Toon posts:

Wat kan ik met een Ati Fire GL4

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan via een zwager aan een nieuwe pc komen.
Een Dual Xeon p4 2.0, 1028 werkgeheugen, 80gb HD, en een Ati Fire GL4
Een goede kaart om mee met 3d applicaties te werken. maar kan ik hier ook mee gamen?
Weet dat het ding 128mb geheugen heeft, maar verder kan ik er weinig over vinden.
Weet iemand meer over dit ding?

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Metalrick

tcpdump ninja

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik ook al. ATI Dire GL4 houdt het in het midden...
Weet dat ie voor 3d shit goed is... maar gamen... iemand daar ervaring mee..

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Cyphax

Moderator LNX/AI
't zit 'm voornamelijk in de drivers, waar je niets aan hebt in spelletjes. Die kaart is snel zat, maar je hebt gewoon niets aan die FireGL drivers, die zijn geoptimaliseerd voor andere zaken.

Radeon 9700 > FireGL X1
9800pro te flashen naar FireGL ??
:)

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 23-05-2005 13:58 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp ik hieruit dat er andere drivers bestaan waarmee het wel zou moeten werken...

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 23:08
Zou je hem niet kunnen flashen naar een 9*00 (pro)?
Weet niet of het kan maar van een 9*00 naar een FireGL ging vaak wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Flashen? ben noob hierin...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je er een noob in bent zou ik sowieso niet aan flashen beginnen. Kijk of je die PC met een andere videokaart kunt krijgen, als je er op wilt gemane lijkt me een geforce 6800 GT wel leuk, zeker op zo'n systeem :9
Kan dat niet en is de PC lekker goedkoop, koop er dan achteraf een andere kaart voor die beter voor 3d gaming geschikt is. Die Fire GL4 zal best nog wel iets opbrengen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de pc voor 400 euri

Verwijderd

Topicstarter
geforce 6800 GT is duurder dan de hele kast!!!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 18:29

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Daarom .. beetje loos praat :P Met een 9800 kom je nog steeds een heel eind hoor (living proof) en als je nu inderdaad een FireGL naar een 9800 zou kunnen flashen (als andersom ook werkt) dan is het vast niet zo'n verkeerd kaartje! Zo bizar moeilijk is het echt niet, alleen goed lezen (uitprinten as you go)! :) ach .. probeer hem zo eerst maar eens!

edit: enne .. pssst ;) Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2005 15:46 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens op zoek gaan naar hoe dat ding evt te flashen, morgen krijg ik die kast en probeer het eerst zo wel eens. Het enige wat ik wil is DTM2 en NFSU2 kunnen spelen. Dat gaat me nu prima af op mn P4 2000 met een geforce MX440 (prutsding)
De rest zal me een zorg zijn.
BEdankt alvast, en morgen meer nieuws denk ik

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Als je die pc koopt verkoop je die videokaart en koop je gewoon een andere die beter geschikt is voor games.. :/

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
die FireGL kaart is er een met een IBM-chipset (GT1000-geometry engine en RC1000-rasterizer).

hij stamt nog uit de tijd dat Diamond die kaarten zelf maakte.
toen Diamond failliet ging heeft ATi de Fire-divisie overgenomen en S3 de rest. dit is dus een ge-relabelde Diamond FireGL4 (als ie ooit al door Diamond was uitgebracht)

dit is dus ZEKER GEEN Radeon-derivaat die je ff kunt flashen en andere drivers erop zetten.

verder was het ook geen ster in games dachtik, maja alweer een oud kaartje he?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan ook hoe oud, en wat die dingen nog waard zijn....

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
het kaartje is denkik uit 2001, aangezien de Review op Tom's ook uit 2001 is en hij wordt vergeleken met een quadro obv Geforce2:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20010615/index.html

verder is het imo wel een coole kaart om te hebben :)
wel 2x DVI, en een grafische Chipset (2 losse chips), dat zie je tegenwoordig ook niet veel meer, laat staan van IBM :+

misschien kan je er "game-drivers" voor vinden, maar met de huidige zal het niet lekker gaan:
The Gloria III even offers some relaxation for overworked designers during their lunch break or after office hours - the performance while running Direct3D and OpenGL games such as Quake 3 is tremendous. The same can't be said for either the Fire GL4 or the Wildcat II 5110...
suc6!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Hopsa, nog een vraagje,

Die zwarte vlek aan de achterkant..... is dat nou een Svideo uitgang....
Afbeeldingslocatie: http://www.xicomputer.com/products/prodimages/FireGL3.jpg

bvd!
nb. dit is idd de GL3, maar de 4 heeft dezelfde achterkant..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 15:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, beetje eigen inzet mag ondertussen ook wel :/

Lees de specs van die kaart (op www.ati.com te vinden).

Zie je S-Video ertussen staan bij de connectors :?

Nee?

Wat voor connectoren zie je er wel - de enige die niet DVI is, is wat die 'zwarte vlek' is ;)

Helaas gaat deze topic nu op slot omdat het niet aan de GoT Huisregels voldoet, met name op het vlak van eigen inzet en gewoon logisch nadenkwerk van de topicstarter. Al de vragen die je stelt zijn gewoon door het lezen van specs, handleidingen en reviews van deze kaart te vinden. Daar hoef je geen GoT topic voor te openen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.