xfx 6600gt past niet

Pagina: 1
Acties:

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb een xfx 6600gt (agp) gekocht voor me barebone (asus p-111).

Nu haalde ik deze zeer vrolijk bij het postkantoor op en prik deze in me p111.

Nu komt de fan. tegen me videokaart :r (dit gaat zeker sluiting veroorzaken) . Dus met andere woorden schiet dit niet op.Afbeeldingslocatie: http://darkdante.cjb.net/bas/barebone.jpg

Ik heb al lang op google gezocht naar oplossingen. Een waterkooling schiet niet op, want alleen al het coolingsblok kost 80 euro.

Misschien kan iemand me de gouden tip bezorgen _/-\o_ ik zoek dus een fan. die niet buiten het slot komt zeg maar. want deze (die er nu op zit) steekt er ongeveer 1cm uit. Of misschien een cooling achter de kaart?

ff wat anders: dit is niet de orginele fan toch?

alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkDante op 25-05-2005 12:04 ]

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik kan niet zien of het de orginele fan is...van boven. Moet je even een plaatje van opzij maken.

Als het de orginele fan is, dan ben ik bang dat hij gewoon niet past! Volgens mij zijn andere koeloplossingen dikker. Misschien kan je de barebone modden.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Het is wel een originele fan, heb ik hier ook wel. Wat is die andere kaart voor kaart?
Nu komt de fan. tegen me videokaart :r (dit gaat zeker sluiting veroorzaken) . Dus met andere woorden schiet dit niet op.
Je hebt toch niet 2 videokaarten derin? Anders gewoon die andere kaart er uit lijkt me?

[ Voor 57% gewijzigd door GGS_VR6 op 25-05-2005 12:48 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die onderste lijkt me een tv-kaart.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kan een stuk van je koeler (van iemand anders) afzagen/slijpen. Dan koelt ie misschien minder maar aan de bovenkant koelt ie toch altijd met minst dus het zou geen grote problemen moeten veroorzaken. Wat je ook kan doen is zelf een koelblok maken. Een lang plat stuk koper waar je allemaal gleufjes uit zaagt en gaten in boort waar de schroeven moeten komen. (zitten denk ik wel wat onderdelen in de weg maar koper koelt beter dus echt groot hoeft het niet te zijn)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De beste oplossing lijkt me die TV kaart er uit te halen. Dit zal ook de koeling van de kaart ten goede komen want het is al bij al krapjes in zo'n barebone :/

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

hij zal wel tv-kaart ipv videokaart bedoelen denk ik.

Raar... Is zo gek nog niet

• DarkDante
Ik ben ondertussen nog verder gaan zoeken het is idd de orginele fan. maar volgens XFX wel de vernieuwde versie : 8)7
die andere kaart is idd TVkaart.

die andere (oude) koeler ziet er beter uit:

Afbeeldingslocatie: http://darkdante.cjb.net/bas/cooler.jpg

Is er dan wat mis met de oude versie fan.?

die is namelijk even groot als dat andere koel blokje. Volgens mij moet dit het verschil maken.

Maar is er wel genoeg ruimte om de warme lucht af te voeren? Want alles komt nu tegen die TV kaart aan.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkDante op 25-05-2005 13:00 ]

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Weinig, kzou die TVkaart eruit halen als ik jou was. Zo komt er niet echt frisse lucht in je fan

‹(◕‿◕)›

• Admiral Freebee
  • Niet online
DarkDante schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:59:
Ik ben ondertussen nog verder gaan zoeken het is idd de orginele fan. maar volgens XFX wel de vernieuwde versie : 8)7
die andere kaart is idd TVkaart.

die andere (oude) koeler ziet er beter uit:

[afbeelding]

Is er dan wat mis met de oude versie fan.?

die is namelijk even groot als dat andere koel blokje. Volgens mij moet dit het verschil maken.

Maar is er wel genoeg ruimte om de warme lucht af te voeren? Want alles komt nu tegen die TV kaart aan.
De kaart zal zeker warmer dan normaal worden. Ik weet niet of je kaart de mogelijkheid heeft om de temperatuur uit te lezen maar dit zou ik zeker doen. Als hij dan toch nog te warm wordt zou ik de TV kaart verwijderen een een extra ventilator ergens bijmodden :P

• DarkDante
amour021 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:50:
De beste oplossing lijkt me die TV kaart er uit te halen. Dit zal ook de koeling van de kaart ten goede komen want het is al bij al krapjes in zo'n barebone :/
Wat is een mediacenter zonder TV kaart ;)
Met deze videokaart wil ik doom 3 met 60 fps op me LCD tv gaan spelen :)

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Kan je de kaarten niet omwisselen?

mijn systeem.

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dan zit die kaart helemaal tegen de case aan. Dat lijkt me ook niet alles..

‹(◕‿◕)›

• Admiral Freebee
  • Niet online
DarkDante schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:01:
[...]

