Toon posts:

[ADSL] Lijnsnelheid Fast abo dalende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Tot 2 weken geleden trainde mijn modem in rond 7648, met pieken naar 7700. Nu komt hij echter niet verder dan 7200.

Ik vraag me af wat dit verschil (500 kbit) kan veroorzaken. Aan de bekabeling in huis is niets veranderd, ook direct op het NT1 kastje is de snelheid rond de 7200. Het modem is een Speedtouch 510 van ong. 2 jaar oud, waaraan ik geen defect kan ontdekken (of rare piepjes). Ook mijn oude USB modem (zo'n groen Alcatel monster) haalt dezelfde snelheden.

Is het misschien normaal dat de kwaliteit van het signaal zo sterk fluctueert als nu het geval is? In het centrum (daar waar ook de tel. centrale is) is men druk bezig met graafwerkzaamheden, kan dat er invloed op hebben?

Alvast bedankt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bedankje is niet gewenst. Lees even de http://gathering.tweakers.net/forum/faq door. Als we elkaar contsant moeten bedanken....

Kan prima dat het iets zakt. Zijn zo-veel factoren die een rol spelen. Als je bijvoorbeeld een tweede ISDN aansluiting in huis neemt kan het al zakken door lichte verstoring. Dus ook als je buren nieuwe lijnen aanvragen of ADSL of ISDN nemen etc kan het iets veranderen.

Je gaat met honderden aansluitingen een grondkabel in naar verdeelstations en telefooncentrale etc. Soms speelt ook 't weer nog mee, of werkzaamheden in de grond of aan de kabel of in een verdeelstation. Misschien heeft KPN software geupgrade van de apparatuur en werkt dat net iets je minder op jou lijn. Kan heel veel zijn, maak je niet druk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar ik heb ook zo'n modem, hoe kan ik zien op welke snelheid mijn modem trained?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

McRubz schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:27:
Misschien een domme vraag, maar ik heb ook zo'n modem, hoe kan ik zien op welke snelheid mijn modem trained?
http://10.0.0.138 ;)

@TS: probeer eens 's avonds laat of 's nachts je modem uit en weer aan te zetten. Grote kans dat je modem iets hoger zal trainen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dan traint hij hoger in waarschijnlijk, hoeft niet. Maar overdag gaat hij dan her-trainen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.