Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sensacell

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam iets gaafs tegen op internet; sensacell.

Afbeeldingslocatie: http://www.sensacell.com/Pix/Photos-movies-PIX/Sensa-Seq1-cropped.jpg
Filmpjes op de site zien er ook errug gaav uit.

Je zou met sensacell spelletjes en dergelijke kunnen besturen, maar ook decoratief kan het erg leuk zijn. En juist dat laatste spreekt mij aan.

Mijn eerste vraag is nu; weet iemand waar dit of zoiets te koop is? En als het (nog) nergens te koop is; is dit (in een veel simpelere vorm) een beetje zelf in elkaar te knutselen?

Het zou ook erg leuk zijn om de sensacell op de computer aan te sluiten en dan wat figuurtjes in de verschillende "tegels" af te laten beelden.

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
dit stond laatst op flabber.nl hadden ze ook filmpjes van vloer + wand zag er best wel gaaf uit maar om het nu als serieuze decoratie te nemen zou ik niet doen i.v.m. drukte

Verwijderd

Reageert ie op de beweging van bijvoorbeeld je hand? Of moet je hem via een pc aansturen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:19:
Reageert ie op de beweging van bijvoorbeeld je hand? Of moet je hem via een pc aansturen?
Kan beide..

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

denk dat 't nu nog maar een kwestie van wachten is tot er een disco komt met een sensacell dansvloer :9 :9
dat moet gaaf zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
msG-Gsm schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:18:
dit stond laatst op flabber.nl hadden ze ook filmpjes van vloer + wand zag er best wel gaaf uit maar om het nu als serieuze decoratie te nemen zou ik niet doen i.v.m. drukte
In felrood is het natuurlijk behoorlijk druk, maar een wat natuurlijke kleur die misschien ook wat beter in het interieur zou passen zou het tot een behoorlijke gadget in het huis maken denk ik :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:15:
Je zou met sensacell spelletjes en dergelijke kunnen besturen, maar ook decoratief kan het erg leuk zijn. En juist dat laatste spreekt mij aan.

Mijn eerste vraag is nu; weet iemand waar dit of zoiets te koop is? En als het (nog) nergens te koop is; is dit (in een veel simpelere vorm) een beetje zelf in elkaar te knutselen?

Het zou ook erg leuk zijn om de sensacell op de computer aan te sluiten en dan wat figuurtjes in de verschillende "tegels" af te laten beelden.
Mooi ding idd. Waar het te koop is weet ik niet.

Ik denk dat als je dit zelf wil maken, je eens in 3d display cube (led kubus) bouwen ...? moet kijken. De verlichting kun je maken volgens het zelfde principe als één zo'n laag van een kubus. (staat genoeg over in dat topic)

Hoe je die sensors erbij gaat maken weet ik nog niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
is zoiets niet zelf te maken. je hebt toch al van die schakelaars die reageren als je je hand er in de buurt houd. als je die wat groter maakt en ze dan een zooi ledjes aan laat sturen heb je t zelfde effect ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Ja, dit is zelf te maken, maar het is niet eenvoudig. Een bord als dit maakt waarschijnlijk gebruik van inductie. Je kunt het vergelijken met een beetje oversizede wacomtablet.

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 18:13

boner

misantropisch altruïst

Billy Jean van ene M Jackson.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
dit doet me een beetje aan de Q-touch sensoren denken. Die wil ik ook nog steeds hebben maar zijn nergens makkelijk te bestellen voor studenten.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 16:33
waarschijnlijk zijn dit capacatieve sensoren. Die reageren op een verstoring van het veld, zowel door vleesch als door iets anders (hout/metaal). Afhankelijk van de sensor een bepaald vlak led's aansturen en dan met een 'fade' schakelingetje er omheen, en je bent klaar.

Wij hebben dit systeem ontworpen op de HTS als een project. Dat was voor een nederlands bedrijf, dus niet sensacell. Zij hebben dit er blijkbaar naast ontworpen, maar wel kewl om te zien dat dit nu echt gemaakt gaan worden. (ik beweer niet dat dit gejat is van ons, alleen dat wij het toen ook gemaakt hebben +/- 1 jaar geleden, maar niet zo geavanceerd, alleen de hardware...)

Ziet er wel relaxed uit. Is ook niet zo moeilijk te maken, alleen duur (sensortjes kosten +/- €16,- p/s)

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
die sensortjes zijn toch zelf te maken met dit ic: qt110
dan neem je als sensor een plaatje metaal met gaatjes erin waar de leds doorheen schijnen

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

zo eentje is idd niet duur, maar je hebt er zo wel flink wat van nodig

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
ja dat zij ik dus Q-touch sensoren. probleem is alleen dat die vrij lastig te bestellen zijn. Farnell heeft ze maar daar kun je niet zo makkelijk bestellen en jeb hebt een minimaal bestedings bedrag.

Maar deze sensoren zijn er tot in een matrix van 64. dus opzich.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 10:15
boner schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 07:48:
Billy Jean van ene M Jackson.
De tegels in Billy Jean werden door een man bestuurd.
Pagina: 1