geforce met 64mb of ATI radeon ??

Pagina: 1
Acties:

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 22:41
Ik weet er zijn gewoeg topics hierover maar heb nog altijd mijn twijfels welke te kopen
Ben eerlijk gezegd niet kapot van ATI maar komt omdat ikzelf een standaard ATI 128rage sg/gl agp 32mb in mijn P3-600 met 320mb geheugen heb zitten (ik weet standaard kaarten zijn zowieso waardeloos)
ik speel hoofdzakelijk alleen delta force landwarrior en weet niet welke kaart het beste voor dat spel is
ik wil maximaal 1000 gulden uitgeven en niet zomaar wat kopen er is hier een leadtek geforce2 64mb met vivo te koop voor 999 gulden maar weet niet of dat wel zo'n fijn merk is of dat ik beter een andere kan nemen
ik zie veel positiefs over die ATI radeon dus heb mijn twijfels of ik anders niet beter toch die kan nemen
en voodoo5 ja laten we die maar niet doen want die is history geloof ik

als je me een goede raad kan geven graag want heb niet al te veel verstand ervan en weet het niet meer met zoveel aanbod van diverse merken kaarten

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat spel ken ik niet, dus ik heb geen idee hoe dat speelt met de Radeon. Maar ik lees net op www.rageunderground.com dat de Geforce een leuke bug heeft. (zal wel meevallen want verer hoor je er niemand over)

er zijn net wat topics geweest over deze keus en daar heb ik al in gereageerd dus zoek ze ff op en beslis.

link er wel ff een paar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/103648
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/103111
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/102726

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik heb een 32MB DDR Radeon.
Geen enkel probleem mee. Je moet je alleen niet blindstaren op 3dmarks. die bench is pro nVidia chips.
:9~ nVidia Quake demo loopt beter op Radeon dan op een GTS :9~
Ik weet ook iemand die een GF2 Ultra en een Radeon 64MB in zijn bak heeft gehad en uiteindelijk de Ultra heeft weggedaan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• _JGC_
  • Laatst online: 15:02
3D Mark 2000 is een k*tbench.
Als ik mijn Savage4 op AutoAGP laat lopen, is ie in alles boven 800x600x16 sneller. Wat zegt 3D Mark 2000? 400 puntjes minder. Nah

Verwijderd

Ik speel op het moment ook bijna alleen maar Delta Force Landwarrior , en het draait als een tgv .

Dit met een Radeon 64 mb vivo , op 1024 x 768 op 32 bits en alles voluit op en 21" compaq P1100 monitor .
Ik kan hem je alleen maar aanraden ( of de 32 ) beeld is vele malen beter , en dan wat minder fps gaat toch om de kwaliteit !
Goed beeld en geen probs.

• _JGC_
839 voor Radeon 64MB ViVo tegen 1410 voor GF2U 64MB? Dan weet ik wel wat ik zou kopen: RADEON!!!!!

Waarom? Omdat de kwaliteit heel erg dicht bij die van mijn Savage4 komt als die goed zijn werkt staat te doen...

Verwijderd

Ik heb de Hercules Geforce GTS Pro 64MB, deze kost ook rond de 1000,-. Ben er zéér tevreden mee....no probs at all....Deze kaart zou ik zeker vergelijken met de Radeon 64MB vivo!

Verwijderd

Uhm... _JGC_ lees ff man zie jij hem vragen om een ULTRA?? Dacht ut niet.

Voorderest draai ik hier Deltaforce met een athlon@1008 en een asus V7700 Gforce2@32 bits kleuren en dat draait als een trein.:)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Als je het hebt over deze prijscategorie dan zijn dat wel de 2 kandidaten. Zelf heb ik gekozen voor de Radeon omdat deze een veel mooier beeld heeft (scherper en mooie kleuren) maar dat is erg subjectief. Ook heeft de Radeon meer features die nu nog niet ten volle worden benut maar waar de grote gameproducenten in recente interviews van hebben gezegd die zeker te gaan gebruiken (en dan zit je met de Geforce toch minder). De Radeon zou ook ten volle moeten profiteren van DirectX 8.0 en zelfs 9.0 (hoe dat te testen is mij een raadsel maar goed). De Geforce is iets sneller (en dan met name bij de lagere resoluties en liefst ook alleen bij 16 bits). De Radeon heeft nauwelijks te lijden van de performance-hit bij de overgang naar 32 bits en weet bij veel testen tot 1024X768 de snelheid heel hoog te houden (en is dan ook bij sommige games sneller dan de Geforce).