Wat is een mediacenter zonder TV kaart ;)
Met deze videokaart wil ik doom 3 met 60 fps op me LCD tv gaan spelen :)
USB TV-kaart?

• DarkDante
dynax schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:06:
Kan je de kaarten niet omwisselen?
was het maar zo PCI en AGP, als ze dat nou zo hadden gebouwd in die barebone was het super geweest.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 13:43

Mappy

Piramide van Austerlitz

Wat tape op de achterkant van je tvkaart om kortsluiting te voorkomen en dan even kijken of de boel niet te heet wordt.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Ja stom, niet aan gedacht... 8)7
DarkDante schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:07:
[...]

was het maar zo PCI en AGP, als ze dat nou zo hadden gebouwd in die barebone was het super geweest.

mijn systeem.

• DarkDante
Maar hoe moet ik nou aan zo'n oude versie 6600gt fan komen :?
want volgens mij kan je de temp. volgen.
Dan zou ik als het echt nog moet ergens een fan. bij modden

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat ik vaak doe in dit soort dingen is proberen de vga wat naar boven te duwen in het slot, en de pci kaart wat naar beneden te duwen, als het elkaar maar net niet raakt.

Wat je anders ook kan doen is gewoon een stikker over je tv kaart doen, dan raakt ie hem wel maar dan is de geleiding weg, die tvkaarten worden toch niet warm, bovendien zitten er heel vaak productstikkers op allerlei agp/pci kaarten :)

Mijn audigy 2 en mijn wc cooled vga komen ook tegen elkaar. (de schroeven van de vga dan), stikkertje of plakbandje voorkomt dat het gaat geleiden.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Race Eend op 25-05-2005 13:11 ]

• DarkDante
Mappy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:08:
Wat tape op de achterkant van je tvkaart om kortsluiting te voorkomen en dan even kijken of de boel niet te heet wordt.
Heb al van dat anti statische folie gebruikt, maar na 10mijn krijg je toch een raar geurtje :D

• DarkDante
Race Eend schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:10:
Wat ik vaak doe in dit soort dingen is proberen de vga wat naar boven te duwen in het slot, en de pci kaart wat naar beneden te duwen, als het elkaar maar net niet raakt.

Wat je anders ook kan doen is gewoon een stikker over je tv kaart doen, dan raakt ie hem wel maar dan is de geleiding weg, die tvkaarten worden toch niet warm, bovendien zitten er heel vaak productstikkers op allerlei agp/pci kaarten :)
stickers hhmmm, ook een goeie, maar dan moeten ze wel tegen aardige temp. kunnen dan

Verwijderd

ik zou zeggen: wissel je tvkaart en je video kaart, en zaag een stuk uit de bodem, laat zo lucht ,op je kaart komen.

helaas zal je toch met dat pci vs agp verhaal blijven en moet je iets anders zoeken qua oplossing.

denk dat het eigenlijk best is als je toch die tv tuner eruit haalt hoor, want lijkt mij echt niet dat deze kaart nu genoeg verse lucht krijgt zeg maar.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
beste oplossing is al genoemd: Een USB tv-kaart

Verwijderd

En een soort van carbonen plaat tussen de 2 kaarten... maar dan kan die waarschijnlijk wel minder lucht aanzuigen.

• DarkDante
carbon plaat,...... kan dat goed tegen de hitte dan? maar is dat niet erg duur spul?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 08:19
Maak een eigen heatpipe contructies. (zoals bij laptops)

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Zalman/ZM-80D/images/package2.jpg

Zo iets, je moet dan wel een eigen coolblok maken voor de GPU (een platte uiteraard.
Die heatpipes monteer je aan de achterkant van de kaart. Op dat plaatje waar je tegen aan kijkt, komt dan een coolblok met een fan erop. (Dus de hitte gaat via de Heatpipe naar de achterkant van de kaart daar zit de fan (kan je van zalman nemen) die het geheel koelt.

Afbeeldingslocatie: http://img262.echo.cx/img262/9744/koeler1dp.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Robin4 op 25-05-2005 13:25 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat dat zelfs nog dikker is... Ik zou gaan voor wat isolatietape, of een stukje rubber...

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 20:38
zo weinig ruimte ertussen gaat sowieso voor problemen zorgen imo. Ik zou als ik mezelf in jou positie was een zelfgemaakte koperen heatsink gebruiken. Groot en plat, om de kaart heengevouwen zeg maar. leuk projectje :) USB TV kaart, tsja, wat is omslachtig... ;)

Wat een HUGE TVkaart trouwens? Of zie ik dat verkeerd?

• DarkDante
dual tuner, pvr-500

• DarkDante
en zo iets? :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/pc6800.jpg

maar volgens mij is er niet zoiets voor een 6600gt

want achter de kaart is er wel genoeg ruimte

[ Voor 16% gewijzigd door DarkDante op 25-05-2005 13:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:23:
En een soort van carbonen plaat tussen de 2 kaarten... maar dan kan die waarschijnlijk wel minder lucht aanzuigen.
zou je dan niet gewoon beter voor plexiglas gaan?

het gaat gewoon een circulatieprobleem opleveren, omdat er gewoon te weinig airflow naar je ventilator kan denk ik zo.

