Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 12.649 views sinds 30-01-2008

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:38
Ik heb een asus moederbord met een athlon xp 3200+
en de computer wil niet meer aan als ik op de aan knop druk dan doet de cpufan 1 seconde wat en dan valt hij uit..
Het enigste wat erin zit is 1 harddisk 1 voeding 1 moederbord 1 cpu 1 geheugenplankje
Het is niet de cpu want die heb ik al probere te vervangen maar dat was het niet.. wat is het probleem?

Bedankt

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
begin eens bij de hangen en opstarten FAQ's

daar staat alles in wat je kan proberen om te kijken waar het aan ligt :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
PMG FAQ
Hangen en opstartproblemen troubleshooter

Ik denk dat je met die twee er wel uit moet komen.

Anders heb je altijd nog de ASUS SpeechReporter, de handleiding van je moederbord, de GoT search, en google.

offtopic:
En deze doorlezen kan ook geen kwaad Forumgedrag FAQ

[ Voor 29% gewijzigd door Kawaii op 04-06-2005 19:14 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Wat voor ASUS MoBo is het??.. Afslaan kan een beveiliging zijn CPU-fan rpm te weinig b.v. Voltage CPU verkeerd. Voeding kapot?. Ik zou het eerst met een andere voeding proberen

Tubes....It's what make music music!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Xitro schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:05:
Ik heb een asus moederbord met een athlon xp 3200+
en de computer wil niet meer aan als ik op de aan knop druk dan doet de cpufan 1 seconde wat en dan valt hij uit..
Het enigste wat erin zit is 1 harddisk 1 voeding 1 moederbord 1 cpu 1 geheugenplankje
Het is niet de cpu want die heb ik al probere te vervangen maar dat was het niet.. wat is het probleem?

Bedankt
offtopic:
heb jij normaal gesproken meerdere moederborden in je computer dan

• Chrisz
ik dacht ook dat het de voeding was alleen we hebben geen extra voeding hier.. het kan ook evt. het mobo zijn.. maar de voeding doet het nog wel goed want hij geeft gewoon het ledje van het mobo aan etc..

We zijn nu bezig met een nieuwe fan erop...
dus even kijken

[ Voor 14% gewijzigd door Chrisz op 04-06-2005 19:16 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

tja je geeft niet echt veel info maar dit lijkt op een duidelijk bekende asus bug, heb je toevallig ook de k8v ?? dit probleem doet zich vaker voor. Oplossing zit hem meestal in de rpm meter van de cpu fan. Maar goed als jij wat meer info geeft doe ik dat mischien ook wel :)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Xitro schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:12:
ik dacht ook dat het de voeding was alleen we hebben geen extra voeding hier.. het kan ook evt. het mobo zijn.. maar de voeding doet het nog wel goed want hij geeft gewoon het ledje van het mobo aan etc..
dat wil niks zeggen. Als de voedingdlijnen brak zijn ben je klaar!!!....ergens een voeding scoren en proberen maar!!...

Tubes....It's what make music music!

• Chrisz
StuiTeR schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:16:
tja je geeft niet echt veel info maar dit lijkt op een duidelijk bekende asus bug, heb je toevallig ook de k8v ?? dit probleem doet zich vaker voor. Oplossing zit hem meestal in de rpm meter van de cpu fan. Maar goed als jij wat meer info geeft doe ik dat mischien ook wel :)
a7nbx-vm

• Chrisz
Ok een nieuwe fan is het ook niet.. maar de fan komt nog niet eens op gang voordat hij aan gaat dus dan is het waarschijnlijk de voeding ja

• Ray

Ray

mm die ken ik niet. Maar goed lijkt op dezelfde bug die ik en een kamaraad had. Bij mij ging het over na een totale harde voeding reset, dus echt stekker eruit. voeding kortsluiten zoadat hij echt leeg is en weer spanning erop.

Kamaraad heeft de cpu fan spanning ergens anders van het mobo gehaald. probleem was idd de bios die denkt dat de cpu fan niet draait en daardoor direct de compjoeter weer uitzet.

enne rechts boven zit de edit knop, altijd handig ! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 04-06-2005 19:20 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37

Jimbolino

troep.com

het kan vanalles zijn... probeer alles stuk voor stuk te vervangen, lukt dat niet, is je mobo kapot...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Chrisz
StuiTeR schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:19:
mm die ken ik niet. Maar goed lijkt op dezelfde bug die ik en een kamaraad had. Bij mij ging het over na een totale harde voeding reset, dus echt stekker eruit. voeding kortsluiten zoadat hij echt leeg is en weer spanning erop.

