I am rubber, you are glue
Van mij mag het, bij het typen van de thema-omschrijving ben ik er vanuit gegaan dat niemand hier panolensen of camera's heeft. Als je wel de juiste gear hebt mag je het van mij zeker gebruikenWacky schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:33:
"Wedstrijdleiding": mag ik die panorama lens gebruiken? Op de contest pagina staat dat het gaat om het samensmelten van foto's
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
beetje last van belichtingsverschillen.. dat is wel jammer.Flydude schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:41:
Als je bedenkt dat deze uit de hand met een Sony DSC-U40 is geschoten... Het lijkt alleen of-ie erg golft, kan je daar iets aan doen?
[afbeelding]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Een goed pano prog kan dat zo voor je fixenAcid_Burn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:37:
[...]
beetje last van belichtingsverschillen.. dat is wel jammer.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Heb deze met de Gimp gestiched... Maar goed, misschien nog maar eens goed induiken.WhizzCat schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:40:
[...]
Een goed pano prog kan dat zo voor je fixen
/edit: even ongeacht kleurverschillen: compositie wel ok...?
[ Voor 12% gewijzigd door Flydude op 09-06-2005 22:15 ]
I am rubber, you are glue
Iemand een beter verhouding?
Heb nu: 3203*1433
Kijk naar de draden van de boot die worden allemaal zo geknipt zeg maar.Acid_Burn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:40:
hoezo verneukt de browser de foto? Hij is gewoon een beetje breed. Zet de breedte eens op 1200px ofzo..hooogte word dan 537
De oplossing is, jawel: een kleinere foto gebruiken (dus zelf eerste verkleinen) zodat het niet meer door de site hoeft te gebeuren
Natuurlijk houd ik mij aanbevolen voor een rescale algoritme wat zowel nette thumbs als grote pics weet te maken, en dan ook nog rekening houd met"softe' en "harde" foto's (hard zoals de lijnen van de boot)
En Wacky: Gizz heeft helemaal gelijk (het is zijn thema, hij mag het definiëren
[ Voor 19% gewijzigd door Norjee op 10-06-2005 12:04 ]
Mijn foto is fullsize te bewonderen op
http://home.student.utwente.nl/l.d.c.vanetten/got/pano_1.jpg
commentaar altijd welkom.
Foto is gemaakt met een HP M417 digicam, op 5 Mpixels. Het zijn meerdere foto's aan elkaar, tot panorama bewerkt door Autostitch, en in Photoshop bewerkt.
Nee! (want dan maak ik geen kans
Erg mooie pano
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
-Beetje saai onderwerp_Mystikal_ schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:41:
http://home.student.utwente.nl/l.d.c.vanetten/got/pano_1.jpg
commentaar altijd welkom.
-donker aan linkerkant niet echt mooi
-vaag
Ik vind het wel een hele bijzondere compositie. Ja, dit kan ik wel erg waarderen, het lijkt nu wat stom omdat het wat kleiner is, maar een afdruk op 2 meter breed zal erg mooi zijn denk ikFlydude schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:14:
[...]
Heb deze met de Gimp gestiched... Maar goed, misschien nog maar eens goed induiken.
/edit: even ongeacht kleurverschillen: compositie wel ok...?
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
lol liever niet nee
Archief foto of recent? heb zo een vermoeden dat het er 1 van vorig jaar is

Ik dacht laat ik het nu ook eens proberen.
Gemaakt vanuit Stanley Park richting downtown Vancouver.
Pano is samengesteld van 6 foto's die ik vanuit het handje heb geschoten. (soms moet je mazzel hebben)
Vincere Per Belli
[ Voor 96% gewijzigd door Micha op 11-06-2005 21:57 ]
@ peeth: de pano is wel mooi hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 11-06-2005 22:14 ]
www.casarodriguillo.com
Heb je die ook in groter formaat? Zo kun je niet eens zien of ie helemaal goed gestitched is ...peeth schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:43:
[afbeelding]
Ik dacht laat ik het nu ook eens proberen.
Gemaakt vanuit Stanley Park richting downtown Vancouver.
Pano is samengesteld van 6 foto's die ik vanuit het handje heb geschoten. (soms moet je mazzel hebben)
Tuurlijk,Wouter! schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:26:
[...]