De Radeon is ook de nieuwste van de 2 kaarten en het potentieel van de Radeon wordt nog (lang?) niet volledig benut.
De Geforce is vaak iets sneller (dat kan bij multiplayergames van belang zijn).

Tha choice iz yours.

owja nog 1 ding. De kaarten zijn dus erg aan elkaar gewaagd maar ik vind dat de ontwikkeling van dergelijke kaarten niet bij 1 leverancier moet liggen. ATI heeft een knap stukje techniek op de markt gezet en heeft in de gamerswereld nog heel wat in te halen op de marktleider (nVidia).

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 22:41
ok lijkt erop dat ATI radeon het toch gaat worden bij mij
ik hoop alleen dat de driver support goed is want hier zijn wel links en rechts klachten over zover ik op dit forum heb gezien

thx voor de reacties tot dusver :)

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Verwijderd

/me heeft een 64 Mb DDR Radeon ViVo en vindt 'm zwaar kont schoppen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op vrijdag 12 januari 2001 01:43 schreef HlpDsK het volgende:
/me heeft een 64 Mb DDR Radeon ViVo en vindt 'm zwaar kont schoppen.
Is het nog gelukt met die 60Hz?

PC Specs

Verwijderd

Waarom? Omdat de kwaliteit heel erg dicht bij die van mijn Savage4 komt als die goed zijn werkt staat te doen...
lol wat een uitspraak doe jij daar zeg :D

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 02:13 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Is het nog gelukt met die 60Hz?
Bah .. nog steeds 60 Hz .. ben nog puzzelende ..

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
HlpDsk, ik bedoel deze 'button' :

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/60Hz.jpg

Zou jij ook gewoon moeten hebben (als je de drivers tenminste via de gewone setup exe-file hebt geinstalleerd ... Als die bij mij aanstaat heb ik ook 60Hz op de desktop, maakt niet uit wat ik elders ook instel.

PC Specs

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 03:15 schreef Bomberman het volgende:
HlpDsk, ik bedoel deze 'button' :

[afbeelding]

Zou jij ook gewoon moeten hebben (als je de drivers tenminste via de gewone setup exe-file hebt geinstalleerd ... Als die bij mij aanstaat heb ik ook 60Hz op de desktop, maakt niet uit wat ik elders ook instel.
Jajajajajajajaja ... ik had 'm net gevonden al. Toch goed verstopt zeg :)

Ik draai nu 85 Hz .. aaaaah, wat een opluchting!

Zenks a million :)

Verwijderd

DDC is niet ondersteunt .. en een grijze knop dus. Nahja.

Daarnaast stond de boel op 60 Hz .. nu 85 Hz.

Ik denk dat 100 Hz ook nog moet kunnen met me Radeon + VM Pro 510 :)

• _JGC_
Op donderdag 11 januari 2001 23:12 schreef NvDiot het volgende:
Uhm... _JGC_ lees ff man zie jij hem vragen om een ULTRA?? Dacht ut niet.

Voorderest draai ik hier Deltaforce met een athlon@1008 en een asus V7700 Gforce2@32 bits kleuren en dat draait als een trein.:)
Ik heb gewoon een Geforce2 met 64MB opgezocht. Bleek per ongeluk een GF2U te zijn. De gewone GF2 met 64MB is ook een flink stuk duurder dan de Radeon.

• _JGC_
Op vrijdag 12 januari 2001 02:48 schreef SuB het volgende:

[..]
lol wat een uitspraak doe jij daar zeg :D
Zekers, maar wacht maar tot ik een Viper 2 heb. OpenGL doet ut perfect, Direct3D een stuk minder, maar dat gebruik ik nooit. UT (metal) draait perfect op mijn Savage4 met S3TC (probeer dat maar eens aan een Geforce te voeren, dat zuigt)
Pagina: 1