[XP] Windows start niet op na update*

Pagina: 1
Acties:

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11-2025
Een half uur geleden had ik mijn computer opgestart(ik zit nu op een andere) en was er een beveiligingsupdate beschikbaar van Microsoft. Deze heb ik gedownload en geïnstalleerd en daarna werd er gevraagd of ik de computer opnieuw wilde opstarten.

En nu als ik mijn computer opnieuw opstart en mijn OS kies, gaat hij rebooten. Veilige modussen werken ook niet hij gaat steeds rebooten.

Wat kan ik doen?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie je toevallig nog een foutmelding voorbij komen net voordat hij reboot? :)
Welke Windows versie draai je op je computer? :)

Verwijderd

Welke fix heb je geinstalleerd? Heb je lastknowngoodconfiguration geprobeerd?

• WickedWizard
Nee, ik zie geen foutmelding langskomen.. hij gaat gewoon rebooten.

Ik heb niet opgelet welke fix. Er stond gewoon een beveiligingsupdate tussen de 1,3 en 5,8 MB. Mijn computer checkt het elke dag dus het is wel een recente neem ik aan.

Last Known Good Configuration had ik al geprobeerd.. zelfde effect. Ik draai trouwens op Windows XP Home.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57

Yucko

One clown to rule them all !

Hoevaak zit je op die andere pc dan, want ik weet niets van een update :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• WickedWizard
Heeel vaak. Dat is mijn eigen computer die de hele dag aanstaat. Ik vind het wel raar als het komt door die update van Microsoft. Ik kan de update dus ook niet deïnstalleren omdat ik niet eens in Windows kan komen.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nog steeds niet in windows kan komen, probeer dan de repair functie eens.

Stop xp cd erin en druk R in. Dan heb je al je bestanden nog, maar register en windows bestanden zijn standaard. Je kan sommige programma's dan niet meer laten lopen, dan moet je deze opnieuw installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door tdn135 op 05-06-2005 12:45 ]

• WickedWizard
heb ik net geprobeerd idd, maar hij vraagt naar een administrator paswoord.. heel raar maar ik heb nooit een admin-wachtwoord gehad of ingesteld. ik ben de enige die de computer gebruikt dus. ik heb ook al een aantal dingen geprobeerd die ik gebruik als w8woord maar die zijn het ook niet.

dus nu ben ik windows op een andere partitie aan het installeren.. helpt dat? kan ik dan de bestanden van de andere partities overzetten?

Verwijderd

vga/veilige modus opstarten? lukt dat wel? F8 drukken ;)
Hier al gekeken? http://gathering.tweakers...sages/1018546#idx_opstart

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 13:02 ]

• WickedWizard
heb ik al geprobeerd, zie berichten hierboven, toch bedankt. Ik vraag me echt af hoe zoiets zou kunnen gebeuren, ik bedoel na een update van Microsoft :S Dit zou toch niet mogen?

Hij is nu bezig met het installeren van XP Home op een andere partitie. Ik kan niks beters verzinnen. Dat hij vroeg om een admin wachtwoord bij het repareren was balen, die heb ik helemaal niet. En naar mijn weten is die er ook nooit geweest.

edit: repareren werkt ook niet, is ook al vermeld.

[ Voor 6% gewijzigd door WickedWizard op 05-06-2005 13:04 ]

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Microsoft heeft geen update uitgebracht hoor... Het ligt daar iig niet aan.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• WickedWizard
Dan vind ik het wel raar dat de computer perfect werkte tot voor ik de update had geinstalleerd. Ik startte 'm meteen opnieuw op en kreeg dit probleem.

Nu heb ik dus XP geïnstalleerd op een andere partitie, maar weten jullie misschien hoe ik updates kan verwijderen van die andere OS? Op de andere partitie dus. Ik kan er helaas niet opkomen dan gaat hij rebooten voordat ik in Windows kom.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10
wat voor wachtwoorden heb je zoal geprobeert?

ook een leeg wachtwoord (dus niks inrammen maar op enter drukken)?

• WickedWizard
met een leeg wachtwoord stond er C:\WINDOWS oid en moest ik een commando intypen... zoiets als format bijvoorbeeld :P

Ik baal hier van, ik probeer nu internet aan de praat te krijgen op de net geïnstalleerde OS.

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer eens via je de tweede installatie je 'Reboot on crash' uit te zetten - lees eventjes: [rml]elevator in "[ W2k] Na BSOD auto reboot, ook in safemo..."[/rml] door voor hoe dit moet - en te zien welke BSOD je krijgt? :)

• WickedWizard
Bedankt, alleen ik weet niet wat ik moet laden als ik component laden heb geklikt.. een hive?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je registry bestaat uit een aantal onderdelen - hive's genaamd. Door bij 'Load hive' naar C:\Windows\System32\Config\ te gaan, en daar 'System' te laden - kan je je een stuk van de registry laden zonder dat je systeem boot :)
Pagina: 1