Lite-On vs. Plextor

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 13:12
Ik heb de search functie gebruikt hoor, kalmeer maar :)
Maar het gaat mij hierom: ik heb dus wel topics gezien waarin meningen worden gegeven over plextor versus lite-on, maar echt goeie argumenten (voor mij althans) zijn me niet echt opgevallen, wel erg veel "plextor rulezzz".
In de pricewatch is de Lite-On 170 piek goedkoper dan de Plextor, wat krijg ik voor deze 170 piek behalve betere service en de naam Plextor op m'n kast?

WEBN & chill (@IBKR)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat wil ik ook wel eens weten. Vroeger waren er echt zeer grote verschillen tussen Plextor en de rest. Maar nu weet ik echt niet welke ik moet kopen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Gewoon die Plex nemen . Kheb al veel gehoord , die Lite-On is bagger of die Lite-On geeft teveel buffer-underruns. Die Plex heb nog nooit 1 iets slecht over gehoord . En daarbij , ik zou het alleen al doen voor de service.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gewoon die lite-on nemen. Die heeft hetzelfde binnenwerk als de plextor. Dus voor die 170 gulden krijg je alleen de naam en de service van plextor

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Hoe weet je dat het hetzelfde binnenwerk is?
waar heb je dat vandaan??

• DeadKennedy
  • Laatst online: 21-04 13:12
Is het qua software ondersteuning ook hetzelfde dan als het binnenwerk hetzelfde is?

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

koopt gij ze allebei en vijst ge die dan open om alle transistors , weerstanden en banen te checken ofzo , kzeg niet da die Lite slecht is , maar de Plex zal toch betere kwaliteit hebbe ze

Verwijderd

Als die hetzelde binnenwerk heeft is de kwaliteit ook hetzelfde

Verwijderd

of dat hetzelfde is kun je alleen op de door mij beschreven manier checken !

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sanyo maakt toch de binnenwerken van plextor? volgens mij gebruikt de lite-on ook sanyo binnenwerken dus dan zullen ze heel erg waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ga lekker voor de Lite-On, we merken het wel als 'ie niet werkt :7, hou ons wel op de hoogte.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb een Liteon en hij doet het prima. Hij heeft dus BURNproof. En dat mag alleen door Sanyo gebruikt worden. Dus hebben Plextor en Liteon vergelijkbare binnenwerken. Buffer underruns zijn er dus niet. Niet dat ik die ooit in mijn leven gezien heb. Zelfs niet op mijn vorige zeer gammele Philips.
Een ROVER en een Honda hebben ook een totaal ander image. Wel leuk dat ze ongeveer hetzelfde zijn op het dashboard en de wieldoppen na dan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• jopiek
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 11 januari 2001 20:15 schreef rwb het volgende:
Gewoon die lite-on nemen. Die heeft hetzelfde binnenwerk als de plextor. Dus voor die 170 gulden krijg je alleen de naam en de service van plextor
Calve pindakaas en Super pindakaas komen ook uit dezelfde fabriek, toch ga ik voor de eerste. Unox is eigenaar van California en Knorr, toch zijn de Unox soepen en worsten lekkerder...

En plextor is geen IBM of Compaq... Ik heb 'm net geinstalleerd (de 12/10/32a) en hij fikte met ezcd een cd vol mp3's als audio-cd in een wip! Met m'n Philips SCSI (2x) moest ik niet proberen dat te doen zonder eerst naar een image te branden!!!

Cogito Ergo Credo

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 11 januari 2001 20:54 schreef jopiek het volgende:

[..]
Met m'n Philips SCSI (2x) moest ik niet proberen dat te doen zonder eerst naar een image te branden!!!
Gaat nu tussen Philips en Lite-on, da's toch wat anders, die Lite-On heeft ook burnproof.

Heb ook een Plextor, maar blijf objectief.en somige hier hebben opeens het licht gezien na een plextor, terwijl ze zelf nog nooit een Lite-On hebben gebruikt.

Zou zeggen ga voor de Lite-On.

De enige redenen dat ik voor Plector ben gegaan is dat de winkel waar ik mijn computer kocht Plextor en Aopen had, en dus Plextor daar de betere van was vanwege de burnproof.

Als je kan kiezen Lite-On

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

[..]
Calve pindakaas en Super pindakaas komen ook uit dezelfde fabriek, toch ga ik voor de eerste. Unox is eigenaar van California en Knorr, toch zijn de Unox soepen en worsten lekkerder...

En plextor is geen IBM of Compaq... Ik heb 'm net geinstalleerd (de 12/10/32a) en hij fikte met ezcd een cd vol mp3's als audio-cd in een wip! Met m'n Philips SCSI (2x) moest ik niet proberen dat te doen zonder eerst naar een image te branden!!!
jah maar uit smaak testen enzow komt er heel vaak uit dat die goedkope pindakaas er net zo goed of zelfs beter smaken.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[..]
Unilever is de eigenaar van Unox en die maken worsten. Knorr is pas sinds 3 maanden deel van Unilever en die maken alleen soep. Geen wonder dat je smaak verschil opmerkt bij de worsten :) Het spul komt dus echt uit een andere fabriek.

Ik zou je wel eens in een blinde proef het verschil tussen de soorten pindakaas willen zien opmerken. Bijna 80% van de mensen zijn nog niet in staat om het verschil tussen margarine en roomboter te proeven (Dit is serieus !!)in een blinde test.

Ik zag laatst een heel leuk autoprogramma waarin mensen in een auto moesten rijden waarvan alle merkjes waren afgeplakt. Hij was erg luxe en ze dachten dat het of een dikke renauld of een dure Japanner was. Helaas weer pindakaas :) Het was een skoda.

Voor een naam betaal je een fortuin. Bedrijven zijn niet voor niets zo zuinig op hun image.
Mogelijk kan je met de Plextor 10000 cds bakken en met de Liteon 8000. En wat dan nog? Denk je dat je dat haalt? Sanyo denkt dat het niet uitmaakt, die heeft aan alletwee zijn naam gehangen.

Verwijderd

Post van iemand vandaag:
Lite-On LTR 12011B met falende/niet aktiveerbare Burnproof
Lite-On LTR 12012B met werkende Burnproof.
Heb vandaag voor vriend Plextor besteld. Moet zeker van zaak zijn: zakelijk gebruik. Heb nog wel super uitgebreide test: 31 types bij http://www.tecchannel.de/hardware/263/index.html
Zeer veel grafieken bij http://www.tecchannel.de/hardware/269/0.html
Ricoh MP7120A komt er op falende Justlink na, ook er goed uit. Lijkt mij kwestie van updaten van firmware.
Zo, wel weer genoeg gelezen voor vandaag.

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 14:10
NOGMAALS: LITE-ON LTR-1210XB ONDERSTEUNEN (X= 1 of 2)ALLEMAAL BURNPROOF!!!