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik zie momenteel 2 oplossingen.

de eerste oplossing is het koelblok en de fan gewoon te laten zitten en de boven kant te voorzien van die rubberen lextra tape. en van vervolgens een fan op de kop van de kaart monteren die een hoop lucht dat gat in perst. op die manier heb je het princiepe van een koelblok met airflow. ow ja.. dan moet je wel even de stekker van de orginele fan lostrekken.. anders trekt die vacuum tegen de andere kaart. of drukt tie die andere airflow uit het koelblok.

de tweede oplosing is ook weer de bovenkant afplakken met die tape en verders niks te veranderen aan de kaart, maar aan de achterkant, waar wel ruimte is, een grote fan, grote hoeveelheden lucht langs de kaart te laten pompen, in de hoop dat je de kaart via de achterkant koel kunt houden.

werkt dit beide niet.. dan moet je toch consesies gaan doen door of een externe tv kaart te gaan namen of door een andere kast te gaan nemen waar je beter onderdelen in kunt monteren om het huidige ontwerp van het moederbord met de kaarten te kunnen koelen.

helaas heeft er nog steeds niemand bedacht dat je tussen het agp slot en het eerst volgende slot een grotere ruimte open moet houden. en met grote borden heb je daar vaak geen last van want dan laat je gewoon een slot open

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Me_dusa
  • Laatst online: 31-08 20:14

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Zou het niet iets zijn om de 2 kaarten iets van elkaar af te duwen naar buiten door middel van 2 of 3 stukjes Karton of wat dan ook tussen de 2 kaarten te stoppen:

------------------------------------------ < kaart 1
| < dingetje | dingetje | dingetje
------------------------------------------ < kaart 2

(bovenaanzicht)

Zo kan je de kaarten eens stukje van elkaar af zetten zodat er ieder geval geen contact is tussen de kaarten. Ik gok dat ze best wel een stukje scheef er in kunnen zitten zonder af te breken of wat dan ook.

En dan ff kijken of je kaart niet te warm wordt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Me_dusa op 25-05-2005 14:02 ]

Me_dusa

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

een andere oplossing is je videokaart en je tuner kaart terugbrengen, en er een zo'n ATI all in wonder kopen voor agp is de snelste hiervan een 9800 PRO (XT) AIW die komt aardig in de buurt van de 6600 GT, maar ik weet niet of deze kaart veel langzamer is.
Zo is je probleem wel opgelost, maar is geen gemak, omdat je eerst je oude spullen moet terugbrengen en/of tweedehands verkopen, dus zal wel wat kosten, maar je bent er wel vanaf.

die optie om de kaarten uit elkaar te drukken vind ik ook nog niet zo gek, maar dan wel goed vastmaken zodat ze later niet tegen elkaar komen

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• DarkDante
Ik ga nog wel wa dingetjes proberen.... zitten tot nu toe leuke tips tussen......
maar voel er weinig voor een me hele barebone te gaan modden :)

• DarkDante
Vind het wel slecht van anus :( ze richten zich met deze barebone ook op de gamers ....... maar het zal me lukken :)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
anus? jah mss wel een goede woordkeuze ahahahahaha

specs

• DarkDante
ff wat anders, ik heb me tv kaart er ff uitgehaald (wilde ff wat voor score ik ging halen op een benchmark) maar na 5 seconde onder 1280 crashed de computer :? heb de nieuwste en een oudere driver geprobeerd en op een andere computer.

Wat is trouwens die voeding aansluiting op de kaarT?

Verwijderd

DarkDante schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:56:
ff wat anders, ik heb me tv kaart er ff uitgehaald (wilde ff wat voor score ik ging halen op een benchmark) maar na 5 seconde onder 1280 crashed de computer :? heb de nieuwste en een oudere driver geprobeerd en op een andere computer.

waarschijnlijk moet je een kabeltje in die "voeding aansluiting op je kaart" prikken en dan krijgt hij wel genoeg power en slaat ie niet na 5 seconde uit.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
LOL :) , als het goed is, krijg je ook wel in beeld een mededeling dat je kaart nog moet worden aangesloten op een directe voedingslijn.

Is het trouwens niet mogelijk om beide kaarten in te ruilen (in zijn algemeenheid, niet bij de winkel) tegen één kaart die beide bied? Een vivo oplossing dus?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gigabyte heeft ook kaartjes met dunne koelplaat aan de kant waar dooegaans een fan zit, warmte wordt vandaar weggevoerd met heatpipes, en aan de andere kant zit dan een groter blok (waar jij wel ruimte hebt zo te zien), al dan niet met fan, afhankelijk vd snelheid vd kaart. Misschien is dat wat voor je ipv een ge-sandwichte cooler.

http://www.giga-byte.com/...ducts_NewProduct_List.htm

All-in-One -achtige oplossing lijkt me nog beter, alleen weer zonde van je dual tuner.

