Toon posts:

welke firmware voor sitecom wl 026?

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, heb de sitecom wl 026 wifi router gekocht bij de mediamarkt voor 50 euro.
na een heleboel gedonder, eindelijk aan de praat gekregen, hij hangt bij mij achter een normale router met een switch. Functioneert dus alleen als AP.
af en toe kan ik geen website opvragen, dan zegtie datie het adres niet kan vinden. Als ik het dan direct erna nog een keer probeer (gewoon op enter drukken) dan doet alles het prima, de verbinding valt verder nooit weg.
is dit een probleem met het DNS??

ik zou graag een firmware update willen doen maar weet niet of dit helpt.
en bied deze nieuwe firmware ook betere beveiliging dan de standaard WEP die erbij zit?
ik zou hem graag iets beter willen beveiligen, maar op de website van Sitecom kan ik geen firmware updates vinden.

ik heb momenteel de volgende software versie draaien:

Multi-Functional Wireless Broadband NAT Router (R1.96h3)

is er nieuwere software? en is deze ook beschikbaar als browser update, heb namelijk een apple ibook en daar draait de windows software update niet op.

groetjes,

Chris.

Verwijderd

...v.w.b. firmware:

Een firmware upgrade voor de Sitecom WL-026 Wireless Network Broadband Router is op dit moment nog niet beschikbaar; ergo de firmware is thans up2date.

Helaas is deze wetenschap geen oplossing voor het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op internet gelezen dat je de firmware van de Sitecom WL 018 kan gebruiken, maar daar zijn 2 verschillende versies van en ik heb geen bevestiging van Sitecom gekregen van dit bericht, en weet ook niet zeker of deze update iets toevoegt qua functionaliteit.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik zou gewoon even wachten ipv firmware van andere modelen er over heen te flashen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

ik ben inmiddels ook trotse eigenaar van deze router. ik zelf had redelijk snel het zaakje draaiende, enige wat ik nog niet aan de praat kan krijgen is WPA.

voor wep log je in op http://192.168.123.254/

en onder "basis settings" kun je onder wireless 2 WEP instellen, nergens staat iets over WPA, ik vrees het ergste; deze router ondersteunt geen wpa ??????

wpa is toch iets wat zowel bij de router als bij windows ingesteld moet worden of heb ik het nu mis?

ps: netwerk adapter is een AMD chipset pcmcia kaartje type AM1772 (netvision)

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ben met deze sitecom wireless router gehackt, het internet werkte de laatste tijd erg traag merkte ik, ik ben de enigste die het gebruikt,plus mn vriendin als ze er is met haar laptop,

als beveiliging dus twee mac adressen gebruikt, alleen connection control toegestaan
verder een 128 bit wep key ingesteld.

de laatste twee weken erg traag internet, mn huisgenoten gebruiken het niet veel, alleen msn en mailtjes enzo (het zijn twee meiden) afijn ook als ze niet thuis waren nog steeds erg traag, alsof iemand constant aan het downloaden was. Een virus oid was niet ter sprake, heb zelf een Apple iBook dus dat is niet mogelijk. Hun pc stond ook uit.

Uiteindelijk op de router ingelogd. Erg veel netwerk verkeer zag ik! Ik heb het eerste cijfer van de wepkey aangepast, gesaved, gereboot

zelf aangepast, opnieuw ingelogd op de router, helemaal geen netwerk verkeer!

is dit vreemd of is dit vreemd?
is een mac en een wep beveiliging niet voldoende? wat moet ik verder doen?

Deze router heeft alleen WEP encryptie en mac controle als beveiliging,

voor zover ik weet kun je de SSID broadcast ook niet uitzetten :(

ik kan het bereik ook niet aan passen volgens mij,
heb al wel geabonneerd voor versatel 20MB ADSL dus dan gaat deze router eruit

maar wat is tot die tijd een optie om misbruik te voorkomen?
uitschakelen is wel erg onpraktisch want hij hangt in de meterkast
en eigenlijk ben ik wel de hele dag online dus is geen goede beveiliging.

Chris.

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:06:
als beveiliging dus twee mac adressen gebruikt, alleen connection control toegestaan
verder een 128 bit wep key ingesteld.
.
MAC-control en WEP kosten tijd en als in de tussentijd beide laptops on-line konden ook niet pausible,
je moet tenslotte een MAC-adres clonen.
Meer waarschijnlijk is een inlog op je AP en settings aangepast.
Regelmatig van WEP-key veranderen (1x mnd) en inlog password router wijzigen
En indien mogelijk de inlog op router uitzetten voor wireless en internet,zodat alleen nog via lan kabel kan.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ziet totaal niet in wat het nut van deze 2 replys zijn tov de originele topicstart.

Als je denkt dat je een nieuw topic hierover moet starten kan dat, maar houd dan aub wel even de FAQ in gedachten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.