[P&W] Het grote mod-feedback topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sociaal als we zijn ;) openen we zo af en toe eens een topic om de users een kans te geven hun hart te luchten en ons te voorzien van feedback over hoe het gaat met modereren.

Dus wees eerlijk, zeik ons af, hemel ons op, en het allerbelangrijkste: wees kritisch doch reëel. Hier wat punten waar je aan zou kunnen denken:
  • Het gemiddelde niveau
  • Het beleid in P&W
  • De slotjes die worden gezet
  • De crew-user interactie
  • ...
En je posts gaarne voorzien van uitgebreide argumentatie, daar kunnen we namelijk iets mee :)
Dus brand los.

Let op, deze draad gaat specifiek over Programming & Webscripting!

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2005 11:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Jullie zijn gewoon stom :+

Wmb gaat het prima. Het niveau verschilt een beetje per gebied, maar ik heb wel het idee dat er in P&W een aantal die hards rondlopen met veel ervaring die je altijd wel van een nuttig antwoord kunnen voorzien. Meestal kom ik na het openen/lezen van een topic in P&W niet direct tot een oplossing, maar wel tot genoeg hints om er verder zelf uit te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 11:34 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik vind dat er iha op niveau gemod wordt, ik heb geen klachten wat dat betreft. :)

Echter er zijn twee dingen die me vaker zijn opgevallen:

- Er is verschil in de modding bij het twijfelachtig taalgebruik/attitude in een topic, afhankelijk wie het taalgebruik bezigt. Lompe opmerkingen van 'de ervaren mensen' worden veel vaker geaccepteerd dan diezelfde soort opmerkingen van 'de beginners'. ( Misschien omdat de ervaren mensen vaak ook modders zijn ? )
- Compleet open vragen 'hoe zou ik dit moeten doen?' kunnen goed gecamoufleerd worden door een lange openingspost die er wel verzorgd uitziet, maar waaruit eigenlijk blijkt dat de TS nog niets heeft geprobeerd.

[edit]
Aaargh stam + d

[ Voor 17% gewijzigd door farlane op 27-05-2005 11:45 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
*Heb even de niet P&W specifieke reacties getrashed*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 21:45

TeeDee

CQB 241

Niks op te merken, klagen of zeiken behalve dat jullie stom zijn. :+

Wat mij opvalt, en dit is imho absoluut geen flame, zijn de slotjes van whoami. Ik kan me herinneren tijdens zijn vorige modperiode dat zijn slotjes uitgebreider waren. Misschien dat dat nu met policy te maken heeft, maar het viel me gewoon op. :) [aait whoami]

Ik ben het trouwens roerend met farlane's 2e punt eens.

Als je kijkt naar de interactie tussen crew en user: je zit op een forum, er wordt gediscussieerd etc. Of wil je nog meer interactie? :)

Schiet me eigenlijk niets meer te binnen, dus dat is positief tegenover de mods.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
farlane schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:42:
- Er is verschil in de modding bij het twijfelachtig taalgebruik/attitude in een topic, afhankelijk wie het taalgebruik bezigt. Lompe opmerkingen van 'de ervaren mensen' worden veel vaker geaccepteerd dan diezelfde soort opmerkingen van 'de beginners'. ( Misschien omdat de ervaren mensen vaak ook modders zijn ? )
Klopt, hier loopt zelfs al een topic over in Devschuur Crew :).
Het is een lastige zaak, aan de ene kant laat je van mensen die wat meer credit hebben automatisch al meer toe, het zijn immers goede gebruikers en zijn altijd wel constructief bezig in P&W. Aan de andere kant wil je ook niet met twee maten gaan meten.
- Compleet open vragen 'hoe zou ik dit moeten doen?' kunnen goed gecamoufleerd worden door een lange openingspost die er wel verzorgd uitziet, maar waaruit eigenlijk blijkt dat de TS nog niets heeft geprobeerd.
Die zie je idd ook wel voorbij komen ja. Het is overigens niet dat we daar niet doorheen zien, het is meer dat we iemand die echt de moeite heeft genomen een mooie topicstart te maken wat meer credit geven. Het komt nogal lullig over als je iemand die juist wel de moeite heeft genomen zo'n heel lang en duidelijk verhaal te tikken op de vingers te tikken met de mededeling dat ze nog niet zelf genoeg moeite hebben gedaan, dat klinkt ook een beetje tegenstrijdig hoewel het dat natuurlijk net is. Het moet echter ook geen vrijwaring zijn voor mensen die geen zin hebben om gewoon maar een lange openingspost te tikken omdat hij dan wel open blijft natuurlijk. Ik ben een beetje in dubio, hou zou jij het graag gezien willen hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2005 11:52 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
An sich heb ik daar nog niet zo veel moeite mee als blijkt dat de TS wel bereid is zélf moeite te doen (dus als hij een uitgebreidde TS maakt). Ik zal dan ook niet meteen vanalles beginnen voor te kauwen maar eerder gewoon proberen een discussie te starten om zo de TS in de juiste richting te kunnen helpen of mee te "brainwashenstormen" :+

Verder niks dan lof over de mods. Altijd streng doch rechtvaardig en zeker wel behulpzaam (op een zeldzaam "doei :w " of "doe eerst zelf je best eens" slotje na ;) maar daar ben ik het dan ook in 99% van de gevallen mee eens)

edit:

Oh en jullie zijn stom ;)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 27-05-2005 11:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Eens hiermee. Die ' :/ ', ' Googlen naar bla ' etc dragen nou niet echt bij aan de gezelligheid, maarja daar hard over gaan zeuren ook niet echt. 't is gewoon een soort koppigheid bij sommige mensen heb ik het idee.

Verder gaat het allemaal wel lekker vind ik :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
TeeDee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:51:
Als je kijkt naar de interactie tussen crew en user: je zit op een forum, er wordt gediscussieerd etc. Of wil je nog meer interactie? :)
Ik doelde eigenlijk meer op het sturende element. Iemand die een reactie post die niet helemaal door de beugel kan kun je natuurlijk keihard gaan modbreaken met "check je mail", óf vriendelijk vragen of ie dat nou wel nodig vind. Het laatste komt namelijk veel vriendelijker over :). Dit soort dingen gaan overigens ook vaak via andere wegen dan publiek op het forum overigens, dus dan zie je er idd weinig van behalve misschien een weggeedite reactie.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Op zich heb ik daar niet zoveel problemen mee. Het moet natuurlijk niet zijn dat iemand een compleet lulverhaal ophangt om z'n post maar te vullen, maar een verzorgde, wat langere openingspost geeft wel aan dat TS moeite heeft gedaan. Wat mij betreft zou zo'n topic open blijven.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
Soms komt een modbreak wel erg bot over, waardoor ik gewoon haast bang wordt om nog te reageren. Kan ook te maken hebben met de duidelijke kleuren ervan, maar dat is natuurlijk weer juist wél de bedoeling.

Voor de rest over het niveau niet te klagen. Het enige probleem dat ik daarbij heb is dat ik niet snel reageer met het idee: er komt zometeen wel iemand langs met meer kennis, en tegen de tijd dat ik een reactie getypt heb zijn mij al minsntens 3 mensen voor geweest...

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:32

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

offtopic:
Jullie zijn gewoon stom

Ik vind dat er goed wordt gemod. Foute topics worden altijd vrij snel van een slotje voorzien. Ik denk dat dit voornamelijk komt door een erg actieve userbase, die jullie met topicreports om de oren mept. Hier wordt dus veel mee gedaan.
Wat me wel opvalt, is de slotmessage. Veel topics worden geopend met dezelfde foute vragen, bijv. over een W&G item, worden vaak erg kortaf beantwoord met enkel een verkapte RTFM, namelijk "Lees de quickstart". Misschien is het een idee voor de mods om een aantal standaard slotmessages te schrjiven, en die gewoon ergens in je notepad te zetten oid. Het meerendeel van de slotjes gaat namelijk over hetzelfde, RTFM of W&G. Een mooie, duidelijke slotmessage die uitlegt wat ze fout doen komt ook een stuk vriendelijker over als "Dit mag niet, lees de quickstart".

Verder zijn jullie wel lief hoor.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

.oisyn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:52:
[...]
Het is een lastige zaak, aan de ene kant laat je van mensen die wat meer credit hebben automatisch al meer toe, het zijn immers goede gebruikers en zijn altijd wel constructief bezig in P&W. Aan de andere kant wil je ook niet met twee maten gaan meten.
[...]
Je slaat hier precies de spijker mee op zijn kobbes. Je zegt het zelf al. Constructieve users krijgen nu eenmaal wat meer credit en daar laat je meer van toe. Automatisch ga je met twee maten meten. Is imho niks aan te doen en is gewoon menselijk. Dus jullie hebben de keus: toegeven dat je niet menselijk bent, of het zo laten. :)

"Nieuwe gebruikers" kan je een x aantal keer op de vingers tikken, maar als het dan nog steeds consequent fout gaat, dan is het misschien beter om gewoon bot te doen. Hierbij kan het helpen als de "gevestigde orde" hierin net iets eerder is dan een mod. Je kan je namelijk voorstellen dat een gebruiker die ziet dat zijn topic op slot is, ook denkt van: "Joh mafkees, flikker op met je sluitpost". Die gebruiker zal in ieder geval de post van iemand die voor de mod heeft geplaatst van "Dit staat in de documentatie, is daar en daar te vinden etc. etc.".

Eigenlijk zou je dan kunnen zeggen: De gevestigde orde is één grote groep litemods. :)
edit:
hmm, krijg een beetje het idee dat het een onsamenhangend verhaal is geworden.
.oisyn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:57:
[...]
Ik doelde eigenlijk meer op het sturende element. Iemand die een reactie post die niet helemaal door de beugel kan kun je natuurlijk keihard gaan modbreaken met "check je mail", óf vriendelijk vragen of ie dat nou wel nodig vind. Het laatste komt namelijk veel vriendelijker over :). Dit soort dingen gaan overigens ook vaak via andere wegen dan publiek op het forum overigens, dus dan zie je er idd weinig van behalve misschien een weggeedite reactie.
I know, maar het was iets meer als "inkopper" bedoeld.

[ Voor 28% gewijzigd door TeeDee op 27-05-2005 12:04 ]

• riezebosch
MueR schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:00:
offtopic:
Jullie zijn gewoon stom

Ik vind dat er goed wordt gemod. Foute topics worden altijd vrij snel van een slotje voorzien. Ik denk dat dit voornamelijk komt door een erg actieve userbase, die jullie met topicreports om de oren mept. Hier wordt dus veel mee gedaan.
Wat me wel opvalt, is de slotmessage. Veel topics worden geopend met dezelfde foute vragen, bijv. over een W&G item, worden vaak erg kortaf beantwoord met enkel een verkapte RTFM, namelijk "Lees de quickstart". Misschien is het een idee voor de mods om een aantal standaard slotmessages te schrjiven, en die gewoon ergens in je notepad te zetten oid. Het meerendeel van de slotjes gaat namelijk over hetzelfde, RTFM of W&G. Een mooie, duidelijke slotmessage die uitlegt wat ze fout doen komt ook een stuk vriendelijker over als "Dit mag niet, lees de quickstart".

