Toon posts:

PNY 6600 gt overclocken?!

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag over de PNY verto 6600 gt AGP:
kan ik deze overklokken van 900 naar 1000 megaherz. want mijn vriend had het gedaan en hij zei dat ik het niet moest doen?

wat denken jullie?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alles is altijd onder eigen risico. Maar als je vriend dat ding kan overclocken, kan jij dat natuurlijk ook. Vraag hém dan eens waarom je het niet zou moeten doen.

Als hij zijn kaart verprutst heeft, moet jij gewoon iets voorzichtiger te werk gaan. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2005 17:12 ]

{signature}

Verwijderd

Kijk rond op andere topics bijvoorbeeld het 6600GT topic waar zeer veel staat over overclocken, en trouwens overclocken is niet slecht als je het maar met mate doet ;)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
waarom kan het niet denk jij en waarom kan het volgens hem niet?

[ Voor 38% gewijzigd door ID-College op 25-05-2005 17:13 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:40

job

Als jij het risico wilt nemen, en geld overhebt om hem te vervangen als die stuk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
maar een pci-e loopt WEL op 1000 megaherz? en de AGP variant niet, maar in feite is de agp kaart het zelfde maar dan met een pci-e - agp brug!!? :?

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:06
Ach joh, gewoon doen.
Als je Coolbits 2 installeert dan kan je de driver de kaart zelfs automatisch laten overclocken.
Zal er echt niet inzitten als het niet goed zou zijn.

En dan gaat je kaart maar 3 jaar mee i.p.v. 10. :O

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Gewoon telkens 5-10 mHz omhoog naaien en dan testen of je geen artifacts (rare puntjes/streepjes in je beeld) krijgt door een spel te spelen of een benchmark zoals 3D Mark te draaien. Zie je artifacs? Dan zet je hem gewoon een paar mHz lager.

Makkelijker kan bijna niet.

Mijn antieke Geforce Ti4200 heb ik zo ook Ti 4600 snelheid gekregen.

[ Voor 25% gewijzigd door Janssen op 25-05-2005 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
is coolbits 2 een overclokprogramma? :?

Verwijderd

Topicstarter
er bestaan toch programma's die de maximale overcloc meten?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:22:
is coolbits 2 een overclokprogramma? :?
Dude download gewoon Rivatuner of Nvhardpage, het wijst zich vanzelf. Coolbits is een *.reg bestandje wat een tab in je nVidia settings enabled waarmee je kunt overklokken.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ErrieR schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:19:
Ach joh, gewoon doen.
Als je Coolbits 2 installeert dan kan je de driver de kaart zelfs automatisch laten overclocken.
Zal er echt niet inzitten als het niet goed zou zijn.

En dan gaat je kaart maar 3 jaar mee i.p.v. 10. :O
veel langer, en in een andere verhouding, mischien iets van 10 ipv 15..

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Waarom niet, als je artifacts krijgt sleutel je hem tog gewoon iets terug :X

[CiP] Le Régional Built To Last.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je geen risico's wilt nemen zou ik em gewoon lekker standaard laten, ding is toch snel genoeg voor alle games en met oc'en word ie niet zo heel veel sneller

zelf oc ik alles wat maar de oc'en valt en heb nog nooit iets gesloopt :)

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik een overklok van 900 naar 1000 megaherz doe. heb ik dan veel prestatie winst? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:27 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit kun je makkelijk testen door eerst met 900 3dmark te draaien en dan op 1000, je zult zien dat je op 1000 iets meer punten zal halen, hoeveel zou ik niet durven zeggen maar daar kun je zo achter komen :)

Verwijderd

het is natuurlijk niet te garanderen dat je de 1000mhz haalt;)
Het ligt aan je cpu en aan de game of je veel prestatie winst gaat halen, de vraag is heb je meer fps nodig?
ik deed vroeger ook oc'en maar ik hang nog steeds in quake2 ^^

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:29
Nee, dat ga je niet echt merken, zoizo zouk niet meteen beginnen met je vid te clocken, als je em vernaaid heb je een redelijk probleem, ergens niet een oude pc staan? Die kaart die loopt niet weg, eerst wat proberen :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
valt te verwaarlozen.... als je 60 frames draait of 70... dat zul je niet merken.
Je zult het hoogstens merken als je kaart het met een spel moeilijk heeft.

specs

Verwijderd

Topicstarter
bijv. far cry is het dan ook te verwaarlozen?

Verwijderd

Topicstarter
volgens een test krijg ik dan 7 tot 15 % meer beeldjes!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Nou kijk als je bijv 25 frames of lager hebt (dan ervaar je meestal slowdowns, vertragingen dus) dan zul je het merken ja. Draai je bijv 60 frames, dan looopt alles soepel en zul je van de overclock amper/niet iets merken.
Ja leuk die beeldjes je zult ze alleen niet zien als je spel gewoon goed soepel loopt ;) :P

[ Voor 23% gewijzigd door J0J0 op 25-05-2005 20:34 ]

specs

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Voor je vragen m.b.t. je 6600GT: kijk eens in Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 8 en de delen er voor. Maar zo te zien heb je dat topic al gevonden 8)7
Ten tweede: heb je net een reply gepost en bedenk je dan net nog een vraag, gebruik dan de Edit knop naast de qoute knop. Dat houd je topic een stuk overzichtelijker.
En wat betreft het oc'en van 900 naar 1000 MHz; dit is een verschil van +/- 10% maar je krijgt er waarschijnlijk geen 10% prestatie winst mee. Dat hangt van meer factoren af. En al die framerates van 100 zoveel en meer...erg leuk, maar een mens kan het niet eens waarnemen.

Enne...o ja. Probeer eens wat meer hoofdletters en leestekens te gebruiken. Staat netter en is overzichtelijker. En veel succes met je nieuwe GPU!

Edit ;) : Je hebt binnen 2 weken al 12 slotjes mogen ontvangen? Da's een prestatie opzich natuurlijk, maar lees anders Forumgedrag even door... :+

[ Voor 12% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-05-2005 20:49 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan 2 dingen doen:
• De overclock niet aandurven, of het niet (meer) willen.
• Rustig inlezen en voorzichtig eens kijken wat er gebeurd en vervolgens _zelf_ bepalen of het genoeg nut heeft; een benchmark of een potje van je favo spel is zo gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2005 20:48 ]

{signature}

Verwijderd

Ik denk dat het zeker moet gaan, ik heb wat foto's bekeken van de 6600gt, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het zeker moet gaan lukken.
Je kan namelijk flink wat koperen coolblokjes op het geheugen zetten aangezien die er nog niet op zitten, en je kan nog een betere cooler de GPU zetten.
Als je niet van plan bent coolers te vervangen doe het dan maar niet, die kaart draaid al bijna op zijn hoogst voor die cooling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.