Heb je die ook in groter formaat? Zo kun je niet eens zien of ie helemaal goed gestitched is ...
http://home.wanadoo.nl/peeth/panovancouver.jpg
Vincere Per Belli
Bij sommige onderwerpen ben ik het met je eens. Bij dit onderwerp niet, juist omdat de "nabewerking" zo'n belangrijke stap in het proces is. Het onderwerp bepaald de te gebruiken techniek. Daar ligt dan ook de nadruk.Tja, komt elke maand weer terug, die discussie over archief foto's, maakt mij niet uit of ze wel of niet mee mogen doen Maar wat ik niet snap is dat mensen mee WILLEN doen met een archief foto.
Het kan bijvoorbeeld best zo zijn dat je de foto's hebt gemaakt, met het idee om ze "een keer aan elkaar te plakken". Nu de contest er is, ga je het creatieve werk doen: programma selecteren, onderzoeken, plaatjes stitchen, schalen, experimenteren. Je maakt de pano met de contest in het achterhoofd, past de techniek toe, toegespitst op de contest. Da's toch waar het om gaat.
Dat neemt niet weg dat bij andere onderwerpen het creatieve proces met name in het maken van de foto's ligt of kan liggen. Dan wordt het maken van actuele foto's wel belangrijk.
Hier liep ik nog tegen aan toevallig, een pagina met wat handige (tech) tips over pano's maken, specifiek voor de d70, maar volgens mij gaat dit verhaal net zo hard op voor andere camera's
erg leuk programmaatje.
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Pano van Niagra Falls:
8 foto's uit de losse pols genomen met AE lock en een beetje verfotosoept, 't is erg lastig als het perspectief tussen de foto's onderling verloopt.
Helaas was en m'n kaartje vol en er stond een boom in de weg, dus ik kon de rechtse fall niet afmaken
[ Voor 19% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 14-06-2005 15:26 ]
Dit is een panorama die ik in een opwelling maakte in de loonse en druinense duinen. Uit de hand geschoten met een ixus 400.

Ik heb er ook nog een die ik in bangkok gemaakt heb.. kijken of ik die nog ergens kan vinden...
[ Voor 16% gewijzigd door Dennis013 op 14-06-2005 15:43 ]
Ligt dat aan je progsel of aan je foto's?
Tierelier
Je bedoelt die verschillend belichte delen? Dat ligt aan de makerJorisdeKloris schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:26:
Hoe komt het toch dat je bij bijna iedereen van die golfjes in hun pano's ziet? lukt het de stitcher neit dat weg te werken?
Bij de Niagara Falls zie ik het niet, maar die is dan ook erg klein, maar zo te zien AE Lock gebruikt wat een vereiste is voor een mooi pano imho. Software kan het wel corrigeren, maar daarna mag je zelf doorgaans dan nog es gaan Curven en Levelen
GROOT
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:53:
ow, wil je em wat groter ? (19 mbyte jpg)
GROOT
Fantastisch, ziet er echt super uit, mooi detail, ik zie geen stitches, good job!
Je zou misschien nog wat met de levels en curves kunnen spelen om de donkere rotspartijen in het midden op te lichten, ik heb em hier nu voor mun neus staan waarbij je die dingen ook ziet
Tnx, 't is m'n 1ste pano ooit, al is deze grotendeels te danken aan Panorama Maker en wat fotoshop, zoals ie nu is was het daar ook, die rotsen waren vrij slecht belicht, maar dat is denk ik een questie van smaak. Wat wel vervelend is is dat dit wat lastig af te drukken isWhizzCat schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:09:
[...]
Fantastisch, ziet er echt super uit, mooi detail, ik zie geen stitches, good job!
Je zou misschien nog wat met de levels en curves kunnen spelen om de donkere rotspartijen in het midden op te lichten, ik heb em hier nu voor mun neus staan waarbij je die dingen ook ziet
Damn, ik 't ding afgedrukt op een 30x45 poster heb ik een tiepvaudt gemaakt, 'k ben een a vergeten in niagara
[ Voor 9% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 14-06-2005 18:20 ]
Lol_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:08:
[...]
Tnx, 't is m'n 1ste pano ooit, al is deze grotendeels te danken aan Panorama Maker en wat fotoshop, zoals ie nu is was het daar ook, die rotsen waren vrij slecht belicht, maar dat is denk ik een questie van smaak. Wat wel vervelend is is dat dit wat lastig af te drukken iseen AH poster met deze pano resulteerd in een reepje van 6 cm bij 75 cm
Damn, ik 't ding afgedrukt op een 30x45 poster heb ik een tiepvaudt gemaakt, 'k ben een a vergeten in niagara
Die rotsen zijn wel redelijk te verbeteren, ik heb em zelf ff wat aangepast met levels en curves en daar kom je een heel eind mee.