Verder zijn jullie wel lief hoor.
Topicreports is idd wel een uitvinding! :)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Glimi schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:55:
Eens hiermee. Die ' :/ ', ' Googlen naar bla ' etc dragen nou niet echt bij aan de gezelligheid, maarja daar hard over gaan zeuren ook niet echt. 't is gewoon een soort koppigheid bij sommige mensen heb ik het idee.
[google=bla]-reacties dragen misschien niet altijd bij aan de gezelligheid, maar geven vaak wel net dat antwoord waar een TS naar zoekt. Aan de andere kant impliceert een user daarmee misschien dat de TS niet gezocht zou hebben, waardoor die TS dan inderdaad nijdig kan worden, wat ik ook vaker gezien heb. Echter, inhoudelijk is er IMHO niets mis met die Google-link, die helpt een TS tenminste nog verder. Reacties als "heb je al gezocht?" zijn dan een stuk minder te waarderen, en daarbij zal ik eerder geneigd zijn om te reageren dan bij een behulpzaam Google-linkje. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
riezebosch schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:58:

Voor de rest over het niveau niet te klagen. Het enige probleem dat ik daarbij heb is dat ik niet snel reageer met het idee: er komt zometeen wel iemand langs met meer kennis, en tegen de tijd dat ik een reactie getypt heb zijn mij al minsntens 3 mensen voor geweest...
D'r zitten en stel snelle rakkers hier ja ;) Hoewel ik me (zeker in P&W) zelden "inhou" om te reaguren denk ik wel dat dit een beetje een algemene tendens is (dus niet alleen in P&W). De enorme kennis die hier verzameld zit hier is soms zo overweldigend dat je jezelf een beetje kleiner gaat voelen. Ik persoonlijk zie het meer als een uitdaging om altijd een zo compleet mogelijke en beargumenteerde oplossing of hint te geven waarmee ik dan probeer uit te steken boven de rest. Is dat niet gelukt met een post dan heb je precies wat de bedoeling is van een forum: discussie. En van die discussies word je alleen maar wijzer (los van het feit of een discussie dan wel bijdraagt aan het topic of dat "andere users" een "beter" idee hebben).

Waar ik me wel soms aan stoor is wat ik al eens eerder heb gepost in [rml]RobIII in "[ Flash] Pass variabele naar .swf"[/rml]
Ik ben iemand die niet van workarounds houdt. Ik word dan ook vaak helemaal simpel als ik hier @ GoT allerlei vragen beantwoord zie met andere oplossingen dan waar de topicstarter om vroeg.

Als ik een boom wil omzagen, dan vraag ik hier hoe ik dat het best doe. En dan krijg je allemaal replies met "Ik zou geen boom omzagen" of "Gebruik geen hout! Ijzer is sterker!".... Daar wordt toch niet om gevraagd? De beweegredenen van de topicstarter hoeven je helemaal niet bekend te zijn om toch een oplossing te kunnen geven.

Natuurlijk kun je iemand die de verkeerde kant op denkt de juiste richting wijzen, of iemand die iets niet snapt wat uitleg geven. Maar als iets op A moet werken, en het werkt alleen met methode B en C, dan wil ik graag weten waarom A het niet doet als het dat wel hoort te doen.
Een recent voorbeeld daarvan vond ik [rml][ alg] documenten vergelijken[/rml] waarin tot een aantal keren toe allerlei users op de proppen komen met totaal onzinnige software terwijl er om een "algoritme" wordt gevraagd. Het is zeker en vast goed bedoeld door die users, maar dit geeft wel soms de indruk dat een OP soms slecht of amper wordt gelezen en dat er gewoon op de topic-titel wordt geantwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 27-05-2005 12:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MueR schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:00:
Ik moet bekennen dat ik dit de eerste twee weken dat ik mod was wel eens toegepast heb, had er zelfs een snel tooltje voor geschreven. Echter, na die twee weken wist ik niet hoe snel ik ervanaf moest stappen, aangezien het zo onpersoonlijk werd. Hoe zou jij het vinden als jouw topic met exact hetzelfde bericht dichtging als dat van je buurman? :P Verder dwingt het ons moderators ook een beetje om nog eens goed te kijken wat nou de bedoeling was van het topic, waardoor er minder kans is op misverstanden bij het sluiten van topics. Slotjestemplates lijken mij dus geen goed plan. Het voordeel weegt niet op tegen de vele nadelen. :)

• farlane
  • Laatst online: 10:04
.oisyn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:52:
Ik begrijp het probleem, je wilt zuining omgaan met de mensen met ervaring. Wat wel belangrijk is dat _als_ de man dan aangesproken wordt op zijn taalgebruik, dat gewoon in het topic gebeurt en niet in een forumonderdeel waar de normale stervelingen :) niet bij kunnen.
Het moet echter ook geen vrijwaring zijn voor mensen die geen zin hebben om gewoon maar een lange openingspost te tikken omdat hij dan wel open blijft natuurlijk. Ik ben een beetje in dubio, hou zou jij het graag gezien willen hebben?
Ik weet het niet precies. Goed tussen de regels doorlezen of het gewoon een lange openingspost is met weining inhoud of een post waaruit je kunt opmaken dat de man er wel degelijk mee bezig is geweest maar eigenlijk nog geen 'concrete' problemen heeft.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
riezebosch schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:58:
Soms komt een modbreak wel erg bot over, waardoor ik gewoon haast bang wordt om nog te reageren.
Bang om te reageren moet je vooral niet zijn, maar je moet natuurlijk wel begrijpen dat de policy van P&W is dat we hier zelf bezig zijn met programmeren en scriptrequests uit den boze zijn. Een reactie bestaande uit een enkel linkje naar een component die doet wat de topicstarter wil is natuurlijl wel aardig maar niet het doel van P&W.

En ja, P&W is natuurlijk een drukbezocht forum en er zal altijd wel iemand zijn die ergens meer vanaf weet dan iemand anders, dat zou echter geen reden moeten zijn om gewoon maar niet te reageren. Meerdere reacties zorgen voor meerdere ideeën en dat brengt weer discussiewaarde met zich mee. Dus schroom er niet voor om gewoon maar te posten :)

• riezebosch
farlane schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:08:
[...]

Ik weet het niet precies. Goed tussen de regels doorlezen of het gewoon een lange openingspost is met weining inhoud of een post waaruit je kunt opmaken dat de man er wel degelijk mee bezig is geweest maar eigenlijk nog geen 'concrete' problemen heeft.
Dan kan er toch ook altijd nog gevraagd worden wát nu precies het probleem is en het wat concreter te omschrijven? Wat mij betreft gaat dat nu prima :)

• riezebosch
.oisyn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:10:
[...]

Bang om te reageren moet je vooral niet zijn, maar je moet natuurlijk wel begrijpen dat de policy van P&W is dat we hier zelf bezig zijn met programmeren en scriptrequests uit den boze zijn. Een reactie bestaande uit een enkel linkje naar een component die doet wat de topicstarter wil is natuurlijl wel aardig maar niet het doel van P&W.

En ja, P&W is natuurlijk een drukbezocht forum en er zal altijd wel iemand zijn die ergens meer vanaf weet dan iemand anders, dat zou echter geen reden moeten zijn om gewoon maar niet te reageren. Meerdere reacties zorgen voor meerdere ideeën en dat brengt weer discussiewaarde met zich mee. Dus schroom er niet voor om gewoon maar te posten :)
Het topic dat ik aanhaalde heeft dan ook niet onterecht uiteindelijk een slotje gekregen. De TS wist zelf niet goed wat ie wilde, en het ging hem eigenlijk alleen om iets wat ie makkelijk zou kunnen gebruiken. Vandaar dat ik hem op een al bestaands iets wees :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:04:
[...]

[google=bla]-reacties dragen misschien niet altijd bij aan de gezelligheid, maar geven vaak wel net dat antwoord waar een TS naar zoekt. Aan de andere kant impliceert een user daarmee misschien dat de TS niet gezocht zou hebben, waardoor die TS dan inderdaad nijdig kan worden, wat ik ook vaker gezien heb. Echter, inhoudelijk is er IMHO niets mis met die Google-link, die helpt een TS tenminste nog verder. Reacties als "heb je al gezocht?" zijn dan een stuk minder te waarderen, en daarbij zal ik eerder geneigd zijn om te reageren dan bij een behulpzaam Google-linkje. :)
Daar wil ik aan toevoegen dat zoeken an sich ook een kunst is. Vaak gebruikt de onervaren gebruiker nét de verkeerde zoektermen waardoor de resultaten verzadigd worden met andere troep dat er niets mee te maken heeft. Het lijkt me dan ook vooral essentieel dat de gebruiker in dat geval niet alleen op het linkje klikt voor de resultaten, maar ook eens kijkt naar de zoektermen die daadwerkelijk gebruikt zijn.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:14:
[...]

Daar wil ik aan toevoegen dat zoeken an sich ook een kunst is. Vaak gebruikt de onervaren gebruiker nét de verkeerde zoektermen waardoor de resultaten verzadigd worden met andere troep dat er niets mee te maken heeft. Het lijkt me dan ook vooral essentieel dat de gebruiker in dat geval niet alleen op het linkje klikt voor de resultaten, maar ook eens kijkt naar de zoektermen die daadwerkelijk gebruikt zijn.
_/-\o_
Daarom vind ik het ook belangrijk om een link te geven naar de zoekresultaten zélf, en niet naar de eerste hit ;)
Overigens link ik ook graag naar Google Groups. Daar vind ik vaak meer in dan in Google "web". Ik denk dat dat redelijk onderschat wordt door "de minder ervaren gebruikers".

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 27-05-2005 12:19 ]

Over mij

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
-NMe- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:04:
[google=bla]-reacties dragen misschien niet altijd bij aan de gezelligheid, maar geven vaak wel net dat antwoord waar een TS naar zoekt. Aan de andere kant impliceert een user daarmee misschien dat de TS niet gezocht zou hebben, waardoor die TS dan inderdaad nijdig kan worden, wat ik ook vaker gezien heb.
Sommige mensen zijn er inderdaad niet van gediend en sommige vinden het doodnormaal. Ik neig meer naar het eerste, maar er zijn hier dus afdoende mensen die het laatste dus vinden. Je kunt en wilt daar eigenlijk ook niets aan doen, die mensen zullen zelf moeten veranderen of niet. Ik hoop met deze posts ze het alleen een beetje te laten merken dat mensen het op kunnen vatten als kortaf/bot.

• The End
  • Laatst online: 08:37

The End

!Beginning

Ik vind dat er altijd wel goed gemodereerd wordt.

Het is altijd jammer dat er zo weinig C++ topics zijn, maar daar valt ook niet zo heel veel aan te doen. Ik vind het dan ook nooit erg als er redelijk simpele (C++) vragen gesteld worden.

Wat mij wel kan irriteren is dat er geen touw aan vast te knopen is bij sommige vragen. Je ziet dan ook meteen dat iedereen met compleet verschillende antwoorden komt. Alleen maar omdat er gegokt moet worden wat de TS bedoelt. Zo'n topic wordt dan redelijk chaotisch.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34

pietje63

RTFM

Wat ik zelf altijd wel jammer vind is dat wanneer je netjes een TR doet ipv te gaan blaten in het topic je daar geen reactie/bedankje op krijgt. Ik heb geen idee hoeveel jullie er krijgen, maar zou het zou het zelf altijd wel waarderen.

Verder vind ik het niveau wel prima, van mij zou er zelfs een (groot) topic mogen zijn voor kleine simpele vragen, heb zo vaak dat ik ergens een half uur/uur op zit dat ik er net niet uitkom/kan vinden maar dat ik weet dat het te simpel is voor een topic maar dat ik ook weet dat het voor een ander 10 seconde werk is.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pietje63 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:35:
Verder vind ik het niveau wel prima, van mij zou er zelfs een (groot) topic mogen zijn voor kleine simpele vragen, heb zo vaak dat ik ergens een half uur/uur op zit dat ik er net niet uitkom/kan vinden maar dat ik weet dat het te simpel is voor een topic maar dat ik ook weet dat het voor een ander 10 seconde werk is.
Ik vind "grote topics" ontzettend ruk om iets in te vinden. Dan heb ik liever een boel "kleine" topics (desnoods na 4 posts een slotje er op).

Jaja, ik ken limit=999 en de "zoeken in topic" opties...

