[6800GT] 6800GT PCI-ex vs 6800GT AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03
Hallo mensen,

Ik had een vraagje. Weet iemand waar ik benchmarks kan zien van een 6800GT PCI-ex en een 6800GT agp, bij elkaar(dus dat ik kan vergelijken)?
Ik wil namelijk mijn pc upgraden, van AMD XP naar AMD 64, en van AGP naar PCI-ex. Alleen heb ik nu een 6800GT. Ik heb dus eigelijk aantal vragen. Is het de moeite waar om van AGP(dus eerst mijn videokaart verkopen) naar PCI-ex over te stappen? Is PCI-ex VEEL sneller?
En nog een vraagje: Wat is het verschil tussen de AMD64 en een AMD XP.. ik weet dat de AMD64 64-bit heeft, maar dit zegt me niet zoveel. Is dit VEEL beter voor gamen? of alleen maar voor videobewerking etc.?

Alvast bedankt,

Barzi

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
de 6800GT is eigelijk al een pci-e kaart maar maakt gebruik van een bridge. daarom is hij agp. volgens mij zit er niet/weinig verschil tussen de performace van de 3d kaarten.
als je overgaat op S939 bijv. scoor een goede Nforce 3 250 mobo. en wacht nog even met PCI-E kost alleen maar weer meer.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

1 woord (zoek eens naar reviews!) :)

http://www.guru3d.com/article/Videocards/143/9/

[ Voor 4% gewijzigd door Koekje op 28-05-2005 10:26 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
staat hier best vol me op GoT dachtik
wat ik ervan begrijp is dat aangezien we agp 4x al niet eens halen pci-e voorlopig geen direct koel effect voor gamen heeft. echter en maar
aangezien je er 2 tegelijk in kunt proppen is er wel een voordeel. in de toekomst. dus als je een nieuw mobo gaat kaufen is agp geschiedenis. agp is ook duurder om te maken, kijk maar op pricewatch, goedkopste kaartjes nu al pci-e :o
maare... met zo'n kaart hoef je toch nog niet up te graden? of ben ik nou een dombo :P

http://specs.tweak.to/12504

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59
neej de eerste 2/3 jaar gaat deze kaart wel mee dan is ondertussen alweer nieuw cpu's + socket geintroduceert

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

geen verschil, AMD 64 is overgens heel anders concept als een Athlon XP en hij is veel sneller, als je 64 bit applecaties draaid op een 64bit bestuurings systeem is hij nog wat sneller dan op 32 bit

en waarom overweeg je geen APG moederbord met bijvoorbeeld een Nforce 3 250ultra chipset, kan je je GT houden (hem verkopen, je krijgt er de nieuw waarde lang niet voor, en een 6800GT PCI-E kost minimaal 320 euro (in duitsland nog wel), een APG heb je al voor 270 in dat zelfde duitsland en in nederland is onder de 300 euro ook mogelijk)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

SmoothTweaker schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:25:
de 6800GT is eigelijk al een pci-e kaart maar maakt gebruik van een bridge. daarom is hij agp. volgens mij zit er niet/weinig verschil tussen de performace van de 3d kaarten.
als je overgaat op S939 bijv. scoor een goede Nforce 3 250 mobo. en wacht nog even met PCI-E kost alleen maar weer meer.
Nee ;) . De 6800GT AGP is een hele andere chip als die van de PCI-E versie:

AGP is NV40
PCI-E is NV45 (met o.a sli ondersteuning)

Bij de 6600GT hebben de AGP versies wel een brigde.

• Perzikvrucht
Dus ik kan meter gewoon gaan overstappen van aan AMD XP/AGP naar AMD64/AGP? omdat ik toch al 2/3 jaar met mijn graka vooruit kan? En is Nforce 3 250 mobo. een AMD64/AGP? En van socket's heb ik niet zoveel verstand, wat is het verschil tussen de core's en sockets?