Wat wel gepost is (door mij):
"Q14. Does LITE-ON CD-RW Drive support Clone CD?
A14:
LTR-12101B: Not Supporting
LTR-12102B: Supporting "
Dit wilde zeggen dat het niet werkte met Clone CD maar dat schijnt achterhaalt te zijn, volgens eigenaren van de LTR-12101B werkt hij wel met CloneCD!!!!

Verder in het artikel wordt er geklaagd dat de meegeleverde software niet de kracht van BURNPROOF laat zien omdat alles gebufferd wordt....
LET OP DIT IS DUS EEN EIGENSCHAP VAN DE MEEGELEVERDE SOFTWARE: Adaptec Easy CD Creator 4.0, Adaptec Direct CD 3.0 en niet van de Lite-ON rewriter. Wat ze wel schrijven is dat hij een heel stuk minder goed kan lezen dan de Plextor drive.... daarentegen is hij wel sneller dan Plextor (marginaal)met schrijven...

Voor de mensen die toch een gewone CD-ROM speler naast hun writer willen hebben is de Lite-On writer dus een serieuze optie....

Verwijderd

Ik heb dus een Lite-On en op het (voorlopig) ontbreken van overburnen na is de drive net zo goed als die van plextor. Bij plextor betaal je voor de naam en ook een heel groot deel voor hun on-site garantie. Als een drive het gewoon doet is die garantie niet nodig >:).

Als je de meegeleverde spullen bekijkt biedt de Lite-On ook meer. De software is hetzelfde (Adaptec Easy CD Creator 4.0 :r), maar hij krijgt meer cdr en cdrw discs meegeleverd (10 12x cdr, 2 4x cdrw en 1 10x cdrw). Je krijgt meer voor 170 gulden minder.

Als je naar deze punten kijkt is het toch duidelijk welke je moet nemen :+

Verwijderd

Wat een hoop gezwam hiero (op enkele na dan). Iedereen heeft het hier over Burnproof, een electronische schakeling. Die is bij beide hetzelfde, dus zijn ze allebei hetzelfde, dus betaal je bij de Plex voor de naam en bij Lite krijg je veel meer waar voor je geld |:( Een erg kortzichtige redenering. Hoeveel kaarten met een Nvidia Geforce chip van verschillende fabrikanten heb je wel niet? Zijn die dan allemaal hetzelfde? Dach `t nie. Ik kan jullie niet met zekerheid vertellen welke beter is, ik heb ze namelijk niet ALLEBEI !!! Wie ze hier allebei heeft mag nu z`n vinger opsteken..................................................dat dacht ik al.
Concluderend uit verschillende tests is de Plextor kwalitatief het beste en de Lite-on heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding. Nogmaals dit is niet uit EIGEN ervaring, maar dit blijkt uit VERSCHILLENDE tests.

Zo, dat is er uit, ik wordt nl. gek van dat slappe geouwehoer van de PRO-links en PRO-rechts. Degene die deze topic is begonnen vroeg nota bene om geen .....-rulez gelul.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 00:14
Op donderdag 11 januari 2001 23:24 schreef Paraselsius het volgende:
NOGMAALS: LITE-ON LTR-1210XB ONDERSTEUNEN (X= 1 of 2)ALLEMAAL BURNPROOF!!!

Wat wel gepost is (door mij):
"Q14. Does LITE-ON CD-RW Drive support Clone CD?
A14:
LTR-12101B: Not Supporting
LTR-12102B: Supporting "
Dit wilde zeggen dat het niet werkte met Clone CD maar dat schijnt achterhaalt te zijn, volgens eigenaren van de LTR-12101B werkt hij wel met CloneCD!!!!
Wat ze wel schrijven is dat hij een heel stuk minder goed kan lezen dan de Plextor drive.... daarentegen is hij wel sneller dan Plextor (marginaal)met schrijven...

Voor de mensen die toch een gewone CD-ROM speler naast hun writer willen hebben is de Lite-On writer dus een serieuze optie....
Dat is dus precies hetzelfde als met Plextor 12/10/32A. Revisie 0101 werkt niet met Clone CD en de 0202 wel.
Op de HCC rondlopend liep ik ook te twijfelen of ik een Lite-On zou kopen of een Plextor. (Eerst liep ik te dubben of ik de SCSI of IDE zou kopen).
Uiteindelijk heb ik voor Plextor gekozen vanwege hun goede service. Vriend van me had een kapotte Plex 12x, en binnen een week had hij een nieuwe.

Net zoals bij monitoren, vandaag is mijn Philips 107 MB overleden.. :'( Hij was nog minder dan 3 jaar oud (zo'n 2.5 jaar), ik heb even met Philips gemaild en gebeld, en nu krijg ik binnen een week een andere monitor. Hetzelfde model als ik nu heb, ze hebben daar gewoon een voorraad (nieuwe) monitoren als zijnde ruilmodellen.
Had ik een of andere cheapo monitor, dan weet ik niet of ik een nieuwe monitor zou krijgen, en als ik na 2,5 jaar een andere zou krijgen, wil ik wel eens weten hoe lang dat duurt.

Hetzelfde met Lite-on of Plextor. Ik heb geen ervaring met de Lite-on service, maar het zou me echt verbazen als ze de service van Plextor kunnen evenaren. En dan betaal ik liever wat extra voor erg goede service. Want ik heb geen zin om lang te wachten als er iets kapot is.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 09-04 17:11
Who the %$%# is lite-on? Geef persoonlijk voorkeur aan bekende merken. Heb zelf Plex.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je kan over betrouwbaarheid praten en of Plextor nu wel of niet 10% beter is dan Liteon. Maar voor 170 piek verschil kan ik me heel wat mislukte CD's veroorloven. Of nog anders gezien ik kan me 3 Liteons veroorloven tegen 2 Plextors. Zeker als ik de bijgeleverde spullen nog eens bekijk. En wat maakt het uit als een Plextor 7 jaar meegaat en een Liteon maar 5.

Tegen die tijd hebben we allemaal al lang iets anders, waarschijnlijk een betaalbaar Ultra High Density DVD systeem met schijfjes die minder dan een Euro kosten.

