Toon posts:

Op zoek naar een goeie laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik ben op zoek naar een goeie laptop/notebook voor mijn volgende school
waar ik een ICT opleiding ga doen.

Nu heb ik alleen wat vragen:

Wat houd Intel Pentium M nou precies in wat is de snelheid daarvan,
ik heb gelezen dat je die snelheid moet vermenigvuldigen met 1,8 en dat je dan de kloksnelheid hebt.

En raden jullie mij ook nog een bepaald merk aan?
of maakt het niet veel uit?

Of raad iemand mij juist een laptop aan die wel bij mijn eisen passen?
de eisen van mij zijn:
1. Redelijke kloksnelheid denk ong vergelijkbaar met een P4 3,6 Ghz en dan wel een Pentium M processor geen Celeron.
2. 1 reepje van 512 mb werkgeheugen mischien DDR-2, ik wil juist 1 reepje omdat ik er dan zo nog 1 bij kan doen.
3. Minimaal een 80 GB harde schijf
4. Een goeie videokaart met minimaal 128 MB dit omdat ik er toch ook wel spellen mee moet kunnen doen als het nodig zou zijn.
5. Geintregeerde speakers
6. Mischien een TV kaart zodat ik er ook tv op kan kijken
7. De schermgrootte maakt mij opzich niet uit 17" zou ik opzich wel mooier vinden en makkelijker werken omdat ik hier aan gewend ben, ik weet dat het meer stroom verbruikt.
8. 10/100 Mbit aansluiting mag ook Gbit zijn maakt mij opzicht niet veel uit liever wel Gbit zodat hij ook nog goed bruikbaar is de komende jaren.
9. Wireless LAN moet er ook op zitten
10. Er moet ook een goeie DVD brander opzitten die double layer ondersteund waarmee ik de + en - DVD`s kan branden.

Als iemand zoiets weet post het dan graag
je kan mij er erg mee helpen :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
is ddr2 al uit dan? volgens mij moet jij ff bij de aldi kijken, medion dingen zijn misschien wat je zoekt

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb dat topic een beetje doorgelezen
maar ik denk toch niet dat het iets is wat ik zoek
de prijs ligt namelijk wel vrij hoog.

dan ga ik toch liever voor een "merk" laptop/notebook en betaal ik dezelfde
of een iets hogere prijs.

maar ik wacht iig de andere replies even af

iig bedankt voor je reactie ;)

EDIT: ja DDR2 is al uit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Heb je hier al eens naar gekeken
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
of hiernaar
CSL FAQ
of hiernaar
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

Denk dat je dan wel weet wat een Pentium M inhoudt en hoe de prestaties ongeveer liggen. De Dothan versies van de Pentium M zijn ongeveer 5 a 25% sneller dan gelijk geclockte Banias Pentium M's.

Want clocksnelheid zegt niets, het gaat om IPC en die is veel hoger bij een Pentium M dan bij een P4. Dus ik gok dat je met een Pentium M op 2GHz een behoorlijk eind in de buurt van een P4 rond de 3,2GHz komt. In sommige gevallen (hangt van je gebruik af) is ie iets minder en in sommige gevallen verslaat hij een P4 met gemak.

Daarnaast mis een budget en wat je zelf al gevonden hebt aan notebooks die aan je eisen voldoen.

Ik zou wel als het even kan voor een 5400RPM harddisk gaan aangezien die veel betere prestaties levert dan een standaard 4200RPM schijf en het gaat niet eens zo erg ten koste van je accu werktijd. Je harddisk is namelijk de bottleneck met allerlei zaken.

Veel leesplezier en als je nog vragen hebt naar aanleiding van de topics post ze dan hier.

Want het is niet echt de bedoeling dat je eisen neerzet en wij een notebook uitzoeken voor je lijkt mij. :)

[ Voor 23% gewijzigd door FongWan op 28-05-2005 03:34 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Ik denk dat je beter een goed werkstation kan kopen, anders krijg je geheid een laptop van 7-10 kilo.

Leuk een laptop maar dan moet hij wel licht zijn :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Lijkt me raadzaam dat je je iets meer gaat verdiepen in de wereld van de laptops en zowiezo in de computerwereld.

Double layer heeft niets met + of - branden te maken. Daarbij is geen enkele DVD brander voor de laptop te vergelijken met bv een Nec brander 3540 ofzo.

De hoeveelheid (eigen) geheugen zegt niets over de snelheid van de videokaart.
Tussen de Pentium M (Banias) en de Celeron M bestaat weinig snelheidsverschil. Het verschil zit m in de hoeveelheid L2 cache, 512 KB voor de Celeron en 1 MB voor de Banias en de Celeron heeft geen speedstep. De Dothan Pentium M heeft 2 MB L2 cache.

