpen door 'n soft-reset te doen, mja elke keer softresetten na 'n afspraak werkt natuurlijk niet. Somebody?

Vraagje: kun je gesprekken tussen personen en jezelf opnemen terwijl je belt. Ik moet vaak notities maken van (belangrijke) dingen die worden verteld tijdens telefoongesprekken. Dus ik typ me de t*ring. Is er ook 'n mogelijkheid om zo'n gesprek op te nemen zodat ik 't later rustig kan terugluisteren?
Onder notes heb je een record knopje zitten, is het niet zo als je deze indrukt dat die het gesprek opneemt?

Voor het reminder ledje:
Kijk eens onder settings bij sounds and notifications
Vervolgens het tabblad Notifications.

Bij event 'Reminders' staat 'Flash light for ... minutes'.
Ik denk als je dat uitvinkt dat je er vanaf bent.

En anders weet ik het ook niet :)

Ik houd verder ook op over dat WiFi ik zie toch binnen 2 jaar geen groot landelijk WiFi dekking komen. En over 2 jaar heb ik toch weer een nieuw toestel >:) misschien een MDA Compact met WiFi, UMTS en al die shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:38:
[...]

Onder notes heb je een record knopje zitten, is het niet zo als je deze indrukt dat die het gesprek opneemt?

Voor het reminder ledje:
Kijk eens onder settings bij sounds and notifications
Vervolgens het tabblad Notifications.

Bij event 'Reminders' staat 'Flash light for ... minutes'.
Ik denk als je dat uitvinkt dat je er vanaf bent.

En anders weet ik het ook niet :)

Ik houd verder ook op over dat WiFi ik zie toch binnen 2 jaar geen groot landelijk WiFi dekking komen. En over 2 jaar heb ik toch weer een nieuw toestel >:) misschien een MDA Compact met WiFi, UMTS en al die shit.
Ik zal 't is proberen van die record en ook dat vinkje weggehaald! Heb zometeen 'n 'testje' dus zie 't wel.

EDIT: Werkt verdomd goed! Nu zie ik alleen m'n groene lampje om de 30 seconden gaan en geen oranje lampje meer!! Heb ik toch niet nodig, want hij trilt en geeft 'n keihard 'autoalarmgeluid'

dankje A! B) _/-\o_ O+

M'n nieuwe mobiel moet hebben: 'n geintergreerde warmhoudplaat, verrekijkermodus, ingebouwde harde schijf van 100 terabyte, Online gamen met 'n framerate van 1000/seconde, automatische 'mokkel-detector' en ja ook ingebouwde Wi-Fi 8)

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 28-06-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:50:
[...]M'n nieuwe mobiel moet hebben: 'n geintergreerde warmhoudplaat, verrekijkermodus, ingebouwde harde schijf van 100 terabyte, Online gamen met 'n framerate van 1000/seconde, automatische 'mokkel-detector' en ja ook ingebouwde Wi-Fi 8)
Alex heeft het idee dat CLB iets teveel wiet gesnoven heeft... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:34:
[...]

UMTS word anders harder gepushed dan WiFi door de telecommers. Vodafone, KPN gaan ervoor (al was het alleen maar om hun UTMS licentiekosten terug te verdienen). Als je al ziet hoe mensen hier op T-Mobile reageren ( :r ) dan zal die het onderspit moeten delven. Een "hotspot" is hetzelfde als zo'n "greenpoint" en dat was een zeer groot success :/ je moet op een plek verblijven.
Denk eens bijvoorbeeld aan de auto ? Kan je met 100km op een WiFi AP blijven zitten, wellicht met WiMax maar ben bang van niet (overschakelen van AP word een probleem) Met UMTS lukt dat wel. Streaming radio/video is dan geen probleem, gaat natuurlijk gebeuren dat de volgende generatie autoradio's internet connectivity hebben (al dan niet via je telefoon).
WAP werd ook gepushed dan andere zaken, GPRS werd als grote opvolger aangeboden, nu UMTS. Waarvan de partijen zelf al aangegeven hebben de licenties veel te duur gekocht te hebben en dat ze er relatief weinig uit zullen gaan halen. Daarbij, wat doet iedereen op z'n mobiele apparaten? Heb je die bandbreedte nodig? Thuis download ik, onderweg wil ik mail checken en bellen. Dat is het wel zo'n btje. Uitgebreid surfen doe je als je ergens rustig zit en niet al lopende. Misschien eens in de bus of trein. Voor de rest zie ik meer in het gebruik als je op terras zit, of wacht op een station, dan wel op het universiteitsterrein en dergelijke. Streaming radio/video, kost zoveel MB's, dat wordt veel te duur als je betaald voor al die data. Meeste mensen luisteren ook liever naar hun eigen verzameling opgeslagen MP3's onderweg dan gel*l op de radio, althans, dat vind ik zelf.

Introductie van WiFi op uni van Tilburg was zeker niet vlekkeloos, maar wordt inmiddels aardig goed gebruikt. Vergeet niet dat WiFi kaarten bij de introductie op de UvT nog aardig prijzig waren. Da's puur investeren in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 10:08
adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:21:
[...]

Wiet snuiven.. Nee dan ben je goed bezig :P

Heeft iemand nog een antwoord op mijn girofoon probleem, hoe je die als je het belt je rekeningsnummer & toegangscode kan doorgeven?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sluuut schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:14:
[...]

Wiet snuiven.. Nee dan ben je goed bezig :P

Heeft iemand nog een antwoord op mijn girofoon probleem, hoe je die als je het belt je rekeningsnummer & toegangscode kan doorgeven?
Ja knap heh :Y)

Als ik bel naar Orange en me pincode moet invoeren doe ik dat via de PhonePad.
Dus gewoon op de getallen aantippen waarmee ik daarvoor het nummer heb gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:51:
Dat is het wel zo'n btje. Uitgebreid surfen doe je als je ergens rustig zit en niet al lopende. Misschien eens in de bus of trein. Voor de rest zie ik meer in het gebruik als je op terras zit, of wacht op een station, dan wel op het universiteitsterrein en dergelijke. Streaming radio/video, kost zoveel MB's, dat wordt veel te duur als je betaald voor al die data. Meeste mensen luisteren ook liever naar hun eigen verzameling opgeslagen MP3's onderweg dan gel*l op de radio, althans, dat vind ik zelf.
We zijn niet allemaal als jij; - veel mensen rijden auto en zitten niet in de trein. En over streaming radio; je hebt nog nooit van shoutcast gehoord ? ik luister veel naar muziek maar ik hoor nooit iemand praten. Voor video; uitzendinggemist.nl ? Met WiFi heb je fijne bandbreedte beschikbaar die jij dus helemaal niet nodig hebt, je kan dat dus weer beter met WAP/GPRS doen voor een paar van die mickey mouse bitjes die je overhaalt. ;)
Bandbreedte verbruik word de toekomst (ADSL2 anyone ?) dat geld dus ook voor de provider (daar zit het geld) UMTS/EDGE bied deze mogelijkheid, GPRS niet.
Maar goed ieder z'n ding. Ik heb een PDA met wifi gehad en dat was heel leuk voor thuis, maar het slurpt enorm veel energie waardoor je er uiteindelijk nog niet veel aan hebt als je batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:21:
[...]

Zo pff ben er weer zeg. Was ff een trip aan 't maken ;)

M'n 'led-probleempje' is opgelost. Hij stond op 'unlimited' Ik ga is kijken of hij uitgaat als ik 'm bijvoorbeeld op 5 minuten zet ofzo. Ik denk dus opeens dat dat 'unlimited' het probleem was

Je kan idd gesprekken opnemen (yes!) Je hebt hiervoor 2 opties;
-Tijdens het gesprek druk je op notities, waar je daar 't geluid op kan nemen
-Tijdens het gesprek druk je aan de linkerzijkant het 'opneemknopje' in

Je moet daarna bij allebei de opties nog wel 'n keer drukken voordattie op gaat nemen.
Dat is dus wat jammer, omdat je niet met 1 knopje klaar bent, mja ik vind 't allang goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:29:
[...]