Voor een afdruk kan ik je doorverwijzen naar een goed copy center. Hier in groningen hebben ze een a1+ plotter staan. Laatst ook een plaatje laten afdrukken, 50cm x 1.5m
Verwijderd
Dat komt omdat die mensen hun camera niet recht kunnen houden of geen statief hebben gebruikt. En ik zie bij iedereen van die verschillen in kleuren, ik leg het ff uit:JorisdeKloris schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:26:
Hoe komt het toch dat je bij bijna iedereen van die golfjes in hun pano's ziet? lukt het de stitcher neit dat weg te werken?
Witbalans vastzetten dus niet op auto, en je belichting op manual en hou je cam recht of gebruik een statief
http://digicontest.concept-q.biz/foto/800/600/982.got.popupNorjee schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:02:
De oplossing is, jawel: een kleinere foto gebruiken (dus zelf eerste verkleinen) zodat het niet meer door de site hoeft te gebeurenIk begrijp ook niet waarom je een heel breede foto zou opsturen: niemand die het origineel in zijn geheel kan bekijken. Wat is dan het nut van de extra breedte (ik neem aan dat niemand de foto's eerst gaat uitprinten en dan pas bekijken
)
Natuurlijk houd ik mij aanbevolen voor een rescale algoritme wat zowel nette thumbs als grote pics weet te maken, en dan ook nog rekening houd met"softe' en "harde" foto's (hard zoals de lijnen van de boot)
* Micha is blij om te zien dat zijn foto nu eindelijk goe geresized is
Hmm MicDis heeft heel lang naar zijn pano staan kijken maar ziet geen bobelJorisdeKloris schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:26:
Verwijderd

*klik*
Hij staat ietwat scheef geloof ik, maar hij is dan ook uit de hand geschoten, ik denk dat ik deze maar instuur, wat denken jullie?
Op zich leuk maar die sokkel staat zo ongenadig in de weg. Het breekt het beeld volledig.
Neem um opnieuw zonder sokkel en je hebt een plaat met een lekkere flow, bijna oneindigheid.
Hmm net even orgineel vergeleken met pano en ik zie hem niet....Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:39:
Dan moet MicDis eens een brilletje opzetten misschien er zit wel degelijk een stitchfout in je bootje. o.a. linksonder van de boei in dat rode gedeelte
Origineel:
Verwijderd
Ik vind het wel erg donker allemaal, boot is in het echt oranje...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:49 ]
Ik weet niet of je mijn foto bedoelt maar de bewerkte versie is een stuk lichter.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:38:
He!!! Da's bij mij om de hoek.
Ik vind het wel erg donker allemaal, boor is in het echt oranje...
[ Voor 41% gewijzigd door Micha op 16-06-2005 12:53 ]
Geschoten met een Fuji s5500 uit de hand
Tierelier
Aangezien ik hier in de omgeving een paar prachtige pano's kan maken, heb ik gezocht naar wat software om ze te stitchen. Ik heb wel photoshop, maar het is me een beetje veel werk als er zo'n 4/5 foto's inzitten. (wel mooi resultaat
Nu heb ik software gevonden die ook op OS X draait. (ook windows, FreeBSD en linux)
Ik heb helaas de komende weken geen tijd (examens in België vallen later) om wat foto's te gaan maken, en heb ook geen foto's in het archief die geschikt zijn. Ik heb hugin dus nog niet kunnen uittesten maar ik verwacht dat het doet wat het moet. (is wel nog Beta)
http://hugin.sourceforge.net/
</onzin>
Er staat hier ergens in het topic een link naar Autostitch, dit werkt boven verwachting goed. RealVIZ stitcher is er dan nog en ook nog Panorama Tools icm met PTGui. Dat zijn progs die wel vrij goed werken, vooral de laatste, hoewel die wat lastiger onder de knie is te krijgen, RealVIZ en Autostitcher zijn erg makkelijk en werk erg goed als je je fotos met statief schiet en vanuit het juiste nodal point van je lenshydrus schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:12:
disclaimer:ik heb een quicksearch gedaan op hugin en heb niets gevonden
Aangezien ik hier in de omgeving een paar prachtige pano's kan maken, heb ik gezocht naar wat software om ze te stitchen. Ik heb wel photoshop, maar het is me een beetje veel werk als er zo'n 4/5 foto's inzitten. (wel mooi resultaat)
Nu heb ik software gevonden die ook op OS X draait. (ook windows, FreeBSD en linux)
Ik heb helaas de komende weken geen tijd (examens in België vallen later) om wat foto's te gaan maken, en heb ook geen foto's in het archief die geschikt zijn. Ik heb hugin dus nog niet kunnen uittesten maar ik verwacht dat het doet wat het moet. (is wel nog Beta)
http://hugin.sourceforge.net/
Autostitch is windows only, RealVIZ is wat duur ($120) als je het slechts 1 x in de zoveel tijd gebruikt en Panorama Tools ben ik nu even aan het bekijken.WhizzCat schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:15:
[...]
