dolby 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• ds159
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02-2023
geachte lezers

Hoe kan ik audio cd`s omzetten naar dolby 5.1 ??

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom zou je dat willen dan?

Life is not about specs, it is about joy!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

bartvl schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:53:
Waarom zou je dat willen dan?
^^^with stupid. Waarom zou je iets wat stereo is, om willen zetten in Dolby. Dit zal nooit een goed resultaat krijgen, iig geen dolby surround geluid. Je kan natuurlijk niet iets wat er niet is, er opeens bij krijgen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
nou stel je voor dat je stereo zo crappy is dat hij een stereo signaal automatisch ver-prologic-t en een 5.1 signaal ongemoeid laat..

dan zou je een stereo signaal willen omzetten naar 5.1 waarbij 4 kanalen niets weergeven!!

dus vraag van de TS is op zich zo gek nog niet

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

BovenHond schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:58:
nou stel je voor dat je stereo zo crappy is dat hij een stereo signaal automatisch ver-prologic-t en een 5.1 signaal ongemoeid laat..

dan zou je een stereo signaal willen omzetten naar 5.1 waarbij 4 kanalen niets weergeven!!

dus vraag van de TS is op zich zo gek nog niet
De grote vraag is dus of dit daadwerkelijk de bedoeling is.

Life is not about specs, it is about joy!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:05
ds159 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:03:
geachte lezers

Hoe kan ik audio cd`s omzetten naar dolby 5.1 ??
Welkom op GoT!

Beetje korte openingspost, maar ja... Volgens mij is het ook wel op te lossen met een search.... Maar is het niet gemakkelijker om gewoon je instellingen van je moederbord/geluidskaart te veranderen? Dus instellen dattie alleen 2 speakers gebruikt? Volgens mij kunnen alle geluidskaarten dat wel en is het minder werk dan al je MP3 te converteren naar 5.1... Maar zonder je systemspecs is hier geen zinnig woord over te zeggen...

Tip: lees de faq eens door, met name de eisen waar een openingspost aan moet voldoen...

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 25-05-2005 19:04 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Je hebt de geluidselementen niet los dus die kun je niet in een surroundmix zetten en encoderen naar dolby 5.1. Wat eventueel mogelijk is, is dat het een prologic mix is welke je kunt decoderen met een prologic versterker. Het lijkt een beetje op 5.1 dan, maar meer ook niet.
Hoe dan ook, voor dolby 5.1 heb je een dolby versterker nodig, deze beschikt dan ook over dolby prologic. Zet de versterker op dolby prologic om in surround te luisteren. Of anders een andere surround functie. Veel meer kun je er niet uitkrijgen. Het zal nooit een fatsoenlijke 5.1 mix worden.

Overigens voldoet dit topic totaal niet aan de richtlijnen die we hier hanteren en gaat daarom dicht. Lees ze even door voor een volgende keer.
Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.