We zijn niet allemaal als jij; - veel mensen rijden auto en zitten niet in de trein. En over streaming radio; je hebt nog nooit van shoutcast gehoord ? ik luister veel naar muziek maar ik hoor nooit iemand praten. Voor video; uitzendinggemist.nl ? Met WiFi heb je fijne bandbreedte beschikbaar die jij dus helemaal niet nodig hebt, je kan dat dus weer beter met WAP/GPRS doen voor een paar van die mickey mouse bitjes die je overhaalt. ;)
Bandbreedte verbruik word de toekomst (ADSL2 anyone ?) dat geld dus ook voor de provider (daar zit het geld) UMTS/EDGE bied deze mogelijkheid, GPRS niet.
Maar goed ieder z'n ding. Ik heb een PDA met wifi gehad en dat was heel leuk voor thuis, maar het slurpt enorm veel energie waardoor je er uiteindelijk nog niet veel aan hebt als je batterij leeg is.
Ik zit ook nooit in de trein, maar al rijdende ben je in ieder geval niet aan het surfen want dan heb je je ogen wel nodig voor iets anders. Ik zou niet weten waarom ik per definitie MB's wil gaan betalen om radio te luisteren als mijn huidige autoradio dat gratis doet.

Video kijk je dan ook niet. Hoogstens je medepassagiers in dat geval. Uitzendinggemist zou ik niet op zo'n klein schermpje gaan zitten koekeloeren. Dat doe je lekker thuis achter je 19" TFT toch?

Wat ik zeg, de mogelijkheden klinken leuk, maar niemand gaat het zo gebruiken. Je surft op je kleine metgezel als je niets te doen hebt, of enkel voor je mail. Niet in je auto en meer van die grappenmakerij.

Hoor nog steeds geen reactie op het feit dat WAP het zou worden, GPRS vervolgens (beiden compleet flut niks bereikt zie ook het I-mode verhaal van KPN) en nu UMTS 't gaat weer niks worden. Mensen gebruiken nu eenmaal internet op hun mobiele apparaat maar heel beperkt. Als je al er meer mee doet is 't als je ergens wacht, of eet of drinkt etc etc. En die plekken zijn heel erg geschikt voor WiFi. Station, restaurant, café

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:59:
:9~
[...]
Hoor nog steeds geen reactie op het feit dat WAP het zou worden, GPRS vervolgens (beiden compleet flut niks bereikt zie ook het I-mode verhaal van KPN) en nu UMTS 't gaat weer niks worden. Mensen gebruiken nu eenmaal internet op hun mobiele apparaat maar heel beperkt. Als je al er meer mee doet is 't als je ergens wacht, of eet of drinkt etc etc. En die plekken zijn heel erg geschikt voor WiFi. Station, restaurant, café
We reageren simpelweg niet meer omdat het topic hier niet voor bedoeld is. CLB en ik hebben gewoon een andere mening dan jouw (en dat respecteer ik ook). We kunnen elkaar toch niet overtuigen dus het is zinloos er verder over te praten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Zijn er inmidels al sdio kaartjes zonder de antenne erop, dus dat die meer in het toestel zit? Ik heb wel zoiets gezien voor een mini sd wifi card van penser ofzo, weet niet meer goed welk merk dat was maar heb dit nog niet kunnen vinden voor sd.

En missen jullie een toetsenbord bij et toestel? De 9090 gebruikers zweren namelijk bij het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CLB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:41:
[...]

Gewoon met FMA je contacten van je SE op je comp zetten.
Dan die contacten kopieren naar Outlook
en met Outlook via ActiveSync op je MDA gooien. Hopppppatee
Euh, werkt dit alleen met outlook en niet met outlook express ofzo? Als ik contacts wil syncen zegt ie dat ik die niet op mijn computer heb... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Daar heb je inderdaad Outlook voor nodig, die staat als het goed is ook op de meegeleverde cdrom :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij ook vertellen ff onafhankelijk van hoe goed het netwerk is waarom ik welke versie van die HTC Magician ik het beste kan nemen? Ik zou in ieder geval graag een aantal zaken terug zien komen bij de aanbeveling:

1. Extra mogelijkheden/beperkingen in de firmware door de desbetreffende partij die het ding uitgeeft

2. Voordeeltjes (zoals bij Orange gratis internetten via Orange World) anders dan softwarematig

3. Over uiterlijk valt te twisten, dus daar gaan we het maar niet over hebben. Wel hoor ik graag of de ene body wellicht sterker is/minder krast dan de andere

4. Welke provider is naast de kosten voor gewone belminuten, nu de goedkoopste voor data/GPRS en meer van die ongein?

5. Dan weegt natuurlijk ook nog best zwaar, de aankoopprijs. Beste deal die ik tot nu toe gezien heb is een zakelijk abonnement voor één jaar, met cashback kom ik netto op 160 Euri uit voor de MDA Compact van T-Mobile. Goedkoper red je het denk ik niet, of wel? (mag zowel zakelijk als privé zijn)

6. Een ander punt of andere punten die je zelf wilt aandragen waarom de ene versie wel, of de andere(n) juist niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:18:
Kan iemand mij ook vertellen ff onafhankelijk van hoe goed het netwerk is waarom ik welke versie van die HTC Magician ik het beste kan nemen? Ik zou in ieder geval graag een aantal zaken terug zien komen bij de aanbeveling:

1. Extra mogelijkheden/beperkingen in de firmware door de desbetreffende partij die het ding uitgeeft

2. Voordeeltjes (zoals bij Orange gratis internetten via Orange World) anders dan softwarematig

3. Over uiterlijk valt te twisten, dus daar gaan we het maar niet over hebben. Wel hoor ik graag of de ene body wellicht sterker is/minder krast dan de andere

4. Welke provider is naast de kosten voor gewone belminuten, nu de goedkoopste voor data/GPRS en meer van die ongein?

5. Dan weegt natuurlijk ook nog best zwaar, de aankoopprijs. Beste deal die ik tot nu toe gezien heb is een zakelijk abonnement voor één jaar, met cashback kom ik netto op 160 Euri uit voor de MDA Compact van T-Mobile. Goedkoper red je het denk ik niet, of wel? (mag zowel zakelijk als privé zijn)

6. Een ander punt of andere punten die je zelf wilt aandragen waarom de ene versie wel, of de andere(n) juist niet
Naar mijn idee maakt het allemaal geen kont uit welke versie je neemt (S100, MDA, SPV). Het zit er dik in dat ze allemaal uit de zelfde fabriek komen. Het was voor mij puur een kwestie van het afwegen van het tariefplan (alles uit een bundel of sms etc naast bundel), de kwaliteit van het netwerk (woon je in de randstad dan zullen alle providers wel voldoen; woon je in Loppersum dan kan het zijn dat je met t-mobile geen bereik hebt) en de toestel prijs (vodafone geeft nu eenmaal minder korting op toestellen dan Orange). En ik denk dat er met een zakelijk abbo wel degelijk goedkopere alternatieven zijn. Ik moest 120 E bijbetalen voor mijn 1-jarig orange 32,50 abbo in de orange shop; op internet is ie nog goedkoper. Ik kreeg ook nog 25E korting op mijn telefoon en maandelijks 10% korting op mijn belbundel omdat ik student ben.

Voor prijzen en dat soort zaken kun je best zelf google-en of op www.telecomvergelijker.nl kijken. Ik denk niet dat er Tweakers zijn die ale tariefplannen in hun hoofd hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:49

ChUcKiE

Dus........