[ Voor 23% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-05-2005 15:11 ]

• DarkDante
RoamoR schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:05:
[...]
als het goed is, krijg je ook wel in beeld een mededeling dat je kaart nog moet worden aangesloten op een directe voedingslijn.

Is het trouwens niet mogelijk om beide kaarten in te ruilen (in zijn algemeenheid, niet bij de winkel) tegen één kaart die beide bied? Een vivo oplossing dus?
ja mijn fout, voeding :) LOL
misschien niet eens zo slecht idee!

[ Voor 64% gewijzigd door DarkDante op 25-05-2005 15:12 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08 09:59

8)7 Volgens mij heeft er hier 1 geluk gehad 8)7 Soms wil het nog wel eens zo zijn dat als je die voedingsaansluiting niet gebruik ie de stroom uit je mobo gaat trekken... Dat is nou net iets wat et mobo niet leuk vindt en dan komt er ineens rook uit |:( Je moet dus die externe connector aansluiten :o

Tja ik zou toch als ik jouw was gaan kijken naar een andere TV kaart want dat zo gezellig naast elkaar gaat niet lang goed denk ik. Ik heb zelf een MSI mega PC en daar is door de warmte al een x een disk dood gegaan. Aan de zijkant zit dus nu ook een Zalman Fan (Zo'n dunne).

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• DarkDante
Weet niet hoe het zit met de MSI barebones , maar de asus heeft extra fans voor extra frisse lucht

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/artikel/444/39.jpg

Ik ga denk ik eerst die "oudere versie" fan proberen te bemachtigen. Kijken wat die doet

Verwijderd

50 euro !

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:14
DarkDante schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:10:
[...]

ja mijn fout, voeding :) LOL
misschien niet eens zo slecht idee!
Lijkt me geen slecht idee om volgende keer eens de handleiding te lezen voor mensen die er niet zoveel verstand van hebben :/

• DarkDante
Lijkt me geen slecht idee om volgende keer eens de handleiding te lezen voor mensen die er niet zoveel verstand van hebben :/
Lekker relevant, en btw heb ik gedaan ( aannames :X )

Ik ga toch is een plannetje bedenken voor een kleine case mod

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Kan je niet de kaarten omwisselen, dan zit de videokaart wel tegen de case aan, maar misschien kan je dan waar de fan zit va nde videokaart een gat zagen in je case.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Giel schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:09:
Kan je niet de kaarten omwisselen, dan zit de videokaart wel tegen de case aan, maar misschien kan je dan waar de fan zit va nde videokaart een gat zagen in je case.
Is al eerder gezegd: het is een AGP en PCI slot. Je kunt de kaarten dus niet wisselen ;)
edit:

Geen probleem ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-05-2005 20:37 ]

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Sorry, niet goed gelezen...

• DarkDante
Ik heb een ad op marktplaats gegooit voor een "oudere" type fan, of dat iemand wil ruilen. Maar ik maak me ook een beetje zorgen om wat IJnte vertelde is dat door de warmte wat in zo'n kleine case ontstaat andere apperatuur stuk kan gaan, zoals HD.

Het best zou een waterkoeling zijn, maarja blok vaan CPU,pomp, rad. en vga blok kom je volgens mij zo boven de 150 euro |:(

• Race Eend
toch zijn er al heel wat leuke oplossingen langs gekomen, waarom probeer je niet eerst het 1 en ander.. een stel rubber/houten dopjes tussen de 2 kaarten, zodat ze net wat verder uit elkaar staan bijvoorbeeld? Kaarten mogen best wat doorbuigen hoor ;) Je had mijn 9700pro moeten zien met een processor koeler erop en een 80 mm fan eraan.. maar dat draait nogsteeds (bij de koper), prima..

Verder, de kaarten zoals tv kaarten waar je een stikker op zou moeten plakken, worden helemaal niet zo heet, als ik mijn x850xt bekijk (die veel heter zal worden dan een tv kaartje), zitten daar ook 3 stikkers , waarvan 1 erg dicht bij het geheugen, en dat zijn gewoon die papieren stikkertjes, dus dat moet echt geen probleem zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 13:01 ]

• DarkDante
Ik ga dat ook eerst doen. Dan hoe ik meteen de temp. in de gaten.
Het gaat mij alleen ook een beetje om de temp. in de kast zelf, de kast is al niet zo groot :)

Ik zit er namelijk (als dat eerste niet lukt) toch aan te denken om dan een waterkoeling te gaan gebruiken.