Ik heb ff op Pricewatch gekeken voor Nforce 3 250 mobo's en ik zag best veel merken. Welke merk raden jullie me aan? En welke socket raden jullie me aan?

[ Voor 43% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-05-2005 11:05 ]

Verwijderd

matsume schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:54:
Dus ik kan meter gewoon gaan overstappen van aan AMD XP/AGP naar AMD64/AGP? omdat ik toch al 2/3 jaar met mijn graka vooruit kan? En is Nforce 3 250 mobo. een AMD64/AGP?
nforce 3=agp
Klik hier maar eens op.

Verwijderd

socket 939 houd je proc tog koeler?

Verwijderd

NV45 = NV40+bridge chip

Alleen de NV41 (6800 non-gt) is een native pci-express chip.

• Perzikvrucht
Ik heb ff op Pricewatch gekeken voor Nforce 3 250 mobo's en ik zag best veel merken. Welke merk raden jullie me aan? En welke socket raden jullie me aan?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

koop een socket 939 processor en moederboard, socket 939 heeft oa dualchannel en de toekomst, voor socket 754 is overgens geen PCI-E mobo te koop, zoek anders wat revieuws van de mobo's en kijk waar het goed in scoort en wat jij belangerijk vind!

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is wel degelijk PCI-E voor Socket 754, bijvoorbeeld de MSI K8N Neo3.

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 28-05-2005 18:03 ]

Verwijderd

de 6800GT pci-e heeft een agp --> pci-e bridge, ook al hebben ze het ontwerp anders genoemt

en pci-e is wel degelijk sneller dan agp, dat komt door de snellere link tussen de kaart en het interne geheugen. daardoor zul je de spellen waar je meer als 256mb aan data nodig hebt op je kaart, soepeler gaan lopen en met minder of geen framedrops.

Ik zou gaan voor een agp bord met s939

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nokko schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:03:
Er is wel degelijk PCI-E voor Socket 754, bijvoorbeeld de MSI K8N Neo3.
ach ja, ik heb niets gezegt, maar die was er nog niet toen ik hier uitgebreid voor keek, weer wat geleerd

• Perzikvrucht
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 mobo's:

Abit AV8, K8T800 Pro (Sound; LAN; SATA-RAID; 1394)
Gigabyte GA-K8NS Ultra-939, nForce 3 250 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Wat is jullie ervaring, wat zal ik nemen?(prijs maakt tussen deze 2 niet uit)

• Robin4
  • Laatst online: 14:24
GoldenSample schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:18:
koop een socket 939 processor en moederboard, socket 939 heeft oa dualchannel en de toekomst, voor socket 754 is overgens geen PCI-E mobo te koop, zoek anders wat revieuws van de mobo's en kijk waar het goed in scoort en wat jij belangerijk vind!
Socket 939 heeft helemaal geen toekomst. Want begin volgend jaar komt de nieuwe socket M2 met DDR 2 geheugen. Dual channel merk je niet zo heel veel van. Als socket 754 goedkoper is gewoon voor socket 754 gaan want ze hebben beide geen lang bestaan meer. Opzicht heb je een zeer goede videokaart die je nog kan gebruiken. Alleen als je nou AGP koopt en je wilt over een tijdje een nieuwe videokaart (meeste zijn dan al PCI-e videokaarten) dan zit jij nog met een agp bord.

Ik raad je aan om de videokaart te verkopen en er geld bij te leggen dus stel dat je 270euro voor deze krijgt leg je er 30 euro erbij en koop je een x800xl (deze kaart is iets sneller dan je 6800GT)
En dan een redelijk goedkoop Pci-e mobo nemen (dan ben je voor je videokaart future proof, behalve je cpu dan)

Of je koopt een 2ehands of goedkoop AGP moederbord. En gebruik je deze videokaart. En als je later een nieuwe pci-e videokaart kopen dan een pci-e moederbord erbij kopen.
Alleen dan wil je over 2 jaar upgraden en moet je ook nog een processor erbij kopen en geheugen.