Er staat hier ergens in het topic een link naar Autostitch, dit werkt boven verwachting goed. RealVIZ stitcher is er dan nog en ook nog Panorama Tools icm met PTGui. Dat zijn progs die wel vrij goed werken, vooral de laatste, hoewel die wat lastiger onder de knie is te krijgen, RealVIZ en Autostitcher zijn erg makkelijk en werk erg goed als je je fotos met statief schiet en vanuit het juiste nodal point van je lens
</onzin>
Verwijderd

Van het weekend genomen bij Eton college.
Helaas zorgt autostich bij meerdere foto's er voor dat het een beetje blurry word
Voor de contest had ik echter een ander idee :
Misschien niet een panorama in de "klassieke" zin van het woord, maar wel heel fraai, vind ik persoonlijk
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Mag je mij eens uitleggen waarom hij aan het onderwerp voldoet (en neem dan ook de onderwerpbeschrijving eens meePlaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het onderwerp voldoet
Verder is het zeker geen slechte foto hoor! Maar het concept is al vaker uitgevoerd. Bij de auto-contest was er een foto van een camera waar auto op stond geschreven, en ook zeer regelmatig worden er foto's gemaakt van het themawoord in een woordenboek
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 20-06-2005 23:03 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
LOL, mijn eerste reactie was: lijkt me meer een crop dan een pano.. toen viel het kwartje pasGizz schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:02:
Ik vind die laatste niet zo geslaagd voor de contest.
[...]
Mag je mij eens uitleggen waarom hij aan het onderwerp voldoet (en neem dan ook de onderwerpbeschrijving eens mee).
Verder is het zeker geen slechte foto hoor! Maar het concept is al vaker uitgevoerd. Bij de auto-contest was er een foto van een camera waar auto op stond geschreven, en ook zeer regelmatig worden er foto's gemaakt van het themawoord in een woordenboek
maar idd geen slechte foto, maar niet echt de bedoeling van de contest..
Wel een leuk onderwerp voor de volgende trouwens: (semi)naakte vriendinnen

Info: Uit de hand geschoten met een ixus 400.
Pieter Vreedeplein - Tilburg. Er is daar nu een mega-verbouwing aan de gang
Edit:
Heb er nog een gevonden... Dit is volgens mij de eerste pano die ik ooit gemaakt heb..
Wel een mooi uitzicht op zich.. Genomen vanaf het balkon van mijn hotelkamer in Bangkok
[ Voor 62% gewijzigd door Dennis013 op 21-06-2005 22:46 ]
Verwijderd

Het theater in Aphrodisias, Turkije.
Zal worden ingediend zonder copyright notice en beter uitgesneden!
Originelen: 5 foto's 2048 x 1536
Camera: Canon Powershot S1IS
Mode: stitch-assist
1/1000s, F/4.5, focal length= 44mm (35mm equivalent)
Edit: Hij is gesubmit!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 00:23 ]
Nou vandaag de laatste dag nog snel meer foto's inleveren!!
[ Voor 12% gewijzigd door Micha op 24-06-2005 15:47 ]
In het buitenland zijn er simpelweg veel mooiere panorma's te maken, waar ik met saaie drukke steden niet tegenop kan
[ Voor 27% gewijzigd door n00bs op 24-06-2005 23:43 ]
Een van de mooiste plekken op aarde.canonball schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:36:
Genomen op een warme zomerdag in ijsland, het Jökulsárlón meer.
Ookal is de horizon niet recht, ik vind hem toch erg mooi
[afbeelding]
gemaakt met een Canon S45 en gestitchd met Autostitch
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Vind de instelling van n00bs beetje matig tuurlijk kun je in nederland wel mooie pano foto's. Wat een onzin
Gestitched met PTAssembler.
Het origineel meet 20.000 x 2800 pixels. ( 56 Mpx)
Keulen by Night
*Clickquebaar
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Het is natuurlijk te mooi weer om achter de computer te duiken, scholieren hebben examens, studenten tentamens, dus eigenlijk is er wel een reden te bedenken dat dit topic op halve kracht draait
Dat er in NL geen mooie panaramo's mogelijk zijn.. ehm nope, ondanks het foutje vind ik dit werkelijk en schitterende pic (doet jammer genoeg niet mee):
Hangloozz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:44:
Deez zou kunnen..