Het lijk wel op Tupperware...vreselijk degelijk, je hele leven garantie en 12 keer zo duur als Tiger Plastic waar ik 'maar' 5 jaar garantie op krijg. Zodat je na het overlijden van je ouders nog een doos vol uitstekend plastic vindt uit de jaren 50. Maar natuurlijk niet geschikt voor de magnetron.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 januari 2001 02:35 schreef MvdM het volgende:
Who the %$%# is lite-on? Geef persoonlijk voorkeur aan bekende merken. Heb zelf Plex.
Grijns...je lijkt mijn schoonmoeder wel, die wil ook alleen maar bekende dingen. Zoals briefpapier en postzegels.
En niet van die nieuwe zooi als hoe heet dat nieuwe speeltje ook al weer...Euuhhh computers en internet :) :)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

gewoon altijd plex nemen:, een vriend van mij had een 2 maanden geleden een lite-on:r gehaalt nou lekken hoor zo'n ding: 2 weken later was die naar de k*t en hij zit nu nog te wachten op een nieuwe

NEE voor is is het :)plextor:)

plextor Rulezzz>:)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

"Hele leven" (lees 3 stuks) Plextor branders gekocht .. eerste 2 SCSI .. laatste IDE .. uit kostenperspectief de stoute schoenen aangetrokken en de Lite-On gekcoht .. heb hem nu 3 weken en 75 cd''s verder .. slechts 1 bad-burn .. maar dit was dankzij een kat die bovenop mijn toetsenbord sprong en het de hele mikmak door de war gooide :)

Tot nu toe dus geen spijt van de Lite-On

• Knorrend_varken
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik vind het jammer dat die plextors zo lelijk zijn.(En dan vooral die IDE versie met die lelijke groef er in)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 19:38 schreef Knorrend_varken het volgende:
Ik vind het jammer dat die plextors zo lelijk zijn.(En dan vooral die IDE versie met die lelijke groef er in)
De IDE's vind ik ook godslelijk, maar de SCSI Plextor's zijn volgens mij de coolste CD-RWs en CD-ROMs die er zijn. Ik heb dan ook niets anders in huis :)

• satcp
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 20:33 schreef rwb het volgende:
Sanyo maakt toch de binnenwerken van plextor? volgens mij gebruikt de lite-on ook sanyo binnenwerken dus dan zullen ze heel erg waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.
Het is fout om Plextor te zien als een rebadger van Sanyo CD-RWs. Plextor gebruikt ENKEL de laserunit en de LSI chipset van Sanyo. Al de rest zoals de PCB, firmware,... wordt zelf gemaakt, of elders aangekocht. En net daarin zit 'em het grote verschil tussen Plextor en de rest. De firmware heeft een enorm grote invloed op de prestaties. Lees de reviews van de Sanyo 12/10/32 en de Plextor 12/10/32 maar eens op CDR Info. De Plex presteert steeds beter en maakt de Sanyo in sommige tests zelfs belachelijk (audio extractie - Plextor's paradepaardje)

Vergelijk het met de Sony branders. Die gebruiken een chipset van Cirrus Logic (yep, die lui van de afschuwelijk slechte beeldkaartjes :) ), maar de drive zelf wordt in huis bij Sony ontworpen en gebouwd. Zo is het ook bij Plextor.

De Lite-on is geen Plextor. Mogelijk is het een Sanyo, maar daarvan ben ik niet zeker. Feit is natuurlijk dat ze de Sanyo LSI gebruiken, maar het is best mogelijk dat Lite-on de drive zelf ontwikkeld.

Persoonlijk zou ik steeds voor Plextor gaan. Het is een fabrikant die aangetoont heeft enkel kwaliteit te leveren. De support is in een woord gewoon "outstanding" en geen enkele andere fabrikant heeft zulk een goede & snelle ondersteuning (heb een tijd op de service afdeling van een PC zaak gewerkt). Velen zeggen dat support nutteloos is als de brander goed is... Onzin, zie naar Plextor, regelmatig komen er nieuwe firmwares uit. Is er een nieuw soort software op de markt waar wel potentieel inzit. Plextor is er steeds als de eerste bij. Wie herinnert zich de eerste versies van CloneCD? De Plextors waren de best ondersteunde drives op enkele modellen na. Later heeft Plextor door firmware upgrades alle modellen CloneCD compatibel gemaakt. Yamaha bijvoorbeeld liet zijn kopers gewoon stikken en heeft nooit de moeite genomen om hun drives CloneCD compatibel te maken op de laatste na...
Je betaalt meer voor een Plextor, maar op langere termijn haal je het er weer uit...

Dat neemt niet weg dat Lite-on momenteel een stunt van doet. De drive is zéér aantrekkelijk, en wanneer je vindt dat een Plextor (voor jou) z'n geld niet echt waard is, neem dan de Lite-on...

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/English/images/products/pxw121032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.home.net/konradb/Plextor%20Burners.jpg
ach ja ik kan er wel mee leven (het gaat immers om de binnenkant:))

Verwijderd

Ik ben een gelukkige bezitter van een Lite-On. Voor het prijsverschil kun je tegenwoordig meer dan 100 cd-tjes meer kapotmaken van de Plextor. Volgens mij gebeurt dan niet >:).

Lite-On is ook geen kleintje. Ze leveren aan alle grote OEM's als Compaq, Dell e.a. Ze zijn nummer drie in de wereld als het gaat om het leveren van cd-rom drives. Ze zijn dus ook veel groter dan Plextor. Lite-On heeft eigen fabrieken om cd-drives te maken -> ze ontwerpen en maken ze ook nog zelf. Plextor ontwerpt alleen maar en laat het vervolgens aan anderen over om het te maken.

Feit blijft wel dat Plextor ontzettend goede support heeft en dat de firmware updates ook meer dan voortreffelijk zijn. Dat laatste wil niet zeggen dat de Lite-On kwa firmware niet goed is. Ze zijn misschien wel even goed als de allernieuwste Plextor (op het overburnen na :))

Iedereen moet zijn eigen keuze maken en mijn keuze was voor de Lite-On.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op vrijdag 12 januari 2001 22:33 schreef syntony het volgende:
Ze zijn dus ook veel groter dan Plextor.
HAHA

• Paraselsius
Lite-on net gekocht...

"Helaas krijg ik geen CD gelezen met CloneCD :(...
Hij beweert alles te kunnen maar vervolgens blijft hij 0% behalve als je fast error skip aanzet.... (De copie is vervolgens onleesbaar). Ik probeer op dat moment een backup te maken van een beveiligde cd met een oude copieer beveiliging (van 2 jaar geleden).
beveiligde cd
Mischien doe ik iets fout?????

Zit er nu over te twijfelen om hem terug te sturen en er voor in de plaats de langzame plextor te halen..."

UPDATE: Fout opgespoord !!! De cd die ik wilde copieren bleek een miniscuul barstje aan de binnenkant te hebben waardoor hijzelf en de copieen steeds op dezelfde plek mis liepen. (had niet eerst het origineel getest). Lite-On doet het geweldig mits de originelen geen barsten hebben ;). Verder ben ik nog maar zelden zo'n stille cdrom speler of writer tegengekomen.

Nu ben ik helaas wel erachter gekomen dat mijn Alpha Centauri Crossfire cd kapot is :(...
Weet iemand een manier om dit op te lossen???

