Toon posts:

Draagbare "Audio-box"

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Met dit mooie weer gaan een hoop mensen (inclusief ik) weer het water op om te varen. Nu kwam ik laatst iemand tegen die een zelfgemaakte "audio-box" had (zo noem ik het althans :P). Het was een hout vierkant met daarin alleen de boxen zelf - geen omhulsel dus zeg maar, een accu, en wat draadwerk. Het mooiste was nog dat het alleen een audio ingang had, geen ingebouwde CD-speler ofzo dus! Toen ik diezelfde dag weer thuis kwam ben ik zelf is gaan zoeken op 't internet naar zo'n audio-box maar heb tot op heden nog niks gevonden. Mijn vraag is nu:

Wat heb je allemaal nodig om zo'n ding zelf te bouwen (in audio vorm dan, dus wat voor boxen, wat voor dingen om die audio-ingang te realiseren etc.)

Ik hoop dat ik hier een antwoord op kan krijgen en ook lekker wat muziek uit mn bootje kan laten knallen deze zomer! :D

Mvg,

Jim Roodenburg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

(Zelfbouw) versterkertje, speakers, aan / uit knopje, beetje hout (duh :+ ), en 2 (inbouw) cinch pluggen moet met wat kabelwerk je probleem wel oplossen.
Wat voor speakers is afhankelijk van wat voor versterker je gebruikt - 10 watt speakers zou ik niet zo graag aan een versterker van 100 watt hangen :+
Verder: dit is toch echt wel heel basic - als je geen idee hebt hoe je zo'n ding in elkaar zet, wil je er dan wel 1 gaan bouwen :?

Edit: En misschien heb je hier wat aan :)

En groeten en je naam onder een psot zetten is niet nodig, zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door The Eagle op 24-05-2005 18:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

hier vind je een stuk waarin genoeg info te vinden is maar ik weet dat er meer op got te vinden is.

succes

Verwijderd

Alle geheimen van die draagbare installaties kun je met de search wel vinden. Voor de speakers en versterker geldt hetzelfde als voor iedereen die wil weten welke speakers ze moeten kopen; ga zelf luisteren. Heel gemakkelijk aangezien jij vast auto speakers gaat gebruiken, die kun je bij elke Halfords beluisteren. :)

Dit topic is gesloten.