[afbeelding]
Maarrr, misschien dat ik nog wat extraordinary weersomstandigheden tegenkom komende tijd
Jij plaatst tegen woordig geen overzichtje meerNorjee schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:19:
STEMMEN!!!!!!! op http://digicontest.concept-q.biz/contest/0.got
Het is natuurlijk te mooi weer om achter de computer te duiken, scholieren hebben examens, studenten tentamens, dus eigenlijk is er wel een reden te bedenken dat dit topic op halve kracht draait
Dat er in NL geen mooie panaramo's mogelijk zijn.. ehm nope, ondanks het foutje vind ik dit werkelijk en schitterende pic (doet jammer genoeg niet mee):
[...]
Dan doe ik het wel
| Panorama's! | ||
| Smelt meerdere foto's aan elkaar tot ??eenn mooie erg brede (of juist hoge) foto. Omdat de meeste onder ons niet echt veel ervaring zullen hebben met het maken van panorama's zullen de niveauverschillen een stuk kleiner zijn dan bij "normale" fotografie. Dit zorgt er (hopelijk | ||
| Lake Moraine Ericus E, Canon - Digital Ixus | "De Zwaan" Opgezetfan, Fuji - S5000 | Bright and Sunny Day tim_heijt, Canon - Powershot A80 |
| West-Kruiskade raviculus, Panasonic - Lumix DMC-FZ5 | Holterberg dubbellu, Nikon - D70 kit | Sportvisboot MicDisMic, Canon - Powershot A70 |
| Koor van de Dom in Trier BassekeNL, Nikon - Coolpix 5700 | Susana op Salar de Uyuni Eelco, Lifetec - LT 41066 | Emmasingel WhizzCat, Nikon - D70 kit |
| Skyline Vancouver Peter, Minolta - Dimage Z1 | Bergpunten bij Kappl Jepper, Canon - Powershot G5 | Thames Acid_Burn, Nikon - D70 kit |
| Strand-panorama wimD70, Nikon - D70 kit | Eton college ToolkiT, Canon - eos 300D | Aphrodisias Fuzzbass, Canon - Powershot S1 IS |
| Ile d' Or wiewatwaar, Sony - DSC-F707 | J?kuls?rl?n meer canonball, canon - Powershot S45 | Keulen by Night -Blackbird-, Canon - eos 300D |
| GOT digicontest, de site | ||
D'r zitten een aantal bijzonder mooie exemplaren tussen moet ik zeggen, moeilijk moeilijk hoor
Niveau van de contest is erg hoog moet ik zeggen

Doe het maar ff zonder thumbnails... MT Rainier National Park met op de achtergrond.... MT. Rainier
cutter schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:35:
[afbeelding]
Doe het maar ff zonder thumbnails... MT Rainier National Park met op de achtergrond.... MT. Rainier
MicDis schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:21:
Meedoen kan tot en met de 24ste
.....
Hoopelijk worden er nog wat foto's ingeleverd
Staat toch echt duidelijk in start post....
Verwijderd
Hoog? wat is bij jou hoog? 80% van alle panorama's die erin staan zijn saai, of de belichting klopt van geen kaanten of ze staan scheef of de kleuren zijn crap.... sorry hoor, maar ik moet zeggen dat het me voor de zoveelste maal tegenvalt ook hoe er gestemd wordt.WhizzCat schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:44:
It is so voted
D'r zitten een aantal bijzonder mooie exemplaren tussen moet ik zeggen, moeilijk moeilijk hoor
Niveau van de contest is erg hoog moet ik zeggen
Hoe kan het nou dat dit scheve geval nou meer punten heeft als die van mij??. En ik begrijp uit deze dat jullie allemaal graag naar crappie kleuren en stitchlijnen kijken??
Heel vaag allemaal die punten uitdeling.
Misschien wel omdat die scheve gewoon mooier is? Ik zie het problem met een iets scheve horizon ook niet eigenlijkVerwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:43:
[...]
Hoog? wat is bij jou hoog? 80% van alle panorama's die erin staan zijn saai, of de belichting klopt van geen kaanten of ze staan scheef of de kleuren zijn crap.... sorry hoor, maar ik moet zeggen dat het me voor de zoveelste maal tegenvalt ook hoe er gestemd wordt.