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-05-2005 12:41 ]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat ik zelf altijd wel jammer vind is dat wanneer je netjes een TR doet ipv te gaan blaten in het topic je daar geen reactie/bedankje op krijgt. Ik heb geen idee hoeveel jullie er krijgen, maar zou het zou het zelf altijd wel waarderen.
Daar zijn meer mensen het mee eens: zie de search. Het is gewoon onbegonnen werk als we op iedere TR feedback zouden moeten geven. Bovendien lopen er hier mensen rond die dan zo'n 10 mails/PM's per dag zouden krijgen; ik denk niet dat die dergelijke spam zouden waarderen. :)
Ik word altijd bang van grote topics. Er worden altijd vragen dubbel gesteld, ze zijn een ramp om te modereren en een topic met een dergelijke titel zou een excuus zijn om vragen te kunnen stellen die eigenlijk niet hier thuishoren. Wanneer je een vraag hebt waarvan je weet dat hij "te simpel is" voor GoT*, dan kun je beter op BeginnersWeb posten denk ik. :)

* = Dat is overigens ook discutabel: als je maar laat zien dat je er zelf moeite voor gedaan hebt, dan ben ik niet zo lullig om je topic op slot te zetten. :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

-NMe- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:46:
[...]
* = Dat is overigens ook discutabel: als je maar laat zien dat je er zelf moeite voor gedaan hebt, dan ben ik niet zo lullig om je topic op slot te zetten. :)
* Creepy wil deze ook ff onderstrepen. Een "simpel" topic is helemaal niet erg, zolang de topicstarter er zelf enige moeite insteekt en niet te beroerd is wat te leren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik vind het de laatste tijd weer wat beter gaan, er is weer wat meer tolerantie bij zowel users als mods te herkennen.
Wat ik graag nog verbeterd zou zien is het gebruik van modbreaks, deze zijn enorm zwaar als maatregel. Deze zie ik dus liever pas als het echt zwaar uit de hand dreigt te gaan lopen (lees: eigenlijk nooit).
Een trash van een reply icm. een pushmessage naar de betreffende gebruiker is dan een lichtere maatregel om naar te grijpen.

Who is John Galt?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
We krijgen er veel, en het is niet te doen om te reageren op iedere PM. Bedankjes krijgen de moderators ook vrijwel nooit (tot ze vertrekken, go figure ;)). Maar als ik een TR lees die totaal niet strookt met de policy, omdat de TR zetter wellicht niet op de hoogte is, stuur ik meestal wel een PM of mail terug met uitleg waarom z'n TR niet klopt :)
Tja, maar daar is GoT ook niet voor bedoelt hè ;). Zelfs de meest ervaren programmeur loopt nogal eens tegen een simpel probleem aan wat hij niet direct ziet, vaak door een typ- of aanname-fout. Een collega erbij roepen is vaak al voldoende, meestal kom je bij het uitleggen van de situatie er al achter wat er fout gaat (in dat opzicht is een goede topicstart tikken ook al een goede bezigheid, je helpt jezelf je eigen fouten op te sporen, de uiteindelijke klik op "verstuur" is dan vaak al niet meer nodig)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Jullie zijn gewoon stom :+

Over het algemeen vind ik het beleid in P&W prima, ook al komt het voor nieuwe users waarschijnlijk nogal aggressief over.
Maar er zijn wel een paar dingen die me niet helemaal bevallen, bijvoorbeeld dat er te vaak alternatieven worden gegeven terwijl die niet altijd mogelijk of van belang zijn.
Wat ik ook een vervelend punt vind is het "afzeiken" van mensen, het komt me iets te vaak voor dat mensen erg onvriendelijk reageren nar mensen omdat ze niet de meest gebruikte methode hanteren.
Soms ligt de schuld daarvan bij de TS door te weinig info te verschaffen over de motieven van bepaalde beslissingen maar het komt ook regelmatig voor dat er gewoon in het wilde weg gereageerd wordt door mensen die niets doen dan meepraten en als het er op aankomt totaal geen argumenten weten voor hun standpunten.

Daarom ben ik van mening dat de meningen vaker onderbouwd moeten worden en als het mogelijk is met feiten erbij.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
justmental schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:05:
Een trash van een reply icm. een pushmessage naar de betreffende gebruiker is dan een lichtere maatregel om naar te grijpen.
Dit wordt zelfs al vaak gedaan maar dat zie je natuurlijk niet :). Maar daar heb je meteen ook het knelpunt, hoe vervelend het ook is om iemand publiekelijk op de vingers te tikken (want zo komt een modbreak vaak wel over idd), andere mensen en dan met name de nieuwelingen krijgen geen idee van wat de regels hier precies zijn. Een FAQ gaat maar tot een bepaalde lengte, de rest van de ervaring met de regelgeving kan een nieuweling alleen opdoen door veel te lezen en lering te nemen uit de reacties van regulars en moderators op andere mensen.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

.oisyn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:10:
Dit wordt zelfs al vaak gedaan maar dat zie je natuurlijk niet :). Maar daar heb je meteen ook het knelpunt, hoe vervelend het ook is om iemand publiekelijk op de vingers te tikken (want zo komt een modbreak vaak wel over idd), andere mensen en dan met name de nieuwelingen krijgen geen idee van wat de regels hier precies zijn. Een FAQ gaat maar tot een bepaalde lengte, de rest van de ervaring met de regelgeving kan een nieuweling alleen opdoen door veel te lezen en lering te nemen uit de reacties van regulars en moderators op andere mensen.
Daar geloof ik niet in. Ik denk eerder dat nieuwelingen door die ingrepen een beeld krijgen dat de tent hier door een stel eikels wordt gerund.
Plus dat degene die publiekelijk op de vingers getikt is waarschijnlijk een tijd geen positieve insteek meer hanteert op het forum.
Hierdoor krijg je van die situaties waarbij men op anderen gaat letten, met de bekende beleidsdiscussies als gevolg.

De 'goede' posts die blijven staan geven genoeg beeld van hoe het wel moet.

Who is John Galt?

• riezebosch
justmental schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:21:
[...]

Daar geloof ik niet in. Ik denk eerder dat nieuwelingen door die ingrepen een beeld krijgen dat de tent hier door een stel eikels wordt gerund.
Plus dat degene die publiekelijk op de vingers getikt is waarschijnlijk een tijd geen positieve insteek meer hanteert op het forum.
Hierdoor krijg je van die situaties waarbij men op anderen gaat letten, met de bekende beleidsdiscussies als gevolg.

(Hoewel ik misschien zelf de discussie over modbreaks heb aangeslingerd), moet wel toegeven dat modbreaks herhaling bij andere users kan voorkomen. Als je het altijd discreet afhandeld, blijf je bezig...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Wat vooral irritant is:
Mensen die een topic posten, vaak met een best leuke vraag overigens, maar dan totaal niets vertellen over de omgeving. Bijvoorbeeld bij vragen over SQL waar dan eigenlijk veel mooiere oplossingen zijn met een beetje fatsoenlijke tabellenstructuur is dit vervelend.

Dan komt er eerst een SQL query naar boven wat inderdaad werkt maar zwaar efficient is, vervolgens komt er een berichtje van de TS:
bedankt het werkt!
Het is trouwens voor een...
De betere oplossingen daarna zijn meestal leuk gepost maar worden toch niet gebruikt. * djluc vind dat zonde.

Verder is het hier zeker gezellig hoor :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

justmental schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:21:
Daar geloof ik niet in. Vergelijk het met de situatie op de weg: als 90% van de bestuurders zich netjes aan de snelheidslimiet houdt, dan is dat nog geen reden om geen verkeersborden neer te zetten voor die andere 10%.

• Creepy

Creepy

riezebosch schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:22:
(Hoewel ik misschien zelf de discussie over modbreaks heb aangeslingerd), moet wel toegeven dat modbreaks herhaling bij andere users kan voorkomen. Als je het altijd discreet afhandeld, blijf je bezig...
Het is wel dat diegene die de modbreak krijgt als "voorbeeld" wordt gebruikt voor de rest van de users en dat als negatief wordt ervaren (begrijpelijk overigens).

Maar zoals al gezegd: we proberen ze zo weinig mogelijk te gebruiken. Vaak overleggen we nog of we een TR gaan plaatsen of de post trashen en de user PM'en.

Maar als je echt denkt van "Creep, lul, je gaat tever" dan kan je dat natuurlijk altijd ff mailen of nu melden ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• riezebosch
Creepy schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:37:
[...]

Het is wel dat diegene die de modbreak krijgt als "voorbeeld" wordt gebruikt voor de rest van de users en dat als negatief wordt ervaren (begrijpelijk overigens).

Maar zoals al gezegd: we proberen ze zo weinig mogelijk te gebruiken. Vaak overleggen we nog of we een TR gaan plaatsen of de post trashen en de user PM'en.

Maar als je echt denkt van "Creep, lul, je gaat tever" dan kan je dat natuurlijk altijd ff mailen of nu melden ;)
Creep, je bent een lul ;)

edit:

Oops... Nu riskeer ik natuurlijk wéér een modbreak :>

Modbreak:Je bent zelf een lul :(
;)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2005 14:50 ]

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Ik moet zeggen dat P& W voor mij een bijna-dagelijkse verslaving is geworden, ook al antwoord ik niet zoveel om sommige discussies te vermijden.

Het blijkt regelmatig interessante materie op te leveren, en soms mag er zelfs al eens gelachen worden :D

Wat betreft slotjes e.d., deze zijn meestal gerechtvaardigd.
Mod-breaks komen soms nogal raar over (bv hier) maar zorgen er anderzijds wel voor dat je eens de FAQ gaat lezen. 't Is zo'n beetje een 'publieke schandpaal' :)

Wat ik persoonlijk wel mis, en ik denk dat er zo nog enkelen met mij zijn, is een forum waarbij op een abstracter niveau over P&W kan nagedacht en gebrainstormd worden.
Een soort van online think - tank waar men oeverloze discussies kan voeren over abstractie, methodologie en aanpak. Dit zou natuurlijk wel een forum moeten zijn waarin enkel kan gepost worden door de meer 'ervaren users' (wat deze term ook mag betekenen ?).
Verder zou er op zo'n forum natuurlijk een zero-tolerance moeten bestaan t.o.v. persoonlijke aanvallen etc...
Anderzijds is het misschien beter dat zo'n forum niet bestaat, of ik zou binnen de kortste keren failliet kunnen zijn ;)

In alle geval nog eens een dankwoordje a/d mods & alle mensen die TR's doen...

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

D4Skunk schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:37:
Mod-breaks komen soms nogal raar over (bv hier) maar zorgen er anderzijds wel voor dat je eens de FAQ gaat lezen. 't Is zo'n beetje een 'publieke schandpaal' :)
Imho is dat een volkomen terechte modbreak, en het valt minder op als de reguliere modbreaks van nu. En ja, het is inderdaad een publieke schandpaal. Jij doet "raar" over MS en het is al een zooo'n ontzettend uitgekauwd en kinderachtig iets om MS > M$ te noemen dat het gewoon niet leuk meer is. Persoonlijk kan ik me daar mateloos aan irriteren en ik vind het niet meer dan terecht dat daar door de mods tegen op getreden wordt.
Wat ik persoonlijk wel mis, en ik denk dat er zo nog enkelen met mij zijn, is een forum waarbij op een abstracter niveau over P&W kan nagedacht en gebrainstormd worden.
Een soort van online think - tank waar men oeverloze discussies kan voeren over abstractie, methodologie en aanpak.
He ja, nog meer scheiding. Op die manier kunnen nieuwe gebruikers alsnog niets maar dan ook niets opsteken van dit soort discussies. Persoonlijk vind ik de [alg] topics altijd leuk en leerzaam. Ik reageer daar niet, omdat mijn kennisniveau dat niet toestaat, maar de links e.d. zijn vaak wel interessant.
Dit zou natuurlijk wel een forum moeten zijn waarin enkel kan gepost worden door de meer 'ervaren users' (wat deze term ook mag betekenen ?).
Imho kunnen zulke discussies bijvoorbeeld ook in /61. Niet dat ik daar in kan, maar toch :)

Waar komt de scheiding? Iemand die net geregistreerd heeft, is niet per definitie een n00b. Die kan gerust al 10 jaar ervaring hebben met dit soort spul.
Anderzijds is het misschien beter dat zo'n forum niet bestaat, of ik zou binnen de kortste keren failliet kunnen zijn ;)
Niet echt aan de orde en compleet niet relevant imho.
Als jij dat wel vindt, please, do explain waarom jij failliet zou gaan als er zo'n forum is.