Voor de snelheid hoef je geen PCI-e te kopen, het is alleen maar dat je eventueel je videokaart als budget kaart mee kan nemen naar een nieuwer systeem, en dat zal met een AGP kaart niet meer kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 29-05-2005 00:22 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Ik overweeg nu ook SLI met 1 6600GT. Maar wat nu als ik over 1 jaar een 2e videokaart wil bijschakelen ? Ben ik dan verplicht nog een 6600GT te nemen, of werkt elke geschikte kaart dan samen met mijn 6600GT ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:06:
Ik overweeg nu ook SLI met 1 6600GT. Maar wat nu als ik over 1 jaar een 2e videokaart wil bijschakelen ? Ben ik dan verplicht nog een 6600GT te nemen, of werkt elke geschikte kaart dan samen met mijn 6600GT ?
"In principe" werkt SLI vlekkeloos met dezelfde kaart van dezelfde fabrikant en dezelfde revisie. Ongetwijfeld zijn er gevallen bekend dat dezelfde revisie "standaard-PCB" werkt, maar ga er niet vanuit.

Kort door de bocht: nu geen geld voor 2x dezelfde kaart? Dan SLI uitstellen helaas.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Robin4
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:06:
Over een jaar zijn er waarschijnlijk geen 6600gt meer.

• Perzikvrucht
Coolmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:20:
[...]

Socket 939 heeft helemaal geen toekomst. Want begin volgend jaar komt de nieuwe socket M2 met DDR 2 geheugen. Dual channel merk je niet zo heel veel van. Als socket 754 goedkoper is gewoon voor socket 754 gaan want ze hebben beide geen lang bestaan meer. Opzicht heb je een zeer goede videokaart die je nog kan gebruiken. Alleen als je nou AGP koopt en je wilt over een tijdje een nieuwe videokaart (meeste zijn dan al PCI-e videokaarten) dan zit jij nog met een agp bord.

Ik raad je aan om de videokaart te verkopen en er geld bij te leggen dus stel dat je 270euro voor deze krijgt leg je er 30 euro erbij en koop je een x800xl (deze kaart is iets sneller dan je 6800GT)
En dan een redelijk goedkoop Pci-e mobo nemen (dan ben je voor je videokaart future proof, behalve je cpu dan)

Of je koopt een 2ehands of goedkoop AGP moederbord. En gebruik je deze videokaart. En als je later een nieuwe pci-e videokaart kopen dan een pci-e moederbord erbij kopen.
Alleen dan wil je over 2 jaar upgraden en moet je ook nog een processor erbij kopen en geheugen.

Voor de snelheid hoef je geen PCI-e te kopen, het is alleen maar dat je eventueel je videokaart als budget kaart mee kan nemen naar een nieuwer systeem, en dat zal met een AGP kaart niet meer kunnen.
(vet gedrukt)Ik denk dat ik voor deze optie ga en gewoon S939 neem(veel mensen die ervaring mee hebben in mijn msn lijst). Alleen heb ik nog 1 vraagje: Welk merk moederbord kan ik het beste nemen?

MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

De prijs maakt niet uit...

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

matsume schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:03:
[...]

(vet gedrukt)Ik denk dat ik voor deze optie ga en gewoon S939 neem(veel mensen die ervaring mee hebben in mijn msn lijst). Alleen heb ik nog 1 vraagje: Welk merk moederbord kan ik het beste nemen?

De prijs maakt niet uit...
neo2 plat! ;)

• Perzikvrucht
Ik zelf dacht dat deze ook wel goed was. Maar van mensne heb ik gehoor dat er veel problemen zijn met die moederbord... Is dat ook zo?
En zijn die andere 2 gewoon slecht, of ietsjes minder.. of koos jij gewoon MSI NEO2 omdat je er al ervaring mee had?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die Neo2 is gewoon een veel verkocht moederbord, dan is het ook niet gek dat er veel mensen hun problemen posten hier. Precies hetzelfde verhaal met Maxtor, de meest verkochte schijf.

