Toon posts:

commands in python gevraagd!!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Serieuze hulp gevraagt!!

Ik ben net begonnen met programmeren in python.
En ik heb me totaal rot gezocht naar nederlandse vertaling van de commands, maar dan krijg ik een onmenselijke taal!
En ik heb geen zin om elk woord op te zoeken in het woordenboek, dus ik heb hier wat vragen.
Wat zijn de betekenissen van:
for .. in
while
if
enzovoort.

En nog een hele belangrijke vraag!

ik zoek een command waarmij ik mijn script opnieuw kan laden,
ik bedoel dat ik dus een programma heb en dan kan je een "input" invoeren.
en dan heb ik het zo gedaan dat het programma een bevesteging vraagt.
bv: U heeft gekozen voor een "cirkel" is dit juist? ja/nee : nee
maar nu zoek ik dus een command voor het opnieuw opstarten van een gedeelte van het script
zodat als ze dan invoeren dat het "niet juist is", dat een gedeelte van het script ( het gedeelte waar je kan kiezen tussen cirkel en rechthoek) opnieuw opstart.

dus weet mischien IEMAND een command voor het restarten van een "gedeelte" van het script!

PS, Als je op te merken hebt dat het in tutorials staat, zet dan het tutorial waar mijn vraag in staat erbij, want ik kon het niet vinden en ik heb al tutorials gezocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 19:08 ]

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
op dat andere topic zit niet voor niks een slotje

...koop een boek en begin te lezen zou ik zeggen.

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
Op die andere zit een slotje omdat hij in verkeerde catogorie zat.
even voor de duidelijkheid.
ik vraag naar de commands, dus die specifieke die ik opnoemde, niet naar reacties als: "je kan een boek kopen" of "je kan op internet zoeken", want dat begrijp ik ook wel

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 22:29

Gerco

Professional Newbie

Ik kan je sterk aanraden om dit helemaal te lezen. Dan kun je verder komen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je topic ging daarstraks niet voor niks op slot. Als het topic aan de regels van dit subforum had voldaan, dan had pasta het wel verplaatst hierheen. :)

For en while zijn beide loop-constructies, die het beide mogelijk maken om een bepaald stuk code te herhalen. Dit heb je dan ook nodig voor je tweede probleem. If is gewoon letterlijk vertaald "als". Als iets waar is, dan moet het stuk code erna uitgevoerd worden.

Dit staat echter in elke tutorial, dus je maakt mij echt niet wijs dat je niets hebt kunnen vinden. [google=python programming tutorial] heeft ongetwijfeld bij de eerste paar hits genoeg info voor je. :)

Lees ook P&W FAQ - De "quickstart" even door wat we hier in Programming & Webscripting verwachten van een topicstart, en *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** om te zien wat we verwachten van een topictitel. Je komt ook nogal schreeuwerig over met al die uitroeptekens. :)

Ik doe nu dus wederom je topic op slot. Als je een keer tegen een concreet probleem aanloopt, dan kun je hier gerust een topic openen. Echter, de info die je nu vraagt, behoort tot de basiskennis die we hier in Programming & Webscripting als bekend veronderstellen. Als je er met mijn tips nog steeds niet uit komt, dan is BeginnersWeb.nl misschien meer wat voor je. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:14:
Op die andere zit een slotje omdat hij in verkeerde catogorie zat.
Nee, als een topic goed is, maar in het verkeerde forum is geplaatst, dan is er geen enkel modje zo lullig om dat topic op slot te doen. Er was meer mis met je topic. :)
even voor de duidelijkheid.
ik vraag naar de commands, dus die specifieke die ik opnoemde, niet naar reacties als: "je kan een boek kopen" of "je kan op internet zoeken", want dat begrijp ik ook wel
En toch zijn dat geldige antwoorden. Het is de bedoeling dat je eerst zelf de moeite neemt om je probleem op te lossen, en bovendien veronderstellen we dergelijke zaken als bekend, dus als je er niet uit komt met Google of een boek, dan is GoT niet de plaats om dergelijke snelle vraagjes te stellen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.