Beste mensen,
ben met een sitecom wireless router gehackt, (Sitecom WL 026)
Het internet werkte de laatste tijd erg traag merkte ik, ik ben de enigste die het gebruikt,plus mijn vriendin als ze er is met haar laptop, maar die is er niet zo vaak.
als beveiliging dus twee mac adressen gebruikt, alleen connection control toegestaan
verder een 128 bit wep key ingesteld. SNMP is zowel lokaal als remote uitgeschakeld
de laatste twee weken erg traag internet, mn huisgenoten gebruiken het niet veel, alleen msn en mailtjes enzo (het zijn twee meiden) afijn ook als ze niet thuis waren nog steeds erg traag, alsof iemand constant aan het downloaden was. Een virus oid was niet ter sprake, heb zelf een Apple iBook dus dat is niet mogelijk. Hun pc stond ook uit.
Uiteindelijk op de router ingelogd. Erg veel netwerk verkeer zag ik!
Ik heb het eerste cijfer van de wepkey aangepast, gesaved, gereboot
zelf aangepast, opnieuw ingelogd op de router, helemaal geen netwerk verkeer!
is dit vreemd of is dit vreemd?
is een mac en een wep beveiliging niet voldoende? wat moet ik verder doen?
Deze router heeft alleen WEP encryptie en mac controle als beveiliging,
voor zover ik weet kun je de SSID broadcast ook niet uitzetten
ik kan het bereik ook niet aan passen volgens mij,
heb al wel geabonneerd voor versatel 20MB ADSL dus dan gaat deze router eruit
maar wat is tot die tijd een optie om misbruik te voorkomen?
uitschakelen is wel erg onpraktisch want hij hangt in de meterkast
en eigenlijk ben ik wel de hele dag online dus is geen goede beveiliging.
Ik heb inmiddels de mac adres toegang van mijn vriendin uitgeschakeld, kan iemand tegelijk via mijn eigen mac adres toegang tot mijn router hebben?
en heeft het zin als ik 4 wepkeys gebruik zoals dat mogelijk is in de routerconfiguratie?
moeten ze dan 4 wepkeys kraken of kun je 1 v.d. 4 gebruiken?
Chris.
edit:
WPA is niet beschikbaar op mijn router, in een ander topic heb ik al gevraagd of het mogelijk is de firmware van een nieuwe revisie te voorzien, maar tot dusver weet ik niet of dit ook WPA enabled op mijn router. versie = Multi-Functional Wireless Broadband NAT Router (R1.96h3)
welke firmware voor sitecom wl 026?
ben met een sitecom wireless router gehackt, (Sitecom WL 026)
Het internet werkte de laatste tijd erg traag merkte ik, ik ben de enigste die het gebruikt,plus mijn vriendin als ze er is met haar laptop, maar die is er niet zo vaak.
als beveiliging dus twee mac adressen gebruikt, alleen connection control toegestaan
verder een 128 bit wep key ingesteld. SNMP is zowel lokaal als remote uitgeschakeld
de laatste twee weken erg traag internet, mn huisgenoten gebruiken het niet veel, alleen msn en mailtjes enzo (het zijn twee meiden) afijn ook als ze niet thuis waren nog steeds erg traag, alsof iemand constant aan het downloaden was. Een virus oid was niet ter sprake, heb zelf een Apple iBook dus dat is niet mogelijk. Hun pc stond ook uit.
Uiteindelijk op de router ingelogd. Erg veel netwerk verkeer zag ik!
Ik heb het eerste cijfer van de wepkey aangepast, gesaved, gereboot
zelf aangepast, opnieuw ingelogd op de router, helemaal geen netwerk verkeer!
is dit vreemd of is dit vreemd?
is een mac en een wep beveiliging niet voldoende? wat moet ik verder doen?
Deze router heeft alleen WEP encryptie en mac controle als beveiliging,
voor zover ik weet kun je de SSID broadcast ook niet uitzetten
ik kan het bereik ook niet aan passen volgens mij,
heb al wel geabonneerd voor versatel 20MB ADSL dus dan gaat deze router eruit
maar wat is tot die tijd een optie om misbruik te voorkomen?
uitschakelen is wel erg onpraktisch want hij hangt in de meterkast
en eigenlijk ben ik wel de hele dag online dus is geen goede beveiliging.
Ik heb inmiddels de mac adres toegang van mijn vriendin uitgeschakeld, kan iemand tegelijk via mijn eigen mac adres toegang tot mijn router hebben?
en heeft het zin als ik 4 wepkeys gebruik zoals dat mogelijk is in de routerconfiguratie?
moeten ze dan 4 wepkeys kraken of kun je 1 v.d. 4 gebruiken?
Chris.
edit:
WPA is niet beschikbaar op mijn router, in een ander topic heb ik al gevraagd of het mogelijk is de firmware van een nieuwe revisie te voorzien, maar tot dusver weet ik niet of dit ook WPA enabled op mijn router. versie = Multi-Functional Wireless Broadband NAT Router (R1.96h3)
welke firmware voor sitecom wl 026?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 13:43 ]