• Toewan
  • Laatst online: 17-04 00:14
De SCSI Plextor CDRW's zijn echt een van de mooiste drives.. Maar de Yamaha CDR8824 is ook erg mooi. Ik heb een Plex IDE 12x, en ik vind 'm zwaar lelijk, maar ja, boeijuh, fikken doet ie erg goed en om nou meer dan 200 piek extra te betalen voor de SCSI, neuh...
Zou wel mooier staan bij m'n Ultraplex BTW.. :)

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Ik heb de Lite-On nu sinds 3 dagen en heb al 40 cd's gefikt op 12x. Gaat echt supersnel tov mijn oude Yamaha CRW4260 SCSI. En burnproof is echt geweldig. Kan van alles doen op de achtergrond en dat ging zelfs met mijn Adaptec 2940UW + Yamaha combo fout.

wat betreft Lite-On vs. plextor. Sja de Lite-On is inderdaad iets van 150 gulden goedkoper in vergelijking met de plextor OEM. En voor die 150 gulden minder krijg je er ook nog 3xCDRW's en 10xCDR's bij. Ik had de keuze snel gemaakt. SCSI de deur uit, en lekker LiteOn gekocht. Tja en software ondersteuning schijnt nogal een heikel punt te zijn, clonecd enzo. LiteOn levert EZ CD creator 4.02 mee dus dat zal wel werken neem ik aan. Ik gebruik zelf eigenlijk alleen maar Nero en dat doet het ook perfect. Nu alleen nog cdrwin support en ik ben helemaal blij :)
En CD-R & IDE in linux wil ik niet aandenken, dus mijn cd'tjes fik ik maar onder windows.

• rik
  • Laatst online: 20-04 22:26

rik

Ook ik heb de LiteOn staan, en het ding is stil... ongelooflijk gewoon (nooit zo meegemaakt).
Fikt netjes op 12 speed en is burnproof. Zeker weten? Ja staat namelijk op de doos en ook op de front gedrukt. Mooi frontje trouwens *D

Het is een Sanyo binnenwerk (alleen Sanyo heeft BURNProof, daarbij komt dat het volgens mij een trademark is ook) en dat staat meestal wel voor kwaliteit.
Overigens gewoon Nederlandse handleiding (for what it's worth) en NEDERLANDSE Easy CD Creator zelfs. 10x CD (12sp), 1x CDRW 10sp en 2x CDRW 4sp meegeleverd. Dual color LED is ook leuk.

Een van mn beste aankopen. :9

• Rhy

Rhy

hmm ik heb voor de grap even deze link gelezen (zoals ookal ergens in deze topic vermeld stond): http://www.tecchannel.de/hardware/263/9.html
en daar zijn ze helemaal niet te spreken over de Lite-On.
Met de resultaten die ik nu al geboekt heb zou ik zeggen LiteOn!
Maar nu ik weet wat daar staat (en ze testen nogal wat schrijvers .. 31 om precies te zijn), koop een plextor! :9

Hmm om er nog even op terug te komen (die testresultaten). Wordt de LiteOn puur als schrijver gebruikt dan is deze in de meeste gevallen zelfs beter als de plextor! :)
Voor het lezen van CD's is het apparaat echt zwaar knudde en beland deze in de laagste regionen.
Dus moet het apparaat ook dienst gaan doen als CD-Rom 'lees-unit' en wil je perfecte software ondersteuning ga dan voor plextor.
Wil je gewoon lekker goedkoop en snel cd'tjes fikken en heb je nog een gewone cd-rom/dvd unit ernaast gewoon een LiteOn kopen wat mij betreft. :)

• Rhy

Rhy

sorry luitjes ik raak maar niet uitgepraat over dit onderwerp en het zal ongetwijfeld offtopic zijn. Maar ik wou dit alle LiteOn gebruikers niet onthouden ...

http://www.brennmeister.com/news/305.html

Firmware update van LS10 naar LS17. "Wat de verbeteringen zijn?" Ik zou het niet weten, maar branden doet die nogsteeds :)
Bij LiteOn zelf heb ik nog geen enkele update, driver of wat dan ook kunnen vinden van de LiteOn 12x10x32 :?

Verwijderd

Kunnen die dingen ook lekken ? Wat lekken ze dan ... laservloeistof ? En is dat gevaarlijk ?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
krijg je laserpukkels van, en als je het aan je vingers krijgt worden die per dag 3 mm korter totdat je alleen nog maar met je handpalm in je neus kan peuteren.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

En na een week ga je steeds meer op Docter Spock lijken, totdat je wordt opge"beamd".

LOL *D *D *D

En als je het wel serieus bedoeld Laser betekend:
Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation.

Kijk voor meer info op http://www.ilt.fhg.de/ger/lasertutorial.html

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 13:12 schreef aftermath het volgende:
gewoon altijd plex nemen:, een vriend van mij had een 2 maanden geleden een lite-on:r gehaalt nou lekken hoor zo'n ding: 2 weken later was die naar de k*t en hij zit nu nog te wachten op een nieuwe

Het was bedoeld als reactie op dit bericht.

Verwijderd

Ik heb de firmware update LS17 ook in mijn Lite-Ongeladen en helaas nog steeds geen overburnen :(. Ik weet dat ik ergens heb gelezen dat het in versie LS18 wel wordt ondersteund, maar die kan ik nog nergens vinden. Ze moeten er maar nu eens mee komen.

Verwijderd

Zelf op een techniesche dienst gewerkt waar ik hoogstens 10 plextors per jaar terug kreeg... Dat is het hoofd argument voor Plextor... de rest van de branders kwamen 0ngeveer 10 keer zoveel terug..

Lite-On heeft niet hetzelfde binnenwerk maar gebruikt dezelfde techniek, dit is heel wat anders.

Daarom kun je het beste Plextor nemen :9

Heb zelf ook een 40xPlex en een 12/4/32Ts writer :)

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27

Rico

Wie dit leest is gek....

Als ik dit zo lees begrijp ik dat de Lite On geen overburn ondersteund? Dus ook de 90min CDR's kun je dan niet branden neem ik aan.
Dan heb ik zelf toch liever een plextor. Gebruik dat regelmatig.

Verwijderd

Heb zelf sinds kort een LiteOn 8x4x32x ... pas een paar cd'tjes gefikt op 8x en nog geen problemen. Vond Plextor veels te duur voor die paar keer dat ik iets wil fikken. Volgens Nero ondersteunt de drive overburn en burnbroof, maar heb nog nooit gekke dingen gedaan tijdens en nog nooit overburned dus zou niet weten of het goed werkt. Als je niet zo'n grootverbruiker bent zou ik zoiezo voor de LiteOn gaan, veel goedkoper.