Die link nara de Bluetooth tutorial uit de startpost werkt niet meer. Heeft tiemande de tutorial zo beschikbaar?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Betaplayer: Speelt die bij jullie de kleur rood/oranje ook heel vaag af!!??
Heb je 'n filmpje van 'n vent in 'n rode broek en dan is 't een al blurachtige rode vlek op het scherm :/

Ik heb al wat geprobeerd met de instellingen: green/ blue en red enzo maar niks hielp

@ Thamart: Eerst een halve topic-vervuiling aanbrengen met je gel*l over Wi-Fi en blablabla, terwijl je niet eens 'n ding (SPV / MDA/ S100) hebt }) :X Wacht eerst is lekker af, wat je er allemaal mee kan en misschien kom je er achter dat je helemaal geen Wi-Fi nodig hebt, maar genoeg hebt aan GPRS/ wap of andere communicatiemogelijkheden. Je koopt toch geen telefoon omdat ie Wi-Fi heeft |:(

[ Voor 71% gewijzigd door CLB op 29-06-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ik heb ook weer 's een vraagje. Bij het progje messaging, standaard van de Windows om te smsen, emailen etc. worden de nr niet automatisch omgevormd naar namen. Hoe pas ik dit aan? Moet ik dan m'n nummers anders opslaan? Of daar een ander progje/cab filetje voor gebruiken?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:49:
Betaplayer: Speelt die bij jullie de kleur rood/oranje ook heel vaag af!!??
Heb je 'n filmpje van 'n vent in 'n rode broek en dan is 't een al blurachtige rode vlek op het scherm :/

Ik heb al wat geprobeerd met de instellingen: green/ blue en red enzo maar niks hielp

@ Thamart: Eerst een halve topic-vervuiling aanbrengen met je gel*l over Wi-Fi en blablabla, terwijl je niet eens 'n ding (SPV / MDA/ S100) hebt }) :X Wacht eerst is lekker af, wat je er allemaal mee kan en misschien kom je er achter dat je helemaal geen Wi-Fi nodig hebt, maar genoeg hebt aan GPRS/ wap of andere communicatiemogelijkheden. Je koopt toch geen telefoon omdat ie Wi-Fi heeft |:(
Beste CLB, ik dacht dat je niet meer op het WiFi-verhaal terug zou komen? Kijk, jij hebt flinke oogkleppen op, want WiFi kun je ook op je laptop hebben, waar ik op dezelfde locaties mee werk als waar ik met mijn toekomstige MDA/SPV/S100 zou werken. Ik denk voldoende feiten en informatie te hebben om een discussie te voeren over WiFi en UMTS omdat het zaken zijn die los staan van een MDA/S10/SPV.

k heb telefoons gehad die WAP hadden, het werd niks. Had een telefoon met GMTS, werd niks, zit nu dus te kijken naar deze, heeft dan wel UMTS, maar wordt ook niks. Dat is alles wat ik zeg. Deze telefoon is alleen niet meer alleen een telefoon. Er zit Windows op. Ik beschouw het dus als een verlengstuk van mijn computers en laptop. Op plaatsen waar ik geen zin heb de laptop uit de tas te halen. Ik zie dat je jezelf erg opwind over de discussie die je met me had, wellicht omdat je het WAP/GMTS doem scenario nu ook wel inziet voor UMTS.

Zoals velen met mij zien ze in WAP/GMTS/UMTS de eeuwige zoektocht van providers om meer omzet te draaien en de klant te laten betalen. Vandaar dat het nooit echt door zal breken. Daarom is WiFi icm gratis hotspots wel degelijk handig. En ja, ik koop dus wel een apparaat (ik spreek bij dit ding niet meer over een telefoon met Windows, Word en alle andere gemakken van een computer) omdat het ding WiFi aankan. Ik wil in mijn stamcafé waar ik overdag regelmatig mijn middagpauze doorbreng ook enkele zaken bekijken, opslaan of uitwerken met draadloze toegang tot het internet/mail.

De MDAIII heeft ook niets voor niets WiFi standaard aan boord en bij de MDA IV zal dat niet veel anders zijn!

Maar bedankt dat je de discussie weer op gang hebt gebracht! Lees ik jouw gel*l en jij de mijne toch leuk. UMTS wordt niks, neem dat nu maar eens aan. Net zoals WAP en GPRS op het kerkhof met die handel

Verder nog iemand die wel wat tips voor de aanschaf van een specifieke S100/MDA/etc. kan geven volgens de vragen die ik had?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:18:

Er zitten weinig verschillen tussen de apparaten, I-mate bied opzich het meeste met fax-software en nog een club i-mate waar je goedkoop software vandaan kan halen. Verder hebben ze nog een paar e-mail diensten geloof ik.
Orange is de enigste met netwerk voordelen (door Orange World 6 euro per maand gratis internet).
De Orange is met de SPV de enigste die echt anders is qua uiterlijk. Verschil in degelijkheid zal niet anders zijn. Het is een stevig apparaat, maar een harde val kan fataal zijn. Een beschermhoesje is aan te raden!
Orange is verweg het goedkoopste met GPRS, maar met bellen zijn ze vrij prijzig, met mijn Orange 32,50 is het 16 cent/minuut en sms belachelijk duur als je geen sms-bundel neemt. Als het zowel om goedkoop bellen en sms en GPRS gaat is Telfort het goedkoopst. Alleen krijg je alles naderhand apart in rekening. Je hebt daar geen geldbundel maar een minutenbundel! Verder ben ik niet te spreken over het telfort netwerk (eveneens T-Mobile), maar mogelijk komt daar nu verschil in met de overname van telfort door KPN.
Ik weet niet of je er al over na hebt gedacht, maar je hebt ook abonnementen die je na 6 maanden mag verlagen. Zelf heb ik dit met Orange. Soms kan je hiermee goedkoper uitkomen.
Niet de dopod versie (ofzow) die is chinees :p

En nog even reactie op je bovenstaande bericht.
De s100/mda compact/spv m500 etc kunnen geen UMTS aan!
Ook de nieuwste MDA IV kan geen UMTS aan!

[ Voor 3% gewijzigd door adewidt op 29-06-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Hoedje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:09:
Ik heb ook weer 's een vraagje. Bij het progje messaging, standaard van de Windows om te smsen, emailen etc. worden de nr niet automatisch omgevormd naar namen. Hoe pas ik dit aan? Moet ik dan m'n nummers anders opslaan? Of daar een ander progje/cab filetje voor gebruiken?
Het ligt er een beetje aan.
Als jij bij het telefoon nummer waar het sms-je naar toe moet, de naam typt van de persoon, komen er de namen die overeenkomen met de letters die je intypt.
Als je vervolgens op de juiste naam klikt zal je ook zien dat er niet alleen het telefoon nummer staat, maar ook de naam van de persoon.

Typ ik bijvoorbeeld bij 'To' wi (eerste 2 letters van me achternaam) krijgt ik mijn hele familie te zien.
Dan klik ik op de persoon die ik wil sms-en en komt de persoon bij To te staan met telefoon en naam.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:28:
[...]
Er zitten weinig verschillen tussen de apparaten, I-mate bied opzich het meeste met fax-software en nog een club i-mate waar je goedkoop software vandaan kan halen. Verder hebben ze nog een paar e-mail diensten geloof ik.
[...]
Orange is de enigste met netwerk voordelen (door Orange World 6 euro per maand gratis internet).
[...]
De Orange is met de SPV de enigste die echt anders is qua uiterlijk. Verschil in degelijkheid zal niet anders zijn. Het is een stevig apparaat, maar een harde val kan fataal zijn. Een beschermhoesje is aan te raden!
[...]
Orange is verweg het goedkoopste met GPRS, maar met bellen zijn ze vrij prijzig, met mijn Orange 32,50 is het 16 cent/minuut en sms belachelijk duur als je geen sms-bundel neemt. Als het zowel om goedkoop bellen en sms en GPRS gaat is Telfort het goedkoopst. Alleen krijg je alles naderhand apart in rekening. Je hebt daar geen geldbundel maar een minutenbundel! Verder ben ik niet te spreken over het telfort netwerk (eveneens T-Mobile), maar mogelijk komt daar nu verschil in met de overname van telfort door KPN.
[...]
Ik weet niet of je er al over na hebt gedacht, maar je hebt ook abonnementen die je na 6 maanden mag verlagen. Zelf heb ik dit met Orange. Soms kan je hiermee goedkoper uitkomen.
[...]
Niet de dopod versie (ofzow) die is chinees :p

En nog even reactie op je bovenstaande bericht.
De s100/mda compact/spv m500 etc kunnen geen UMTS aan!
Ook de nieuwste MDA IV kan geen UMTS aan!
Kijk, hier heb je wat aan, super antwoord, bedankt. Als er meer mensen zijn met andere voordelen, ik lees ze ook graag. Ik heb zo'n abo met optie na 6 maand verlagen nog niet echt ergens gezien. Heb je een voorbeeld? Dus ook de MDA IV kan geen UMTS aan, dat zegt me alweer genoeg, wel WiFi aan boord zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bij Orange kun je dus na 6 maanden GRATIS verlagen Thamart! (wel met 1 stap. Bv 32,50 --> 22.50)

Staat natuurlijk niet op de home-site, maar ergens op 'n linkje.