En die Giga-byte zal ook wel goed werken hoor, de Abit AV8 heeft een iets langzamere chipset bleek uit benchmarks.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Perzikvrucht
Nu zit dus eigelijk te twijfelen tussen deze twee:

Zit er verschil in nForce 3 250 en nForce 3 Ultra? zo ja, Wat is beter?

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zou gaan voor de AV8, sja omdat ik hem zelf heb. :P Iedereen roept wel neem die maar dat komt omdat ze die allemaal zelf hebben. ;)

Denk dat je zelf het beste je keuze kan maken.

• Robin4
Ik raad je dus niet aan om een MSI neo 2 platinum te kopen. Ik heb hem namelijk ook en kan uit ervaring zeggen dat ik er problemen mee hebt. Als ik een spel speel dan blijft hij even hangen en gaat dan pas verder. In het begin met 1.4 bios was dit bord niet stabiel te krijgen, ging ik het bios in en het hele systeem sloeg vast. Kon dus helemaal niks in het bios meer doen. Ook is het zo dat als je je videokaart overklokt dan je soms last krijgt van een blauw scherm met een driver fout van de videokaart. (Kijk zelf maar eens op dit forum) Bord heeft ook problemen met geforce 6 videokaarten, terwijl met de Ati kaarten en wel goed doet (of beter dan met g-force 6)

Ik raad je aan of voor de asus te gaan of voor de gigabyte. (het laatste krijgt mijn voorkeur)

[ Voor 44% gewijzigd door Robin4 op 29-05-2005 14:27 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@Coolmaster

Niet alle Neo2 gebruikers hebben hier last van (waaronder ik), anders was het een algemeen bekend probleem. Ik had een maand terug ook een Neo2 met een 6800LE, draaide vlekkeloos.
Aan matsume de keus. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Perzikvrucht
Coolmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:22:
Ik raad je dus niet aan om een MSI neo 2 platinum te kopen. Ik heb hem namelijk ook en kan uit ervaring zeggen dat ik er problemen mee hebt. Als ik een spel speel dan blijft hij even hangen en gaat dan pas verder. In het begin met 1.4 bios was dit bord niet stabiel te krijgen, ging ik het bios in en het hele systeem sloeg vast. Kon dus helemaal niks in het bios meer doen. Ook is het zo dat als je je videokaart overklokt dan je soms last krijgt van een blauw scherm met een driver fout van de videokaart. (Kijk zelf maar eens op dit forum) Bord heeft ook problemen met geforce 6 videokaarten, terwijl met de Ati kaarten en wel goed doet (of beter dan met g-force 6)

Ik raad je aan of voor de asus te gaan of voor de gigabyte. (het laatste krijgt mijn voorkeur)
Ik denk dat ik voor de Gigabyte ga. Ik heb al bij meerdere mensen dat probleem gehoord, en ik wil dat dus niet overkomen.

• Robin4
Prutz0r schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:34:
@Coolmaster