DDR2 maakt geen ene bal uit in snelheid zoals je als goedoplettende lezer van tweakers.net had kunnen weten. Sterker nog, door de hogere latencys is het trager over het algemeen.

Der bestaan wel 17 inch laptops maar het lijkt me niet handig.

Laatste punt: wat jij zoekt kost wel ff iets meer als een Aldi laptop.
Zie een Sony laptop bv voor een slordige 1700 euro die een beetje in de buurt komt (videokaart is wat zwakjes).

[ Voor 11% gewijzigd door Crvdwoestijne op 28-05-2005 04:10 ]

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ FongWan
Ik ga alles even doorlezen wat je hebt gepost
en mischien heb ik er wat aan
en bedankt voor je tip over de hdd ;) ga ik ook zeker voor kijken.

@BacardiBreezer
Een workstation wil ik juist niet
Ten eerste ik kan hem niet elke dag mee naar huis nemen om thuis verder te kunnen werken aan projecten.
2e Ik hoor dat er op die school wel is wat uit de computers word gehaald :? erg gierig daarom neem ik dus liever gewoon een laptop/notebook.

@Crvdwoestijne
Ik ga mij zeker meer verdiepen in het laptop/notebook wereldje om het zo maar even te zeggen en natuurlijk ook in de PC`s.
Double layer heeft niets met + of - branden te maken, nee dat weet ik
maar hij moet het allebei kunnen ;)
En over DDR2 denken een hoop mensen anders de een vind het wel sneller en de ander niet.
en ik denk dat ik ook maar niet voor een 17" ga maar gewoon 15,4" dit omdat ik er ook wel eens in de trein mee wil werken.

En ik weet ook dat het wel iets duurder is dan een Aldi laptop/notebook :P
Maar als ik een laptop/notebook koop wil ik gewoon een goeie kopen niet dat ik daarna nog is een andere koop.

Wat vinden jullie eigenlijk van de ATI Mobility Radeon 9700, 128MB ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat dacht je van een x700 128 MB.

Maar wat is je budget? max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:09:

...

Wat vinden jullie eigenlijk van de ATI Mobility Radeon 9700, 128MB ?
Heb zelf een aantal maanden geleden een Fujitsu Siemens Amilo M1425 gekocht.
Deze heeft:
Intel Pentium M 2.0 Ghz (Dothan 755)
Ati Mobility Radeon 9700 128MB
80 GB HD
NEC dual layer DVD brander (+ / - uiteraard)
Geintegreerde speakers en 'subwoofer'
512MB DDR (PC2700, 1 reepje)
Intel Wireless (Centrilo platform)

Deze heeft in maart 1400 euro gekost.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Timeless
ik zat ook rond max 1400 te denken ofzo

zit er dan verschil tussen x700 128 MB en 9700 128 MB?

@ THW Arie
Setup ziet er goed uit en de prijs valt voor zoiets ook nog wel mee(volgens mij)
wat is trouwens de snelheid van de HD?

Als ik mag vragen waar heb je die toen gekocht?(weet niet of dit zomaar mag, mijn vraag is dus ook mag ik dit plaatsen :? )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:41:
@ Timeless

Jazeker zit er verschil tussen. Die x700 is een STUK sneller.
Ik heb zelf een acer travelmate 8103 en die x700 was een van de redenen om hem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:41:
@ Timeless

@ THW Arie
Setup ziet er goed uit en de prijs valt voor zoiets ook nog wel mee(volgens mij)
wat is trouwens de snelheid van de HD?

Als ik mag vragen waar heb je die toen gekocht?(weet niet of dit zomaar mag, mijn vraag is dus ook mag ik dit plaatsen :? )
Helaas is de HD aan de trage kant. Ik had in een review gelezen dat het 5400 zou zijn, maar in die van mij zit een 4200 RPM HD.
Toch kan ik er prima op gamen:
CS 1.6
HL2
CS:S
Warcraft III
LotR RTS

Het TFT scherm is ook snel genoeg om er redelijk op te kunnen gamen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Na eventjes zoeken is dit misschien ook wel aantrekkelijk:

acer aspire 1694

Processor: Pentium M 760, 2,0Ghz, 2MB
Chipset: Intel 915PM
Geheugen: 2x 256MB DDR
Schermgrootte: 15.4"
Video: ATI Mobility Radeon X600 128MB
Harde schijf: 80 GB
Wireless lan: IEEE 802.11b/g
CD / DVD: *CD-RW/DVD-RW

En nog geen 3 kilo!

