[Flash MX] Slider menu

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:32
GVD, nog maar een keer dan.

Misschien heb ik jullie overschat, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog (het zal dat 2e wel zijn), die discussie laat ik maar even achterwege, maar ik had gehoopt dat jullie wisten waar je (ik dus) het moest gaan zoeken. Want er staat toch echt wel de nodige actionscripting in. (namelijk als je op het menu dubbelklikt (naar de slider movie clip gaan dus) en dan op de witte tekst klikken). Ook heb ik er heel wat voorbeelden erbij gehad, ook al in Google gezocht, enz... en heb 2 medestudenten er ook naar laten kijken die redelijk wat flash actionscript ervaring hebben en die kwamen er ook niet uit.

Ik ben iig absoluut geen Flash n00b (wel een actionscripting n00b, dus dat doe ik vaak met wat kopieer/plak werk en mijn basic Java skills), maar dat soort opmerkingen als dat ik een basic cursus moet volgen is compleet ongegrond (kijk dan ook iets verder dan alleen het begin scherm, klik wat rond ofzo) en misschien wel net zo beledigend als jullie mijn openingspost misschien wel vinden. Ik gebruik het al velen jaren, meestal kan ik mijn gestelde doelen bereiken, maar nu kom ik er echt niet uit. Ben er al zeker een aantal uur mee aan het klooien. En ik dacht dat het weinig zin had mijn gestrande pogingen hier neer te zetten, omdat jullie mij misschien wel snel konden helpen..

Dan krijg ik ook nog deze opmerking naar mn hoofd geslingerd:
Dus heb je al wat geprobeerd, en zo ja: wat dan, en wat lukte er niet? Er lijkt me dat er genoeg te vinden is over dit onderwerp.
Hoe kan ik me nou verdedigen als je het topic meteen sluit? Ik had al een aanpassing gemaakt aan de startpost maar die kon ik niet eens meer plaatsen. Ik heb al zat posts en ben lang genoeg lid om inmiddels te weten hoe je een topic moet openen. Helaas kwam het deze keer misschien wat te opdringerig en slecht uitgezocht over, maar geef me dan op zn minst de kans om antwoord te geven.

Hier is dus het vorige topic, ik hoop dat jullie mij daar (of hier) toch wat meer kunnen helpen.

En dit is de code waar het om gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
onClipEvent (load) {
    _x = 0;
    _y = 0;
    spd = 8;
}
onClipEvent (enterFrame) {
    _x += (endX-_x)/spd;
    _y += (endY-_y)/spd;
    _root.Slider.Device.DVD.onRelease = function() {
        endX = 0;
        endY = 80;
    };
    _root.Slider.Device.TV.onRelease = function() {
        endX = 0;
        endY = 0;
    };
    _root.Slider.Device.Radio.onRelease = function() {
        endX = 0;
        endY = -80;
    };
    _root.Slider.Device.CD.onRelease = function() {
        endX = 0;
        endY = -160;
    };
}

De problemen:
1. De buttons zitten binnen de movieclip waardoor ik ze niet kan bereiken :?
2. De buttons starten op een andere plaats dan dat hij in de .fla staat (geen idee waar dat vandaan komt) :?
3. Hij slide dus niet. :?

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
CeeDeeS schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:34:
GVD, nog maar een keer dan.

Misschien heb ik jullie overschat
En dan verwacht je ook nog een antwoord?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Wat denk je er zelf van als je zo begint?

• McVirusS
Weet je wat, je krijgt nog 1 kans om je excuses te maken. En dan kunnen we daarna er een goede topic van maken.

• McVirusS
Je kan buttons overigens ook een instance naam geven. Dus als er een button met de naam "btn" in een movieclip genaamd "movie_mc" zit dan kan je die zo benaderen:

movie_mc.btn

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

grmbl de grm...
Misschien heb ik jullie overschat, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog (het zal dat 2e wel zijn),
wie denk je eigenlijk wel niet dat je bent?

Maar omdat we toffe jongens zijn hier;

1. onEnterFrame gebruiken we niet meer sinds AS2, setInterval() is beter
2. als je onRelease = function gebruikt hoeven de objecten die je wil bereiken geen buttons te zijn
3. als je ze benaderd met de target-finder kloppen de paths dan nog steeds?
4. waarom wil je een aparte movieclip voor de beweging met daarin de button? dat kan allemaal in 1 movieclip.
5. meteen rekenen met _x is uiterst onverstandig, beter is het om een functie te maken die draw() heet of iets dergelijks waar de uitkomsten van deze functie inzitten naartoe gaan en die dan de daadwerkelijke properties zet
6. lees de tutorials die je nota bene zelf post 8)7
7. doe niet zo zielig de volgende keer dat je een topic opent

[ Voor 11% gewijzigd door XangadiX op 26-05-2005 02:14 ]

Stoer; Marduq

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:32
ok, excuses als deze openingspost te agressief was, ik was behoorlijk gefrustreerd dat ik al zo lang zat te kloten en er niet uitkwam, en toen kwamen die reacties, die gezien de post ovverigens wel terrecht waren; het kwam idd teveel over van hier is de .fla, lossen jullie het even op. Maar nogmaals, zo was het niet bedoeld.
Ik kan me jullie verontwaardiging dan ook wel voorstellen nu ik t een dag later nog eens nalees

dus bij deze nogmaals excuses en bedankt voor jullie hulp _/-\o_, zelfs bij deze nogal agressieve OP, terwijl ik nota bene de roepende in de woestijn ben. Wie ben ik idd om eisen te stellen als ik geholpen wil worden....

Maar ik ben er inmiddels uitgekomen met behulp van een medestudent, das ook een stuk makkelijker uitleggen trouwens zo mondeling.

Zoals ik het had opgezet kon het iig wel gewoon, het enige wat ik was vergeten was de 2 movie clips een naam te geven (wat McVirusS dus ook zegt). Achteraf echt zoiets kleins waar je zelf altijd overheen blijft kijken, en eigenlijks heel logisch.
Ik ga bij het programmeren dan ook niet voor de schoonheidsprijs (zeker gezien er een deadline te halen is), maar als het maar werkt ;)

Hier is btw voor de geinteresseerden de .exe (projector file) voor zover ik nou ben... Wat dingen die ik nou nog moet overwinnen zijn o.a. het bewaren van de instellingen als je die tvprogramma's uitgekozen hebt en dan naar 1 van de andere menu's gaat... en daarna is er ook nog zat flashwerk te doen :9

En toch nog even wat reacties:
McVirusS schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:33:
Je kan buttons overigens ook een instance naam geven. Dus als er een button met de naam "btn" in een movieclip genaamd "movie_mc" zit dan kan je die zo benaderen:

movie_mc.btn
Dat was idd het probleem...
Toch bedankt voor je tijd, toffe jongen :) Dat 3e punt was idd dus het struikelblok, punt 1,2,4 en 5 zijn misschien voor een ervaren scripter appetje eitje, maar zou mij teveel tijd kosten om uit te zoeken, zeker omdat ik ervan overtuigd was dat mijn methode moest werken... 6 -> uiteraard in zn geheel gedaan, maar daarbij stond het geheel in de scene zelf, en niet nog achter een movieclip.. daarom deed ie het dus niet..
en 7 vind ik nu wel voldoende uitgelegd en ga ik maar niet meer op in

[ Voor 4% gewijzigd door CeeDeeS op 26-05-2005 09:46 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX streept punt zeven af O-)

Stoer; Marduq

Pagina: 1