Niet alle Neo2 gebruikers hebben hier last van (waaronder ik), anders was het een algemeen bekend probleem. Ik had een maand terug ook een Neo2 met een 6800LE, draaide vlekkeloos.
Aan matsume de keus. ;)
Ik heb het zoiezo niet zo op msi. Niet dat zij alleen maar slecht produkten maken. Ze maken ook best wel goede dingen. Maar msi heeft niet altijd van die stabiliteits moederborden. Er mankeerd er altijd wel wat aan. Mijn broer had vroeger een MSI moederbord voor slot A. Ook dit moederbord liep gewoon niet goed. Ook steeds errors , freez en blauwe schermen. Nou dat ik ook een MSI moederbord heb heeft msi nog steeds problemen met sommige van hun moederborden.
Toen ik dit moederbord net kochte las ik pas over de problemen. Ik heb ook problemen met me geluidskaart als ik age of empires II speel dan heb ik constant last van knetter muziek (ruis in het muziek zelf) Ook heb ik last gehad toen ik het bios in wilde (bios 1.4) dat heel het systeem onstabiel is en dus in het bios vast sloeg. Nou dat ik bios 1.5 heb is dat vast slaat wel verholpen, maar ik denk dat het neo 2 platinum moederbord nog meer problemen heeft waar ik dus niet vanaf weet.. Ook klopt me cpu temperatuur niet. Want hij gaat soms van 38 zo naar 44.(en terug)
Kwa bios updates heeft MSI niet eens een fatsoenlijk bios uitgebracht. bios 1,5 is nog te doen.
Dan brengen is ineens een bios update uit naar 1.7 en er staat er niet eens bij wat er veranderd is.
En nou brengen ze weer snel een bios 1.8 met weining verandering.
Ik heb hiervoor een Gigabyte 7IXE slot A moederbord gehad. De overclockbaarheid was slecht. Maar dit bord was rots stabiel en ik heb er 5 jaar met trots dit mobo in me computer gehad en ik was er heel blij mee. De volgende keer koop ik geen msi meer omdat deze mobo`s wel eens wat teveel fouten bevatten en slechte bios updates afleverd. Ik denk dat de neo 4 platinum een niet veel beter moederbord is als met de neo 2. Ik hoop snel van dit moederbord af te zijn en zo snel mogelijk een andere te hebben. _/-\o_ De neo 4 schijnt trouwens een probleem te hebben met een bepaald type winchester cpu. Dus deze problemen liggen gewoon aan de fabrikant.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 29-05-2005 16:09 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb de Gigabyte nu ook al 1,5 maand en nog nooit problemen mee gehad.
Het enigste minpuntje dat ik kon ontdekken is dat mijn northbridge vlak achter mijn AGP slot zit, als ik een passieve koeler wil bevestigen moet ik er waarschijnlijk stukken uitzagen omdat 'ie anders de videokaart raakt. |:(

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Robin4
Je kan natuurlijk wel overal om gaan lopen zeiken, maar het gaat er maar voor mij om dat het moederbord gewoon rots vast stabiel kan lopen en verder geen problemen veroorzaakt.
En dat de producent ook goede bios updates uitvoert. Als dit goed is hoor je mij niet klagen.

• Perzikvrucht
Coolmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:05:
[...]

Ik heb het zoiezo niet zo op msi. Niet dat zij alleen maar slecht produkten maken. Ze maken ook best wel goede dingen. Maar msi heeft niet altijd van die stabiliteits moederborden. Er mankeerd er altijd wel wat aan. Mijn broer had vroeger een MSI moederbord voor slot A. Ook dit moederbord liep gewoon niet goed. Ook steeds errors , freez en blauwe schermen. Nou dat ik ook een MSI moederbord heb heeft msi nog steeds problemen met sommige van hun moederborden.
Toen ik dit moederbord net kochte las ik pas over de problemen. Ik heb ook problemen met me geluidskaart als ik age of empires II speel dan heb ik constant last van knetter muziek (ruis in het muziek zelf) Ook heb ik last gehad toen ik het bios in wilde (bios 1.4) dat heel het systeem onstabiel is en dus in het bios vast sloeg. Nou dat ik bios 1.5 heb is dat vast slaat wel verholpen, maar ik denk dat het neo 2 platinum moederbord nog meer problemen heeft waar ik dus niet vanaf weet.. Ook klopt me cpu temperatuur niet. Want hij gaat soms van 38 zo naar 44.(en terug)
Kwa bios updates heeft MSI niet eens een fatsoenlijk bios uitgebracht. bios 1,5 is nog te doen.
Dan brengen is ineens een bios update uit naar 1.7 en er staat er niet eens bij wat er veranderd is.
En nou brengen ze weer snel een bios 1.8 met weining verandering.
Ik heb hiervoor een Gigabyte 7IXE slot A moederbord gehad. De overclockbaarheid was slecht. Maar dit bord was rots stabiel en ik heb er 5 jaar met trots dit mobo in me computer gehad en ik was er heel blij mee. De volgende keer koop ik geen msi meer omdat deze mobo`s wel eens wat teveel fouten bevatten en slechte bios updates afleverd. Ik denk dat de neo 4 platinum een niet veel beter moederbord is als met de neo 2. Ik hoop snel van dit moederbord af te zijn en zo snel mogelijk een andere te hebben. _/-\o_ De neo 4 schijnt trouwens een probleem te hebben met een bepaald type winchester cpu. Dus deze problemen liggen gewoon aan de fabrikant.
Ik zou wel graag willen overklokken. Kan ik dan nog steeds wel het best voor de Gigabyte gaan? Of zou ik dan een andere moeten nemen :D