Anders wil natuurlijk iedereen de duurste mobiel (gratis) en dan gelijk verlagen.

Ik weet dat het kan en ik verlaag 'm dan ook. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb nu 'n 2 jarig 32,50 abbo afgesloten, maar dat vind ik toch wat duur
(bel rond de 25 a 30 euro/maand) Dus over 'n half jaartje verlaag ik m'n abbo naar 22,50.
K betaal dan dus 6 x 32,50 en 18 x 22,50 :-) (SPV was dan gratis)

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 29-06-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:40:
Bij Orange kun je dus na 6 maanden GRATIS verlagen Thamart! (wel met 1 stap. Bv 32,50 --> 22.50)

Staat natuurlijk niet op de home-site, maar ergens op 'n linkje.

Anders wil natuurlijk iedereen de duurste mobiel (gratis) en dan gelijk verlagen.

Ik weet dat het kan en ik verlaag 'm dan ook. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb nu 'n 2 jarig 32,50 abbo afgesloten, maar dat vind ik toch wat duur
(bel rond de 25 a 30 euro/maand) Dus over 'n half jaartje verlaag ik m'n abbo naar 22,50.
K betaal dan dus 6 x 32,50 en 18 x 22,50 :-) (SPV was dan gratis)
Als ik het dus goed begrijp, kan het ook als volgt.

Er is nu een aanbieding van 22,50 Euro p/m 2 jaar contract voor de SPV 500, met Blue tooth headset erbij 99 Euro éénmalig. Die kan ik dus na 6 maand ook omzetten naar 12,50 Euro (da's één stap lager tov van 22,50 Euro). Dus heb ik voor 99 Euro een headset (die zit er normaal niet bij toch), 6 maand x 22,50 + 18 maand x 12,50=350 Euro aan abokosten over 2 jaar gezien.

Voor 22,50 Euro per maand gaat er per belminuut 0,20 Eurocent van het abo af, dus om en nabij 110 belminuten, bij 12,50 gaat er 0,32 Euocent p/m af dus 38 belminuten ongeveer p/m.

Ze koppelen dus geen belminuten aan de abo's, tenminste ik checkte ff snel de site en dat leek me zo. Of ik moet een pagina over hebben geslagen. Mmmhhh tja, de MDA Compact (zonder headset) is dus te krijgen voor 160 Euro netto. Verder geen verplichting in belminuten, het is zakelijk. Dan knikker ik er een 400 min. abo van T-Mobile voor 5,70 Euro p/m (na cashback etc) in, betaal je dus voor 2 jaar in totaal (afgerond) 300 Euro met meer belminuten. Alleen niet OrangeWorld als extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:35:
[...]

Het ligt er een beetje aan.
Als jij bij het telefoon nummer waar het sms-je naar toe moet, de naam typt van de persoon, komen er de namen die overeenkomen met de letters die je intypt.
Als je vervolgens op de juiste naam klikt zal je ook zien dat er niet alleen het telefoon nummer staat, maar ook de naam van de persoon.

Typ ik bijvoorbeeld bij 'To' wi (eerste 2 letters van me achternaam) krijgt ik mijn hele familie te zien.
Dan klik ik op de persoon die ik wil sms-en en komt de persoon bij To te staan met telefoon en naam.

Succes
Thnx voor je reactie, maar dat bedoelde ik helaas niet. Ik bedoel bij Sent items. Dat ik daar geen namen maar nummers te zien krijg.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Hoedje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:29:
[...]

Thnx voor je reactie, maar dat bedoelde ik helaas niet. Ik bedoel bij Sent items. Dat ik daar geen namen maar nummers te zien krijg.
Ja, maar daar kan je de namen niet meer terug krijgen.

Als je voortaan verstuurd op de manier die ik beschreven heb in mijn vorige post dan zie je bij Sent Items wel de namen bij de nieuwe sms-jes die je verstuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met me windows mediaplayer..

zodra ik een mp3 wil afspelen met WMP dan draait hij ietwat sneller als gewoonlijk en hapert af en toe.
als ik me library wil updaten ziet hij dezelde nummers als die hij eerst zag (ook al heb ik verwijdert of nieuwe geplaatst) en als ik iets wis in me playlist dan duurt dat lang, en het laatste nummer zet hij er dan nogmaals in (niet te verwijderen) terwijl de ander word gewist.
Een softreset werkt helaas niet..

Iemand bekend met dit probleem of een oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:08:
[...]

Hotmail en gmail werken perfect. Je zet gewoon gprs verbinding aan, laat connecten via Orange World en hoppatee je surft naar www.hotmail.com / gmail.com en je kunt alles lezen, versturen enzvoorts enzovoorts (misschien btje traag, maar 't is wel gratis en werkt voor mij perfect)
Is 't nu gratis met Orange World via GPRS of via WAP? Zie diverse berichten met andere strekken.

Punt 2, die link waar in zou staan hoe in te stellen werkt niet (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:01:
[...]

Als ik het dus goed begrijp, kan het ook als volgt.

Er is nu een aanbieding van 22,50 Euro p/m 2 jaar contract voor de SPV 500, met Blue tooth headset erbij 99 Euro éénmalig. Die kan ik dus na 6 maand ook omzetten naar 12,50 Euro (da's één stap lager tov van 22,50 Euro). Dus heb ik voor 99 Euro een headset (die zit er normaal niet bij toch), 6 maand x 22,50 + 18 maand x 12,50=350 Euro aan abokosten over 2 jaar gezien.

Voor 22,50 Euro per maand gaat er per belminuut 0,20 Eurocent van het abo af, dus om en nabij 110 belminuten, bij 12,50 gaat er 0,32 Euocent p/m af dus 38 belminuten ongeveer p/m.

Ze koppelen dus geen belminuten aan de abo's, tenminste ik checkte ff snel de site en dat leek me zo. Of ik moet een pagina over hebben geslagen. Mmmhhh tja, de MDA Compact (zonder headset) is dus te krijgen voor 160 Euro netto. Verder geen verplichting in belminuten, het is zakelijk. Dan knikker ik er een 400 min. abo van T-Mobile voor 5,70 Euro p/m (na cashback etc) in, betaal je dus voor 2 jaar in totaal (afgerond) 300 Euro met meer belminuten. Alleen niet OrangeWorld als extra.
Om te kijken welke abonnementen je kan verlagen moet je hier even kijken:
http://www.gsmeasy.nl/hel_algvragen.php?id=94

Aparte is dat er staat dat je Orange niet meer kan verlagen :? terwijl in mijn Orange boekje toch wel degelijk anders staat beschreven. Ik ben benieuwd over 2 maanden.
Ik snap dat Orange sowieso niet, ik heb tot nu toe iedere maand van hun 10 euro bundelkorting gekregen, hoe en waarom geen idee.

Je kan ook besluiten (dat heb ik gedaan) een Orange abonnement met cashback ernaast te nemen.
Je krijgt op moment bij gsmeasy bij een Orange 32,50 (2 jaar) een cashback van 460 euro.
Je kosten zijn: 6 maanden 32,50 + 3 maanden 22,50 + 15 maanden 12,50. Totaal 450 euro.
Uitgaande dat je nog steeds mag verlagen. Heb je zelfs winst op je abonnement.

Ik heb dan een dualsim-kaart zodat ik KPN en Orange in mijn telefoon kan gebruiken.
Waarbij me Orange abonnement ondertussen al meer dan 100 euro bundeltegoed heeft, na de 2 jaar zet ik mijn abonnement met bundeltegoed om in een prepay kaartje :) tel je voordeel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:46:
[...]

Is 't nu gratis met Orange World via GPRS of via WAP? Zie diverse berichten met andere strekken.

