Toon posts:

Ben computer aan het ombouwen, maar start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben een nieuw moederbord ASUS p4p800 deluxe aan het inbouwen, maar op het moment dat ik alles goed heb aangesloten van de power e.d draden wil die niet opstarten.
Het enige wat die doet, op het moment dat ik de power toets indruk. Start die, maar na een seconde valt die weer uit. Dit kan ik zien aan de koelers want die gaan draaien en vervolgens stoppen ze.

Specificaties:
Moederbord - Asus p4p800 deluxe
Processor - Pentium 4 3,06 ghz
2x 512 mb geheugen
Nieuwe behuizing - Coolermaster centurion 5 380 w voeding
2x maxtor harde schrijf

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is, en hoe ik dit kan verhelpen.

Mvg Jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat je kast geen kortsluiting maakt?
Als je het mobo uit de kast haalt en dan test, heb je dan hetzelfde probleem?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
lijkt op oververhitting van je cpu..... check even of je de koeler er goed op hebt zitten...

Verwijderd

B) Kom me bekend voor.... weet niet alleen wel topic meer.
Je moederbord maakt waarschijnlijk kortsluiting, met de kast.
De moederboord moet je goed monteren in je kast of anders wilt hij korsluiten

Zie hier stap 3 http://users.pandora.be/MichaelHemelaer/PcBouwen.htm\

-----edit-----

Of het kan dat je een verotte voeding heb, maar dat lijkt me waarschijnlijk. denk eerde stap 3.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 13:09 ]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28
-krekel- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:59:
lijkt op oververhitting van je cpu..... check even of je de koeler er goed op hebt zitten...
inderdaad
probeer hem eens aan te zetten met alleen CPU, RAM en VGA-kaart.

Wat voor koeler zit op de CPU en hoe zit het met de koelpasta?

Edit: ik denk niet dat hij het een seconde uit zou houden met kortsluiting, maar ik kan het mis hebben natuurlijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door FrenzyFreak op 03-06-2005 13:10 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:56:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben een nieuw moederbord ASUS p4p800 deluxe aan het inbouwen, maar op het moment dat ik alles goed heb aangesloten van de power e.d draden wil die niet opstarten.
Het enige wat die doet, op het moment dat ik de power toets indruk. Start die, maar na een seconde valt die weer uit. Dit kan ik zien aan de koelers want die gaan draaien en vervolgens stoppen ze.

Specificaties:
Moederbord - Asus p4p800 deluxe
Processor - Pentium 4 3,06 ghz
2x 512 mb geheugen
Nieuwe behuizing - Coolermaster centurion 5 380 w voeding
2x maxtor harde schrijf

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is, en hoe ik dit kan verhelpen.

Mvg Jeroen
clear je bios eerst eens, check of de jumper niet toevallig al zo staat,......probeer dan nog eens.
sluit even je speakers aan , asus heeft speech reporter en laat je weten wat er aan scheelt.

dus aanzetten met min hardware, 1 bankje mem, alle schijven los

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• -krekel-
ik denk persoonlijk niet dat het kortsluiting is. Je voeding detecteert razendsnel of je kortsluiting hebt of niet.... als het 2 seconden zou duren zou de hele boel al uitgefikt kunnen zijn.

Het kan ook zijn dat je voeding te zwaar belast wordt. Je vermeldt niet wat voor videokaart je hebt. Dat zou ook wel eens handig kunnen zijn. Misschien dat je 380 voeding het net niet trekt met een ubervideokaart, een P4 en wat hdd's. Heb je toevallig een zwaardere voeding liggen? Porbeer dat maar uit anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord op van die gouden schroeven geplaatst. Ik heb ook geprobeerd op te starten met alleen 1x 512 mb geheugen kaart en VGA kaart. Maar daar doet die het ook niet.

Als het moederbord eventueel eerder kortsluiting heeft gemaakt dan kan die toch niet kapot zijn?
Ik ga het zo proberen, d.m.v. het moederbord uit de kast te halen en op te starten.

De koeler is een standaard Intel CPU koeler, verder geen koelpasta

Thanx Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude GSus Geforce videokaart. Ik heb geen hd nog op aangesloten.

Thanx

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 09:37
Vrij standaardverhaal lijkt me, alles eruit behalve mobo en cpu, aanzetten en hij moet gaan piepen (wel speakertje aansluiten he ;) en anders bios resetten en nogmaals proberen, eventueel op een paar papiertjes buiten de kast om. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 ook al doorgenomen?

I said I'd be back...

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 13:10
ehhh.... geen koelpasta? dat is toch echt wel nodig hoor

• -krekel-
klein beetje koelpasta maar... niet te veel :-)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 09:06
Waarschijnlijk is dit niet echt een toevoeging, maar aangezien de symptomen hetzelfde zijn.. Ik was vergeten de aparte voeding van de cpu aan te sluiten (die 4 pins stekker) ook op dit mainboard. Alle fans gingen een seconde of 2 draaien en dan was alles uit.. Duurde even voor ik begreep waar die plug voor diende }:O

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:00
Een toevoeging over piepen wat hierboven staat. Ik weet niet hoe het met Intel bordjes zit, maar de AMD bordjes van ASUS piepen niet, maar praten tegen je ;) even wat aansluiten op de onboard soundcard dus om het te horen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
PMG FAQ
Hangen en opstartproblemen troubleshooter

Ik denk dat je met die twee er wel uit moet komen.

Anders heb je altijd nog de ASUS SpeechReporter, de handleiding van je moederbord, de GoT search, en google.

[ Voor 19% gewijzigd door Kawaii op 03-06-2005 13:36 ]

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met dat mobo,

Probeer hem is aan te zetten en dan gelijk op reset drukken, om een of andere woderlijke wijze werkt dat wel bij mij.

Greets Seb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begin eens met het doornemen van het PMG Beleid en aansluitend de troubleshooter :) Op deze manier komen we nog nergens, er is zóveel wat je had kunnen doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.