[ATI] AIW tv tuner werkt niet icm Radeon 9250 PCI

Pagina: 1
Acties:

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20
Sinds ik de Radeon 9250 PCI in mijn pc heb geduwd (kaart werkt prima, wordt herkend in Windows en bureaublad uitbreiden werkt ook) werkten de AIW functies van mijn Radeon 9800SE AIW niet meer.

Het is 100% zeker dat het hiermee te maken heeft, want ik heb een dual boot met Media Center 2005 en XP Professional, en in beide OS'en werkt de tv niet meer. De hele tuner en het hele WDM gebeuren komt ook niet meer voor in de hardware lijst, dit wordt niet meer gedetecteerd :(

Zodra ik de kaart er uit haal, werkt de tv direct weer zonder nieuwe hardware meldingen.
Verder heb ik al geprobeerd om de kaart in een ander PCI slot te steken, dit helpt niet.

Tips anyone?

* Elektronicanet is inmiddels een stukje verder. De tv werkt ook weer als ik bureaublad uitbreiden uitzet. Kennelijk werkt het dus niet meer als de PCI kaart in werking treedt. Hoe los ik dit op?

[ Voor 13% gewijzigd door Elektronicanet op 10-06-2005 22:24 ]

Nederlander in België

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
klinkt als dat wanneer de 9250 in gebruik is dat de drivers "zien" dat er geen AIW features opzitten en het dus niet te gebruiken is. die conflicten komen waarschijnlijk doordat het 2 ati kaarten zijn

mischien dat een complete windows re-install helpt. ik denk dat een nvidia kaart naast je AIW geen problemen levert

maar probeer eerst eens andere drivers :)

[ Voor 9% gewijzigd door bolleh op 10-06-2005 23:29 ]

• Elektronicanet
bolleh schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:28:
maar probeer eerst eens andere drivers :)
Ik heb de nieuwste drivers van de site gehaald, hiermee werkt het ook niet, zowel in MCE 2005 als XP niet. In andere topics las ik juist dat het beter is als beide kaarten van dezelfde fabrikant zijn.

Is het überhaupt wel mogelijk om het tv-beeld van de AIW kaart te laten zien via de PCI kaart, anders heeft het helemaal geen zin :'(
Zie ook [rml][ Projector/TFT] PCI videokaart?[/rml]

Edit / update: ik heb nu bureaublad uitbreiden uitstaan, en alleen het beeld via de PCI kaart lopen. Als ik nu de TV tuner start werkt het ook niet, dus kennelijk kan alleen de 9800SE het tv-beeld laten zien???

In dat geval moet ik misschien hiernaar kijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificcable.com/photos/DVIIY-V.jpg
Er zit namelijk wél dual support op, dus als ik die DVI-I kan splitsen heb ik die hele PCI kaart niet nodig en kan hij terug. Alleen dat moet ik wel binnen een week beslissen, en verder weet ik dan nog steeds niet of de 9800SE ook TV door de secundary output kan laten zien :|

[ Voor 38% gewijzigd door Elektronicanet op 11-06-2005 00:24 ]

Nederlander in België

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36
ok ik weet niet precies wat je wilt, maar ik neem aan dat je je tv beeld via een tv out of 2e monitor out wilt weergeven?

dit is 100% zeker mogelijk met die AIW zonder die 9250
dat ding heeft gewoon een dual display modus, enkel weet ik niet precies hoe de kaart eruit ziet met aansluit mogelijkheden omdat er zoveel aansluitingen op moeten. volgens mij zat er toch zon break-out box bij of niet?

in ieder geval kon ik bij mijn radeon 9700 toendertijd kiezen tussen 2e monitor of tv-out. de tuner op je AIW is gewoon een los onderdeel dus die kan je dan gewoon op je 2e output laten zien

• Elektronicanet
Nee, er zit geen 2e monitor aansluiting op... En ook niet via een break-out box. En bovenstaande kabel is dus niet te krijgen.

Nederlander in België

• Elektronicanet
Het probleem is nu "opgelost".
Ik heb volgens mij echt alles geprobeerd, en conclusie: het kan gewoon niet.
Ik heb nu mijn 9800SE AIW geruild tegen een 9700Pro + TV kaartje. De PCI kaart gaat terug.
Nu werkt het perfect :D Ik kan het beeld klonen (ook in MCE met TV of in games), maar bureaublad uitbreiden gaat ook uitstekend.

Toch zonde van de Radeon 9250, want nu ben ik 2 keer verzendkosten kwijt!

Nederlander in België

Pagina: 1