Punt 2, die link waar in zou staan hoe in te stellen werkt niet (meer)
Orange World kost je iedere maand 6 euro uit je bundeltegoed.

Hiervoor kan je gratis OrangeWorld op. Er zijn enkele speciale Orange World sites waarvoor je moet betalen (ringtones bijvoorbeeld). Maar browsen naar google, nu.nl/pda, pda.tweakers.net en ga zo maar door is gratis.

Naast Orange World krijg je 2mb databundel (voor diezelfde 6 euro) en daarmee kan je Orange Internet op. Orange Internet kan je werkelijk alles bereiken (ftp, mail, msn, newsservers, etc).
Nadat je 2 mb op is (via Orange World kan je je verbruik van Orange Internet terugzien), betaal je 3 euro per mb (vrij voordelig nog vergeleken met andere providers op Telfort na (1,50 per mb)).

Met Orange World kan je alleen webpagina's bekijken die op port 80 informatie doorsturen.
Sites zoals 'mijn postbank' die achter ssl zitten en andere porten gaan niet.
Toch zijn er alternatieven om mail te bekijken en te msn. Zo heb je voor msn bijvoorbeeld (http://mob.e-messenger.net/mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:50:
[...]

Om te kijken welke abonnementen je kan verlagen moet je hier even kijken:
http://www.gsmeasy.nl/hel_algvragen.php?id=94

Aparte is dat er staat dat je Orange niet meer kan verlagen :? terwijl in mijn Orange boekje toch wel degelijk anders staat beschreven. Ik ben benieuwd over 2 maanden.
Ik snap dat Orange sowieso niet, ik heb tot nu toe iedere maand van hun 10 euro bundelkorting gekregen, hoe en waarom geen idee.

Je kan ook besluiten (dat heb ik gedaan) een Orange abonnement met cashback ernaast te nemen.
Je krijgt op moment bij gsmeasy bij een Orange 32,50 (2 jaar) een cashback van 460 euro.
Je kosten zijn: 6 maanden 32,50 + 3 maanden 22,50 + 15 maanden 12,50. Totaal 450 euro.
Uitgaande dat je nog steeds mag verlagen. Heb je zelfs winst op je abonnement.

Ik heb dan een dualsim-kaart zodat ik KPN en Orange in mijn telefoon kan gebruiken.
Waarbij me Orange abonnement ondertussen al meer dan 100 euro bundeltegoed heeft, na de 2 jaar zet ik mijn abonnement met bundeltegoed om in een prepay kaartje :) tel je voordeel uit.
Ik zie op die site het volgende:

Orange Free 32.50 2jr (nieuw) -11.00 Euro

Dus al zonder aboverlaging krijg je 11.00 Euro retour van de cashback?! Met dat verlagen, dat moet dan nog wel steeds kunnen, je zegt dat je niet meer kunt verlagen. Dat ga ik eerst eens ff uitzoeken.

In dit geval zou het dus nog beter uitpakken, als ik ff

24 x 32.50 doe = 780 Euro

Ik krijg een cashback (die krijg je toch altijd bij het afsluiten van het abo, of is het jaarlijks achteraf?) die me 11.00 netto retour doet, dus in totaal 791,- Euro cashback.

Doe ik het op de manier van verlagen (ik zie na de eerste 6 maand verlaging, daarna na 3 mnd alweer mogelijkheid tot verlagen???) abo, dan kom je dus op 450 volgens de poster hierboven.

Totale abokosten in dat geval 450 Euri
Cashback (blijft hetzelfde ???) is 791,- Euri, dus 341 Euro winst? Ik kan het me niet voorstellen...
Klopt dat Adewit??????????

Ik zie extra voordeel van de SPV is dat je 512 MB SD kaart erbij krijgt, bij MDA maar 256 MB geloof ik. Wel handig voor TomTom iets groter SD kaartje

Edit/update, zie je bericht net over Orange World en de 2 MB, ik las ook ergens hoe je dat kunt omzeilen en 50 MB krijgt, maar die link is dood. Jij nog enig idee hoe aan deze info te komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:59:
[...]

Ik zie op die site het volgende:

Orange Free 32.50 2jr (nieuw) -11.00 Euro
Als je hier kijkt zie je het wat overzichtelijker:
http://www.gsmeasy.nl/abo_abolos.php?id=5

Het is geen 460 maar 455 (450 + 5 euro snelle instuurkorting).
Edit/update, zie je bericht net over Orange World en de 2 MB, ik las ook ergens hoe je dat kunt omzeilen en 50 MB krijgt, maar die link is dood. Jij nog enig idee hoe aan deze info te komen?
Dat kan volgens mij niet. Die 50mb zal wel via Orange World zijn. Daar zit ik ook op een verbruik van 30 à 50 mb per maand. En betaal ik niks meer dan die 6 euro per maand voor.

Je moet dus goed Orange Internet en Orange World uit elkaar halen.
Bij Orange Internet moet je op de MB's letten. Bij Orange World niet.

[ Voor 42% gewijzigd door adewidt op 29-06-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:07:
[...]

Als je hier kijkt zie je het wat overzichtelijker:
http://www.gsmeasy.nl/abo_abolos.php?id=5

Het is geen 460 maar 455 (450 + 5 euro snelle instuurkorting).
Hoe kan het dan dat ik -11.00 Euro op mijn beeld krijg bij de aanbieding? Zie deze link:

http://www.gsmeasy.nl/sel...e=282&prijs=-11&verleng=0

Als het ding rekent dat ik voor 2 jaar 780 Euro kwijt ben, moet dat dus 791 Euro aan cash back opleveren. Ik snap het verschil met deze link niet helemaal

Als ik deze tabel zie

Abo € 32.50

Cashback eenmalig* € 65.00 € 232.00 € 450.00 € 450.00 € 450.00 € 450.00
Cashback uitgekeerd in mnd* € 70.00 € 237.00 € 455.00 € 455.00 € 455.00 € 455.00

Krijg ik dus bij het afsluiten eenmalig 450 Euro direct en daar los van nog 455 Euro uitgekeerd c.q. uitgesmeerd over 24 maand? Weet iemand dit en wanneer de cashback uitbetaald wordt?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:10:
[...]

Hoe kan het dan dat ik -11.00 Euro op mijn beeld krijg bij de aanbieding?
Als het ding rekent dat ik voor 2 jaar 780 Euro kwijt ben, moet dat dus 791 Euro aan cash back opleveren. Ik snap het verschil met deze link niet helemaal

Als ik deze tabel zie

Abo € 32.50

Cashback eenmalig* € 65.00 € 232.00 € 450.00 € 450.00 € 450.00 € 450.00
Cashback uitgekeerd in mnd* € 70.00 € 237.00 € 455.00 € 455.00 € 455.00 € 455.00

Krijg ik dus bij het afsluiten eenmalig 450 Euro direct en daar los van nog 455 Euro uitgekeerd c.q. uitgesmeerd over 24 maand? Weet iemand dit en wanneer de cashback uitbetaald wordt?
Je hebt 2 keuzes, je kan kiezen om in 1 keer het bedrag te krijgen dus 450 euro.
Of iedere maand een deel te krijgen. In totaal krijg je dan 455 (ietsjes meer). Zei kunnen dan nog wat rentenieren over jouw cashback. Je kan daarom beter kiezen voor direct 450 euro cashback en die op een spaarrekening zetten (met 2% rente heb je al 5 euro extra verdiend).

Dan nog even over de aanbieding inclusief SPV M500. Bij deze krijg je dus de SPV en nog eens 11 euro cashback. Je betaald dus aan abonnemtn 450 euro (uitgaande van verlaging na 6 en 3 maanden) - 11 euro (cashback) dus totaal 439 euro (in dit geval is de T-Mobile aanbieding geloof ik voordeliger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:18:
[...]

Je hebt 2 keuzes, je kan kiezen om in 1 keer het bedrag te krijgen dus 450 euro.
Of iedere maand een deel te krijgen. In totaal krijg je dan 455 (ietsjes meer). Zei kunnen dan nog wat rentenieren over jouw cashback. Je kan daarom beter kiezen voor direct 450 euro cashback en die op een spaarrekening zetten (met 2% rente heb je al 5 euro extra verdiend).