Maar wat voor radiator heb ik dan nodig (alleen video). zou er zo één genoeg zijn??:
http://www.alphacool.de/p...&art_kz=146&art_id=14105#

met zo'n pompje:
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=132&art_id=13203

en bedankt voor alle tips zo ver! :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DarkDante schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:14:

Maar wat voor radiator heb ik dan nodig (alleen video). zou er zo één genoeg zijn??:
http://www.alphacool.de/p...&art_kz=146&art_id=14105#

met zo'n pompje:
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=132&art_id=13203
Yep, dat kan. Kijk ook voor meer info/ervaringen etc in: [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]

Inbouwen gaat je echter niet lukken vermoed ik, maar dat had je zelf ook wel door neem ik aan ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik vraag me af of dit ooit gaat werken. Zelfs als die andere kaart weg is, heeftie nog maar zeer weinig ruimte over.. Ik zou sowieso die TVKaart weghalen, anders is je vidkaart na een maand kapot

• DarkDante
hoe warm mag trouwens de GPU kern worden?? test hem nu met wat meer afstand en stickers :)

maar GPU-kern is nu al 100graden.......dan staat alleen de desktop nog open

Verwijderd

nou interessant probleem toch, vond vorige keer dat ik het las toch ook al merkwaardig van asus dat dit een game-barebone moet voorstellen.

zo, dat gezegd, terug naar jou verhaal

het afdichten van de electronica tussen beide componenten mag geen probleem zijn, kwestie van koeling zit je wel met een serieus ei denk ik.
is het mss geen mogelijkheid om met een of ander plastic gootje de verse airfllow (dus die bovenop het koelertje komt) te laten aantrekken van de zijkant van de case?

de achterkant kan je haast niets meer wegmodden (slijpen van gat)
maar de zijkant mss wel.

stel je een zijkant voor met een 4-6cm fan erin die een plastic fanduct tot tussen je kaarten perst. zoiets zou nog wel te proberen zijn eventueel gok ik.
dan heb je toch voldoende verse lucht die binnen komt, dan is het nog zaakje van de warme lucht weer weg te krijgen uit het kastje. mss ergens anders nog een 6-8cm fan plaatsen?

kan geen schetsen maken, anders kon ik het wat verduidelijken.
DarkDante schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:25:
hoe warm mag trouwens de GPU kern worden?? test hem nu met wat meer afstand en stickers :)

maar GPU-kern is nu al 100graden.......dan staat alleen de desktop nog open
100 graden !
dat is toch teveel hoor. ik wil nog niet horen hoe warm die wordt als je dan gaat gamen ofzo.
dit is zo goed als idle voor de kaart. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:27 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

100 graden is wayy too much. Veel boven de 60-65 moettie niet komen. Boven de 55 vind ik persoonlijk al te warm

• DarkDante
dus de makkelijke oplossing lukt dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://darkdante.cjb.net/bas/39.jpg

als ik dit zou uit frezen dan heb ik een gat die recht boven de video kaart komt te liggen........moet ik wat mee kunnen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Axiaalfannetje zet ik dan. Anders zaag je een gat in de bovenkant en zet je er een fan in. Zet daar een fanguard voor en het ziet er ook nog es strak uit

Verwijderd

moet je wel zien dat je zorgt voor VERSE lucht naar je gpu.

want warme lucht naar buiten trekken is beetje moeilijk, omdat het:

ten eerste:
al wilt blijven hangen van nature in die krappe ruimte tussen de 2 kaarten.

ten tweede:
er dan gewoon meer lucht van de voorkant enzo gaat getrokken worden.

bekijk het eens effe of je beetje iets met plastic ofzo kan maken dat je over je gpu kan zetten en aansluiten op een 40*40 fannetje dat je kan uitslijpen (dit ding maakt wel een rotgeluid, maar kom :))
Valt nog wel te jatten van een Intel P1 cpu koeler ofzo.

• DarkDante
die fans die je ziet (2) zijn 80mm.

volgens mij is er wel "genoeg" ruimte om achter die fan die rad. te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://darkdante.cjb.net/bas/barebone2.jpg

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 23:11
418O2 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:28:
100 graden is wayy too much. Veel boven de 60-65 moettie niet komen. Boven de 55 vind ik persoonlijk al te warm
100 graden is inderdaad heel erg veel, zeker voor 2D. Maar een GPU kan best wel wat hebben hoor, zeker meer dan 60 graden :)

Wat dacht je van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.us/Images/cooler/vm-101/vm101-1.jpg
Als deze zou passen, zou het wel mooi zijn. Als je dan wat karton stopt tussen die aluminium plaat en jouw TV-kaart, moet het wel lukken.
Meer info op http://www.aerocool.us/p-cooler/vm-101/vm101.htm
En te verkrijgen in Nederland: pricewatch: Aerocool Video Magic VM-101 (passief)
En via google kan je wat meer info zoeken over deze koeler in combinatie met een 6600GT:
http://frazpc.allegro.pl/show_item.php?item=51315540

Review over deze koeler in combinatie met een FX5900 Ultra:
http://www.tweakers4u.de/...l_vm101,,03,2005,,333.htm
En dan een reactie op bovenstaand review van iemand die deze koeler gebruikt heeft in combinatie met een 6600GT. Hij heeft de koeler gebogen en een fan gebruikt. Dat zou ik niet doen ;)
http://www.tweakers4u.de/...,,03,2005,,333.htm&modu=0

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 26-05-2005 17:06 ]

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Was al geb44t....

