Hallo
ik ben op zoek naar een goeie laptop/notebook voor mijn volgende school
waar ik een ICT opleiding ga doen.
Nu heb ik alleen wat vragen:
Wat houd Intel Pentium M nou precies in wat is de snelheid daarvan,
ik heb gelezen dat je die snelheid moet vermenigvuldigen met 1,8 en dat je dan de kloksnelheid hebt.
En raden jullie mij ook nog een bepaald merk aan?
of maakt het niet veel uit?
Of raad iemand mij juist een laptop aan die wel bij mijn eisen passen?
de eisen van mij zijn:
1. Redelijke kloksnelheid denk ong vergelijkbaar met een P4 3,6 Ghz en dan wel een Pentium M processor geen Celeron.
2. 1 reepje van 512 mb werkgeheugen mischien DDR-2, ik wil juist 1 reepje omdat ik er dan zo nog 1 bij kan doen.
3. Minimaal een 80 GB harde schijf
4. Een goeie videokaart met minimaal 128 MB dit omdat ik er toch ook wel spellen mee moet kunnen doen als het nodig zou zijn.
5. Geintregeerde speakers
6. Mischien een TV kaart zodat ik er ook tv op kan kijken
7. De schermgrootte maakt mij opzich niet uit 17" zou ik opzich wel mooier vinden en makkelijker werken omdat ik hier aan gewend ben, ik weet dat het meer stroom verbruikt.
8. 10/100 Mbit aansluiting mag ook Gbit zijn maakt mij opzicht niet veel uit liever wel Gbit zodat hij ook nog goed bruikbaar is de komende jaren.
9. Wireless LAN moet er ook op zitten
10. Er moet ook een goeie DVD brander opzitten die double layer ondersteund waarmee ik de + en - DVD`s kan branden.
Als iemand zoiets weet post het dan graag
je kan mij er erg mee helpen
Alvast bedankt
ik ben op zoek naar een goeie laptop/notebook voor mijn volgende school
waar ik een ICT opleiding ga doen.
Nu heb ik alleen wat vragen:
Wat houd Intel Pentium M nou precies in wat is de snelheid daarvan,
ik heb gelezen dat je die snelheid moet vermenigvuldigen met 1,8 en dat je dan de kloksnelheid hebt.
En raden jullie mij ook nog een bepaald merk aan?
of maakt het niet veel uit?
Of raad iemand mij juist een laptop aan die wel bij mijn eisen passen?
de eisen van mij zijn:
1. Redelijke kloksnelheid denk ong vergelijkbaar met een P4 3,6 Ghz en dan wel een Pentium M processor geen Celeron.
2. 1 reepje van 512 mb werkgeheugen mischien DDR-2, ik wil juist 1 reepje omdat ik er dan zo nog 1 bij kan doen.
3. Minimaal een 80 GB harde schijf
4. Een goeie videokaart met minimaal 128 MB dit omdat ik er toch ook wel spellen mee moet kunnen doen als het nodig zou zijn.
5. Geintregeerde speakers
6. Mischien een TV kaart zodat ik er ook tv op kan kijken
7. De schermgrootte maakt mij opzich niet uit 17" zou ik opzich wel mooier vinden en makkelijker werken omdat ik hier aan gewend ben, ik weet dat het meer stroom verbruikt.
8. 10/100 Mbit aansluiting mag ook Gbit zijn maakt mij opzicht niet veel uit liever wel Gbit zodat hij ook nog goed bruikbaar is de komende jaren.
9. Wireless LAN moet er ook op zitten
10. Er moet ook een goeie DVD brander opzitten die double layer ondersteund waarmee ik de + en - DVD`s kan branden.
Als iemand zoiets weet post het dan graag
je kan mij er erg mee helpen
Alvast bedankt