Hoe kan het nou dat dit scheve geval nou meer punten heeft als die van mij??. En ik begrijp uit deze dat jullie allemaal graag naar crappie kleuren en stitchlijnen kijken??
Ég er eins ánægður og ég get orðið.
www.casarodriguillo.com
Ik heb daarbij toch ook geschreven dat de kleuren gewoon rond uit bagger zijn. En los daarvan is de gedachte wel leuk
Verder is het vertellen welke foto op 1 staat niet helemaal de bedoeling
Jouw foto is misschien wel goed gestiched en mooie kleuren maar het idee is ronduit saai en afgezaagd.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:43:
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door Micha op 25-06-2005 21:49 ]

Op photopoints.com zijn trouwens ook heel wat mooie pano's te zien.
Verwijderd
Ja, die ene is mijn foto ja. Maar dat neemt niet weg dat jij (ik heb totaal geen zin om te weten wie jij bent) zo openlijk over dit soort foto's mag oordelen en dit soort dingen hier op het forum mag zetten. Ik vind dat je nu de beoordeling beinvloed met je openlijke (geeneens opbouwende) kritiek.Hoog? wat is bij jou hoog? 80% van alle panorama's die erin staan zijn saai, of de belichting klopt van geen kaanten of ze staan scheef of de kleuren zijn crap.... sorry hoor, maar ik moet zeggen dat het me voor de zoveelste maal tegenvalt ook hoe er gestemd wordt.
Als jij het zo jammer vind dat jouw foto weinig punten krijgt, tja, dan had je toch wat anders moeten doen met jouw inzending (ik heb geen zin om uit te zoeken welke foto jij hebt ingestuurd, want dat zou de beoordeling beinvloeden). Ik heb nog geen eens gekeken hoe de puntentelling er nu voor staat, dat zal ik eens rustig bekijken na deze post.
Een contest is ervoor om een foto die jij zelf mooi vindt, mee te laten doen om door anderen te laten beoordelen, maar dan moet je niet je eigen foto de hemel in prijzen om over andere inzendingen heen te lopen.
Voorzover mijn eigen inzending: Ben jij daar geweest, op de Salar de Uyuni? Hoe kan jij dan zeggen dat het crappie kleuren zijn. Ja, ik weet dat ik geen Canon supercamera heb, maar het is wel een leuk idee van deze compositie hoe je met panorama foto's om kan gaan. Dat zie je niet zo heel erg vaak (en ik hoor genoeg reacties uit mijn omgeving dat zij die foto erg gaaf vinden)
Dus crappie kleuren of niet, stitchlijnen of niet of scheve horizon of niet... houd je met je eigen foto bezig en niet zo makkelijk over andere foto's oordelen om je eigen foto de hemel in te prijzen.
Verwijderd
Kom eens even heel gauw van je voetstuk af, zeg! Als de compositie goed is, mag er van mij best wat minder kleurverzadiging in zitten, of wat stitchfoutjes. Een saai onderwerp kan nog zo mooi uitgelicht zijn, het blijft een saai onderwerp.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:43:
[...]
Hoog? wat is bij jou hoog? 80% van alle panorama's die erin staan zijn saai, of de belichting klopt van geen kaanten of ze staan scheef of de kleuren zijn crap.... sorry hoor, maar ik moet zeggen dat het me voor de zoveelste maal tegenvalt ook hoe er gestemd wordt.
Wij stemmen niet vaag of slecht of hoe je het ook wilt noemen. Ik bepaal zelf wat ik mooi vind, nadat ik alle foto's heb bekeken. Dat het toevallig niet overeenkomt met jouw smaak is niet mijn probleem. Blijkbaar maak jij er wel jouw probleem van, want je kunt erg erg slecht tegen je verlies. Je geeft iedereen de schuld, terwijl je zelf gewoon een betere foto zou moeten maken. De beste foto wint. Als je niet wint, probeer je het volgende keer weer. Dan ga je niet kinderachtig lopen doen, het is maar een wedstrijdje hoor? Jouw foto was niet slecht of de slechtste, maar ik vond andere foto's gewoon beter.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:43:
sorry hoor, maar ik moet zeggen dat het me voor de zoveelste maal tegenvalt ook hoe er gestemd wordt.
Het belangrijkste van een foto is altijd nog het onderwerp, de technische kant komt altijd op een tweede plaats. Kijk maar naar de world press foto's: foto's met een verhaal winnen. Fotografen die op het juiste moment op de juiste plek waren. Die foto's mogen dan best wat onderbelicht zijn of geen perfecte compositie hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door T.T. op 27-06-2005 01:39 ]
exact, NL is een prachtland om pano's te makenNorjee schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:19:
Dat er in NL geen mooie panaramo's mogelijk zijn..