[ Voor 15% gewijzigd door TeeDee op 27-05-2005 15:51 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D4Skunk schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:37:
Een modbreak vind ik in dit geval juist weer heel geschikt. Verbasteringen als M$ worden nog redelijk veel gebruikt, en publiek hier tegenin gaan schept in elk geval wel duidelijkheid over het beleid. Niet alleen tegenover jou, maar ook tegenover de rest van het forum. Verder kan ik me wel voorstellen wat je bedoelt met een "publieke schandpaal", maar dat valt best mee denk ik. Er zullen niet zo gek veel actieve gebruikers rondlopen op GoT die nog nooit gemodbreaked zijn; zo ben ik zeker een keer of 3 onder handen genomen door whoami en .oisyn. :+
Wat mij betreft is daar best plaats voor in P&W. Het probleem is echter dat het hier een beetje ontbreekt aan mensen die de kennis in huis hebben om over dergelijke abstracte dingen te praten, en de mensen die die kennis wel in huis hebben zijn misschien eerder geneigd zelf alles uit te zoeken. Als iemand echter een discussie wil starten over de wat abstractere dingen, en daarbij een goede topicstart schrijft, dan zal ik de laatste zijn die dat topic geen kans wil geven. :)
In alle geval nog eens een dankwoordje a/d mods & alle mensen die TR's doen...
/me purr * :*

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik vind de moderatie in de P&W fora over het algemeen goed tot zeer goed.. soms wordt er wel iets teveel gemiereneukt, maarja.. dat heeft iedere programmeur hopelijk wel wat in zich zitten.

Ohja, wanneer komt de splitsing van P en W er nou ? :+

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TeeDee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:46:
Imho is dat een volkomen terechte modbreak, en het valt minder op als de reguliere modbreaks van nu.
We hebben tegenwoordig twee soorten modbreaks tot onze beschikking:
[mbr]De [[norml][/]mbr]-tag[/]
[modbreak]En de [[norml][/]modbreak]-tag[/]

Inline modbreaks (met [mbr]) zijn een stukje minder opvallend (maar nog steeds opvallend genoeg), en die zou ik dus persoonlijk nog steeds gebruiken voor de post waar D4Skunk op doelt. :)
He ja, nog meer scheiding. Op die manier kunnen nieuwe gebruikers alsnog niets maar dan ook niets opsteken van dit soort discussies. Persoonlijk vind ik de [alg] topics altijd leuk en leerzaam. Ik reageer daar niet, omdat mijn kennisniveau dat niet toestaat, maar de links e.d. zijn vaak wel interessant.

Waar komt de scheiding? Iemand die net geregistreerd heeft, is niet per definitie een n00b. Die kan gerust al 10 jaar ervaring hebben met dit soort spul.
P&W opsplitsen? Zo had ik die post nog niet eens geïnterpreteerd, maar dat lijkt me zeker geen goed plan. De opsplitsing tussen P&W en W&G is voor veel nieuwe users al lastig, met nog een programmeerforum erbij zou het alleen nog maar erger worden. Sowieso zie ik niet in waarom dergelijke topics niet gewoon in P&W besproken zouden kunnen worden. :)

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

TeeDee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:46:
[...]

Imho is dat een volkomen terechte modbreak, en het valt minder op als de reguliere modbreaks van nu. En ja, het is inderdaad een publieke schandpaal. Jij doet "raar" over MS en het is al een zooo'n ontzettend uitgekauwd en kinderachtig iets om MS > M$ te noemen dat het gewoon niet leuk meer is. Persoonlijk kan ik me daar mateloos aan irriteren en ik vind het niet meer dan terecht dat daar door de mods tegen op getreden wordt.
idd, ik maakte er ook geen probleem van. B)
Ik bedoelde hiermee dat het soms nogal hard overkomt voor een beginnend gebruiker, maar ik besef wel dat het nodig is...
[...]

Ik bedoelde wel degelijk dat er enkel gepost kan worden door ervaren gebruikers... Ik zei niks over leestoegang...
[...]
Niet echt aan de orde en compleet niet relevant imho.
Als jij dat wel vindt, please, do explain waarom jij failliet zou gaan als er zo'n forum is.
omdat ik er dan veel te veel tijd op zou doorbrengen :)
-NMe- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:53:
[...]

[...]
offtopic:
Ik had hier as n00b de term m$ gebruikt, omdat deze nu eenmaal vlotter typt dan MicroSoft, en bijna iedereen deze term kent. Op mijn vroegere job werd deze afkorting gebruikt in bijna alle officieuze docs. M$ had dus voor mij persoonlijk totaal geen pejoratieve bijklank. M$ was in mijn ogen ook duidelijker omdat MS zou kunnen geïnterpreteerd worden als Multiple Sclerose bv...
Zoals in mijn vorige reply reeds vermeld, begrijp ik waarom deze modbreak nodig is, en is hij inderdaad volledig terecht.

Het enige wat ik bedoelde met mijn antwoord hierop was dat het soms wel eens schrikken is, als je zoveel tijd in je reply steekt, en dan blijkt dat iemand anders er 'met een rode balpen aan gecorrigeerd heeft'.
[...]

P&W opsplitsen? Zo had ik die post nog niet eens geïnterpreteerd, maar dat lijkt me zeker geen goed plan. De opsplitsing tussen P&W en W&G is voor veel nieuwe users al lastig, met nog een programmeerforum erbij zou het alleen nog maar erger worden. Sowieso zie ik niet in waarom dergelijke topics niet gewoon in P&W besproken zouden kunnen worden. :)
Ik had eigenlijk wat meer 'open vragen' in gedachten, zoals :
[ervaringen/eXtremeProgramming]Wie gebruikt er welke tools van XP en wat is je beoordeling ervan ?

[ Voor 33% gewijzigd door D4Skunk op 27-05-2005 16:18 . Reden: tjonge jonge, ik kan hier niet op tijd editten =) ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

-NMe- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:53:
[...]

[mbr]De [[norml][/]mbr]-tag[/]
[modbreak]En de [[norml][/]modbreak]-tag[/]
You get the idea. En ik ook. Je hebt modbreaks en modbreaks :)
Niet zozeer P&W opslitsen. Dat zeg ik ook niet. Ik heb het alleen over scheiding (nieuwe gebruikers/gevestigde orde) Ik wil alleen zeggen: De discussies waar de nieuwelingen evt nog van kunnen leren (en ik reken me zelf daar ook als nieuwelingen). En dit soort dingen dus absoluut NIET in een apart forum stoppen.
D4Skunk schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:55:
Ik bedoelde wel degelijk dat er enkel gepost kan worden door ervaren gebruikers... Ik zei niks over leestoegang...
[...]
En waar is het "discussie" punt dan gebleven als nieuwe gebruikers niet mee kunnen discussieren. Als het een "domme" post is, dan trash je die toch?
Tevens, zoals ik al zei: definieer de kennis, definieer de nieuweling etc. etc.
omdat ik er dan veel te veel tijd op zou doorbrengen :)
Point taken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door TeeDee op 27-05-2005 16:04 ]

Verwijderd

Owkee, ik vind /14 helemaal geweldig, maarrrr...........

-NMe- had noooooooitveel eerder mod moeten worden. Hij is englief :/

/me springt weer over de schutting...

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 27-05-2005 16:04 . Reden: foutjes verbeterd ]

• riezebosch
D4Skunk schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:55:
[...]
Ik had eigenlijk wat meer 'open vragen' in gedachten, zoals :
[ervaringen/eXtremeProgramming]Wie gebruikt er welke tools van XP en wat is je beoordeling ervan ?
Zoek eens op topics gestart door Alarmnummer :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Over de open vragen:
Ook in P&W is hier ruimte voor, al is het nu toch zo dat het wat minder voorkomt. Er is wel eens een periode geweest waar er toch meer topics liepen die gingen over 'algemene zaken', en op discussies over software ontwikkeling.

Over mijn korte slotjes: ik heb het atm gewoon superdruk, en een korte sluitmsg is dan sneller gemaakt dan een lange. :+

https://fgheysels.github.io/

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

whoami schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:57:
Over mijn korte slotjes: ik heb het atm gewoon superdruk, en een korte sluitmsg is dan sneller gemaakt dan een lange. :+
Helemaal eens. Zeg ook niet dat het verkeerd is. Viel me alleen op :)
je bent toch niet boos? :+
riezebosch schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:52:
[...]

Zoek eens op topics gestart door Alarmnummer :)
Dat wou ik dus ook plaatsen, wilde het alleen niet zo op de man spelen :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
whoami schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:57:
offtopic:
Dus jij bent er 1 van: "It's not the size that matters" eh? :Y) :>
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:56:
Owkee, ik vind /14 helemaal geweldig, maarrrr...........

-NMe- had noooooooitveel eerder mod moeten worden. Hij is englief :/
offtopic:
-NMe- moet nodig eens een keer een flink pak rammel krijgen ;) :>

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 27-05-2005 17:05 ]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TeeDee schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:00:
Dat wou ik dus ook plaatsen, wilde het alleen niet zo op de man spelen :)
Waarom noem je dat op de man spelen? Alarmnummer heeft die topcis toch ook gewoon geplaatst? :)
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:05:
offtopic:
-NMe- moet nodig eens een keer een flink pak rammel krijgen ;) :>
offtopic:
Je weet wat je moet doen om dat in de praktijk te kunnen brengen. Althans, je kan het proberen. :P

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 22:29

Gerco

Professional Newbie

Ik ben het meestal eens met de mods hier, alleen het afkappen van users die ergens totaal geen kaas van gegeten hebben kan soms iets minder snel denk ik. Ik weet nog niet of dat zou stimuleren dat dat soort users hier hun vragen neersmijten, maar ik vrees van wel.

Als voorbeeld wil ik graag commands in python gevraagd!! aanhalen. In dit topic geeft een gebruiker mijns inziens aan, totaal niet te begrijpen waar het over gaat (en zijn vermoedelijke gebrek aan kennis van de engelse taal helpt ook niet echt).

Ik heb daar op de valreep een link gegeven naar het online boek "Dive into Python", maar ik had nogal veel haast om het slotje voor te zijn :) Ik had graag een iets langere reply getikt, om duidelijk te maken wat voor link het was en welk boek erachter zat, nu is de kans dat de TS het gaat lezen mijns inziens vrij klein en zijn probleem zal dan naar alle waarschijnlijkheid ook niet opgelost gaan worden.

De links die onderaan staan naar google en de quickstart zijn natuurlijk erg belangrijk voor de topicstarter bij het starten van zijn volgende topics. Helaas had ik bij het zoeken van een goede Python tutorial ook wat moeite en ben pas na wat omzwervingen op Dive into Python terecht gekomen, vandaar dat ik die link wilde toelichten.

Ik moet toegeven dat deze ts er wel om vroeg, hij was bijzonder onbeleefd.

