[Projector/TFT] PCI videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20
Binnenkort ga ik een projector aanschaffen (Hitachi PJ-TX100). Deze wil ik via VGA aansluiten op mijn HT-pc. Hierin zit een 9800SE @ PRO AIW kaart, met VGA silencer. Perfecte kaart, AGP uiteraard, wil ik _niet_ weghebben. De AIW functies heb ik werkend onder Media Center, hij is snel genoeg voor de nieuwste games, dus dat wil je nog meer?

Maar nu het probleem: de projector.

Helaas heeft de 9800SE AIW maar 1 output (DVI). Ik wil m'n schermpje gewoon aangesloten laten uiteraard, en ik zou de projector graag willen aansluiten op een PCI kaartje. Ik heb er nu een 4 mb S3 Virge kaartje inzitten, maar het probleem is dat ik hierop geen video af kan spelen (ik kan alleen "bureaublad uitbreiden".
En dat is nu juist het probleem: Mediacenter, Windvd, alles moet gewoon in kloonmodus mét overlay op de projector zichtbaar kunnen zijn. Ik wil daarop tv en films kunnen kijken, gamen etc.

Is dit mogelijk met een PCI kaartje icm mijn AGP kaart?
Ik begrijp ook wel dat mijn probleem is opgelost als ik mijn AGP kaart vervang, maar dat wil ik gewoon niet!

[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 31-05-2005 22:26 ]

Nederlander in België

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Probeer eens een wat nieuwere PCI kaart. Een S3 Virge is wel heeeeeel oud en geeft inderdaad van dit soort vage problemen.
Met een nieuwere PCI kaart kon ik wel gewoon video afspelen op dat scherm.

Senile! Senile Oekaki

• Elektronicanet
Ja, de S3 Virge is maar tijdelijk. De VGA output is sowieso erg brak op 1280 x 1024.
Het enige wat ik wil weten is óf het kan :)
En hebben jullie dan ook tips voor een goede PCI kaart voor ong. 50 euro?

Nederlander in België

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

AGP kaart vervangen is natuurlijk onzin, je zou juist moeten kijken naar een oplossing als een simpel splitterboxje, kost je ook 50 euro. Sommige beamers kun je ook doorlussen, zodat je je monitor direct op je beamer kunt aansluiten. Gaat natuurlijk allemaal niet op als je per se je beamer óf monitor via DVI wilt aansluiten. Een pci kaartje is sowieso moeilijk, omdat de oudere kaartjes geen overlay ondersteunen. Nieuwere kaartjes zoals een pci GF4mx kunnen dit wel.

• Elektronicanet
Corn schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:03:
Nieuwere kaartjes zoals een pci GF4mx kunnen dit wel.
Gelukkig >:)
Maar Geforce staat bij mij niet echt bekend om een goede 2D output zeg maar :)
Zou een Ati 9200 pci uitvoering het ook kunnen? Ik denk dat deze een beter beeld gaat geven, en hij is DVI.

Nederlander in België

Verwijderd

Wat wil je er zelf mee doen? Wil je er HD materiaal mee kunnen bekijken? De Hitachi PJ-TX100 kan namelijk heel mooi HDTV resoluties aan :P Of gewoon een DVDtje? Ik zat namelijk met hetzelfde. Ik wilde dus mijn pc aansluiten via DVI naar mijn projector (Sanyo Z2).

Toen had ik haastig een andere videokaart gekocht (Ati Radeon 7000 PCI), maar deze bleek tot voor kort geen HD materiaal aan te kunnen, deze had namelijk maar 32MB. Ik was dus op zoek naar een andere pci kaart die HD materiaal schokloos kon weergeven via de DVI output.

Ik kwam dus deze kaart tegen Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI). Dit is zeker wel een redelijke kaart om aant je projector te hangen, maar was nog niet helemaal tevreden. Weet ook niet of deze HD goed/schokloos kan weergeven (Dit zou dan ook de enige PCI optie worden). Na op wat fora rondgekeken te hebben kwam het er op neer dat ik mijn Geforce 3 (speelde nog goed met HL2!) moest gaan vervangen voor een kaart die hardwarematig HD materiaal kon decoderen. Ik ben dus voor een Geforce 6600GT gegaan en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de beeldkwaliteit! Je moet er wel 4x zoveel voor neerleggen als een 9250, maar je bent wel weer voorbereid op de toekomst.

Maar wat Corn zegt kan natuurlijk ook. Dit is als ik het goed begrijp een HTPC? Of gebruik je deze voor normaal gebruik en wil je op je PCI kaart tegelijk een filmpje/tv kijken? Dus een Splitbox zou een goede optie kunnen zijn.

