IE + Outlook 2003 + MSN sluiten bij openen af

Pagina: 1
Acties:

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik zit met een raar probleem. Bij het starten van Internet Explorer en Outlook 2003 worden beiden programma's direct afgesloten. Het is een Windows XP SP2 installatie met IE6 SP1 en Outlook 2003. Ook msn sluit af zodra ik het aanklik. Verder is het niet mogelijk systeemherstel te starten, en is het ook niet mogelijk een gebruikersaccount aan te maken via config scherm.

Kortom sommige onderdelen starten helemaal niet, en andere sluiten bij openen gelijk af.
Er draaien geen vreemde processen, virusscan is ok, firewall ook. Harde schijf gecontroleerd op fouten. Ook in veilige modus kan ik deze handelingen niet. Wanneer ik via F8 laatst bekende juiste config terug wil zetten, doet hij dit ook niet.

Iemand enig idee waar dit nog in kan zitten?
Optie opnieuw installeren is ok, echter zou ik wel outlook willen kunnen openen om een backupje te kunnen maken, anders ben ik alles kwijt....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor outlook kan je in ieder geval je .pst bestand met persoonlijke mappen terughalen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• shockme
sanfranjake schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:48:
Voor outlook kan je in ieder geval je .pst bestand met persoonlijke mappen terughalen :)
Simpelweg copy pasten van het .pst bestand voldoet dan ook om backup te maken?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:24
shockme schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:43:
Ik zit met een raar probleem. Bij het starten van Internet Explorer en Outlook 2003 worden beiden programma's direct afgesloten. Het is een Windows XP SP2 installatie met IE6 SP1 en Outlook 2003. Ook msn sluit af zodra ik het aanklik. Verder is het niet mogelijk systeemherstel te starten, en is het ook niet mogelijk een gebruikersaccount aan te maken via config scherm.

Kortom sommige onderdelen starten helemaal niet, en andere sluiten bij openen gelijk af.
Er draaien geen vreemde processen, virusscan is ok, firewall ook. Harde schijf gecontroleerd op fouten. Ook in veilige modus kan ik deze handelingen niet. Wanneer ik via F8 laatst bekende juiste config terug wil zetten, doet hij dit ook niet.

Iemand enig idee waar dit nog in kan zitten?
Optie opnieuw installeren is ok, echter zou ik wel outlook willen kunnen openen om een backupje te kunnen maken, anders ben ik alles kwijt....
Klinkt als een virus dat ik een tijdje geleden bij iemand ben tegengekomen. Niets wou inderdaad starten, en als je een virusscanner of wat dan ook wou starten kreeg je niet eens de tijd om ook maar 1 knopje in te drukken :/ De naam weet ik even niet meer, ik zal kijken of ik dat topic nog kan vinden.

Edit:
Gevonden:
Volgens dit topic zou het het virus FATSO_A moeten zijn :)
In datzelfde topic staat ook dat het virus te verwijderen is via de veilige modus, omdat het daar niet actief is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Morax op 01-06-2005 11:18 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• shockme
Morax schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:10:
[...]

Klinkt als een virus dat ik een tijdje geleden bij iemand ben tegengekomen. Niets wou inderdaad starten, en als je een virusscanner of wat dan ook wou starten kreeg je niet eens de tijd om ook maar 1 knopje in te drukken :/ De naam weet ik even niet meer, ik zal kijken of ik dat topic nog kan vinden.

Edit:
Gevonden:
Volgens dit topic zou het het virus FATSO_A moeten zijn :)
In datzelfde topic staat ook dat het virus te verwijderen is via de veilige modus, omdat het daar niet actief is :)
Dus theoretisch gezien zou in de veilige modus alles wel moeten werken, omdat het virus daar niet actief is... maar bij mij is dat dus niet het geval, in de veilige modus blijven de problemen bestaan.?

• shockme
FF de scan uitgevoerd op dat FATSO_A virus, maar helaas dat is het dus niet...
Iemand nog andere leuke ideeen wat dit wel kan zijn, en hoe ik het op kan lossen?

• shockme
Inmiddels ook hitmanpro 2 poosje laten lopen. Maar ook dit mocht niet baten.
Wanneer ik probeer IE of msn oid op te starten wordt dit venster gelijk gesloten.
systeemherstel is ook niet te openen/starten. any suggestions?

• shockme
bescheiden schopje O-)

• shockme
iets harder schopje...
heeft iemand nog ideeen waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Dit soort problemen word bijna altijd veroorzaakt door een virus of een ander stukje schadelijke software, als je scanner een fout geeft bij het afsluiten bv een code kan je die gebruiken om een oplossing te zoeken op de site van bv symantec.

• shockme
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:48:
Dit soort problemen word bijna altijd veroorzaakt door een virus of een ander stukje schadelijke software, als je scanner een fout geeft bij het afsluiten bv een code kan je die gebruiken om een oplossing te zoeken op de site van bv symantec.
Virusscan wijst niets uit, en na scannen met hitmanpro blijft het probleem ook nog steeds bestaan. Heb dus ook geen melding of code waarmee ik iets kan opzoeken...

• shockme
Geloof niet dat veel mensen een idee hebben,.. of ik ben ongeduldig dat kan ook natuurlijk O-)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kan je je system32 map zien in c:\windows? Kan je wel op site komen van virusscanners? Kan je überhaupt wel een programma starten, of beperkt het zich tot deze programma's die je noemt? Momenteel gaat er wat virussen/troep rond waar dat erg populair is om de system32 map te verbergen. Hitmanpro vindt deze troep niet zo gemakkelijk.

Ik vermoed ook troep op je pc, anders echt iets heel raars. Wat je nog kan proberen is je installatie repareren van Office, in de hoop dat het werkt.

Succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 07-06-2005 15:48 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• shockme
Motrax schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:48:
Kan je je system32 map zien in c:\windows? Kan je wel op site komen van virusscanners? Kan je überhaupt wel een programma starten, of beperkt het zich tot deze programma's die je noemt? Momenteel gaat er wat virussen/troep rond waar dat erg populair is om de system32 map te verbergen. Hitmanpro vindt deze troep niet zo gemakkelijk.

Ik vermoed ook troep op je pc, anders echt iets heel raars. Wat je nog kan proberen is je installatie repareren van Office, in de hoop dat het werkt.

Succes :)
systeem mappen onder windows zijn gewoon allemaal zichtbaar, en voor zover ik kan zien normaliter gevuld met de benodigde bestanden:) . Kan niet op site's komen, omdat ik uberhaupt internet explorer niet opgestart krijg, deze sluit gelijk af bij openen. Overigens reparatie Office mocht ook niets uithalen....

Dus het is echt iets raars,.... maar de vraag is wat en hoe op te lossen...?

• shockme
Overigens, de problemen lijken hem alleen in programma's als outlook, internet explorer en configuratiescherm te zitten. Andere dingen bv winrar kan ik wel starten zonder dat deze gelijk sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door shockme op 08-06-2005 16:40 ]

• shockme
Ben van ellende pc maar opnieuw gaan installeren, toch hou ik me aanbevolen voor degene die een verklaring voor dit heeft...
Pagina: 1