Dan nog even over de aanbieding inclusief SPV M500. Bij deze krijg je dus de SPV en nog eens 11 euro cashback. Je betaald dus aan abonnemtn 450 euro (uitgaande van verlaging na 6 en 3 maanden) - 11 euro (cashback) dus totaal 439 euro (in dit geval is de T-Mobile aanbieding geloof ik voordeliger).
Bij de 32,50 via GSM Easy ontvang je 450 eenmalig cashback zeg je zojuist en een SPV M500. Als je die 32,50 verlaagd zoals jij zegt, kost het totaal aan abokosten over 2 jaar dus ongeveer 450 Euro. Ofwel, 't ding en cashback op je abo komt netto op 0 uit

Echter, je betaald natuurlijk wel gewoon de abokosten (waar de cashback normaal voor bedoeld is) en kost je dus alsnog 450 Euro voor 2 jaar voor de abo (met 2 verlagingen) en het toestel. RIght?!

Kun je mij de rechtstreekse link geven dan waar ik die aanbieding vind? Of bedoel je als volgt, je neemt een los abo van 32,50 voor 2 jaar, koopt er los een SPV M500 bij Orange voor 459 bij. Dus je voegt twee zaken samen ipv één aanbieding als ik het goed zie.

En wanneer is die cashback? Direct aan het begin begrijp ik uit je verhaal van het op de bank zetten van het bedrag, verbeter mij als ik het niet goed heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:30:
[...]

Bij de 32,50 via GSM Easy ontvang je 450 eenmalig cashback zeg je zojuist en een SPV M500. Als je die 32,50 verlaagd zoals jij zegt, kost het totaal aan abokosten over 2 jaar dus ongeveer 450 Euro. Ofwel, 't ding en je abo komt netto op 0 uit

Kun je mij de rechtstreekse link geven dan waar ik die aanbieding vind? Of bedoel je als volgt, je neemt een los abo van 32,50 voor 2 jaar, koopt er los een SPV M500 bij Orange voor 459 bij. Dus je voegt twee zaken samen ipv één aanbieding als ik het goed zie.

En wanneer is die cashback? Direct aan het begin begrijp ik uit je verhaal van het op de bank zetten van het bedrag, verbeter mij als ik het niet goed heb.
Ik bedoel inderdaad een los Orange abonnement. De acties inclusief een Orange SPV M500 zijn op moment niet echt geweldig. En een los Orange abonnement komt dus (mits die verlaging nog steeds mag) op netto 0 euro uit.

Dan kan je daarnaast een andere aanbieding zoeken met een goedkopere MDA-Compact of SPV M500. Ik bedoel dus inderdaad meerdere aanbiedingen combineren.

De cashback wordt een maand na aanschaf op je bank gestord. Staat ook op hun site, en bij mij klopte dat 3 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:35:
[...]

Ik bedoel inderdaad een los Orange abonnement. De acties inclusief een Orange SPV M500 zijn op moment niet echt geweldig. En een los Orange abonnement komt dus (mits die verlaging nog steeds mag) op netto 0 euro uit.

Dan kan je daarnaast een andere aanbieding zoeken met een goedkopere MDA-Compact of SPV M500. Ik bedoel dus inderdaad meerdere aanbiedingen combineren.

De cashback wordt een maand na aanschaf op je bank gestord. Staat ook op hun site, en bij mij klopte dat 3 keer.
Ok duidelijk nu. Verwarring is exit ;)

Blijft dus een feit dat 160 Euro netto (na alle cashback etc.) voor een MDA Compact zakelijk 1 jr. contract zonder verdere belminuten e.d. de beste prijs voor het toetstel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:42:
[...]

Ok duidelijk nu. Verwarring is exit ;)

Blijft dus een feit dat 160 Euro netto (na alle cashback etc.) voor een MDA Compact zakelijk 1 jr. contract zonder verdere belminuten e.d. de beste prijs voor het toetstel is.
Pffff... :O We zijn eruit! At last!! :z
Op deze manier komt Deel 9 (negen!) wel heel snel aan de beurt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:01:
[...]

Pffff... :O We zijn eruit! At last!! :z
Op deze manier komt Deel 9 (negen!) wel heel snel aan de beurt! ;)
Ja was bijna slow chatten geworden :X

Maar 160 euro is geloof ik wel het goedkoopste.

Dan heb ik eens een keer een vraag 8)
Wat gebeurd er met het Storage geheugen na een hard-reset?
Het main geheugen wordt gereset maar blijft het Storage geheugen gewoon bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

haha reken reken reken! Maar zo was ik ook dus tsjaa ik zeg er niks van

Ik heb nu via www.leukbellen.nl/OrangeWorld dus ingesteld dat alles gratis is.
Maar omdat ik dan via die portal zit kan ik dus bv. geen live radio meer streamen en dit wil ik eigenlijk wel (ik heb namelijk toch die 2 mb per maand dus waarom zou k die niet gebruiken)

Maar hoe stel ik nu dat profiel ook in?

Het gaat dus hier om!
Afbeeldingslocatie: http://www.leukbellen.nl/OrangeWorld/3.jpg

De bovenste verbinding: 'Connect to the internet' heet nu
'CLB' en daar zijn alle instellingen van die site in ingevuld, zodat ik gratis alles kan doen

Waar moet ik nu 'n 2e verbinding instellen waarmee ik dus die 2 mb
kan gebruiken voor bijvoorbeeld het streamen van radio!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:08:
[...]

Ja was bijna slow chatten geworden :X

Maar 160 euro is geloof ik wel het goedkoopste.

Dan heb ik eens een keer een vraag 8)
Wat gebeurd er met het Storage geheugen na een hard-reset?
Het main geheugen wordt gereset maar blijft het Storage geheugen gewoon bestaan?
Volgens mij blijft dat bestaan ja!
Bij mij is m'n storage 7,6 mb waarvan altijd
(dus ook na het uitvoeren van verschillende hardresets) 0,31 mb in gebruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:20:
haha reken reken reken! Maar zo was ik ook dus tsjaa ik zeg er niks van

Ik heb nu via www.leukbellen.nl/OrangeWorld dus ingesteld dat alles gratis is.
Maar omdat ik dan via die portal zit kan ik dus bv. geen live radio meer streamen en dit wil ik eigenlijk wel (ik heb namelijk toch die 2 mb per maand dus waarom zou k die niet gebruiken)

Maar hoe stel ik nu dat profiel ook in?

Het gaat dus hier om!
[afbeelding]

De bovenste verbinding: 'Connect to the internet' heet nu
'CLB' en daar zijn alle instellingen van die site in ingevuld, zodat ik gratis alles kan doen

Waar moet ik nu 'n 2e verbinding instellen waarmee ik dus die 2 mb
kan gebruiken voor bijvoorbeeld het streamen van radio!?
Je kunt het beste een nieuw profiel maken. Dus het plaatje dat je hier laat zien bij de bovenste op New klikken.
Deze geef je dan bijvoorbeeld de naam: Orange Internet (om goed het verschil tussen Orange World en Internet duidelijk te maken).
Nadat je een nieuw profiel hebt gemaakt moet je een nieuwe modem verbinding maken in het profiel. Deze kan je het beste ook de naam Orange Internet geven met APN: Internet.

Meer instellingen zijn er niet nodig.

Vervolgens kan je dan bij Connecions (onder settings) op Advanced klikken onderin.
Daar kies je "Select Networks" en daar kan je bij de bovenste dropdown box kiezen tussen Orange World en Orange Internet.

Dit geeft duidelijk verschil aan, geeft geen problemen met de proxy en werkt verweg het makkelijkste.

Mocht je er niet uitkomen, zal ik wel een paar extra screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:35:
[...]

Je kunt het beste een nieuw profiel maken. Dus het plaatje dat je hier laat zien bij de bovenste op New klikken.
Deze geef je dan bijvoorbeeld de naam: Orange Internet (om goed het verschil tussen Orange World en Internet duidelijk te maken).
Nadat je een nieuw profiel hebt gemaakt moet je een nieuwe modem verbinding maken in het profiel. Deze kan je het beste ook de naam Orange Internet geven met APN: Internet.