• Postman
  • Laatst online: 29-03 12:38
Het klopt dat er geen firmware upgrades zijn voor de LiteOn 12x10x32x (er is ook een 12x10x40x, dus hetzelfde als die 32x maar met snellere (en betere) leescapaciteiten). Misschien omdat de brander zo al goed genoeg is?>:)

Wat me wel opviel op de site van LiteOn, was dat er een firmware update is voor de 8x4x32x die bij deze brander ook BURNProof activeerd:9 Dit zie je bij Plextor niet. Wat is dan betere service:?

• Paraselsius
Er gaan geruchten rond dat er in een BIOS update (geruchten zeggen LS18) ondersteuning komt voor overburn voor de Lite-On LTR-1201B. Maar waar dit bericht vandaan komt en of dit echt klopt weet ik echt niet.

Mischien dat de OEMS die gebruik maken van deze CDRW de BIOS upgrades op hun site zetten...

• Harmen
  • Laatst online: 16:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft een plex px1210A......

Bevalt perfect!!! >:)

Whatever.

Verwijderd

Kvindt de Asus CD-rom's lekker , echt design dingen . Die Plex is nu niet echt een fotomodel okay , maar hij valt wel mee . En anders zet je er toch een ander frontje op of mod je dit !

Verwijderd

GA voor plextor. De lite on zal geen slecht apparaat zijn. Het heeft zelfs hetzelfde binnenwerk als de plextor (sanyo dus)
Plextor levert je bij verkoop gewoon meer op. Met andere woorden. Plextor houdt zijn waarde beter!

• satcp
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 22:17 schreef Fugazi het volgende:
GA voor plextor. De lite on zal geen slecht apparaat zijn. Het heeft zelfs hetzelfde binnenwerk als de plextor (sanyo dus)
Plextor levert je bij verkoop gewoon meer op. Met andere woorden. Plextor houdt zijn waarde beter!
Godver! Voor de laatste keer! Dat is onzin! Plextor gebruikt inderdaad Sanyo componenten (de laser unit en de LSI chipset) maar al de rest komt uit eigen huis (PCB, firmware,...) of van andere fabrikanten. Een Plextor is dus GEEN Sanyo. Vergelijk de reviews van de Plextor en Sanyo maar eens. De Plextor komt steeds als beter uit de bus.
Een Opel Omega 2.5TDi model '97 is toch ook geen BMW omdat er een 6 cylinder lijn van BMW in ligt?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
V6 Toch?

• satcp
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 13:33 schreef fredkroket het volgende:
V6 Toch?
Nee, de 2.5 liter turbodiesel heeft een 6-in-lijn. Bij de benzine versies is er wel een V6.

We zijn weer eens lekker off topic aan het gaan :)

• K-2SO
  • Laatst online: 16-04 13:28
Op vrijdag 12 januari 2001 13:12 schreef aftermath het volgende:

NEE voor is is het :)plextor:)

Je kan natuurlijk ook nog altijd nog proberen een wat meer onderbouwde opmerking te plaatsen i.p.v. zulke onzin. :(

Verwijderd

Kan alleen spreken uit eigen ervaring met een Plextor..
Ging kapot, ik mailde Plextor en binnen 2 dagen stond een koerier voor de deur om het op te halen, 1 1/2 week later werd de gerepareerde Plextor door een koerier weer thuisbezorgd, dit alles grateloos en goed verzorgd..

Als jij denkt dat jouw brandertje nooit kapot zal gaan: gewoon voor de goedkopere versie gaan....

Verwijderd

Heb net een paar uur m'n Plexwh0re 16/10/40 en werkt perfect.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Op donderdag 11 januari 2001 20:51 schreef Ortep het volgende:

Een ROVER en een Honda hebben ook een totaal ander image. Wel leuk dat ze ongeveer hetzelfde zijn op het dashboard en de wieldoppen na dan.
[off topic]

Ahum. Ik heb voor Rover gewerkt en er zijn grote verschillen tussen een Rover 45 en een Honda Civic 5d.

Een Rover gebruikt Rover K-serie motoren die niets gemeen hebben met de Honda krachtbronnen. De transmissie zit bij deze krachbronnen dan ook aan de andere kant. Rover heeft ook een L-serie TDi motor in het programma. De Transmissie die Rover gebruikt is tot en met de 1.6 een PSA/Rover transmissie daarboven genruiken ze een eigen transmissie.

De Rover heeft andere, qualitatief betere, stoelen, een hogere standaard spec en een andere depingskaraktiristiek. En ga zo maar door. De deuren, de koets en het basisframe van het dashboard is identiek. Daar houdt het ook ongeveer mee op.

Slecht voorbeeld dus. :9

[/off topic]

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ik heb geen Plextor, maar de service die dat bedrijf biedt is zo te lezen geweldig (mag ook wel voor die +/- fl 200,- extra) - ik bedoel, ik weet niet eens waar ik een firmware update van m'n L-O moet zoeken... de officiele site heeft 'm iig niet!.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op maandag 15 januari 2001 10:28 schreef Rico het volgende:
Als ik dit zo lees begrijp ik dat de Lite On geen overburn ondersteund? Dus ook de 90min CDR's kun je dan niet branden neem ik aan.
Dan heb ik zelf toch liever een plextor. Gebruik dat regelmatig.
met NERO kun je met de 12/10/32 prima overburnen hoor, hij doet ook clonecd en CD-text en zelfs safedisk2 dacht ik (dat laatse weet ik niet zeker)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
De service van Plextor is goed en dit weet ik uit eigen ervaring.

Ik had het ding een donderdag meegegeven met de post, een week later op vrijdag wou ik bellen om te vragen hoe het er mee stond, stond die DHL-courier al voor de deur :)

Verder is de qualiteit van het product erg goed :) (No Flame richting Liteon)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 15:07
Op maandag 02 juli 2001 21:44 schreef Bart B het volgende:
De service van Plextor is goed en dit weet ik uit eigen ervaring.

Ik had het ding een donderdag meegegeven met de post, een week later op vrijdag wou ik bellen om te vragen hoe het er mee stond, stond die DHL-courier al voor de deur :)

Verder is de qualiteit van het product erg goed :) (No Flame richting Liteon)
Een week later pas, bij mij kwamen ze hem maandag ophalen en donderdag had ik hem weer terug

• I_stealth_I
  • Laatst online: 21-04 11:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Die Lite-on, dat is een perfect beestje :) Voor 239,- heb je iets in huis waar je lang plezier van zult hebben. En mocht ie kaduuk gaan na 2 jaar....2x een Liteon is zelfs nog goedkoper dan een Plextor. Dus wat heb je te verliezen???

/dev/null

Verwijderd

Jongens jongens jongens toch.

Ik zal het er even bij zeggen: ik kon de LiteOn niet laten liggen.

