Toon posts:

[XP] Verschillende schermen worden automatisch afgesloten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds een paar weken komt het wel eens voor dat wanneer ik aan het internetten ben oid dat me internet browser zomaar zonder enige reden of melding automatisch wordt afgesloten. Dit heb ik ook bij andere dingen die gewoon op me computer draaien.

Als ik cmd.exe bijvoorbeeld wil openen wordt hij direct weer afgesloten. Dat is best lastig, vooral bij cmd.exe aangezien ik die nodig heb bij het slipstreamen ;).

Weet iemand waar dit aan kan leggen en hoe ik dit kan oplossen?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Dit klinkt als een virus. Ik denk dat je in B&V wel een topic vind wat over je probleem gaat.

Deze bijvoorbeeld: [rml][ XP] Programma's worden meteen afgesloten[/rml]

[ Voor 67% gewijzigd door Gerco op 26-03-2005 17:42 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:41:
Dit klinkt als een virus. Ik denk dat je in B&V wel een topic vind wat over je probleem gaat.

Deze bijvoorbeeld: [rml][ XP] Programma's worden meteen afgesloten[/rml]
bedankt voor je link, maar als ik die open wordt hij automatisch afgesloten :):S:P.
Zou je misschien al die tekst die daar staat in een .txt bestandje willen zetten en die aan mij geven? Of zou je me kunnen vertellen hoe dit opgelost kan worden>

Verwijderd

Topicstarter
Het zou wel iets van een virus kunnen zijn. Maar het gekke is dat wanneer ik op Google zoek met bijvoorbeeld het woordje virus erin dat het scherm zomaar wordt afgesloten...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Dan is het zeker een virus ;)

Probeer dit tooltje: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSflog.exe of van hier: http://users.telenet.be/kloyenz/FixSflog.exe
En run dan dit: http://members.home.nl/mloman/hitmanpro209nl.exe (voor de zekerheid)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Door dat &#%^&# virus kan ik geen van die bestandjes openen ze worden allemaal zomaar afgesloten. En bij mijn norton anti virus kan ik ook niet komen want die wordt ook helemaal afgesloten. Door dit virus was ik van plan om windows even helemaal opnieuw te installeren, maar doordat ik een windows cd heb zonder SP2 erop en het wel op deze computer staat kan dat op de een of andere manier niet. Dan moet ik eerst SP2 slipstreamen. Maar om dit te kunnen doen moet ik cmd.exe openen om daar vervolgens een paar acties uit te voeren, MAARRR die wordt dus ook de hele tijd afgesloten.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Start op in veilige modus met netwerk en probeer die tooltjes hierboven. Als dat ook niet werkt zijn mijn ideeën een beetje op.

Verwijderd

Topicstarter
Geen nut...

Ik begin nu echt wanhopig te worden. En als ik nou de allernieuwste LEGALE windows xp prof koop zit daar dan standaard sp2 op zodat ik geen probleem meer heb, dan heb ik er evt. nog wat duiten voor over.

Enne als ik hier nou win 98 opgooi. Dan is het probleem met de SP's weg, en als ik dan windows xp pro er via de normale manier op probeer te gooien zal dit nut gaan hebben?

Ik begin nu echt wanhopig te worden. Dit is een spiksplintenieuwe computer waar gewoon neit zo goed is mee omgegaan :P

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Waar loop je dan tegenaan als je Windows XP wilt installeren? Ik heb nog nooit gezien dat de windows installatie daar moeite mee zou hebben, HD formatteren = HD formatteren, wat daar opstaat is niet relevant, al is het Linux of MacOS.

Verwijderd

Topicstarter
Check dit topic van mij:
[rml][ XP] Problemen bij installeren pro over home*[/rml]

Daar wordt er precies door me uitgelegd wat er niet wil lukken.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb dat virus ook gehad :( het kwam via MSN... het is een soort van Backdoor Trojan, waardoor anderen dus toegang krijgen tot je pc... mn firewall bleef ook maar meldingen geven..
mn mama was aan het chatten.. en accepteerde voordat ze vroeg of diegene wat stuurde.. en het virus verspreide zich meteen naar al haar contacten, en naar de andere pc's in netwerk, gelukkig voor die andere pc's was die nog niet actief en kon die gewoon verwijderd worden met Syamentec Antivirus 9.0, alleen op de hoofd-pc (Diegene waar mn moeder op zat) was het dus te laat.. heel veel programma's sloten zichzelf af.. en toen maar windows erop nieuw op gezet...

je kan win 98 installeren, en dan die cd van xp slipstreamen, dan weer formatten en dan xp geslipstreamed installen...

[ Voor 15% gewijzigd door BiG-GuY op 26-03-2005 19:49 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:24
Ik heb de laatste paar weken ook al 2 keer een virus gezien dat programma's afsluit als je ze start. Zelfs taakbeheer kon ik niet meer in, en alles wat ik starte werd 2 seconden later afgesloten :/
Ikzelf heb er geen last van gehad, maar die 2 mensen waar ik laatst de pc moest fixen wel. Ik zag geen andere uitweg dan formatteren.

Is er iemand die wat meer informatie heeft over dit virusen hoe te verwijderen zonder XP te hoeven reïnstallen (als dat gaat, aangezien alles zodra je het start afgesloten word)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
in het geval van FATSO_A is veilige modus de oplossing... daarin wordt het virus niet geladen. Vervolgens kan je het register op kuisen en dan de files verwijderen.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:24
84n44n schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:00:
in het geval van FATSO_A is veilige modus de oplossing... daarin wordt het virus niet geladen. Vervolgens kan je het register op kuisen en dan de files verwijderen.
Ah, nu heb ik iig een naam waar ik verder wat onderzoek naar kan verrichten. Dank u :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:20
Doe eens veilige modus met netwerk ondersteuning een online virusscan. Bijvoorbeeld Housecall van Trend Micro.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet ik nog even het OS in je topic titel :)
Pagina: 1