Meer instellingen zijn er niet nodig.

Vervolgens kan je dan bij Connecions (onder settings) op Advanced klikken onderin.
Daar kies je "Select Networks" en daar kan je bij de bovenste dropdown box kiezen tussen Orange World en Orange Internet.

Dit geeft duidelijk verschil aan, geeft geen problemen met de proxy en werkt verweg het makkelijkste.

Mocht je er niet uitkomen, zal ik wel een paar extra screenshots maken.
Ik moet ook nog zeggen hoe die moet verbinden! GPRS / Cellular line enzo? Welke optie moet ik kiezen?

Is er ook 'n optie om alle verbindingen enzo die daar staan te deleten, zodat ik er zelf 2 aan kan brengen? Nu kan ik die 'CLB' bijvoorbeeld wel 'delete settings' kiezen, maar dan gebeurd er niks

En ik kan er dus niet voor zorgen dat als ik op m'n 'g' druk in m'n today screen daar die 2 verbindingen te zien krijg? Nu moet ik via 'n menu eerst 'n profiel selecteren en daarna pas op 'g' enzo

En dan niet verbinden via Orange World maar via Internet Acces zeker? (na op 'g' te hebben gedrukt)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 29-06-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:44:
[...]

Ik moet ook nog zeggen hoe die moet verbinden! GPRS / Cellular line enzo? Welke optie moet ik kiezen?
GPRS

Nog even reactie op je edit.
Dat kan ook wel. Dan moet je bij 'Select Networks' bij

Internet should connect using:
Orange World

Private network should connect using:
Orange Internet

Het is een beetje getruc, maar dan heb je beide verbindingen onder de 'G'

[ Voor 38% gewijzigd door adewidt op 29-06-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Pff ik word gek van die instellingen.
De enige manier om ze weer origneel te maken zodat ik er zelf dus 2 kan toevoegen met 'n naam die ik wil (nu zegtie telkens dattie naam al bestaat ofzo) is door 'n hard-reset uit te voeren.

Ik heb met Sprite vandeweek 'n backup gemaakt dus dat is 't probleem niet. Maar ik heb gewoon alle vinkjes aan laten staan. Als ik 'm dan hardreset en die backup restore staan al m'n eigen GPRS-instellingen van 'n week geleden er zeker ook weer in? (dat wil k dus niet, want ik wil 2 nieuwe maken)

Of iemand moet specifiek weten waar die staan met 't maken van 'n Backup. Dan haal ik daar 't vinkje weg. Dan wil ik wel al m'n andere instellingen en dingen: smsjes/ SPB Pocket Plus todayscreen enzovoorts!

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 29-06-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:03:
Pff ik word gek van die instellingen.
De enige manier om ze weer origneel te maken zodat ik er zelf dus 2 kan toevoegen met 'n naam die ik wil (nu zegtie telkens dattie naam al bestaat ofzo) is door 'n hard-reset uit te voeren.

Ik heb met Sprite vandeweek 'n backup gemaakt dus dat is 't probleem niet. Maar ik heb gewoon alle vinkjes aan laten staan. Als ik 'm dan hardreset en die backup restore staan al m'n eigen GPRS-instellingen van 'n week geleden er zeker ook weer in? (dat wil k dus niet, want ik wil 2 nieuwe maken)

Of iemand moet specifiek weten waar die staan met 't maken van 'n Backup. Dan haal ik daar 't vinkje weg. Dan wil ik wel al m'n andere instellingen en dingen: smsjes/ SPB Pocket Plus todayscreen enzovoorts!
Je hoeft geen hard-reset uit te voeren, neem even contact met me op via msn. Dat praat wat makkelijker adewidt (at) hotmail (dot) com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Man, ik moet even mij ei kwijt :)

Vandaag tentamens gehad, maar ik hield me voor "Je gaat die Qtek S100 vanmiddag halen, niet zeuren". Kom ik bij Orange, mag ik alleen een 2-jarig abbo nemen; wat is dit nu weer??? Dat wil ik dus ook weer niet.

Nu zit ik nog met niets en jullie maar lekker ouwehoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

zAo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:25:

Vandaag tentamens gehad, maar ik hield me voor "Je gaat die Qtek S100 vanmiddag halen, niet zeuren". Kom ik bij Orange, mag ik alleen een 2-jarig abbo nemen; wat is dit nu weer??? Dat wil ik dus ook weer niet.

Ken ik! Heb ik zelfs 'n topic over geopend! Lees hier maar.

Uiteindelijk heb ik dus ook 'n 2 jarig abbo moeten afsluiten })

Mja SPV M500 is zo ubergeil, dat je 't niet erg zal vinden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
heeft er iemand een stap voor stap ding voor me om met Vodafone te MMS'en, ik heb het een paar keer geprobeerd met een pdfje dat ook in dit topic is rondgegaan... maar kreeg het niet voormekaar, en bij Vodafone.nl moet ik eerst een MMSje naar hun sturen om het te activeren... kan iemand me uit de brand helpen?!

alvast bedankt!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
1 jaar kan ook met orange met nummerbehoud. Sorry dit is hier al uitgebreid besproken dus ik ga niet het hele verhaal nogmaals vertellen, maar het werkt als volgt:

orange abbo --> prepaid --> nieuw orange abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
zAo schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:25:

1 jaar kan ook wel, maar simpelweg niet via Orange zelf.

Hiervoor moet je kijken bij zaken als
www.gsmeasy.nl
www.smartphonestunts.nl

En verwacht zeker geen gratis toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Rosmalen schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:02:
heeft er iemand een stap voor stap ding voor me om met Vodafone te MMS'en, ik heb het een paar keer geprobeerd met een pdfje dat ook in dit topic is rondgegaan... maar kreeg het niet voormekaar, en bij Vodafone.nl moet ik eerst een MMSje naar hun sturen om het te activeren... kan iemand me uit de brand helpen?!

alvast bedankt!
Stap voor stap ding heet --> Walkthrough

En voor zover ik me meen te herinneren (weet 't bijna zeker) moet je geen MMSje sturen naar Vodafone om die instellingen te ontvangen maar een SMS en dat kun je waarschijnlijk wel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:21:
1 jaar kan ook met orange met nummerbehoud. Sorry dit is hier al uitgebreid besproken dus ik ga niet het hele verhaal nogmaals vertellen, maar het werkt als volgt:

orange abbo --> prepaid --> nieuw orange abbo
Dit is dus niet meer mogelijk. Ik heb een 1/2 weken geleden mijn abbo in prepaid laten overzetten en gister een niew abbo genomen(met SPVM500) en volgens de KS kan ik mijn prepaid nummer niet omzetten naar het nieuwe abbo nummer.

dus eerst orange prepaid--> vodafone/telfort/hi oid prepaid --->orange abbo moet het gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet op last gedrukt en alle posts snel ff gelezen.

Wat me opvalt : als ik een vraag stel in hardware forum ofzo, dan wordt ie direct verplaatst of gedeleted.

Als ik hier kijk, dan lijkt het meer een ABONNEMENTEN topic, dan een HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)

En daar spreken die mods hier niet op .... |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:02:

Wat me opvalt : als ik een vraag stel in hardware forum ofzo, dan wordt ie direct verplaatst of gedeleted.

Als ik hier kijk, dan lijkt het meer een ABONNEMENTEN topic, dan een HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500)

Dat zijn even de laatste paar post SreWiss! Kom op gewoon negeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:00:
[...]