[...]
Dat foto's uit andere landen mooier lijken komt louter doordat we een landschap zien wat we niet dagelijks zien. Het fotogenieke van NL zien we niet meer omdat we het als 'gewoon' en 'het is er altijd' ervaren. Een buitenlander kijkt z'n ogen juist weer uit in ons kikerlandje...
Kortom; het is een kwestie van hoe je jezelf opstelt tov het landschap.
Dat die foto van mij niet meedeed was omdat het een archieffoto was van een paar weken ervoor; ik wilde vasthouden aan de regel; nieuw of niet.
Verwijderd
Ik had precies dit soort reacties verwacht.Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:46:
[...]
Ja, die ene is mijn foto ja. Maar dat neemt niet weg dat jij (ik heb totaal geen zin om te weten wie jij bent) zo openlijk over dit soort foto's mag oordelen en dit soort dingen hier op het forum mag zetten. Ik vind dat je nu de beoordeling beinvloed met je openlijke (geeneens opbouwende) kritiek.
Als jij het zo jammer vind dat jouw foto weinig punten krijgt, tja, dan had je toch wat anders moeten doen met jouw inzending (ik heb geen zin om uit te zoeken welke foto jij hebt ingestuurd, want dat zou de beoordeling beinvloeden). Ik heb nog geen eens gekeken hoe de puntentelling er nu voor staat, dat zal ik eens rustig bekijken na deze post.
Een contest is ervoor om een foto die jij zelf mooi vindt, mee te laten doen om door anderen te laten beoordelen, maar dan moet je niet je eigen foto de hemel in prijzen om over andere inzendingen heen te lopen.
Voorzover mijn eigen inzending: Ben jij daar geweest, op de Salar de Uyuni? Hoe kan jij dan zeggen dat het crappie kleuren zijn. Ja, ik weet dat ik geen Canon supercamera heb, maar het is wel een leuk idee van deze compositie hoe je met panorama foto's om kan gaan. Dat zie je niet zo heel erg vaak (en ik hoor genoeg reacties uit mijn omgeving dat zij die foto erg gaaf vinden)
Dus crappie kleuren of niet, stitchlijnen of niet of scheve horizon of niet... houd je met je eigen foto bezig en niet zo makkelijk over andere foto's oordelen om je eigen foto de hemel in te prijzen.
Ten eerste wil ik even zeggen dat wat jij zegt niet helemaal waar is, dit is een fotografie forum en mensen posten hier hun foto's voor feedback dus ben ik WEL vrij om mijn mening te geven wel leven immers in een democratie en geen dictatuur dus jij gaat mij niet vertellen dat ik niks over jou foto mag zeggen.
Ten tweede: Je gaat mij niet vertellen dat die gare kleuren ook werkelijk daar aanwezig waren, en over die scheve horizon: bij een normale foto kan ik het enigszins begrijpen, maar een panorama is op zich al een bewerking, dus dan vind ik het ronduit dom dat de horizon dan niet gelijk recht wordt gezet: lazy.
Ten derde: Ik prijs niet mijn foto de hemel in, maar ik vind het geen contest meer. Kijk naar de vorige met die auto's hoe kan nou in godsnaam deze simpele point en shoot foto hoger staan dan deze foto het onderwerp is vele malken mooier en beter uitgevoerd.
Nogmaals het niveau is hier niet echt hoog zoals eerder werd beweerd.
cutter schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:35:
[afbeelding]
Neem je verlies op als een vent en zorg de volgende keer dat je met een mindblowing plaat op de proppen komt; dan hoef je ook niets te verdedigen
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan nog wel een klein beetje uitleg geven over de crappie kleuren. Het zoutmeer ligt op een hoogte van net onder de 4000 meter en geeft alleen daarom al een andere kleur in de lucht. Ik kreeg de foto niet goed lichter, omdat ik met de wolken op de achtergrond zat. En er zit een vlek op iedere foto, omdat die vlek op mijn lens zat. (kleinigheidje hou je altijd)
Eens komt die super camera nog wel, maar eerst even sparen voor een nieuwe reis naar Bolivia... Schitterend land, en mijn vriendin woont daar
Maar goed, wel drie keer m'n vriendin op één foto kunnen krijgen
Ik had nog wat andere foto's op internet gezocht, die misschien een beter beeld geven van de omgeving daar. Ook daar zie je wel die donkere lucht steeds terugkeren.