Tr. zijn die 2 * 80mm fans (wat is betwijfel) high-CFM fans... evt zou je die ook gaan kunnen vervangen... helaas wel meer herrie...

[ Voor 176% gewijzigd door Henning op 26-05-2005 17:13 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• DarkDante
heb het model nr is in google ingetikt en het zijn:

part nr:AUB0612HH
case size: 60x60x25.4
volt:12
amp:0.18
rpm:5000
airflow:22.95
airpressure:6.96
dba:33.0

dus geen 80mm :(

zou dat betekenen dat hij deze rad (Alpha cool Smart 80mm) niet genoeg zou koelen?

edit:

een metale fan adapter van 60mm->80mm zou wel uber zijn (koelt meteen ook een beetje) 8)

[ Voor 16% gewijzigd door DarkDante op 26-05-2005 18:08 ]

• DarkDante
Wat dacht je van dit:
[afbeelding]
He die link waar die gast hem op ze agp 6600gt zet! vet! als dit zou werken zou dat geweldig zijn _/-\o_

Maar kan dat andere ding niet door vikken waar dat koel blokje op zit? Misschien als je die van nog gebruikt gaat het helemaal goed :*)

En ik hoop dat hij in me kast past, zo ja dan echt niet :9

Zou hij dat ding gemod hebben of zou hij zo passen?

[ Voor 24% gewijzigd door DarkDante op 26-05-2005 18:46 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Laagvliegerke schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:05:
100 graden is inderdaad heel erg veel, zeker voor 2D. Maar een GPU kan best wel wat hebben hoor, zeker meer dan 60 graden :)
als constante temp is dat te hoog

• Race Eend
Even over die 100 graden theorie.. heb je dat ook in een ander systeem getest, of is dat 20 graden minder als je de tv kaart eruit haalt? Lijkt me zo sterk dat ie 50 graden warmer wordt dan een normale 6600gt.. Zit de koeler er strak op? Anders even met artic silver 5 monteren en zorgen dat de pinnetjes wat strakker door de kaart zitten (door een ringetje ertussen te doen zorg je dat de koeler strakker komt te zitten, wat er voor kan zorgen dat de temperatuur flink daalt).

Als het past is die passieve oplossing van hierboven wel erg :9

• D-Three
DarkDante schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:37:
[...]

He die link waar die gast hem op ze agp 6600gt zet! vet! als dit zou werken zou dat geweldig zijn _/-\o_

Maar kan dat andere ding niet door vikken waar dat koel blokje op zit? Misschien als je die van nog gebruikt gaat het helemaal goed :*)

Bedoel je die poolse site? Dat past normaalgezien zo.
418O2 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:38:
[...]

als constante temp is dat te hoog
Dat is wel waar. Ik bedoelde stressed (3D). Dat had ik er wel moeten bijzeggen. Maar ik heb videokaarten gezien die het (overclocked) bleven doen bij temps van meer dan 70 graden al vind ik dat persoonlijk ook te hoog. Ik wil maar zeggen dat een GPU hogere temperaturen aankan dan een CPU.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 27-05-2005 09:59 ]

• Race Eend
[...]

Hij past er zo op :) zie maar op de aerocool site:
Applications
VM-101 is compatible with ALL VGA cards
Ik heb eens goed naar de foto's gekeken, maar ook daar is nergens een zaag aan de pas gekomen 8)

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 17:55
Ze bedoelen waarschijnlijk of hij in de barebone past, denk dat het met een dremel en een zaag wel lukt. :)

[Updated spec's]

• D-Three
Wat bedoel je eigenlijk? De PCI-E naar AGP bridge? Dat koelblokje blijft er toch gewoon op? Het MOET er zelfs opblijven :)

• DarkDante
Weet niet precies hoe dat blokje heet :? maar zit onder de fan.

Als het goed is (tracktrace) krijg ik hem vandaag binnen B)
zal het resultaat asap posten.....zou zo vet zijn

voordeel is ook dat me CPU koeler er ook nog tegen aanblaast dan,....maar ga denk ik die fan aansluiting die op me 6600gt zit nog wel gebruiken.

Mocht dit niet genoeg koelen, dan ga ik er nog zo'n zalm slim fan er tegen aan modden.

Ik hoop idd alleen dat hij is me barebone past, kijk de ruimte tussen de kaart en de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://darkdante.cjb.net/bas/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://darkdante.cjb.net/bas/2.jpg

• DarkDante
Race Eend schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:17:
Even over die 100 graden theorie.. heb je dat ook in een ander systeem getest, of is dat 20 graden minder als je de tv kaart eruit haalt? Lijkt me zo sterk dat ie 50 graden warmer wordt dan een normale 6600gt.. Zit de koeler er strak op? Anders even met artic silver 5 monteren en zorgen dat de pinnetjes wat strakker door de kaart zitten (door een ringetje ertussen te doen zorg je dat de koeler strakker komt te zitten, wat er voor kan zorgen dat de temperatuur flink daalt).