Ik heb Plextor altijd als de beste branderfabrikant bekeken, maar ik vond die dingen gewoon te duur.

Hoe kun je nou 2 cd-branders vergelijken met hetzelfde loopwerk waarvan de prijs zo 200 gulden uit elkaar ligt.

Ik krijg met mijn LiteOn een CD gebrand, en daar gaat het mij om. En als mijn CD speler hem ook nog leest, ben ik al blij. Daarvoor hoef ik geen 200 gulden extra te betalen.

Daar komt bij, als de LiteOn niet zo goedkoop was geweest, had ik uberhaupt geen brander gekocht.

Dus: heb je geld teveel, of je gebruikt de brander voor 'mission critical stuff', koop dan een SCSI Plextor. Zo niet, neem een LiteOn. Je brand toch niet constant, en die LiteOn doet nou eenmaal minder pijn aan de beurs!

• Mich
Heeft er iemand ervaring met de service van lite on als die kapot is

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb de Lite-On hier op het werk voor zakelijke doeleinden. Laatste revisie nieuwste firmware. Verder beschik ik over een Legale (nieuwste) Clone-cd en dat geldt ook voor Nero.

Burnproof en overburn wordt ondersteund.
Het is een superding, en ik verwacht dat ie toch een jaar of 2 mee zal gaan. Dat kost me dan een knaak per week, dat is value for money! Thuis heb ik em ook en mijn baas ook, diverse klanten hebben em inmiddels op mijn aanraden ook. Nog geen uitvallers gehad.

Mocht er 1 kapot gaan gaat die retour naar Leverancier met Lite-ON zelf heb je dan niks te maken.

Kopen zou ik zeggen.

• Jive
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Op vrijdag 12 januari 2001 02:24 schreef Toewan het volgende:

[..]

Dat is dus precies hetzelfde als met Plextor 12/10/32A. Revisie 0101 werkt niet met Clone CD en de 0202 wel.
Op de HCC rondlopend liep ik ook te twijfelen of ik een Lite-On zou kopen of een Plextor. (Eerst liep ik te dubben of ik de SCSI of IDE zou kopen).
Uiteindelijk heb ik voor Plextor gekozen vanwege hun goede service. Vriend van me had een kapotte Plex 12x, en binnen een week had hij een nieuwe.
Ik heb daar dus ook over lopen denken, en heb toen voor scsi gekozen, omdat ik ook andere dingen wil doen terwijl ik een cedee aan het bakken ben.
En ik moet toch echt zeggen dat ik van de 500+ cedee's die ik inmiddels gemaakt heb (met clonecd en ezcd4) er precies 1 mislukt is, en dat kwam omdat Internet Exploder 5 over zijn nekkie ging en mijn hele pecee freezde.

En ik heb niet eens BurnProof, want dat had de 12/10/32s toen nog net niet.
Allemaal leuk en aardig, maar een goed systeem heeft dat hele burnproof gedoen niet nodig, en zo onwijs veel meer kost dat nu ook weer niet want zoveel ben je niet kwijt voor een 2904 van adaptec, en dan kan je ook nog eens de ultraplex 40TS areaan hangen, en zijn je zorgen helemaal weg (behalve als je van cedee wil booten, want dat ken de 2904 niet :'( )

Jive's Box
Jive @ DNET

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Nadat ik zo verbaasd was over de perfecte service van Plextor, wil ik nooit meer iets anders.

Dingetje wil niet meer, ik heb 's middag's gebeld, paar uur later stond DHL voor de deur om hem op te halen, en dagje of twee later was ie weer terug. Echt geweldig..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

heb net de liteOn 12x10x32 binnen en hij DOET het!!!...
weet er iemand wat de gemiddelde levensduur van zo'n ding is(in cd's)?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb nog een vraagje wat betreft de LiteOn

ik vind het ook zeer belangrijk dat ie goed de cd leest, want ik wil m dan ook voor gewoon cdroms te lezen gaan gebruiken want mn creative dvdrom is wat betreft cd's zeer brak(dvd is wel perfect)

dusse leest ie wel een beetje ok??

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Nee, dat is het grote nadeel van de lite-on, je moet 'm echt sec als brander gebruiken.
Audioextractie bv is zeer langzaam en berksraste cd's worden soms helemaal niet gelezen.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:25

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 11 januari 2001 20:33 schreef rwb het volgende:
Klopt als een huis, 1 pot nat. Net als HP en Sony, allebei Sony binnenwerk :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Audio extraction (DEA) is de plex top van elk merk het is gewoon dus de snelste die je kan krijgen en ook goeie kwaliteit...
data branden is ie ook snelst (vergelijking met zelfde snelheid brandes)
audio op top snelheid branden is ie niet het snelste maar is ook niet onderaan...
maar audio moet je zoiezo niet snel branden anders krijg je bagger geluid...

Imperfectionist.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
is wel leuk zoveel reacties over kapotte plextors en de daarop volgende goede service van plextor, maarre geen reacties over kapotte LiteOn's >:)

hehe dat zegt vast iets over de kwaliteit ;)

I’m not like the OTTERS

• Mich
Op dinsdag 03 juli 2001 19:07 schreef actieman het volgende:
is wel leuk zoveel reacties over kapotte plextors en de daarop volgende goede service van plextor, maarre geen reacties over kapotte LiteOn's >:)

hehe dat zegt vast iets over de kwaliteit ;)
Of het is extreem slecht dat ze het niet durven te zeggen

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op dinsdag 03 juli 2001 17:48 schreef Asielus het volgende:
Nee, dat is het grote nadeel van de lite-on, je moet 'm echt sec als brander gebruiken.
Audioextractie bv is zeer langzaam en berksraste cd's worden soms helemaal niet gelezen.
kunnen meer tweakers deze uitspraak ondersteunen want dit is heel belangrijk voor mijn keuze........

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 17:50 schreef nigelator het volgende:

[..]

Klopt als een huis, 1 pot nat. Net als HP en Sony, allebei Sony binnenwerk :)
Dat klopt dus niet!

Zie SatCP!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Mijn Lite-On 12x10x32 doet audio extractie iets boven de 11x (1650 KB/s). Ik heb geen idee of dat rapper is dan de Plextors, maar het is wel een stuk rapper dan mijn oude NoName 52x cdrom drive. Dat nutteloze ding haalt maar 7,5 x bij audioextractie.

Het is me trouwens ook al gelukt een bufferunderrun te krijgen ondanks me Burn-Proof!! Ging een oude bekraste ceedee on the fly kopieren, voornoemde oude Noname 52 x cdrom drive vertikte het die cd verder te lezen en na een half uur(!) proberen of zo ... buffer underrun. Not for lack of trying zeg ik dan maar...