[ Voor 26% gewijzigd door Gerco op 27-05-2005 17:59 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat bedoel je met het "afkappen" van users? Ik snap je voorbeeld ook niet helemaal, dat is juist een topic waar -NMe- mijn inziens correct doch zeer vriendelijk heeft gehandeld. En tja, de reden van de slot is natuurlijk geheel terecht, als je standaard taalconstructies zoals if en while (nog) niet snapt ben je simpelweg gewoon nog geen GoT material. Waarschijnlijk had de topicstarter beter kunnen beginnen met een cursus engels wat dat betreft, dat is sowieso wel een must als je programmeur wilt zijn en op de hoogte wilt blijven :)

Over je reactie "snel tikken om de mods voor te zijn": niets staat je in de weg een modje na het slot te contacten en te vragen of hij je reactie even wil aanpassen/aanvullen of juist een reactie wilt toevoegen. Zoiets is al talloze keren gebeurd :)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2005 18:02 ]

• MSalters
  • Laatst online: 09-04 22:08
Zou wel handig zijn als je een TR op een gesloten topic kunt maken, ipv de modjes te mailen. Nou heb ik dat voornamelijk in /14, in /31 is't toch erg dicht=dicht.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gerco schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:53:
Ik ben het meestal eens met de mods hier, alleen het afkappen van users die ergens totaal geen kaas van gegeten hebben kan soms iets minder snel denk ik. Ik weet nog niet of dat zou stimuleren dat dat soort users hier hun vragen neersmijten, maar ik vrees van wel.

Als voorbeeld wil ik graag commands in python gevraagd!! aanhalen. In dit topic geeft een gebruiker mijns inziens aan, totaal niet te begrijpen waar het over gaat (en zijn vermoedelijke gebrek aan kennis van de engelse taal helpt ook niet echt).
Ik snap niet helemaal wat je dan graag zou willen. Dat we topics waarvan we meteen zien dat ze niet helemaal aan de eisen voldoen open laten staan gedurende een uur ofzo, zodat andere users er toch in kunnen reageren? Dan zul je altijd zien dat er na dat uur, als het topic op slot gaat, toch nog mensen zijn die graag willen reageren, maar net te laat waren. Dat ga je op die manier dus niet echt tegen.

Overigens doe ik meestal wat extra moeite als ik zie dat een user nieuw is (zowel op het forum als in de wereld die "programmeren" heet). In het voorbeeld dat je zelf aanhaalt heb ik alle vragen van de TS even beknopt beantwoord en hem verder aangewezen waar hij meer informatie kon vinden. De eerste hit op Google lijkt me al redelijk bruikbaar, en de tweede is een link naar de tutorials op python.org zelf. Ik kan me voorstellen dat het lullig overkomt op zo'n nieuwe user, maar GoT heeft nou eenmaal een andere doelgroep dan BeginnersWeb. :)

Disclaimer: als ik je fout begrepen heb, dan hoor ik graag wat je wel bedoelde. Ben wel nieuwsgierig. :P
MSalters schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:10:
Zou wel handig zijn als je een TR op een gesloten topic kunt maken, ipv de modjes te mailen. Nou heb ik dat voornamelijk in /14, in /31 is't toch erg dicht=dicht.
Daar zie ik idd ook wel wat in. Voor mijn modtijd kwam het wel eens voor dat ik wat wilde toevoegen, of dat een mod iets over het hoofd zag. (Ik herinner me een post van iemand die een key voor Halflife in zijn TS had staan die over het hoofd werd gezien toen het topic dicht ging.) Daar toch nog een TR voor kunnen doen is wat dat betreft wel handig.

Anderzijds, TR's bij gesloten topics vallen niet op. Wanneer een topic op slot gaat, worden eventuele TR's niet verwijderd, dus een gesloten topic met een nieuwe TR zal niet opvallen.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

-NMe- schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:18:
[...]

Waarom noem je dat op de man spelen? Alarmnummer heeft die topcis toch ook gewoon geplaatst? :)

[...]
Yup, maar er zijn gewoon meerdere users die een [alg]topic starten. Maar ik bedoelde er verder niks mee :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 22:29

Gerco

Professional Newbie

Ik begrijp dat mijn voorbeeld geen goede was (en daar ben ik het ook mee eens). Het is ook niet zo eenvoudig om onder woorden te brengen wat ik precies bedoel aangezien ik dat zelf ook niet precies weet :)

Wat vaak gebeurd is dat de mods en users naar wat tutorials wijzen terwijl uit de topicstart blijkt dat de TS die blijkbaar al gezien en niet begrepen heeft. Zo iemand mist een fundamenteel begrip van wat programmeren is en die tutorials gaan hem daar niet bij helpen. Ik weet niet precies wat er voor nodig is om zo iemand op weg te helpen, misschien dat ze dat op beginnersweb wel weten. Ik zou het jammer vinden als zo iemand gefrustreerd raakt en het dan gewoon maar opgeeft.

[ Voor 131% gewijzigd door Creepy op 28-05-2005 01:57 . Reden: Tis laat en ik had weer eens de edit knop i.p.v. de quote te pakken... whoops.. ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gerco schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:06:
Mijn vorige reply is niet zo goed uit de verf gekomen, dus ik doe nog een poging:
Ik begrijp dat mijn voorbeeld geen goede was (en daar ben ik het ook mee eens, mods hebben daar vriendelijk en correct gehandeld). Het is ook niet zo eenvoudig om onder woorden te brengen wat ik precies bedoel aangezien ik dat zelf ook niet precies weet :)

Wat vaak gebeurd is dat de mods en users naar wat tutorials wijzen terwijl uit de topicstart blijkt dat de TS die blijkbaar al gezien en niet begrepen heeft. Zo iemand mist een fundamenteel begrip van wat programmeren is en die tutorials gaan hem daar niet bij helpen. Ik weet niet precies wat er voor nodig is om zo iemand op weg te helpen, misschien dat ze dat op beginnersweb wel weten. Ik zou het jammer vinden als zo iemand gefrustreerd raakt en het dan gewoon maar opgeeft.
Met die laatste zin heb je gelijk, maar met het zinnetje dat ik dikgedrukt heb ben ik het niet eens. De meeste tutorials zijn zo geschreven dat ook een niet-programmeur ermee aan de slag kan. Ik ben ook ooit begonnen, en heb pas boeken aangeschaft toen ik al lang en breed programmeerde. Zonder tutorials had ik nu niks geweten. :P Verder: als tutorials geen uitkomst bieden, dan kan zo'n gebruiker beter een goed boek kopen, gewoon in het Nederlands. Beide tips zijn tips die ik aan dergelijke gebruikers vaak meegeef, evenals een link of verwijzing naar BeginnersWeb. Veel meer kunnen we denk ik niet doen om een gebruiker in de goede richting te sturen, zonder in te leveren op het gemiddelde niveau van dit subforum, maar ik sta altijd open voor ideeën. :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien gooi ik nu mijn eigen ramen in (mijn reply op hem is niet de vriendelijkste, hoewel ook niet lullig bedoeld), maar dit vind ik nou een typisch voorbeeld van "AAARGH! Lees de draad voor je blaat!" |:(

TS start een topic, er worden meteen 2 correcte replies op gegeven (op hetzelfde tijdstip) en meneer poept er (5 min. naderhand) nog een keer dezelfde reply neer (hij herhaalt zo'n beetje exact wat er al gezegd is) inc. dezelfde links. Ik vraag me dan soms af (zeker op dit tijdstip, want "dan glipt het wel langs de mods") of deze lui het niet gewoon doen voor hun postcount of techposts...

edit:

...misschien had dit beter in een niet nader te noemen ander topic gekund :P

...overigens blijkt uit zijn posthistorie niet echt dat het een "echo-put-user" is, dus wat dat betreft neem ik 'm weinig kwalijk en is het waarschijnlijk gewoon een "trage(re) typist" dan de eerste 2 replyers ;)

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 28-05-2005 01:25 ]

Over mij

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat het feit dat er slechts 5 minuten tussen de posts zitten wel een beetje bijdraagt aan het feit dat hij een beetje een late dubbelpost maakte. 5 minuten is niet erg veel, en als je veel pagina's in tabs open hebt staan en een voor een afwerkt, dan kun je wel eens een paar minuten achterlopen. :)

Toch snap ik wel wat je bedoelt, ik zie soms gebruikers een uur na het geven van de goede oplossing nog eens dezelfde oplossing posten. Ik weet echter niet hoe ik dat aan zou moeten pakken, aangezien het niet tegen de regels is. Als ik een het vaker dan één keer zie bij een gebruiker, dan zal ik er waarschijnlijk wel een PM aan bezigen, maar zo an sich is er weinig tegen te doen ben ik bang. :)

edit:
:w Creepy. Net was jij me voor in die andere draad, dus eerlijk is eerlijk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 28-05-2005 01:56 ]

• Creepy

Creepy

moa.. 5 minuten, dat wil mij ook nog wel eens gebeuren. Zeker als het druk is op m'n werk komt het wel eens voor dat ik een reply begin en dat 5 minuten later pas afmaak. Als er nu een uur tussen zit dan heb je echt de draad niet gelezen op de topicstart na, en zelfs dat gebeurt wel eens ?

grrr.. wat NMe ook zegt dus.. en dat binnen 1 minuut :+

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 28-05-2005 01:50 ]

• Creepy

Creepy

Wat vaak gebeurd is dat de mods en users naar wat tutorials wijzen terwijl uit de topicstart blijkt dat de TS die blijkbaar al gezien en niet begrepen heeft. Zo iemand mist een fundamenteel begrip van wat programmeren is en die tutorials gaan hem daar niet bij helpen.
Voor programmeren is nu eenmaal een bepaald inzicht nodig. Sommige mensen zullen dit nooit echt begrijpen en hebben inderdaad niks aan tutorials op het internet. Dit zijn dan 9 van de 10 keer personen die het zoiezo nooit echt gaan snappen hoeveel tutorials ze ook gaan lezen of hoeveel les ze ook krijgen. Dat gebeurt nu eenmaal, niks aan te doen, maar met hun vragen zitten ze hier toch echt op de verkeerde plek.

Ik wil best iemand die 0,0 kennis heeft leren programmeren. Ook als iemand het na 10 keer nog niet snapt kan ik het geduld opbrengen om het nog een keer op een andere manier uit te leggen (zusje, wiskunde.. ;) ) maar daar is GoT dus niet de plek voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 28-05-2005 01:59 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Jullie zijn gewoon stom. ;)

En nu eventjes serieus, ik vind dat er toch wel een behoorlijke verbetering in is gekomen sinds het vertrek van D2k, jullie beginnen nu eindelijk eens minder botte sluitposts te tikken. Dat was namelijk iets waar ik me vroeger wel eens aan irriteerde (maar ook om moest lachen :* ). Natuurlijk halen jullie bij lange na het Softe Goederen-niveau niet (>:)), maar jullie zijn zo goed onderweg. :)

Signature

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jullie zijn gewoon liev O+

maar goed, ik kom sinds kort wel eens langswandelen in P&W omdat ik me nu wat meer bezig houd met scripten. Hierbij loop ik regelmatig tegen wat problemen aan en ik moet zeggen dat dit forum dat een mooie uitkomst is.

de modjes die hier rondlopen zorgen iig ervoor dat het niveau hoog blijft, dat wil niet zeggen dat er alleen zeer complexe dingen besproken worden (er komen zat simpele vragen langs, waaronder die van mezelf) maar topics waarbij de TS geen moeite doet gaan netjes dicht, terwijl een zelfde vraag van iemand die er duidelijk mee bezig is geweest gewoon openblijft, en dat vind ik het mooie aan dit forum. Op deze manier blijft het voor eenieder leuk en interessant en worden er niet enkel wat google linkjes neergesmeten.
-NMe- schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 01:50:
Ik denk dat het feit dat er slechts 5 minuten tussen de posts zitten wel een beetje bijdraagt aan het feit dat hij een beetje een late dubbelpost maakte. 5 minuten is niet erg veel, en als je veel pagina's in tabs open hebt staan en een voor een afwerkt, dan kun je wel eens een paar minuten achterlopen. :)