Als het past is die passieve oplossing van hierboven wel erg :9
Die koeler, daar heb ik niets aan gedaan, gewoon std......maar ik heb voor de koeler een cdhoesje gedaan (voor mogelijke sluiting) dus de warmte komt niet weg. Je zag de temp ook langzaam opklimmen. Nadat ik de comp had afgesloten kon ik een eitje bakken op me fan :9

• DarkDante
het gaat lukken (net), maar moet wel nog ff wat gaan zagen :)

• D-Three
Heb je hem al? Pics als het af is! :p
DarkDante schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:51:
Weet niet precies hoe dat blokje heet :? maar zit onder de fan.
Normaal is dat de bridge. Die krijgt erg warm en het koelblokje moet je er dus oplaten!

• DarkDante
Laagvliegerke schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:20:
Heb je hem al? Pics als het af is! :p

[...]

Normaal is dat de bridge. Die krijgt erg warm en het koelblokje moet je er dus oplaten!
Maar kan hij wel (goed) functioneren zonder fan?

Pics komen.... maar ben tussen door ook nog ff bezig met me afstudeerd scriptie :9

Maar de pics komen zeker nog vandaag

[ Voor 18% gewijzigd door DarkDante op 28-05-2005 15:18 ]

• DarkDante
nu heb ik een anders probleem :?

zodra ik me barebone aanzet gaan de fans (cpu en achter) draaien en deze slaan ook bijna gelijk weer af :? zodra je de system piep hoort

ik krijg wel beeld enzo,..... vaag

[ Voor 27% gewijzigd door DarkDante op 28-05-2005 17:19 ]

• D-Three
Is de koeler al geïnstalleerd? En heb je de voeding terug aangesloten?

• DarkDante
de kast is verder leeg, en std, geen videokaart en geen tvkaart ,.... voeding is aangesloten .... de fans draaien ook, en krijg ook beeld (bios) maar ze stopen na 2 secs

koeling van videokaart zit er op , maar als me systeem het niet doet :) ga ik die videokaart niet plaatsen

EDIT:
OK LEKKER STOM, laat maar wat de smart control, ben zo parra voor kortsluiting etc....... :+

[ Voor 42% gewijzigd door DarkDante op 28-05-2005 17:35 ]

• Race Eend
DarkDante schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:27:
de kast is verder leeg, en std, geen videokaart en geen tvkaart ,.... voeding is aangesloten .... de fans draaien ook, en krijg ook beeld (bios) maar ze stopen na 2 secs

koeling van videokaart zit er op , maar als me systeem het niet doet :) ga ik die videokaart niet plaatsen

EDIT:
OK LEKKER STOM, laat maar wat de smart control, ben zo parra voor kortsluiting etc....... :+
Maar het past dus wel? botst niet tegen je voeding aan?

• DarkDante
Ja past wel.....komt een beetje tegen de ophanging van me voeding aan.

Ook moet ik nog wel een sticker tegen me tvkaart aanzetten.

Wat ik raar vind van deze koeling is dat er nog zoveel speling in zit. Heb alles goed vast gemaakt etc. maar het koelblok kan (als je niet goed uit kijkt) los komen van de vga core.

Ik zet alle pics maandag op inet......ziet er wel vet uit :)

Heb ook nog geen tijd gehad om de temp. te meten (of het uberhaupt wel werkt).....maandag hier meer over

• Robin4
Zorg er wel voor dat het koelblok niet je voeding raak, anders gleid hij de stroom door je koelblok naar je GPU. En als je geluk hebt maak je daarmee je GPU kapot. Misschien is het ook slimmer om 1 van die fans die achterin je computerkast koude lucht in te laten blazen (met stof filter) en de andere de warme lucht eruit blazen.

[ Voor 34% gewijzigd door Robin4 op 29-05-2005 16:30 ]

• DarkDante
Coolmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:29:
Misschien is het ook slimmer om 1 van die fans die achterin je computerkast koude lucht in te laten blazen (met stof filter) en de andere de warme lucht eruit blazen.
Neem ik mee , vond ik ook wel raar er wordt namelijk alleen maar lucht in de kast geblazen (niet uit). Dan draaien we gewoon in fan om. :9

• DarkDante
na heb hem aan gezet en me gpu-core komt nog steeds (idle) 95+ en stijgend.

het bloke wordt wel warm , maar lijkt wel of het niet goed afgevoerd wordt :?

• Robin4
Zit de coolblok er goed op?

• Robin4
DarkDante schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:42:
[...]

Neem ik mee , vond ik ook wel raar er wordt namelijk alleen maar lucht in de kast geblazen (niet uit). Dan draaien we gewoon in fan om. :9
Je kan ook proberen om de lucht eruit te laten blazen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.us/Images/cooler/vm-101/vm101-1.jpg

Kan je niet een fan op dat blok achterop de kaart maken. Als je dat blok goed blijft koelen, dan zou de hitte van het koelblok door de heatpipe naar de achterkant van het koelblok gaan. Maar ga voor de zekerheid na, of het koelblok goed de warmte naar achteren geleid.