Kosten € 1319,00

Zie hier de volledige specs: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1363420481

[ Voor 17% gewijzigd door Klitse op 28-05-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je neemt die andere.
Die Aspire 1694 met de X700 128 mb, is iets duurder maar de videokaart is bijna 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga er even voor kijken ;)

bedankt voor jullie reacties weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:07:
Of je neemt die andere.
Die Aspire 1694 met de X700 128 mb, is iets duurder maar de videokaart is bijna 2x zo snel.
De Aspire 1694 heeft geen X700, maar een X600

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:09:

Ten eerste ik kan hem niet elke dag mee naar huis nemen om thuis verder te kunnen werken aan projecten.
Een 17" laptop iedere dag mee naar school meenemen is ook niet echt het leukste wat er is, vooral omdat je ook nog een adapter en misschien een muis moet meenemen, en dan nog boeken enz...

Helemaal niet leuk is het als je nog moet lopen, fietsen of in de bus/trein er mee moet.

Die grotere laptops zijn er vaak ook niet voor gemaakt om veel te worden verplaatst.

Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar kleinere modellen, als het scherm op je laptop niet groot genoeg is kun je thuis altijd nog een extra beeldscherm aansluiten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonvanderbeek schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:11:
[...]

De Aspire 1694 heeft geen X700, maar een X600
De Aspire 1694 heeft óók een X700 :9
Typenummer LX.A5405.xx heeft een Radeon X700 met 128 MB.

Kijk anders hier voordat je wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:40:
[...]

De Aspire 1694 heeft óók een X700 :9
Typenummer LX.A5405.xx heeft een Radeon X700 met 128 MB.

Kijk anders hier voordat je wat zegt.
Goh inderdaad zeg, handig dat Acer dat zo duidelijk op z'n website zet. Nee echt, Horned_Devil had GoT af moeten zoeken ipv de website van de maker voordat hij wat mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh? Met wat ik zei was totaal geen flame bedoeld hoor. Ik bedoelde meer, dat als hij wat zei over de 1694, dat hij zich eerst even wat moest verdiepen in die laptop. NIET dat hij maar niets meer moest zeggen.

Dit vind ik toch een beetje een rare reactie.

En ja, er staat vaak MEER en BETERE informatie op GoT dan op de sites van makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Weet je zeker dat LX.A5405.xx de X700 heeft?
Bijvoorbeeld bij www.pcsnel.nl staat deze te koop, maar in de details staat dat er een X600 in zit.
Acer - Aspire 1694WLMi Centrino 2.0GHz 15.4TFT, 2*256MB, 80GB, DVD-RW, LAN, WLAN, 128MB ATI X600, WXP Home SP2, QW

Acer - LX.A5405.030
Central Point Europe bied ook de Acer LX.A5405.030 aan
Aspire 1694WLMi 15.4" TFT 2.0GHz/80GB/512MB/Double Layer DVD-RW
Grafische adapter ATI MOBILITY RADEON X600
Geheugen video-adapter 128 MB

[ Voor 29% gewijzigd door Kanarie op 29-05-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 11:55
Acer Aspire 5024 is all you need :)

heb hem zelf ook aangeschaft vorige week en ben er ontzetend blij mee. Alles drait perfect ook de games.

Ik denk dat je met de 64bit Turio procesor ook wel ee goede keuze maakt ivm de komende 64bit platformen. Ik denk zelf dat die grafische applicaties zoals 3dmark hier een mooie "boost" mee krijgen.

verder voldoet de Lapop aan al jouw eisen.

15.4" Cristalbright WXGA
ATi X700 128mb
512 MB DDR
AMD Turion64bit 1.8ghz
80 gig HDD
Dual layer DVD brander.

en het mooiste de prijs is slechts 1190!

succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 14:39

vinnie1908

Appel != peer

Of je kijkt bij Informatique bij de Laptop Configurator daar kan je precies instellen wat je wilt hebben en deze wordt dan speciaal voor je gemaakt :) Krijg je hem zo zuiver mogelijk naar je eigen wensen.

http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik heb zelf een Dell 5150 die draait op 3 Ghz, wil er alleen nog een keer een nieuwe HD in hebben, op 5400 RPM. Verder ben ik er ontzettend tevreden mee, nog geen laptop bij andere gezien die deze er in rekenkracht uit trekt! Ik gebruik 'm vooral voor school en de applicaties houden wel van mijn 3 Ghz! 8)