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
die gigabytes zijn een heel goede keus. Ook de support als er eventueel problemen waren werd er niet al te moeilijk gedaan :)

offtopic:
Blowfish heeft nog wel een XFX 6800 GT 256MB AGP te koop voor 290 euro. z.g.a.n aankoop nota etc intact. ... als je tog wil besparen doe het dan op de videocard :P

Verwijderd

er zijn gigantisch veel moederborden, je moet zelf je eigen keuze maken want elk moederbord heeft zijn voor en nadelen..
ik vind zelf over het algemeen een asus lekkerder werken dan een msi.

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:41:
er zijn gigantisch veel moederborden, je moet zelf je eigen keuze maken want elk moederbord heeft zijn voor en nadelen..
ik vind zelf over het algemeen een asus lekkerder werken dan een msi.
Ik weet niet echt waar ik op moet letten.
Ik zou graag willen overclocken, en hij moet natuurlijk stabiel lopen.. en moet dus socket 939 zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-05-2005 17:52 ]

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Ik draai nu al 6 maanden een neo2 :*), fully stable, nog nooit een probleem mee gehad! :) (Met mijn andere componenten jammer genoeg wel al 2 dode Le's gehad een dode winnie, en nu misschien een brakke PowerStream :(. Je hebt ook erg veel support, gewoon omdat het moederboard veel verkocht heeft. Als jij een probleem hebt, is er echt wel iemand hier op tweakers met het zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 29-05-2005 18:11 ]

• Perzikvrucht
Ik heb ff naar reviews gezocht en kwam op 4 goede mobo's uit:

Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394)

Ik wil dus gaan overklokken.. en hij moet natuurlijk stabiel lopen..
Over 1,3,4de moederbord kan ik veel reviews vinden, maar over de Gigabyte bijna niet.
Daarom zit ik nu te twijfelen. Kunnen jullie zeggen wat jullie top 4 hiermee is..? en waarom de ene mobo op de eerste plek staat? :+

Alvast bedankt voor jullie hulp(sorry dat ik zoveeel vraag),

Matsume

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-05-2005 19:53 ]

• Frietsaus
  • Niet online
DesertShooter schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:11:
Je hebt ook erg veel support, gewoon omdat het moederboard veel verkocht heeft. Als jij een probleem hebt, is er echt wel iemand hier op tweakers met het zelfde probleem.
Ja, dat klinkt lekker. Ik zou die Neo2 lekker laten zitten.

Verwijderd

Als ik zou kunnen kiezen tussen MSi of een ander merk, dan zou ik MSI kiezen, vooral de Neo2, ik heb em zelf gehad, en dat was echt een fijn bordje, je kon alles instellen, en ik draaide er een XFX 6800LE op, en ik heb ook nooit last gehad van die stotterbugs ofzow. Zelf heb ik niet veel ervaring met gigabyte, maar als je een tweaker bent, zou ik voor de Neo2 gaan, superoverklokbord, en het heeft meer functies http://www.nvidia.com/page/pg_20030918437537.html

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Wat is nou daadwerkelijk het snelheidsverschil tussen deze 2 kaarten ? Praat je dan over werkelijk niks of over een paar procentjes ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is gewoon een kwestie van wat reviews lezen, ook wat betreft de moederborden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.