Heb je er wel genoeg pasta op de GPU gedaan. Misschien is dit te weining of te veel.
Misschien moet je de vga kaart nog eens een keertje monteren:

http://www.systemcooling.com/aerocool_vm-101-02.html

[ Voor 51% gewijzigd door Robin4 op 30-05-2005 17:17 ]

• Race Eend
DarkDante schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:51:
na heb hem aan gezet en me gpu-core komt nog steeds (idle) 95+ en stijgend.

het bloke wordt wel warm , maar lijkt wel of het niet goed afgevoerd wordt :?
Ik geloof echt weinig van die sensor van die kaart, direct bij het opstarten al 95 graden? :r

Als je het blok strakker op de core drukt met je hand
neemt de temp dan af? Zo ja, dan zit ie er niet goed op, zo nee, dan zou je sensor misschien wel rot zijn en is het misschien mogelijk om RMA te doen.. :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 12:59

DesertShooter

Afgekickt

--oeps

[ Voor 110% gewijzigd door DesertShooter op 30-05-2005 19:47 ]

• Race Eend
DesertShooter schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:09:
Yes :), Vf700 gemonteerd: Heel 3dmark af kunnen maken :*), (thermalright heatsink op de bridge)

Zonder oc, @ stock dus: 8132 3dmarks :*)

(CPU @ 2,7, mem @ 245 2-2-2-5 :) )

Temp sensor geeft 32 graden idle aan :D
8)7 :X :? :| :z
Verkeerde topic?

• D-Three
DarkDante schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:21:
Wat ik raar vind van deze koeling is dat er nog zoveel speling in zit. Heb alles goed vast gemaakt etc. maar het koelblok kan (als je niet goed uit kijkt) los komen van de vga core.
Speling is niet goed! Daar moet iets aan gedaan worden. Zeker dat alles correct gemonteerd is?
Zeker nu blijkt dat de temperatuur zo hoog is, ben ik er van overtuigd dat het blok niet mooi contact maakt.
Coolmaster schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:29:
Zorg er wel voor dat het koelblok niet je voeding raak, anders gleid hij de stroom door je koelblok naar je GPU. En als je geluk hebt maak je daarmee je GPU kapot. Misschien is het ook slimmer om 1 van die fans die achterin je computerkast koude lucht in te laten blazen (met stof filter) en de andere de warme lucht eruit blazen.
Slecht idee. Zo wordt de lucht die naar binnen geblazen wordt, bijna direct terug naar buiten geblazen. Gewoon de 2 fans laten zitten dat lijkt me het beste. Naar buiten zuigen zou misschien ook nog een idee zijn. Het lijkt me zelfs raar dat het zo niet is?

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 30-05-2005 21:25 ]

• DarkDante
Weetje wat het is.....het blokje (wat de warmte afvangt van de GPU en deze zou verdelen naar de heating pipes) wordt wel heel warm, kan hiet niet meer aanraken zo heet.

Maar de hitte wordt niet opgenomen door de heating pipes.......de warmte wordt niet verdeeld, echt vaag....volgens mij werkt dat ding gewoon niet :'( echt alles geprobeerd, met pasta (veel , weinig) en zonder,....niets werkt. Dus als iemand hem wil overkopen :9 mail me maar

Maar ik zit te kijken maar eem Reserator 1.....dat zou wel werken _/-\o_

• D-Three
Ik vrees dat ik al weet wat het probleem is. :| Waarschijnlijk zijn het nog heatpipes zonder wik. De nieuwere heatpipes hebben een wik zodat de warmte gemakkelijker afgevoerd kan worden. Heatpipes werken namelijk volgens het principe dat warmte stijgt en bij jou gaat dat moeilijk omdat jouw kaart niet horizontaal gemonteerd is.
Ik zou toch eens mailen naar AeroCool en hen om meer uitleg vragen!! Ze zouden dat er dan wel duidelijk mogen bijzetten!

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 31-05-2005 15:59 ]

• DarkDante
tja het is zonde van me geld , maar als ik die makers nou een mail stuur of niet ik krijg me geld er niet voor terug :(

Ik heb een auqafx geval gekocht met een reserator 8)7 tot nu toe past alles super!!! morgen komt me reserator binnen en gaan we is kijken hoe het er allemaal uit komt te zien :D

• D-Three
DarkDante schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:50:
tja het is zonde van me geld , maar als ik die makers nou een mail stuur of niet ik krijg me geld er niet voor terug :(

Ik heb een auqafx geval gekocht met een reserator 8)7 tot nu toe past alles super!!! morgen komt me reserator binnen en gaan we is kijken hoe het er allemaal uit komt te zien :D
Normaal mag je toch altijd inruilen bij de shop waar je hem gekocht hebt?

• DarkDante
Niet als hij al gebruikt is en uitverpakking

Pagina: 1