Sparkle 6800GT flashbaar naar Ultra?

Pagina: 1
Acties:

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik vroeg me af, aangezien de goedkope prijs in vergelijking met andere 6800gt kaarten of de Sparkle 6800gt wel flashbaar is naar een ultra. Zit de kaart misschien anders in elkaar?

Dit zijn de specs van de kaart:

TV-Out / DVI / 256Bit/ 256MB / Retail SP-AG40GDT-256 / GeForce 6800 GT Sparkle SP6800 GT Platinum Edition

Voor de rest wel standaard clocks etc.
Is dit misschien geen GDDR3 geheugen? :|

[CiP] Le Régional Built To Last.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

link, welke shop(of heb je hem al :X )? Een 6800GT is altijd flashbaar naar een ultra, als je de ultra clocks kun halen ;). En je moet ook GDDR3 geheugen hebben. Kijk anders is op de sparkle site ;)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
meeste GT's zijn met gddr3, en voor zover hebben alleen gt's met 128 mb gewoon ddr geheugen.

• Goesiman
DesertShooter schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:46:
link, welke shop(of heb je hem al :X )? Een 6800GT is altijd flashbaar naar een ultra, als je de ultra clocks kun halen ;). En je moet ook GDDR3 geheugen hebben. Kijk anders is op de sparkle site ;)
dit is de info die ik van de site kon halen:

Chipset : NVIDIA GeForce 6800 GT
Core Clock : 350 MHz
Memory Type : 256 MB GDDR 3
Memory Clock : 1G MHz GDDR 3
Memory Interface : 256 bit
RAMDAC : 400 MHz (support dual QXGA displays)
Bus Type: AGP 8X / 4X / 2X
Driver Support : WindowsXP, Windows2000, WindowsME,
Windows98
DVI-I
TV-OUT

Het 'serie' nummer van die kaart word aangegeven als SP-AG40G ->P<- T
Maar het serienummer van de kaart die ik heb gezien op de (verkoop)site word vermeld onder:
SP-AG40G ->D<- T.

Ik zal eens mailen naar de site of dat serienummer wel klopt..

Verwijderd

Ik heb mijn GT rev Asus geflashed naar een Asus Ultra. Merk niets, had hem ook op 1100/425 kunnen zetten.

• Goesiman
Ik wacht nog op mail van de verkoopsite.
Weet iemand ook waar je een bios flash voor een sparkle kan downloaden?
In het 6800gt -> ultra topic stond niks over het merk sparkle. :'(

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Je kunt er gewoon vanuit gaan dat hij te flashen is naar ultra, en zo'n klein verschil in het serienummer kan echt niet betekenen dat het ineens DDR1 is :)

• Goesiman
DesertShooter schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:52:
Je kunt er gewoon vanuit gaan dat hij te flashen is naar ultra, en zo'n klein verschil in het serienummer kan echt niet betekenen dat het ineens DDR1 is :)
Okee, ik probeer wel flash files te zoeken.
Als iemand die krengen al heeft/gezien post het dan!! >:)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

flashen betekend overgens niet dat je verder overclocken kan, zijn er genoeg die juist minder verkwamen met dat 0.1e voltje extra

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Goesiman
Nou.. daar doe je het voor :?

Verwijderd

Elke GT is flashbaar naar een ultra. De vraag is waarom je zoiets wil doen? De timings van het geheugen zijn veel strakker op een GT waardoor de GT klok per klok sneller zal zijn dan een ultra.
Daarbij is het toch veel interessanter van met een GT een hoge benchmarkscore/overklok te halen dan met een ultra.

Als je het enkel voor die 0.1V winst wil doen, kan je beter een bios editor nemen (nibitor) en je huidige GT bios modden.

• Goesiman
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:21:
Elke GT is flashbaar naar een ultra. De vraag is waarom je zoiets wil doen?
Omdat ik die snelheden wel goed genoeg vind, van overclocking kan je kaart ook onstabieler worden.
Dat kan ik later nog doen.. O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:21:
Als je het enkel voor die 0.1V winst wil doen, kan je beter een bios editor nemen (nibitor) en je huidige GT bios modden.
ooit over nagedacht dat je met die .1V meer verder kan overklokken? ik kom met 1.3 tot 420 en 1.4 450 core, wel een verschilletje dus :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:19:
[...]

ooit over nagedacht dat je met die .1V meer verder kan overklokken? ik kom met 1.3 tot 420 en 1.4 450 core, wel een verschilletje dus :)
zoals in mijn post staat zijn er ook die met goedekoeling toch minder verkomen (wat heb jij voor koeling, zalman?)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Goesiman
Nogmaals; heeft iemand al een bios flash gevonden voor de Sparkle? :/

Verwijderd

@go3s, gooi er gewoon een club3d bios op, club3d doet er geen extra prut op en sparlke ook niet, allebei referencemodel dus dat gaat wel lukken en jah, ik heb een zalman VF700-cu @ 5V ;)

• Goesiman
Je kan nooit zeker weten of je kaart dan wel met een club3d bios werkt, of wel..? O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:19:
[...]

Ik zeg toch net dat je via een bios editor je GT bios kan editten als je 0.1V extra wil |:(

Btw ooit al eens de link mijn sig gelezen? Nofi, maar ik denk wel dat ik iets meer van overklokken van GT's en ultra's afweet dan jij.

Verwijderd

Go3s1m4n schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:19:
Nogmaals; heeft iemand al een bios flash gevonden voor de Sparkle? :/
Niet voor Sparkle maar aangezien gezegd wordt dat Sparkle en Point of View hetzelfde zijn kan je misschien de Point of View bios proberen.
http://www.mvktech.net

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:21:
[...]

Ik zeg toch net dat je via een bios editor je GT bios kan editten als je 0.1V extra wil |:(

Btw ooit al eens de link mijn sig gelezen? Nofi, maar ik denk wel dat ik iets meer van overklokken van GT's en ultra's afweet dan jij.
hehe, dat heb ik ook ooit gedaan, maar met nibitor naar 1.4V schroefen werd alles corrupt, en met een Ultra bios ging alles perfect, dus ik spreek wel uit ervaring ;). ps. je weet niet meer daarover, dat was al veel langer bekend

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:53:
[...]

hehe, dat heb ik ook ooit gedaan, maar met nibitor naar 1.4V schroefen werd alles corrupt, en met een Ultra bios ging alles perfect, dus ik spreek wel uit ervaring ;). ps. je weet niet meer daarover, dat was al veel langer bekend
En omdat jij een toch zeer eenvoudig programma niet kan gebruiken, kan de rest dat ook niet?
En je hebt gelijk, ik weet er niets over, alleen dan wordt je GT oc guide een sticky op XS.
Pagina: 1