Foto's op Google
Verwijderd
Denk eraan: de foto's worden niet beter door een dure DSLR, maar door de fotograaf achter de camera. Ik heb ook geen DSLR maar een (wat jij simpel noemt) Fuji S5000. En die kleuren van jou zijn denk ik toch door PS gekomen, iets te enthousiast bezig geweest denk ik, maar goed genoeg hierover. Ik ben er nog steeds voor dat The best man may win, dus so be it.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:32:
No hard feelings. Ik ben benieuwd naar de volgende maand!
Ik kan nog wel een klein beetje uitleg geven over de crappie kleuren. Het zoutmeer ligt op een hoogte van net onder de 4000 meter en geeft alleen daarom al een andere kleur in de lucht. Ik kreeg de foto niet goed lichter, omdat ik met de wolken op de achtergrond zat. En er zit een vlek op iedere foto, omdat die vlek op mijn lens zat. (kleinigheidje hou je altijd)
Eens komt die super camera nog wel, maar eerst even sparen voor een nieuwe reis naar Bolivia... Schitterend land, en mijn vriendin woont daar. Beetje lastig omdat we elkaar zo weinig zien.
Maar goed, wel drie keer m'n vriendin op één foto kunnen krijgen
Ik had nog wat andere foto's op internet gezocht, die misschien een beter beeld geven van de omgeving daar. Ook daar zie je wel die donkere lucht steeds terugkeren.
Foto's op Google
En de vergelijking met je auto (dat is toch die impreza?) het er in scheuren is leuker dan er naar kijken met welke moer het uilaatspruitstuk vastzit.
www.casarodriguillo.com
|>
Nou ja... Ik moet wel zeggen dat het briljant gevonden is.[...]
Een foto is goed omdat deze een gevoel oproept. Én dat weet Loodeweickje erg goed te doen. Bij jouwe krijg ik dat gevoel veel minder. Het gaat hier niet om de techniek, maar om de foto. En ik wil je absoluut niet af vallen, jouwe is een goede strakke plaat. Maar die van hem is wel erg speciaal.
Dat is nu de fabuleuze, -niet te onderschatten- X-Factor.
@Fuzzbass: Is dat zo? Oh ja.. verhip
[ Voor 5% gewijzigd door Bl@ckbird op 30-06-2005 16:15 ]
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Verwijderd
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Gefeliciteerd!!
| 1 - 79 | Susana op Salar de Uyuni | Eelco | Lifetec - LT 41066 | |||||
| 2 - 45 | Keulen by Night | -Blackbird- | Canon - eos 300D | |||||
| 3 - 31 | Lake Moraine | Ericus E | Canon - Digital Ixus | |||||
| 4 - 29 | Skyline Vancouver | Peter | Minolta - Dimage Z1 | |||||
| 5 - 29 | Ile d' Or | wiewatwaar | Sony - DSC-F707 | |||||
| 6 - 25 | "De Zwaan" | Opgezetfan | Fuji - S5000 | |||||
| 7 - 20 | Bright and Sunny Day | tim_heijt | Canon - Powershot A80 | |||||
| 8 - 19 | Aphrodisias | Fuzzbass | Canon - Powershot S1 IS | |||||
| 9 - 18 | Thames | Acid_Burn | Nikon - D70 kit | |||||
| 10 - 15 | J?kuls?rl?n meer | canonball | canon - Powershot S45 | |||||
| 11 - 14 | West-Kruiskade | raviculus | Panasonic - Lumix DMC-FZ5 | |||||
| 12 - 5 | Sportvisboot | MicDisMic | Canon - Powershot A70 | |||||
| 13 - 4 | Strand-panorama | wimD70 | Nikon - D70 kit | |||||
| 14 - 4 | Eton college | ToolkiT | Canon - eos 300D | |||||
| 15 - 2 | Koor van de Dom in Trier | BassekeNL | Nikon - Coolpix 5700 | |||||
| 16 - 1 | Holterberg | dubbellu | Nikon - D70 kit | |||||
| 17 - 1 | Bergpunten bij Kappl | Jepper | Canon - Powershot G5 | |||||
| 18 - 0 | Emmasingel | WhizzCat | Nikon - D70 kit |
En het nieuwe thema is alweer gestart
Gefeliciteerd !
Verwijderd
Verwijderd
leuke uitdaging ook voor de contest van volgende maand; de grijze massa draait nu al op volle toeren
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Verwijderd
Ik wens iedereen veel succes met de volgende contest. Ik ga weer mijn best doen :-)