Toch snap ik wel wat je bedoelt, ik zie soms gebruikers een uur na het geven van de goede oplossing nog eens dezelfde oplossing posten. Ik weet echter niet hoe ik dat aan zou moeten pakken, aangezien het niet tegen de regels is. Als ik een het vaker dan één keer zie bij een gebruiker, dan zal ik er waarschijnlijk wel een PM aan bezigen, maar zo an sich is er weinig tegen te doen ben ik bang. :)

edit:
:w Creepy. Net was jij me voor in die andere draad, dus eerlijk is eerlijk. ;)
Om hierop even te reageren, soms doe ik er ook makkelijk een uur over om een reply af te tikken, zeker als je druk bent met de nodige dingen kan het wel even open blijven staan. Dat een user dan mogelijk zijn antwoord al gevonden heeft lijkt me niet zo'n probleem wel, topics zijn altijd handig voor de search en wellicht is jouw post nog nuttig danwel beter dan de gegeven oplossing.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47
RobIII schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 01:20:
Misschien gooi ik nu mijn eigen ramen in (mijn reply op hem is niet de vriendelijkste, hoewel ook niet lullig bedoeld), maar dit vind ik nou een typisch voorbeeld van "AAARGH! Lees de draad voor je blaat!" |:(

TS start een topic, er worden meteen 2 correcte replies op gegeven (op hetzelfde tijdstip) en meneer poept er (5 min. naderhand) nog een keer dezelfde reply neer (hij herhaalt zo'n beetje exact wat er al gezegd is) inc. dezelfde links. Ik vraag me dan soms af (zeker op dit tijdstip, want "dan glipt het wel langs de mods") of deze lui het niet gewoon doen voor hun postcount of techposts...
Ik ga nu ook even spuit 13 (het goede antwoord staat hier al boven ;) ), maar ik vind dat je daar inderdaad redelijk bot reageert. 5 minuten kan namelijk makkelijk, zeker als je links toevoegt in je post (en zeker naar de MySQL site). Even checken of er geen haken en ogen aan zitten qua versie :X Maar ook los daarvan kun je gewoon een mailtje/telefoontje tussendoor krijgen (of gewoon traag zijn). Het antwoord in het voorbeeld is daarnaast niet zo ingewikkeld dat er overduidelijk sprake is van plagiaat. De opmerking over techposts vat ik nog minder aangezien iemand die er tekort aan heeft waarschijnlijk niet eens weet wat een techpost is. En nu ik wel weet wat het is vraag ik me af waarom er zoveel meer waarde wordt gehecht aan mijn totaal offtopic vraag in /14 dan mijn ontzettend constructieve bijdrage in de HK :*)

Meer ontopic, de modjes in /14 zijn gewoon stom. Integendeel, voor zover ik kan inschatten zijn ze allemaal zeer bekwaam als het op programmeerwerk aankomt. Daarnaast modereren ze wat mij betreft prima, soms zelfs met een geduld waarbij ik zelf allang naar de kalmeringsmiddelen had gegrepen. Wat dat betreft alleen maar hulde...

Regeren is vooruitschuiven

• riezebosch
T-MOB schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 03:01:
[...]

Meer ontopic, de modjes in /14 zijn gewoon stom. Integendeel, voor zover ik kan inschatten zijn ze allemaal zeer bekwaam als het op programmeerwerk aankomt. Daarnaast modereren ze wat mij betreft prima, soms zelfs met een geduld waarbij ik zelf allang naar de kalmeringsmiddelen had gegrepen. Wat dat betreft alleen maar hulde...
Inderdaad. Hulde _/-\o_

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
Het gemiddelde niveau:
Het is goed om te zien dat er binnen PW een breed spectrum aan technieken / platforms / talen voorbij komt, waarbij bezoekers met heel verschillende achtergronden toch allemaal hun ei kwijt kunnen. Petje af voor de manier waarop de modjes hieraan invulling geven _/-\o_

De slotjes die worden gezet / De crew-user interactie
Wanneer topics niet voldoen aan de richtlijnen / het niveau binnen PW dan plaats ik, wanneer ik tijd heb, direct een TR. Ik vraag me alleen wel eens af of ik de richtlijnen / het niveau juist interpreteer... Misschien plaats ik TRs die helemaal verkeerd zijn en worden jullie daar schijtziek van... Hoewel dit laatst ook al is aangekaard in een LA topic lijkt het mij toch wel handig om enige feedback op TRs te krijgen waar jullie niets aan hebben. Dat scheelt jullie leeswerk en mij tikwerk :).

en jullie zijn natuurlijk gewoon stom ;)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

T-MOB schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 03:01:
De potjes valium staan maandelijks op de onkostenrekening van T.net hoor. O-)
faabman schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:08:
De slotjes die worden gezet / De crew-user interactie
Wanneer topics niet voldoen aan de richtlijnen / het niveau binnen PW dan plaats ik, wanneer ik tijd heb, direct een TR. Ik vraag me alleen wel eens af of ik de richtlijnen / het niveau juist interpreteer... Misschien plaats ik TRs die helemaal verkeerd zijn en worden jullie daar schijtziek van... Hoewel dit laatst ook al is aangekaard in een LA topic lijkt het mij toch wel handig om enige feedback op TRs te krijgen waar jullie niets aan hebben. Dat scheelt jullie leeswerk en mij tikwerk :).
Wanneer het opvalt dat een bepaalde user vaker onterechte TR's plaatst, dan wijd ik daar graag een PM aan. Het wil wel eens voorkomen dat we als mods besluiten niet (direct) op een TR te reageren, maar vaak laten we hem wel staan zodat we het topic nog wat extra in de gaten houden. Zolang je geen PM krijgt die je vertelt dat je onterecht TR's plaatst, ben je goed bezig. :)

Jouw TR's zijn over het algemeen trouwens wel terecht, dus geen zorgen. ;)

• jvdmeer
  • Laatst online: 05-05 21:36
P&W is wat mij betreft een goed forum waarin ik meer antwoord dan vraag. En dan nog hooguit in de SQL en Delphi topics. Zodra het over [ALG] of [PHP] gaat, haak ik vaak af. Zeker zodra Alarmnummer (niet negatief bedoeld) om de hoek komt met zijn abstraheren. Mijn werk heeft niets met programmeren te maken, en dus doe ik het alleen voor hobby en om dingen te vergemakkelijken. En voor dat soort tooltjes is het nooit nodig om patterns te gebruiken en alles te abstraheren naar een hoger niveau. Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij djluc in:
djluc schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:28:
Wat vooral irritant is:
Mensen die een topic posten, vaak met een best leuke vraag overigens, maar dan totaal niets vertellen over de omgeving. Bijvoorbeeld bij vragen over SQL waar dan eigenlijk veel mooiere oplossingen zijn met een beetje fatsoenlijke tabellenstructuur is dit vervelend.

Dan komt er eerst een SQL query naar boven wat inderdaad werkt maar zwaar efficient is, vervolgens komt er een berichtje van de TS:
[...]
De betere oplossingen daarna zijn meestal leuk gepost maar worden toch niet gebruikt. * djluc vind dat zonde.

Verder is het hier zeker gezellig hoor :)
Ik vind het vooral in SQL leuk om zelfs voor de meest extreme datamodellen (en dat is wel negatief bedoeld) toch een juiste oplossing te vinden. Voorbeeld daarvan vind ik: loop msql records.

Alleen jammer dat sommige TS soms een topic zelfs helemaal laten uitsterven zonder dat er een oplossing is geboden zoals bijv [mssql] string vergelijken
Volgens mij moeten mensen daar af en toe op worden aangesproken.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jvdmeer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:18:
Mijn werk heeft niets met programmeren te maken, en dus doe ik het alleen voor hobby en om dingen te vergemakkelijken. En voor dat soort tooltjes is het nooit nodig om patterns te gebruiken en alles te abstraheren naar een hoger niveau.
offtopic:
Patterns vergemakkelijken het proces van het maken van tools die je processen vergemakkelijken. Volg je het nog? :+
Alleen jammer dat sommige TS soms een topic zelfs helemaal laten uitsterven zonder dat er een oplossing is geboden zoals bijv [mssql] string vergelijken
Volgens mij moeten mensen daar af en toe op worden aangesproken.
Om hier even op in te haken: wat kunnen we eraan doen? "Hee, TS, waarom reageer je niet meer in je eigen topic?" Het is natuurlijk wel een optie, maar aan de andere kant weet ik niet of we wel zo blij moeten zijn met de aanwezigheid van users die zelfs bij eigen topics de aandacht er niet bij kunnen houden. ;)

• P_de_B
  • Niet online
Naast de veel uitgedeelde veren zal ik de mijne ook nog maar even steken: over het algemeen is het beleid en het optreden van de modforce ruim voldoende. Er zit wel eens een slotje bij waarvan ik denk moet dat nu zo, maar de naam die de devschuur (blijkbaar?) heeft opgebouwd is wat mij betreft niet terecht. Veruit de meeste slotjes zijn duidelijk, vriendelijk en -wat belangrijker is- terecht.

Het beleid lijkt me ook duidelijk, en wordt door de modjes goed nageleefd. Een puntje dat wat mij betreft nog iets duidelijker zou mogen is het hameren op het vermelden van het RDBMS in vragen die met SQL te maken hebben. Vaak staat er [SQL] in de titel, maar is het nog niet duidelijk welke leverancier en welke versie het betreft.

Ten slotte wil ik nog even inhaken op
Ik ben iemand die niet van workarounds houdt. Ik word dan ook vaak helemaal simpel als ik hier @ GoT allerlei vragen beantwoord zie met andere oplossingen dan waar de topicstarter om vroeg.

Als ik een boom wil omzagen, dan vraag ik hier hoe ik dat het best doe. En dan krijg je allemaal replies met "Ik zou geen boom omzagen" of "Gebruik geen hout! Ijzer is sterker!".... Daar wordt toch niet om gevraagd? De beweegredenen van de topicstarter hoeven je helemaal niet bekend te zijn om toch een oplossing te kunnen geven.

Natuurlijk kun je iemand die de verkeerde kant op denkt de juiste richting wijzen, of iemand die iets niet snapt wat uitleg geven. Maar als iets op A moet werken, en het werkt alleen met methode B en C, dan wil ik graag weten waarom A het niet doet als het dat wel hoort te doen.
Op zich begrijp ik het punt wel, maar als iemand graag een hond wil bevrijden die is vastgebonden aan een boom en vraagt hoe hij het beste de boom kan omzagen zou een reply "Je kunt beter de riem losmaken" wel op z'n plaats zijn. Of iets technischer: als iemand vraagt hoe hij moet loopen om een bepaalde waarde uit een database result te krijgen kun je best aangeven dat het filteren beter in de WHERE clausule kan.Vaak denkt een topicstarter heel erg in een bepaalde richting en zoekt niet verder. Dit terwijl een iets andere benadering ook een oplossing van het probleem kan zijn zonder dat het een antwoord is op de specifieke vraag van de topicstarter. Natuurlijk kan dit per geval verschillen maar ik zou er niet voor willen pleiten dat het alleen antwoorden op de specifieke vraag van de topicstarter in de policy komt te staan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dat ben ik wel met P_de_B eens, in /13 zie ik ook vaak dat mensen een oplossing zoeken voor hun probleem terwijl dat probleem al is ontstaan door verkeerd gebruik van bepaalde zaken. Dan kan ik ze in 1 regel wel een oplossing voorkauwen zodat ze verder kunnen. Maar dan vertel ik liever dat de hele aanpak al fout is en dat ze het beter anders kunnen doen. Op die manier krijg je meer discussies waar mensen ook wat van leren en wordt het niet zo'n vraag-en-antwoord forum :)

[ Voor 4% gewijzigd door André op 30-05-2005 12:52 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Algemene kritiek:

Over het algemeen vind ik soms dat de topics hier van beginner naar expert lopen qua replies. Kijk ik snap soms best dat een oplossing niet te beste is. maar ik heb liever een oplossing die ik snap dan dat ik een krijg waar ik geen touw aan vast kan knopen. En nou weet ik dat de modjes dan niet te beroerd zijn om over zo'n oplossing te discussieren met anderen maar dan raak ik al heel erg gauw de draad kwijt door de vele replies en voorbeelden die anderen posten om zijn/haar mening te ondersteunen.
Als ik als beginner een slechte aanpak heb dan leer ik door ervaring wel dat het slecht is en zodoende verander ik mijn aanpak. Nou is het niet fout om zoiets te zeggen maar misschien dat er dan een beetje meer rekening gehouden moet worden met de user.

modjes kritiek:

Het enige waar ik soms wel wat raar tegen aan kijk.. Is zoals eerder genoemd de soms erg korte sluitposts. Maarja ik snap jullie precies kwa weinig tijd hebben.

lof:

Ik ben erg blij met de huidige modjes. Ik zit zelf wel vrij vaak te lezen in dit forum en vind dat de acties van de modjes wel degelijk gerechtvaardigd zijn. Ook geven jullie blijk van veel verstand qua dingen en proberen die ook over te dragen aan de users. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Guldan op 30-05-2005 13:28 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Guldan schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:27:
Over het algemeen vind ik soms dat de topics hier van beginner naar expert lopen qua replies. Kijk ik snap soms best dat een oplossing niet te beste is. maar ik heb liever een oplossing die ik snap dan dat ik een krijg waar ik geen touw aan vast kan knopen. En nou weet ik dat de modjes dan niet te beroerd zijn om over zo'n oplossing te discussieren met anderen maar dan raak ik al heel erg gauw de draad kwijt door de vele replies en voorbeelden die anderen posten om zijn/haar mening te ondersteunen.
Tsja, wat dat betreft zitten we dan een beetje met een dilemma. Ten eerste is er de "harde kern" van P&W, die graag op niveau discussiëert. Velen zullen een gebruiker helpen op de beste manier die zij kennen, en die kan soms wat abstract zijn, of gewoon ingewikkeld om te begrijpen voor een beginner. In dat geval denk ik dat het een beetje jammer is voor die beginner, maar we hanteren hier wel graag een beetje een niveau. De iets simpelere topics worden ook wel toegestaan, zolang er moeite wordt gedaan vanuit de topicstarter, en als er gevraagd wordt om een voorbeeld wat te verduidelijken zal niemand daar moeilijk over doen, lijkt me. :)
Als ik als beginner een slechte aanpak heb dan leer ik door ervaring wel dat het slecht is en zodoende verander ik mijn aanpak. Nou is het niet fout om zoiets te zeggen maar misschien dat er dan een beetje meer rekening gehouden moet worden met de user.
Zie het stukje hierboven. Volgens mij houdt men, als de "beginner" aangeeft het niet te snappen, best wel rekening met hem. Zolang die beginner zelf nog wel moeite blijft doen, gaat het topic niet dicht en zullen mensen hem kunnen blijven helpen. :)
Ik ben erg blij met de huidige modjes. Ik zit zelf wel vrij vaak te lezen in dit forum en vind dat de acties van de modjes wel degelijk gerechtvaardigd zijn. Ook geven jullie blijk van veel verstand qua dingen en proberen die ook over te dragen aan de users. _/-\o_ _/-\o_
Mag ik even wat lof teruggooien dan? Het grootste deel van mijn kennis komt van diezelfde users waar jij het over hebt. ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Guldan schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:27:
Het zijn natuurlijk niet de mods die dit doen maar gewoon de gevorderde programmeurs die hier komen (waar de mods natuurlijk wel net zo goed onder kunnen vallen). En hoe cru het ook klinkt, als je er niet op zit te wachten moet je niet op GoT posten ;). We streven hier naar niveau en dat is precies wat die gevorderde programmeurs bereiken met zelfs aanvankelijk de simpelste draadjes. Daarnaast kun je natuurlijk niet zeggen dat je er niets van leert, en dat zou in beginsel wel je streven moeten zijn als je hier post, en niet simpelweg het vinden de eerste de beste oplossing voor je probleem.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Neej ok daar hebben jullie wel een beetje gelijk in.. Als ik als beginner een probleempje heb met een stuk code dan worden er soms oplossingen gegeven waaraan ik (als beginner zijnde) geen touw kan vastknopen. Ik weet dat het jullie bedoeling ook is om te leren maar als ik op een antwoord van jullie eerst 3 maand moet broeden voordat ik eruit ben dan is dat ook niet echt makkelijk. Dit was mijn ervarig tenminste toen ik hier net kwam. En ik kan mij voorstellen dat meer mensen dat hebben. Jullie willen hier niveau houden maar niet ontoegankelijk zijn tegenover beginners. En dat botst soms een beetje. Omdat iemand die mijlenver voor is met kennis soms dingen als vanzelfsprekend ziet die voor de beginner niet zo zijn. maarja dat is weer een andere discussie en ik ga er niet vanuit dat ik de eerste ben die dit vertel ;)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Guldan schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:13:
Ik weet dat het jullie bedoeling ook is om te leren maar als ik op een antwoord van jullie eerst 3 maand moet broeden voordat ik eruit ben dan is dat ook niet echt makkelijk. Dit was mijn ervarig tenminste toen ik hier net kwam.
Wat let je in zo'n geval om door te vragen? Lijkt me dat daar niks mis mee is, en daar zijn ook meerdere mensen bij gebaat, niet alleen op dat moment maar ook via de search.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Erkens schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:23:
Wat let je in zo'n geval om door te vragen? Lijkt me dat daar niks mis mee is, en daar zijn ook meerdere mensen bij gebaat, niet alleen op dat moment maar ook via de search.
Inderdaad, zoals ik net dus al zei. Gewoon actief proberen eruit te komen met die "lastige" oplossing, en als dat niet lukt kun je gewoon vertellen wat je precies gedaan hebt en waarom het niet lukte. Ik denk niet dat er veel mensen rondlopen die zo lullig zijn wel een ingewikkelde oplossing te geven, maar hem niet uit te leggen. :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P_de_B schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:02:
Ten slotte wil ik nog even inhaken op

[...]

Op zich begrijp ik het punt wel, maar als iemand graag een hond wil bevrijden die is vastgebonden aan een boom en vraagt hoe hij het beste de boom kan omzagen zou een reply "Je kunt beter de riem losmaken" wel op z'n plaats zijn. Of iets technischer: als iemand vraagt hoe hij moet loopen om een bepaalde waarde uit een database result te krijgen kun je best aangeven dat het filteren beter in de WHERE clausule kan.Vaak denkt een topicstarter heel erg in een bepaalde richting en zoekt niet verder. Dit terwijl een iets andere benadering ook een oplossing van het probleem kan zijn zonder dat het een antwoord is op de specifieke vraag van de topicstarter. Natuurlijk kan dit per geval verschillen maar ik zou er niet voor willen pleiten dat het alleen antwoorden op de specifieke vraag van de topicstarter in de policy komt te staan.
Tja, ik gaf het wellicht een beetje zwart/wit weer en ik ben het dan ook wel eens met je standpunt. Ikzelf maak me er ook "schuldig" aan om een topicstarter soms in een hele andere richting te wijzen. Het ging me (op dat moment) vooral er om dat ik een heel specifieke vraag stelde en heel specifiek aangaf wat ik wilde. En daar kwamen (net als in mijn andere voorbeeld toen) een aantal replies op waaruit ik afleidde dat ze niet eens de moeite hadden genomen om de topicstart te lezen. Vandaar ;)

:>

offtopic:
Kom je weer BBQ-en dit jaar? ;)

Over mij

• P_de_B
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:44:
[...]

offtopic:
Kom je weer BBQ-en dit jaar? ;)
offtopic:
Wanneer?

[ Voor 2% gewijzigd door P_de_B op 30-05-2005 14:45 . Reden: offtopic tqgs toegevoegd ]

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 19:49
Het kennis niveau van P&W stijgt volgens mij iedere maand. Maar ook vooral de houding is in mijn ogen positief veranderd. Misschien komt dit omdat ik nu 'het klappen van de zweep' hier ken, maar ik vond dat vroegah er vaker wat onvolwassen werd gereageerd op de 'stomme' vragen.
Als er iemand is die naar de bekende weg komt vragen, gaan jullie hier goed mee om. Er wordt op een nette toch directe manier gezegd dat hij niet goed bezig.
Vooral de 'welkom bij GoT/P&W' reactie vind ik netjes ;)

Ik heb ook het gevoel dat de Mod's en de gebruikers allemaal ook wat ouder/meer volwassen zijn geworden, en dit is te merken aan het niveau van het forum.

Zo ook dit topic, deze manier van feedback vragen kom je op veel forums niet tegen omdat daar de moderators het gevoel hebben dat ze geweldig zijn, en als je het niet naar je zin hebt, ga dan maar weg. (Jullie vinden jezelf waarschijnlijk ook geweldig, maar jullie weten het beter te verbloemen ;))

De sfeer is goed en dat is mede te danken aan de modjes denk ik. Er is genoeg ruimte voor discussie en in de meeste topics worden elkaars meningen gerespecteerd en standpunten goed onderbouwd met argumenten. Dit doen natuurlijk niet de moderators alleen, maar geldt eigenlijk voor alle gebruikers voor P&W.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is al langs geweest, maar de reactie snelheid is rete hoog hier :) Daardoor zijn er al 3 posts tegen de tijd dat ik 'ook even slim wil overkomen'.

Barry Stevens zou zeggen: Vural Deurgein...

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
ik hang hier nou een paar weken rond, aangezien ik zelf de draad weer eens opgepakt met programmeren en bezig ben de wondere wereld van c++ te leren kennen. ik post hier niet veel naar aanleiding van wat anderen vragen, daarvoor ben ik nog teveel een beginner. maar ik probeer wel regelmatig even langs te komen en de c++ topics te lezen (zo leer je nog eens wat). wat ik ervan meekrijg is dat de modding hier in dit subforum streng, doch rechtvaardig is. het meten met 2 maten was mij ook wel opgevallen maar ik kan me dat ook wel weer voorstellen (is nogal menselijk imho). verder is het gewoon to the point, geen bullshit en ik vind dat prima! sletten doe je maar op een ander (sub)forum of op msn, ik kom hier specifiek voor informatie...

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 16:55
Ik heb weinig tot niets aan te merken op de mods. Het niveau van de mods en users hier is behoorlijk hoog.

Er zijn nu wel zo veel mensen hier dat als er een topic is in "mijn" gebied (Delphi, Win32, SQL) dat tegen de tijd dat ik het topic zie dat ik alleen nog maar een spuit 11 kan zijn :). De [Alg]-topics zijn over het algemeen ook zeer interessant om te lezen.