Maar als ik jou was zou ik gaan voor zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.saytjeez.nl/index.php?deliver=pc&pid=d70f6750c9697b7f9da89cf325b0259f

Www.dell.nl De XPS Gen 2

Mooi, snel ding! Goede klantenservice!
Specs:
* Mobiele technologie van Intel® CentrinoTM Mobile Technology: tot Intel® Pentium® M Processor 770 (2,13 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB) en draadloze Intel® Pro/Wireless 2200 (802.11b/g) netwerkverbindingen
* Microsoft® Windows® XP Home Edition of
Microsoft® Windows® XP Professional
* Opvallende 17-inch Dell UltraSharpTM WUXGA-breedbeeldschermen (1920x1200) met TrueLifeTM , hetgeen een 76% groter weergavegebied oplevert dan WXGA+-schermen. TrueLifeTM -beeldschermen zijn ontworpen om beelden helderder weer te geven en hebben een hogere contrastverhouding dan het gemiddelde beeldscherm met een niet-schitterende coating
* NVIDIA® GeForceTM Go 6800 Ultra met 256 MB aan DDR3-videogeheugen. De eerste en enige mobiele GPU met ondersteuning voor Shader Model 3.0. De GeForce Go 6800 ULTRA levert de kracht die voor de DirectX 9.0-games van vandaag en morgen vereist zijn, en geeft ontwikkelaars de vrijheid om adembenemende visuele effecten en omgevingen te maken
* PC-4200 Dual Channel DDR2-geheugen van 533 MHz. Configureerbaar tot 2048 MB
* Speciale technische ondersteuning per telefoon: speciaal opgeleide medewerkers die bekend zijn met de nieuwste technologie kunnen XPS Gen 2-klanten via een speciaal telefoonnummer helpen
* Uniek Inspiron XPS Gen 2-ontwerp met geborsteld metalen LCD-scherm, configureerbare randverlichting en aanpasbaar paneel zodat u uw computer een persoonlijk tintje kunt geven
* Inclusief speciale subwoofer ter verbetering van het geluid van films, muziek en games, alsmede twee aan de voorzijde bevestigde luidsprekers en ondersteuning voor S/PDIF, zodat een optimale geluidsbeleving ontstaat
* Exclusieve XPS Gen 2-rugzak: kies optioneel de XPS Gen 2-rugzak - ideaal voor uw gamecomputer
* Lichtgewicht ontwerp zodat u onderweg kunt gamen: de Inspiron XPS Gen 2 is leverbaar vanaf 3,9 kg inclusief een 17-inch WUXGA-breedbeeldscherm, gecombineerd DVD/CD-RW-station en batterij met 9 cellen
* Volledig pakket met connectiviteitsopties waaronder geïntegreerde netwerkkaarten voor 10/100/1000 Gigabit Ethernet en Intel® PRO/Wireless 2200 (802.11b/g), zodat uw Inspiron XPS is voorbereid op breedbandverbindingen en snelle toegang tot internet. Geïntegreerde dual-band antenne (2,4/5 GHz) voor ondersteuning van de draadloze netwerknormen 802.11a/b/g en mogelijkheden voor draadloos netwerk via Bluetooth® 2.0
* Volledige uitbreidbaarheid voor randapparaten en CE-apparaten dankzij de volgende poorten: 6x USB 2.0, DVI-D, VGA, FireWire en S-video Out (TV-Out), alsmede een ingebouwde SD-kaartlezer

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Mooi ding die DELL. Jammer alleen dat al die laptops geen Com-poorten meer hebben :( Ik denk dat de perfecte latop niet bestaat. Gamen doe je op een goed systeem met snelle HD's en zo.... laptop moet alles bevatten om je werk goed te kunnen doen op locatie.

Maarja..... dat is mijn mening.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

BacardiBreezer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:29:
Mooi ding die DELL. Jammer alleen dat al die laptops geen Com-poorten meer hebben :( Ik denk dat de perfecte latop niet bestaat. Gamen doe je op een goed systeem met snelle HD's en zo.... laptop moet alles bevatten om je werk goed te kunnen doen op locatie.

Maarja..... dat is mijn mening.
Ja, je moet je wel indenken dat in een laptop (officieel notebook) dingen zitten die zo min mogelijk stroom verbruiken. Dus de combinatie tussen stroomverbruik en kracht is moeilijk te bepalen. Een notebook gebruik om ergens anders dan thuis een computer tot je beschikking te hebben op locaties waar tijdelijk geen stroombron aanwezig is.

Als je dan toch een notebook wil die bijna alles kan dan moet je véél geld uitgeven! Als je thuis wilt gamen, koop dan een workstation!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Pagina: 1