Kamaraad heeft de cpu fan spanning ergens anders van het mobo gehaald. probleem was idd de bios die denkt dat de cpu fan niet draait en daardoor direct de compjoeter weer uitzet.

enne rechts boven zit de edit knop, altijd handig ! :)
Ja, dat hadden we al geprobeerd.. wat kan het meer zijn..

Verwijderd

Is er niet toevallig een olifant overheen gelopen? 8)

Probeer eens een andere voeding, en geef eens de volledige specs van je systeem. Lees de eerder genoemde FAQ's en topics eens door en probeer alles wat erin staat. Als een andere voeding niet werkt kan je altijd nog ander geheugen proberen en dan zo een voor een de componenten vervangen. Als die het dan bij alles niet doet is je mobo waarschijnlijk overleden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 19:26 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
toch gok ik op kortsluiting, als alles aan gaat en weer stopt naar 1 sec kan dat het best eens zijn

maar dit blijft een gok, want het kan idd echt vanalles zijn en alleen de TS kan dit uitzoeken, tis voor ons echt een beetje giswerk

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
zit de stroomkabel naar t mobo er goed genoeg in?

Vraag me niet hoe, maar t kostte me ooit 2 uur om dat uit te vinden 8)7

(fannetje ging toen ook niet goed aan enzo)

[ Voor 16% gewijzigd door Yofresh op 04-06-2005 19:32 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Ray

Ray

nogmaals ik en een kamaraad hebben PRECIES dit probleem gehad met een vergelijkbaar asus mobo. bij mij ontstond het nadat hij een week vd stroom was geweest. Ik zette hem aan en poef direct weer uit......... kamaraad hetzelfde. Oplossing staan hierboven.

Tuurlijk kan het ook wat anders zijn, maar aangezien ts ons niet veel info geeft over de voorgescheidenis en overige specs denk ik dat het de bekende bug is

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Als ik jou was zou ik eens alles los maken, en alleen een voeding op je mobo aansluiten. (en natuurlijk aan/uit knop, pc speaker etc. géén HD/Ram/DVD ofzo). Als je hem dan aanzet zal hij waarschijnlijk wel aanblijven, en gaan piepen dat er iets mis is (geen CPU aanwezig, geen Ram, etc.)

Doet hij het dan nóg niet, andere voeding of ander mobo nodig. Doet hij het dan wel, dan idd zoals Dr. T zegt stuk voor stuk de componenten toevoegen en ontdekken waar het fout gaat. Bij mij zorgde eens een monitor ervoor dat Windows niet meer wilde opstarten, terwijl de foutmelding aangaf dat het aan een netwerk kaart driver lag..... het is dus gewoon een kwestie van alles proberen, en stuk voor stuk aansluiten ;)

Wanna play?

• Chrisz
F-Tim schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:34:
Als ik jou was zou ik eens alles los maken, en alleen een voeding op je mobo aansluiten. (en natuurlijk aan/uit knop, pc speaker etc. géén HD/Ram/DVD ofzo). Als je hem dan aanzet zal hij waarschijnlijk wel aanblijven, en gaan piepen dat er iets mis is (geen CPU aanwezig, geen Ram, etc.)

Doet hij het dan nóg niet, andere voeding of ander mobo nodig. Doet hij het dan wel, dan idd zoals Dr. T zegt stuk voor stuk de componenten toevoegen en ontdekken waar het fout gaat. Bij mij zorgde eens een monitor ervoor dat Windows niet meer wilde opstarten, terwijl de foutmelding aangaf dat het aan een netwerk kaart driver lag..... het is dus gewoon een kwestie van alles proberen, en stuk voor stuk aansluiten ;)
Het enigste wat aangesloten op het mobo is: het stekkertje voor het mobo / cpu fan stekkertje / on/off switch stekkertje dat is alles.. dus ..
voor de rest zit alles on-board..

http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-VM&langs=10
dit is de URL naar de mobo

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisz op 04-06-2005 19:46 ]

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 13:10
Het kan echt onmogelijk veel dingen zijn ! Ik heb het 2 keer gehad. 1 keer was me socket brak dus maakte de cpu geen goed contact meer ( was nog socket A ). En 1 keer was er een stukje van me core af. Maar nogmaals het kan echt aan alles liggen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Hoe je het wél behoort te doen staat hierzo gesommeerd: PMG Beleid. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.