Toon posts:

Spoedvraag: V7700 of Radeon 32Mb ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke moet ik nemen voor beste gameperformance? Graag niet alleen kaart noemen, maar ook waarom.............

Tnx

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

in 16bits is de Geforce het snelst en de Geforce komt van de grootste maker van videochips dus elk spel zal wel getest zijn met die kaart.

Maar, een Radeon geeft een mooier beeld (2d en 3d@32 bits) en is net zo snel als een V7700 op 32bits en de hogere resoluties. daarnaast is de Radeon uitgerust met meer hardware matige ondersteuning voor dx8 en ondersteund ie EMBM.

Dus voor pure snelheid de 7700 en voor snelheid en features de Radeon

(veel gelezen heb ik dat de Geforce dan wel snel is maar naast hogere pieken ook diepere dalen heeft in de FPS en de Radeon is veel meer constant qua FPS)

Verwijderd

hoe staat het naast de natuurlijk imposante specs met de drivers??? De Radeon heeft nog al wat "hobbeltjes" gehad qua driver support......

• hjs
  • Niet online

hjs

Drivers, tja goede vraag, er verschijnen de laatste weken regelmatig beta drivers maar het wachten is op de unified drivers welke een redelijke performance boots zouden moeten geven. Afwachten dus.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 10 januari 2001 14:54 schreef hjs het volgende:
het wachten is op de unified drivers welke een redelijke performance boots zouden moeten geven
Ik geloof er niet meer in ;( .. ik wacht nu al meer dan 5 maanden :( .

PC Specs

• hjs
  • Niet online

hjs

Op woensdag 10 januari 2001 14:59 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Ik geloof er niet meer in ;( .. ik wacht nu al meer dan 5 maanden :( .
Die jeugd van tegenwoordig, veel te ongeduldig >:)

• Bomberman
Jeugd :o ? Ik vindt de Radeon trouwens nog steeds het meeste rulen, de drivers die nu uit zijn zijn ook zeer ok (onder Win9x/ME tenminste) maar die Unified 80xx drivers laten alleen zo verrekte lang op zich wachten. Drie maanden geleden liepen we al van "Oo spannend, Detonator 3 achtige drivers voor de Radeon kunnen ieder moment uitkomen!" Ehh .. niet dus. Nogmaals dat neemt niet weg dat de Radeon op dit moment (naar mijn mening!) de beste kaart is als je beeldkwaliteit belangrijk vindt ... 8-).

PC Specs

Verwijderd

/ff off topic

Over V3800 W2K Drivers

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/103150
>:)

Verwijderd

Ik blijf bij de GeForce! Okay ik heb 'm zelf ook, maar ik weet hoe vervelend het is om een stoere kaart te hebben en er geen goede drivers voor te hebben, want dat is zooo a-relaxed!!!
En voor de beste game ondersteuning zou ik voor de GeForce kiezen, aangezien het vaak de "default" kaart is tegenwoordig bij het ontwikkelen van spellen. Uitgangspunt van de ontwikkelaars is dat heet spel lekker moet draaien met een P3 XXX met een GeForce.....
maar voor de beeld kwaliteit moet ik de Radeon boven de GeForce zetten!!!! eerlijk is eerlijk!!!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
ik zou zeggen.... als je ze even duur kon krijgen... de radeon... maar ik hoor daar rare overclock verhalen over terwijl die asus7700 vaak wel de 220-380 haalt

ik heb btw een asus7700 :-) errug tevreden mee.... maar met een groot beeld 19"+ had ik voor een radeon gekozen ivm beeldkwaliteit in 3d en in 2d vooral op hogere res.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op woensdag 10 januari 2001 16:23 schreef lucifer2 het volgende:
Uitgangspunt van de ontwikkelaars is dat heet spel lekker moet draaien met een P3 XXX met een GeForce.....
Kan best kloppen ja, ontwikkelaars nemen een low-end kaart als uitgangspunt, omdat het spel dan op een high-end kaart als een Radeon zeker draait >:)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Bomberman
LoL >:)

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens (en oude mannen)......vanaf nu ben ik de trotse bezitter van een.............................................................................................................rommel...............................................ATI Radeon 32Mb DDR!!!
Ik heb een 19" monitor, duzze als ik jullie meningen bekijk, dan denk ik da`k de goeie keuze heb gemaakt (of misschien waren alle geforce fans vandaag op vakantie ;) )

Maarre ...hoe zit `t met die drivers? welke kan ik het beste nemen? Ik heb net 2dmark2k gedraaid en op 800*600*16 een score van 5316.
Is dat wel goed voor een Radeon met oirginele drivers ? Hiervoor v6800 met DDR en toen een score van pm 4900, duz iig wel beter!

Nogmaals bedankt allemaal!

p.s. Klein verhaaltje bij `t omruilen van een niet goed functionerende (geen Twinview, die wel op doos en in handleiding vermeld stond) v7100/T voor een Ati Radeon. Het was geen probleem zeiden ze bij "INFORMATIQUE". Ff later komt die gozer terug en zegt:" nog ff nagevraagd, je krijgt de dagwaarde van deze kaart terug, die ligt nu f45,- onder de prijs die jij betaald hebt"!!! Ik had die kaart VIJF !!! dagen daarvoor gekocht. Ik vroeg hem of ze daar geen niet-goed-geld-terug-garantie hadden. Dat hadden ze wel, dus vertelde ik hem dat-ie `m maar ging testen en dat ik dan gelijk m`n geld terug wilde i.p.v. ruilen. Toen is hij ff achter de schermen gekropen en kwam met de eerder onmogelijke optie om toch maar gewoon te ruilen tegen de prijs die ik er voor betaald had :? De leiding had ineens niet gezien dat ik die videokaart 5 dagen eerder had gekocht, was de reden........... :r
Daarvoor had ik ook al 2 akkefietjes met die gozer die ik niet meer ga vertellen.
Toch zonde van zo`n zaak, ik werd 5 dagen daarvoor toch errug goed geholpen door nota bene een parttimer! Ook een TD`er aan de telefoon was erg behulpzaam.
Zo........dat ben ik kwijt.......

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Persoonlijk vind ik de laatste beta-drivers, de 7068, het fijnste. Ik weet niet of ze echt sneller zijn dan eerdere releases, ik ben niet iemand die na elke update 3dmark draait, maar mijn games draaien lekker soepel en een paar kleine probleempjes die ik had werden er mee verholpen.
Je kunt ze hier vinden: www.3dchipset.com/beta/ati/4137068/win-9x-me.html

(Normaal zou ik je ook ff verwijzen naar de fora van www.rage3d.com maar die site is al 2 dagen plat en ik heb geen idee wat er mee aan de hand is)

/Update

Ik zag dat ik nog een oud linkje had naar de Radeon-guide: www.angelfire.com/art/radeon/rguide.htm
Dit is een wat oudere versie, er is een geupdate versie, maar die staat op Rage3D en is dus niet te bereiken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1