Zoals de titel al een beetje aangeeft ben ik zoek naar een goede database indeling voor A. mijn nieuws items en B. de daarbij behorende foto's. Ik kan niet echt een goede database indeling bedenken, misschien zit ik er wel te lang op maar graag jullie mening. Ik heb nu:
A. Nieuwsberichten
nieuws_id (sleutel, autonummering)
nieuw_datum
nieuws_kop
nieuws_bericht
B. foto's
foto_id (sleutel, autonummering)
nieuws_id
foto_categorie
foto_naam
foto_plaats
het probleem is dat een foto bij meerdere nieuws berichten kan komen, dus volgens mij staat het nu redelijk goed. Maar hoe trek ik het straks netjes uit de database, en krijg ik de foto's netjes bij mijn nieuws item. Ik hoef geen hele scripts, maar als er ergens een voorbeeld beschikbaar is in de vorm van een tutorial of iets dergelijks dan kan ik het zelf wel weer aanpassen. bedankt zover
A. Nieuwsberichten
nieuws_id (sleutel, autonummering)
nieuw_datum
nieuws_kop
nieuws_bericht
B. foto's
foto_id (sleutel, autonummering)
nieuws_id
foto_categorie
foto_naam
foto_plaats
het probleem is dat een foto bij meerdere nieuws berichten kan komen, dus volgens mij staat het nu redelijk goed. Maar hoe trek ik het straks netjes uit de database, en krijg ik de foto's netjes bij mijn nieuws item. Ik hoef geen hele scripts, maar als er ergens een voorbeeld beschikbaar is in de vorm van een tutorial of iets dergelijks dan kan ik het zelf wel weer aanpassen. bedankt zover