Verwijderd

Wat een geflame hier zeg :'(

Nou laat ik me me er dan ook maar in mengen |:(
Ik had ook de keuze tussen Plextor en LiteOn, ik heb de LiteOn genomen en ik heb er NOOIT problemen mee gehad..

• Tupolev
  • Laatst online: 00:27
Mischien dat niemand het is opgevallen, maar het begin van dit topic stamt uit januari en toen waren die brandertjes van Lite-on nog lang niet zo goedkoop als nu. Het verschil in prijs mrt Plextor was toendertijd maar zo'n 5 tientjes, en niet de helft zoals nu.

* Tupolev heeft sinds een week ook een Lite-on, en lacht naar zijn huisgenoot die bijna drie keer zoveel heeft betaald voor zijn Plextor

Engineering

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 01:45 schreef St&er het volgende:
Wat een hoop gezwam hiero (op enkele na dan). Iedereen heeft het hier over Burnproof, een electronische schakeling. Die is bij beide hetzelfde, dus zijn ze allebei hetzelfde, dus betaal je bij de Plex voor de naam en bij Lite krijg je veel meer waar voor je geld |:( Een erg kortzichtige redenering. Hoeveel kaarten met een Nvidia Geforce chip van verschillende fabrikanten heb je wel niet? Zijn die dan allemaal hetzelfde? Dach `t nie. Ik kan jullie niet met zekerheid vertellen welke beter is, ik heb ze namelijk niet ALLEBEI !!! Wie ze hier allebei heeft mag nu z`n vinger opsteken..................................................dat dacht ik al.
Concluderend uit verschillende tests is de Plextor kwalitatief het beste en de Lite-on heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding. Nogmaals dit is niet uit EIGEN ervaring, maar dit blijkt uit VERSCHILLENDE tests.

Zo, dat is er uit, ik wordt nl. gek van dat slappe geouwehoer van de PRO-links en PRO-rechts. Degene die deze topic is begonnen vroeg nota bene om geen .....-rulez gelul.
Helemaal mee eens.

Verwijderd

Ik wou eerst ook die Plextor maar ben toch voor de Liteon gegaan,scheelde de helft maar werkt perfect,nog geen spijt van gehad.

• enter.nu
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op vrijdag 12 januari 2001 01:03 schreef syntony het volgende:
.....

Als je de meegeleverde spullen bekijkt biedt de Lite-On ook meer. De software is hetzelfde (Adaptec Easy CD Creator 4.0 :r ), maar hij krijgt meer cdr en cdrw discs meegeleverd (10 12x cdr, 2 4x cdrw en 1 10x cdrw). Je krijgt meer voor 170 gulden minder.

Als je naar deze punten kijkt is het toch duidelijk welke je moet nemen :+
ff ter info:

Bij mijn Plextor 16/10/40A werd WinOnCD 3.8 meegeleverd.

BTW: Een perfecte brander... geen moment spijt van gehad... heb hem dan ook voor een klusje gekregen :7

~~ meesterprutser ~~

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Keb vandaag de LiteOn 16x10x40 binnen via Informatique. f 348,50 inc verzendkosten dus... (overigens perfecte service, maar dat heb ik al in de surveej geschreven)

Het is een retail versie maar er zit slechts 1 (high speed) CD-R en 1 (high speed) CD-RW in. Wel allebei heel mooie slim line doosjes.
SOftware is Nero 5.0.4.6 bundled (alleen voor Lite0n) die je zonder problemo's en legaal kan opwaarderen naar 5.5.2.4.
Overburn en CD-Text zijn supported. F/W is TS0L. Branden gaat echt als een dolle.
Overigens heb ik me op deze test gebaseerd. Precies zoals op dat plaatje heb ik de mijne ontvangen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Jive
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Op woensdag 04 juli 2001 00:36 schreef Ceejay het volgende:
Mijn Lite-On 12x10x32 doet audio extractie iets boven de 11x (1650 KB/s). Ik heb geen idee of dat rapper is dan de Plextors, maar het is wel een stuk rapper dan mijn oude NoName 52x cdrom drive. Dat nutteloze ding haalt maar 7,5 x bij audioextractie.
Bij mij trekt Exact Audio Copy een 74min cedee in 2 minuten leeg :9 op mijn Plex 40ts

Jive's Box
Jive @ DNET

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 15:46
Geen problemen hier met lite-on 12 10 32
vele cd's gebrand en ze werken allemaal. Maar ik ben geen veeleisende gebruiker, (als die krengen maar in 5 minuten klaar zijn)

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 12 januari 2001 01:03 schreef syntony het volgende:
Ik heb dus een Lite-On en op het (voorlopig) ontbreken van overburnen na is de drive net zo goed als die van plextor.

als je nero 5.5.1.8 gebruikt kan je lite on ook overburnen
de mijne in elk geval wel onder deze nero versie

Verwijderd

Ik heb beide branders hier. Plextor 12*10*32 en Lite-On 12*10*32. Eerst de Plextor gekocht voor 699,-(1 1/2 jaar geleden alweer, hij was toen net uit). De Lite-On een paar maanden gekocht voor f 225,-. Tot zover geen verschillen kunnen ontdekken qua performance.
Blij de specs van CloneCD, kan de Lite-On iets meer. Over service kan ik niks zeggen. Geen van beide kapot geweest.
Suc6

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Nou ga ik me toch eens mengen in deze discussie zeg, mensen die het woord "lite-on" van hun leven niet gehoord hebben, iedereen die het over burn-proof op de lite-on's heeft, Sanyo loopwerken en andere zut. Zelfs verwondering over het feit dat burn-proof niet geactiveerd kon worden op de lite-on! Vreem he? Een Lite-On HEEFT GEEN BURN-PROOF. Lite-on maakt gebruik van een andere techniek, namelijk SMART-BURN. Wat beide verder kwa resultaat op hetzelfde neerkomt, kwa prijs scheelt het nogal wat met de plextors..

In diverse testen las ik overigens juist dat de burn-proof van de Plextor nog wel es wil struikelen en dan wat langer over stukjes doet, waardoor de Lite-On vaak net iets sneller klaar is met branden.

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Plextor rules forever! :9
Ik heb zelf een 12/10/32 Plexxie sinds anderhalf jaar en het werkt perfect.
Overburnen doet ie, CloneCD, safedisc(2), etc.
Heb net een 90min CDR gebrand en het wordt perfect gelezen in me LG 52x cdrom!
Ik hou van Plextor :9~

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Waarom is dit oude topic ineens opgehaald?? maargoed:
Op zaterdag 05 januari 2002 13:09 schreef caesartje het volgende:
Nou ga ik me toch eens mengen in deze discussie zeg, mensen die het woord "lite-on" van hun leven niet gehoord hebben, iedereen die het over burn-proof op de lite-on's heeft, Sanyo loopwerken en andere zut. Zelfs verwondering over het feit dat burn-proof niet geactiveerd kon worden op de lite-on! Vreem he? Een Lite-On HEEFT GEEN BURN-PROOF. Lite-on maakt gebruik van een andere techniek, namelijk SMART-BURN. Wat beide verder kwa resultaat op hetzelfde neerkomt, kwa prijs scheelt het nogal wat met de plextors..

