Toon posts:

Ik word gek: Asus PCI-V3800 + Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensjus..

Ik heb de volgende vraag al eens op het computertotaal-forum geopperd maar geen van de oplossingen daar hebben mij geholpen:

Sinds een tijdje draai ik Windows2000 Professional Nederlandse versie en ik ben er best tevreden over. Alles draait lekker behalve mijn Asus PCI-V3800, en ja, het is *echt* PCI i.p.v. AGP.

Maar waarom dat niet draait kan me mateloos irriteren:
- Asus maakt drivers voor Win2k voor de grafische kaart die ik heb maar die vervolgens niet blijken te werken (foutcode 10: apparaat kan niet starten)
- Op de site van Asus zijn ook diverse features zoals 'search' en 'forum' zeer beneden de maat waardoor ik een eventuele oplossing van mijn probleem niet kan vinden.

Verder heb ik de nieuwste detonator 3 drivers geprobeerd (en de ASUS V3800, ook PCI, stond in de lijst van ondersteunde kaarten) wat ook al niet leidt tot resultaten.

Ik draai dit alles op een Pentium 2 266 Mhz met een of andere vage intel-mobo. Onder Windows 98 en ME draait deze kaart overigens probleemloos, zelfs met Nvidia drivers voor TNT2/TNT2-pro chipsets.

Ik hoop dat iemand mij wellicht van handige tips kan voorzien, anders ga ik binnenkort die videokaart vermorzelen :(

Verwijderd

He Denz,

Zout gij de vraag ff kunnen sammenvatten, ik denk dat de tekst te lang is voor de anderen!
:+

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe fonal, deug-niet, jij mag niet meer reply-en :+

Verwijderd

Als het zo door gaat heb je straks nog geen antwoord op je vraag en is dit gedelegeerd naar het off-topic form!

>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58

fv

-------------------> hiero

Ik heb dezelfde kaart in PCI uitvoering en draai er probleemloos mee onder 2K, maar wel op een AMD-K7V board. Kaart kan dus wel werken met 2K (ook overclocked!). Waarschijnlijk is je mobo + eventueel wel of niet aanwezige drivers de boosdoener.

PS: Ik gebruik Asus driver 5.33 driver voor 2K (werkt goed!)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

en hoe staan je bios instellingen?
pci vga eerst?
standaard staat agp vaak als eerst
maar een of ander vaag intel mobootje
heeft mischien geen eens een agp slot??

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft wel een AGP-slot maar ik heb daar ooit al eens een videokaart voor gekocht die ik vervolgens met geen mogelijkheid aan de praat kon krijgen.

Ik denk dat ik het eens ga proberen met driver-updates. Mijn oude moederbord is ooit kapot gegaan en ik heb er een mobo voor teruggekregen waar ik geen docs over heb, moet dus uit gaan zoeken wat voor illuster mobo ik nou precies heb, tis er in ieder geval zeker een van Intel, dat weet ik wel ;)

[edit]
Bedankt voor de tips! Ik heb nog eens goed in de bios gekeken en zag dat 'allocate irq to PCI VGA' op 'no' stond en stilletjes hoopte ik dat dat het antwoord op mijn probleem was. Ikke dat dus op 'yes' zetten en nu werkt win2k probleemloos bij me *D

Thanks y'all, you made me very happy man :)

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 16:35 schreef DENZ het volgende:
Ik heb nog eens goed in de bios gekeken en zag dat 'allocate irq to PCI VGA' op 'no' stond
Dat lijkt me idd een pretty important setting om op YES te zetten :)
Pagina: 1