Dit is dus niet meer mogelijk. Ik heb een 1/2 weken geleden mijn abbo in prepaid laten overzetten en gister een niew abbo genomen(met SPVM500) en volgens de KS kan ik mijn prepaid nummer niet omzetten naar het nieuwe abbo nummer.

dus eerst orange prepaid--> vodafone/telfort/hi oid prepaid --->orange abbo moet het gaan worden
Je moet gewoon iedereen in je contactenlijst gratis laten smsen dat je 'n nieuwe nummer hebt, ben je meteen klaar. Nieuw nummer is toch niet zo erg. K zou 't ook wel altijd willen behouden mja kan dus niet altijd (dat doet Orange dus dat gratis smsen)

Yessah al m'n GPRS (gratis en van de 2 mb databundel) instellingen staan goed ingesteld dankzij
AdeWidt! Dank dank dank! Ik wilde die 2 mb databundel vooral gebruiken om radio te streamen (radio 538 bijvoorbeeld. Staat linkje van op pda.startpagina.nl) Maar dit is met 'n .... van 96 kps (ofzo) en A. zei dat dit toestel maar 48 aankon. Daarom stottert die radio enzo en loopt hij niet vloeiend.

Dus is er 'n manier om je toestel te pimpen dattie wel 96 kps af kan spelen
Of is er 'n link met 'n radiostation (maakt dan niet meer uit welke) die wel met 48 kps 'uitzend' ??

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 29-06-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:02:

Mierenneuker :+ 8)7 :Y) volgens mij ging het om abonementen icm q-tek duss bijna deel 9 :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 29-06-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:17:
[...]

Je moet gewoon iedereen in je contactenlijst gratis laten smsen dat je 'n nieuwe nummer hebt, ben je meteen klaar. Nieuw nummer is toch niet zo erg. K zou 't ook wel altijd willen behouden mja kan dus niet altijd (dat doet Orange dus dat gratis smsen)

Yessah al m'n GPRS (gratis en van de 2 mb databundel) instellingen staan goed ingesteld dankzij
AdeWidt! Dank dank dank! Ik wilde die 2 mb databundel vooral gebruiken om radio te streamen (radio 538 bijvoorbeeld. Staat linkje van op pda.startpagina.nl) Maar dit is met 'n .... van 96 kps (ofzo) en A. zei dat dit toestel maar 48 aankon. Daarom stottert die radio enzo en loopt hij niet vloeiend.

Dus is er 'n manier om je toestel te pimpen dattie wel 96 kps af kan spelen
Of is er 'n link met 'n radiostation (maakt dan niet meer uit welke) die wel met 48 kps 'uitzend' ??
Het is zo dat het toestel best sneller dan 48 aan zou kunnen, maar het netwerk gaat simpelweg niet sneller.

Wat je zou kunnen doen is je eigen radio-stream maken.
Hierbij moet je denken aan Windows Media Encoder.

Je laat dan op je pc 538 webstream binnenkomen en verstuurt het over port 80 (gratis via Orange World) en in lagere bitstream (40kbps bijvoorbeeld)

Edit:
Net getest en werkt helaas niet :( , Orange World haalt wel alle gegevens op van de stream, maar buffering doet die niet. Via Orange Internet werkt het wel, maar dit vreet kb's.

[ Voor 9% gewijzigd door adewidt op 29-06-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m9ijn Transcend 1GB (80x) SD kaart en Cardreader van SWEEX binnen.

Ik kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik dat niet eerder had besteld :D
Ik zette net een filmpje van 114 MB over naar m'n geheugen kaart en hij was binnen 2 minuten klaar :D
heerlijk, een echte aanrader die Transcend 1GB (80x)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:29:
Ik heb vandaag m9ijn Transcend 1GB (80x) SD kaart en Cardreader van SWEEX binnen.

Ik zette net een filmpje van 114 MB over naar m'n geheugen kaart en hij was binnen 2 minuten klaar :D
Doe je dat dan via cardreader of via je q-tek ??

laat maar je koop niet voor niks een cardreader 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 29-06-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:18:
[...]

Mierenneuker :+ 8)7 :Y) volgens mij ging het om abonementen icm q-tek duss bijna deel 9 :9~
Abonnementen zijn abonnementen, en vragen over werking en of problemen met een qtek zijn iets anders, volgens mij kunnen jullie gewoon een topic starten "het grote abonnementen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Zit te denken aan nog groter, als ik die kaarten van TomTom zie en het aantal MB's dat het in beslag neemt... Denk dat 2 MB ook makkelijk vol te krijgen is. Iemand ervaring met 2 GB kaarten voor deze toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:44:
[...]

Abonnementen zijn abonnementen, en vragen over werking en of problemen met een qtek zijn iets anders, volgens mij kunnen jullie gewoon een topic starten "het grote abonnementen topic"
Deze topic gaat over de q-tek en alles wat erbij komt kijken software geheugenkaarten en ook abonnementen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmm is dat benoemenswaardig ? :X
heb hier een mickeymouse 1GB sandisk en die doet over 100MB 40 seconden.
plus dat je van deze zogenaamde snelheidswinst op je PDA niets zal merken, maw een waste of money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb vandaag een Bluetooth USB dongle gekocht, en nu wil ik daarmee gebruik maken van ActiveSync en de internetverbinding van mijn PC. Beide apparaten zien elkaar wel, want ik kan mijn PC toevoegen in "devices" maar tot dusverre is het me niet gelukt om van de verbinding gebruik te maken :(
"Connect via bluetooth" bij tools van ActiveSync lijkt niets te doen.
Heeft iemand een oplossing?

De link naar de tutorial in de openingspost is jammer genoeg ook dood.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:44:
[...]

En zeuren kun je in het zeurtopic. Ga je kanarie je goudvissen voeren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:22:
[...]

uhmm is dat benoemenswaardig ? :X
heb hier een mickeymouse 1GB sandisk en die doet over 100MB 40 seconden.
plus dat je van deze zogenaamde snelheidswinst op je PDA niets zal merken, maw een waste of money.
Het is noemenswaardig ja.. Beter dan de overdrachtssnelheid van de q-tek zelf.. Kan ik echt een kwartier uitnemen om een twintigtal mp3tjes er naar over te zetten.. En waste of money?? Pfff.. Zo duur zal een sweex cardreader toch écht niet zijn, als ik voor mijn zéér degelijke apacer nog géén 15 € heb betaald.. Als ik al mijn computerspullen die ik gekocht heb over de laatste tijd bedenk, is dat toch wel een van de beste investeringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep 92 euro betaald voor cardreader en de kaart bij elkaar (10 euro was de sweexcardreader)
Het is echt geen waste of money hoor, ik ben er harstikke blij mee :p, en het maakt volgens mij zeker uit hoe snel het kaartje is. Zelfde als een CD-Rom, maakt de snelheid ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook ervaring met een grotere kaart dan 1 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:31:
kep 92 euro betaald voor cardreader en de kaart bij elkaar (10 euro was de sweexcardreader)
Het is echt geen waste of money hoor, ik ben er harstikke blij mee :p, en het maakt volgens mij zeker uit hoe snel het kaartje is. Zelfde als een CD-Rom, maakt de snelheid ook uit.
Je merkt zeker verschil tussen een langzaam kaartje en een snelle. Je hebt uiteraard dan wel een usb 2.0 cardreader nodig :) .

Het is alleen niet zo dat de verschil in tijden wereld schokkend zijn.
Verder heb ik ondertussen al 3 sweex cardreaders onder garantie terug gestuurd. Ik hoop voor je dat die het fatsoenlijk blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:50:
[...]

Je merkt zeker verschil tussen een langzaam kaartje en een snelle. Je hebt uiteraard dan wel een usb 2.0 cardreader nodig :) .

Het is alleen niet zo dat de verschil in tijden wereld schokkend zijn.
Verder heb ik ondertussen al 3 sweex cardreaders onder garantie terug gestuurd. Ik hoop voor je dat die het fatsoenlijk blijft doen.
Sweex is prut, de routers doen het ook niet lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik kan bevestigen dat de snelheid van de kaart behoorlijk uit maakt. Tom tom draait veel soepeler nu ik een ultra 2 kaartje (1gb) van sandisk heb. Ook het opzoeken van bestanden gaat veel sneller. Maar hierbij geldt waarschijnlijk: Je merkt het pas als je gezien hebt hoe groot het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:43:
En waste of money?? Pfff.. Zo duur zal een sweex cardreader toch écht niet zijn, als ik voor mijn zéér degelijke apacer nog géén 15 € heb betaald..
het ging me eerder om je SD kaartje. Ik heb zelf ook een sweex, en zoals eerder aangehaald, USB 2.0 daar zit het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!