Het enige wat me af en toe nog op valt is dat er een oplossing wordt gegeven het wel werkt voor de TS, maar dat is dan ook alles. De TS zal dus ook de volgende keer vergelijkbare fouten maken en wellicht met problemen terug komen. De laatste keer, in een ver grijs verleden, dat ik nadat de oplossing al was gegeven nog een toelichting gaf op waarom het zo werkte kreeg ik door de benen dat ik topics aan het kicken was. Maar da's lang geleden.
Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie hier nu tegenover staan.

offtopic:
* Elissen is met stom ;)

• MSalters
  • Laatst online: 09-04 22:08
P_de_B schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:02:
. Een puntje dat wat mij betreft nog iets duidelijker zou mogen is het hameren op het vermelden van het RDBMS in vragen die met SQL te maken hebben. Vaak staat er [SQL] in de titel, maar is het nog niet duidelijk welke leverancier en welke versie het betreft.
Het probleem daarmee is dat onervaren SQLlers niet kunnen beoordelen of het een [mySQL] probleem is of een puur [SQL] probleem. In dat laatste geval kan een [OraSQL] kenner wel een antwoord geven, terwijl die normaal gesproken niet zou kijken naar een [mySQL] probleem. (en versie moeten niet in de tag maar in de TS)

Hetzelfde geldt natuurlijk voor C++ : als dat een MFC probleem is, mag daar best een [VC++] tag op. Alleen, hoe voorkom je dat beginners op een STL vraag ook een VC++ tag plakken?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 21:24
Ik heb eigenlijk helemaal niets op jullie aan te merken (behalve dat jullie natuurlijk gewoon stom zijn :+)
Jullie zijn over het algemeen netjes, correct, streng maar zeker rechtvaardig. Heel soms kom ik nog wel eens een topic tegen waarvan ik denk "die mag wel weer op slot..." maarja...je kan natuurlijk niet altijd alles in de gaten houden ;)

Nog even over het late reageren, ook ik doe soms wel eens een uur over een reply, simpelweg omdat ik er even tussenuit moest of omdat er even belangrijkere dingen waren. Ik zorg er tegenwoordig alleen dan over het algemeen wel voor dat ik voor ik op 'verstuur bericht' klik ik even het topic nog open in een nieuw tab om te controleren of de oplossing niet al gegeven is. Kan zoiets nou niet in de faq? ;)

Maargoed...over de mods nogmaals, niets dan lof _/-\o_

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Huppie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:19:
Jullie zijn over het algemeen netjes, correct, streng maar zeker rechtvaardig. Heel soms kom ik nog wel eens een topic tegen waarvan ik denk "die mag wel weer op slot..." maarja...je kan natuurlijk niet altijd alles in de gaten houden ;)
Daar hebben we de topic report voor Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Huppie schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:19:
Nog even over het late reageren, ook ik doe soms wel eens een uur over een reply, simpelweg omdat ik er even tussenuit moest of omdat er even belangrijkere dingen waren. Ik zorg er tegenwoordig alleen dan over het algemeen wel voor dat ik voor ik op 'verstuur bericht' klik ik even het topic nog open in een nieuw tab om te controleren of de oplossing niet al gegeven is. Kan zoiets nou niet in de faq? ;)
Zoiets vanzelfsprekens? :P Trouwens, het maakt mij niet echt uit als jij een half uur nadat de oplossing gegeven is nog eens met dezelfde oplossing komt. Het is jouw reputatie, niet de mijne. :+

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik vind - zoals de meeste mensen hier - de modding zeer correct. Ik heb wel een kleine opmerking bij de policy:

Sommige gebruikers posten, wanner ze de oplossing gevonden hebben, iets in de trend van 'deze kan op slot'. Dat zijn replies waar ik groene haren van krijg. Het topic kan nog onderdeel van discussie zijn, over waarom de aangedragen oplossing misschien toch niet zo ideaal is. (Voorbeeld)

Edit: Nog een puntje van kritiek: de vele 'offtopic'-replies met erin 'werk je toevallig daar?' 'ja' 'ah waar zit je?' 'oh ik zit daar' 'ken je die, want die heeft...' Nog iets waar ik grijze haren van krijg. Dat zoiets gebeurt in de HK, tot daar aan toe, maar midden in een leuke discussie wil ik geen onderonsje zien, daarvoor is mail uitgevonden.

* dingstje is blij dat hij eens zijn hart gelucht heeft :o :z

[ Voor 32% gewijzigd door dingstje op 30-05-2005 19:06 ]

If you can't beat them, try harder

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dingstje schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:59:
Sommige gebruikers posten, wanner ze de oplossing gevonden hebben, iets in de trend van 'deze kan op slot'. Dat zijn replies waar ik groene haren van krijg. Het topic kan nog onderdeel van discussie zijn, over waarom de aangedragen oplossing misschien toch niet zo ideaal is. (Voorbeeld)
Als ik zoiets zie, dan zal ik er normaal wel iets van zeggen (zoals ik nu dus ook heb gedaan bij je voorbeeldtopic ;)).
Edit: Nog een puntje van kritiek: de vele 'offtopic'-replies met erin 'werk je toevallig daar?' 'ja' 'ah waar zit je?' 'oh ik zit daar' 'ken je die, want die heeft...' Nog iets waar ik grijze haren van krijg. Dat zoiets gebeurt in de HK, tot daar aan toe, maar midden in een leuke discussie wil ik geen onderonsje zien, daarvoor is mail uitgevonden.
Heb je dat hier dan veel voorbij zien komen de laatste tijd? Ik persoonlijk niet, maar ik kan het gemist hebben natuurlijk. :) Wanneer ik een post zie die alleen maar over dergelijke offtopic kul gaat, dan wil ik er normaal wel een PM aan wijden en evt. die post trashen. Staat er nog meer in een post behalve offtopic spul (dus: wordt er eerst iemand geholpen, en staat daaronder een offtopic vraag), dan zeg ik er echter niets van; het lijkt me namelijk niet zo'n groot probleem in dat geval. Maar als jij/jullie dat wel vindt/vinden, dan hoor ik dat graag. :)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik vind in vergelijking met de rest van het forum, het niveau hier hoog liggen. Ik bezoek zo goed als alle nieuwe topics waarvan de topictitel me enigszins aanspreekt en ik leer veel bij: zowel van newbie vragen met een abstract antwoord als van moeilijke vragen met bijpassend antwoord. En dat kan natuurlijk ook niet zonder help van de hele P&W userbase (jaja, applaus voor jezelf!!)

Wat de moderatie op P&W betreft: daar heb'k nog geen echte problemen mee gehad... (wat van de andere deelfora niet met evenveel overtuiging kan gezegd worden wat mij betreft :o )
ik geef bijvoorbeeld mijn eigen dochter-topic topic 22657219 ofte [rml]HIGHGuY in "[ Alg] Nieuwe GoT contest?"[/rml] (zoals -NMe- hieronder aangeeft) die in de eerste plaats terecht door Creepy met de vinger gewezen werd, maar toch bleef staan en uiteindelijk al een grote 900 posts bevat... ik had het op het moment van posten zeker niet verwacht aangezien ik slechts probeerde te peilen naar interesse (en hoopte dat iemand anders dan het initiatief nam om een nieuwe topic te starten met de eigenlijke contest als die kwam). Zo zie je maar dat beslissingen van mods een redelijke impact kunnen hebben. streng + rechtvaardig = goed bezig ;)

conclusie:
doe zo voort, het is hier tof vertoeven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door H!GHGuY op 30-05-2005 22:34 . Reden: thx -NMe- ;) ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

• P_de_B
  • Niet online
MSalters schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:15:
[...]

Het probleem daarmee is dat onervaren SQLlers niet kunnen beoordelen of het een [mySQL] probleem is of een puur [SQL] probleem. In dat laatste geval kan een [OraSQL] kenner wel een antwoord geven, terwijl die normaal gesproken niet zou kijken naar een [mySQL] probleem. (en versie moeten niet in de tag maar in de TS)
Ze kunnen in ieder geval wel aangeven met welk systeem ze werken. Het hoeft niet direct in de tags maar in de topicstart zou dit wel handige info zijn. Vaak komt het nu voor dat je eerst moet vragen welk RDBMS gebruikt wordt voor je een oplossing kunt geven. Je kunt wel een oplossing met mooie subqueries posten, maar als TS dat mySQL 2.0 heeft heeft dat geen zin.

• Creepy

Creepy

P_de_B schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:43:
[...]

Ze kunnen in ieder geval wel aangeven met welk systeem ze werken. Het hoeft niet direct in de tags maar in de topicstart zou dit wel handige info zijn. Vaak komt het nu voor dat je eerst moet vragen welk RDBMS gebruikt wordt voor je een oplossing kunt geven. Je kunt wel een oplossing met mooie subqueries posten, maar als TS dat mySQL 2.0 heeft heeft dat geen zin.
Dat geeft maar weer aan hoe vaak onze mooie quickstart wel niet gelezen wordt ;)
Uit de quickstart
Plaats duidelijk tussen [brackets] in de titel waar het topic over gaat.
Bijvoorbeeld een vraag over php: "[php] ...."
Bij bijvoorbeeld SQL is het ook relevant te noemen in welk DBMS je werkt
[n00b] en [newbie] zijn geen talen!

• P_de_B
  • Niet online
Creepy schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:51:
[...]

Dat geeft maar weer aan hoe vaak onze mooie quickstart wel niet gelezen wordt ;)

[...]
Hmz, je hebt gelijk het staat erin. Nou dan moeten jullie met harde hand optreden tegen de gruwlijke overtredingen van deze wet.

• jvdmeer
  • Laatst online: 05-05 21:36
-NMe- schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:37:

Om hier even op in te haken: wat kunnen we eraan doen? "Hee, TS, waarom reageer je niet meer in je eigen topic?" Het is natuurlijk wel een optie, maar aan de andere kant weet ik niet of we wel zo blij moeten zijn met de aanwezigheid van users die zelfs bij eigen topics de aandacht er niet bij kunnen houden. ;)
Het mooiste zou zijn als ik hier niet meer op zou antwoorden, want dan maak ik me aan dezelfde dingen schuldig als waar ik me aan irriteer. Maar vooruit, dan toch een antwoord. Je hebt er waarschijnlijk niets aan, maar ik zou niet weten wat. Om de Tinuske van mijn vorige voorbeeld aan te halen, het topic [c#] Optellen van strings in array is er weer een die wel mooi wordt afgesloten met een werkend voorbeeld.

Het enige wat ik kan bedenken is een soort van een ratio topicstarts/antwoorden. Zodat deze verhouding niet al te ongunstig mag worden. Bijv. per gegeven antwoord maximaal 15 topics openen. Maar dit werkt misschien ook misbruik in de hand.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jvdmeer schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:22:
Bijv. per gegeven antwoord maximaal 15 topics openen. Maar dit werkt misschien ook misbruik in de hand.
Kwaliteit gaat voor kwantiteit. :) Ik zal ook een voorbeeld noemen: Reveller reageert praktisch nooit in andermans topics, maar weet zelf toch telkens weer mooie topics te openen met discussies op niveau.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Creepy schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:51:

Uit de quickstart
Plaats duidelijk tussen [brackets] in de titel waar het topic over gaat.
Bijvoorbeeld een vraag over php: "[php] ...."
Bij bijvoorbeeld SQL is het ook relevant te noemen in welk DBMS je werkt
[n00b] en [newbie] zijn geen talen!
Het probleem daarmee is dat een (groot?) gedeelte van de mensen die met dat soort problemen komen niet eens weten wat een DBMS is ;)
Dat ze MySQL draaien vinden ze vanzelfsprekend en dat daar verschillende versies van zijn is niet eens van belang, tenminste vanuit hun perspectief meestal niet. Een beetje vergelijkbaar met de mensen waarbij internet explorer gelijk staat aan het internet.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Creepy

Creepy

Wolfboy schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:40:
[...]
Het probleem daarmee is dat een (groot?) gedeelte van de mensen die met dat soort problemen komen niet eens weten wat een DBMS is ;)
Dat ze MySQL draaien vinden ze vanzelfsprekend en dat daar verschillende versies van zijn is niet eens van belang, tenminste vanuit hun perspectief meestal niet. Een beetje vergelijkbaar met de mensen waarbij internet explorer gelijk staat aan het internet.
Ah, daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in ja. Ik heb het iets verduidelijkt ;)

• riezebosch
Is het door dit topic? Is het alleen vandaag? Of zijn de modjes inderdaadveel liever geworden met slotjes?! :)

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Wees constructief en beargumenteer je meningen. Met dingen als "jullie zijn gewoon stom" kunnen we niets ;). Let op: deze draad gaat specifiek over Programming & Webscripting, niet over GoT in z'n geheel!