De 9800 kan namelijk heel goed HD afspelen en je hoeft dan geen PCI kaart meer te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 10:50 ]

• Elektronicanet
Jep, een splitbox is een optie inderdaad, maar ik heb nog geen betaalbare DVI switchbox kunnen vinden :) Tips anyone? Zelf maken misschien :D Het is eigenlijk niks anders als een schakelaar, DVI connectoren en een hoop draadjes toch?
Ik wil inderdaad wel HD materiaal kunnen bekijken, maar het is meer dat de projector het aan kan. Een pc is wat gemakkelijker te upgraden dan een projector :p

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:16:
Jep, een splitbox is een optie inderdaad, maar ik heb nog geen betaalbare DVI switchbox kunnen vinden :) Tips anyone? Zelf maken misschien :D Het is eigenlijk niks anders als een schakelaar, DVI connectoren en een hoop draadjes toch?
Ik wil inderdaad wel HD materiaal kunnen bekijken, maar het is meer dat de projector het aan kan. Een pc is wat gemakkelijker te upgraden dan een projector :p
Zelf maken heeft denk weinig zin, de DVI kabels zijn niet voor niets t*ring duur! Ik heb laatst een van 110 euries gehaald. Het probleem is dat de kwaliteit van het signaal verzwakt. Bovendien heb ik nog geen losse DVI connectoren gevonden om zelf te prutsen (Ik wilde namelijk "ook" een DVI kabel maken van 10 meter, dat werd mij dus ten sterkste afgeraden).

Switchboxes zijn erg prijzig. Vooral als je weinig tot geen kwaliteitsverlies wilt. Daarnaast heb je verschil tussen HDTV switches/kabels en DVD bijvoorbeeld. Voor HDTV heb je duallink nodig omdat je veel bandbreedte nodig hebt.

Dit lijkt me een goede HDTV switchbox:
http://www.ramelectronics.net/html/hd-DVI-2x1.htm

Maar de vraag is of je werkelijk $249.00 wilt besteden aan een switch of €180,- voor een 6600GT.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 15:35 ]

• Elektronicanet
Jep, die switchbox valt dus af.
Rest de keuze voor een PCI videokaart. Weet iemand of die Matrox G450 kaartjes bijv. een betere VGA output hebben dan de 9250, én overlay of zelfs cloning ondersteunen?

Ik wil in ieder geval óók Media Center kunnen zien op m'n projector.

Nederlander in België

• Elektronicanet
Any1?

Nederlander in België

Verwijderd

Die Matrox G450 kan sowieso geen HD materiaal weergeven (op de hoge 1080i resolutie) omdat deze te weinig geheugen heeft. Bij de specs zie ik dat ie wel 720p kan weergeven, maar ik betwijfel het of deze het zonder schokken kan weergeven.

Ten tweede, de kaart heeft alleen maar 2 vga uitgangen, dus geen digitale DVI.

Hoe dan ook, ik denk dat de 9250 het beste aan jouw eisen voldoet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 00:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn wel degelijk DVI uitvoeringen geweest van de G450 :z (heb er op de vorige PC Dump nog eentje voor EUR 10 gescoord, al was dat wel een AGP uitvoering)

Oslik blyat! Oslik!

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Matrox Parhelia DL256...

- Support for 30-inch Apple Cinema HD Display
- 64-bit, 66 MHz PCI card compatible with all PCI and PCI-X slots
- 256 MB graphics memory
- TV-output support

660 eu.. dass dan wel weer een beetje jammer...

ik zit een beetje met het zelfde probleem, alleen zoek ik naar (meerdere) TV-OUT op een pci kaart.. iemand daar ook tips voor?

• Elektronicanet
Ik denk dat ik voor deze ga (Club3d 9250 met DVI)
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=006363

Of heeft er iemand een beter alternatief voor 50 euro?

Nederlander in België

• Elektronicanet
Ik heb de Club3d 9250 met DVI nu binnen. Helaas werkt het nog niet... Ik krijg alleen video-output via mijn 9800SE, en klonen kan ik niet aanzetten omdat er maar één monitor is aangesloten.
Hoe krijg ik het videobeeld op de PCI kaart??

Ik kan ook alleen kiezen voor bureaublad uitbreiden naar die Radeon 9250 PCI, dat is op zich niet erg, maar ik wil op deze kaart dus de overlay (videobeelden) kunnen zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Elektronicanet op 10-06-2005 16:31 ]

Nederlander in België

• Elektronicanet
Schaamteloze dubbelpost, zie ook [rml][ ATI] AIW tv tuner werkt niet icm Radeon 9250 PCI[/rml]

Het probleem is nu "opgelost".
Ik heb volgens mij echt alles geprobeerd, en conclusie: het kan gewoon niet.
Ik heb nu mijn 9800SE AIW geruild tegen een 9700Pro + TV kaartje. De PCI kaart gaat terug.
Nu werkt het perfect Ik kan het beeld klonen (ook in MCE met TV of in games), maar bureaublad uitbreiden gaat ook uitstekend.

Toch zonde van de Radeon 9250, want nu ben ik 2 keer verzendkosten kwijt!

Laat dit een les zijn voor anderen, kennelijk heeft nog niemand het ervaren (heb er niks over gevonden): het is niet mogelijk om het tv-beeld van een AIW kaart weer te geven via een PCI videokaart.
Als iemand het tegendeel kan bewijzen hoor ik het graag, dan haal ik bovenstaande zin weg :)

[ Voor 23% gewijzigd door Elektronicanet op 11-06-2005 23:53 ]

Nederlander in België

Pagina: 1