In diverse testen las ik overigens juist dat de burn-proof van de Plextor nog wel es wil struikelen en dan wat langer over stukjes doet, waardoor de Lite-On vaak net iets sneller klaar is met branden.
fout, liteon heeft verschillende modellen, en daar zitten dus zowel smartburn als burnproof tussen (dat laatste heb ik zelf)
Op zaterdag 05 januari 2002 13:45 schreef Darkvater het volgende:
Dit is weer een beetje bevestigend voor (sommige) plextor eigenaars. Heel leuk dat je kan zeggen dat je een plextor hebt maar om nou te gaan roepen 'rulezz dit en dat, ik hou ervan' is nogal overdreven.
Zeker omdat de argumenten niet zo sterk zijn, en niet vergelijkt met wat anders.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zaterdag 05 januari 2002 13:45 schreef Darkvater het volgende:
Aan alles komt een eind.
Doet mn Lite-on 16x10x40 met Burnproof ook.
Vraag hem/haar dan maar snel ten huwelijk. :r

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op zaterdag 05 januari 2002 15:44 schreef Gutteguttegut het volgende:
Vraag hem/haar dan maar snel ten huwelijk. :r
Zijn we op onze teentjes getrapt jochie? Of ben je jaloers dat je geen Plextor hebt >:) ?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:16

QuestGamer

Questje

Ik heb de lite-on 24x en hij bevalt prima.
Heb al redelijk wat cd's gebrand en er is nog geen een mislukt. Allemaal klaar in 4 minuutjes *D

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zaterdag 05 januari 2002 16:07 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Zijn we op onze teentjes getrapt jochie? Of ben je jaloers dat je geen Plextor hebt >:) ?
:) :) Heb juist 2x een (12speed)Plex terug gestuurd en de derde keer maar omgeruild voor een (16speed)Lite-on!! Ben niet zo'n jaloers typje hoor...maaruh heb je soms spijt dat je teveel geld hebt uitgegeven voor een dure brander?? >:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zaterdag 05 januari 2002 15:28 schreef Fuego het volgende:
[..]

fout, liteon heeft verschillende modellen, en daar zitten dus zowel smartburn als burnproof tussen (dat laatste heb ik zelf)
[..]
Hmm ok ik neem me uitspraak terug, al geld deze natuurlijk wel voor de uitvoering met smartburn ;)
Vreemd ik heb eigelijk nog geen type met burn-proof van lite-on gezien, maar natuurlijk neem ik dat van je aan ;)

Wat ik wel denk dat het geval is is toch wel het feit dat prijverschil vertrouwen wekt. Denk aan mensen die bv. liever een p4 1.8 kopen simpelweg omdat deze duurder is dat een AXP 1800+, het cijfertje is hetzelfde dus zal die andere wel bagger zijn. Ook bij de mensen die wat meer kennis hebben weegt dit min of meer onbewust wel mee. Ook zijn er natuurlijk altijd mensen die net een duron Plextor hebben aangeschaft en bij de buurman vervolgens een 24x lite-on minstens even soepel zien draaien en zich dan goed genaaid voelen :) Uitspraken als "Plextor rulez gewoon" blijven dan niet lang uit de lucht. Verder ben ik totaal niet jaloers op mensen met een duurder merk, zelf brand ik weinig cd's en heb nog een Sony 4x4x24 brander die ik destijds voor 550 nlg heb aangeschaft. (ik brand niet vaak dus hij doet zn werk in mijn geval nog prima) Ik ben er overigens nogsteeds extreem tevreden over, zolang je het zelf niet verneukt zal hij dat ook niet doen. (zonder burn-proof ;) ) Prijs/kwaliteits verhouding is dus voor mij een veel belangrijker aspect van een product.

Bij Plextor en andere bekende merken (niet alleen in de it sector) is het voornamelijk de naam die je betaald, dit bied echter geen garantie voor een beter product.

Mijn advies: altijd objectief blijven over merken totdat je een bepaalde indruk hebt gekregen op basis van feiten. Erg belangrijk: bekijk dit _PER PRODUKT_ (zoals vergelijkende tests, en dan niet door de consumentenbond ofzo :) )
Neem als voorbeeld bv. ECS die ondanks wat matige reputatie een zeer goed product op de markt heeft gezet met bv. de K7VZA en natuurlijk ook de K7S5A met SiS735 chipset.

In dit geval heb ik over beide branders uitstekende reacties gehoord en nog (zo goed als) geen klachten. De snelheids verschillen zullen niet daverend zijn in de praktijk, maar de prijs wel. Ook staat lite-on er niet bepaald om bekend zooi te leveren wat ze dus over het algemeen ook niet doen. Zoals eerder genoemd gebruiken verschillende producenten vaak hetzelfde, of een net iets ander loopwerk, soms van dezelfde fabriek/fabrikant. In dit geval vind ik de aanschaf van een Plextor het prijsverschil simpelweg niet waard, en zou voor de lite-on gaan.

ps: het is een heel verhaal i know, have phun reading :P

Verwijderd

Plextor nemen,puur om de service.K had laatst me plextor gemolt,laatje stond op en ik gooi me stoel er tegen aan :P
Ik dus terug,verkoper kijkt er een keertje na.Hm ja in april 2001 gekocht.Hij kijkt ff op de schappen,hup nieuwe.En het was ook nog een 24 speed ipv een 16 ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik ben er ook nog niet uit, Plextor of Liteon, maar nu las ik laatst dat de Liteon moeite had met de Cactus data shield beveiliging, iemand ervaring mee?

De Teac 24x is trouwens ook een leuke brander, alleen die heb ik nog nergens te koop gezien.

Verwijderd

heb sinds gisteren een plextor 24x
en ik raad u aan KNOEI NIET MET DRIVERS..heb net windows mogen herinstalleren :)

Verwijderd

iemand die me voor gek verklaart als ik nog voor dik 500 piek een scsi plex 12x10x32 koop?
Wil perse SCSI (vanwege hoop apparaten op 1 kabel, en de mogelijkheid tot externe SCSIkast [voor 7 apparaten] te gebruiken)

k heb bv nu ook een scsi zip, en dus geen last van volle ide-kanalen, pio0 mode (atapi-zip), onbruikbaarheid in dos (usb-zip), een via4in1 bug icm atapi-zip's, etc...

Een scsi flopdrive lijkt me ook wel wat (voor in externe scsi-case), alleen gigantisch duur (www.winstation.com)
Pagina: 1 2 Laatste