Toon posts:

[3dMax / AutoCad]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik een autocad tutorial gevolgd waarin je een huis maakt. Als ik de .DWG vervolgens importeer in 3dmax en er een texture op plak heb ik het probleem dat alle faces anders renderen.

De stenen staan zoals je kunt zien niet netjes onder/naast elkaar

Afbeeldingslocatie: http://www.xseeding.nl/3dmaxprob.jpg

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Hier zitten we met 4 man te peinzen en te googlen maar tot nog toe geen oplossing

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 10:59
UVW map toepassen, kubus gizmo gebruiken, gizmo orienteren?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 04:11
Er is duidelijk iets mis met je mapping, wat je kan oplossen door een UVW-modifier toe te voegen.

Verwijderd

Ik heb niet zoveel ervaring met het importeren van .dwg, maar ik denk dat het volgende wel werkt:

Selecteer het object en ga naar de modify panel en kies in de modifier list voor de UVW map modifier (met deze modifier projecteer je als het ware het materiaal, de texture, op het oppervlak) kies voor de box variant en zet de afmetingen (lenght width, height) op dezelfde waarde, bijvoorbeeld op die van length, zodat je texture niet vervormd.

succes,..

Verwijderd

gebruik de modifier optimize :] en daarna goeie uvw mapping erop zetten want autocad gebruikt een andere soort splines dan 3dmax
btw het maakt ook uit welke versie van 3dmax je dus gebruikt 7 heeft een betere importer dan 5 bijv.

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nog steeds bezig, maar het rare is dat er verschillende faces zijn na het importeren. Is er geen manier om hier 1 face van te maken oid?

Afbeeldingslocatie: http://www.xseeding.nl/3dmaxprob2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ok we hebben het gefixed

bij het importeren moesten we de optie "surface deviation for 3d solids" op 1 zetten

nu werkt het idd als ik de uvw map modifier gebruik. Dus julile hebben wel een beetje geholpen ;) :D
Pagina: 1