[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread Part 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1.A3 is echt geweldig mijn processor draait nu al op 3000mhz boxed

veel meer stabiliteit heb ik met deze bios, maar ik heb altijd al problemen gehad met mijn moederbord 1ste revisie 2005 :( , maar met deze bios gaat het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

OcGuru

Giulietta Qv

iemand de V1.9 bios al geflasht van de msi site ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ja ik draai hem nu. Standaard geen extra mem instellingen. Maar met de mod versie ervan wel. Verder stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:37
Ik draai nog steeds bios 1.36

Al lees ik veel positieve reacties over de nieuwere biosjes,,, durf ik toch niet te updaten
Reden is dat ik sata poort 3,4 én sata poort 1 gebruik.

Vreemde is dat als ik een maxtor aan sata 1 hang ik problemen krijg. ( @ 11 x fsb230)
Maar als ik mn raptor op sata1 zet, draait alles super...
Ben bang dat ik dus mn setup verknal met een update ;(

Vraag: is het toch de moeite waard om eens een nieuwe bios te proberen, met oog op beter overclock resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Heb de 1.9 er nu op, maar de HTT begint te stuiteren als ik boven de 260 kom. Ook krijg ik de MP niet goed als de HTT boven de 260 zit (kan hem op 8x en 7x zetten, maar blijft op 9x draaien. Daarbij geeft hij de verkeerde aantal MHZ in de bios weer. Dit alles met exact de zelfde instellingen als in 1.8.

Ik ga dus weer terug naar 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Mijn nVidia LAN poort geeft als Physical Address FF-FF-FF-FF-FF :(
Bij flashen in dos kan je wel een parameter meegeven: /mac:XXXXXXXXXXXX

Waarschijnlijk heeft een eerdere flash het mac adres verkloot... kan ik dus zomaar een 'herstel' waarde ingeven voor m'n mac?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Ik heb nu ook BIOS 1.A3 geflashed.
Het lijkt wel een stabiele bios. Maar ik kan nog steeds niet ver met mijn FSB 235 ;(.
Alleen heb ik nu een probleem het geheugen wordt niet helemaal normaal gedetecteerd er staat nu aldoor 400Mhz bij het geheugen i.p.v. 200Mhz en als ik mijn FSB verander dan blijft het geheugen ook op 400Mhz staan. Pas als je in Windows zit weet je wat je geheugen snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toolzman schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:51:
Ik heb nu ook BIOS 1.A3 geflashed.
Het lijkt wel een stabiele bios. Maar ik kan nog steeds niet ver met mijn FSB 235 ;(.
Alleen heb ik nu een probleem het geheugen wordt niet helemaal normaal gedetecteerd er staat nu aldoor 400Mhz bij het geheugen i.p.v. 200Mhz en als ik mijn FSB verander dan blijft het geheugen ook op 400Mhz staan. Pas als je in Windows zit weet je wat je geheugen snelheid is.
Weet ik: Bios 1.A3 lijkt moeite te hebben met het uitlezen van snelheden Mijn cpu draait soms ook maar op 500mhz volgens de bios, terwijl ie werkelijk 2.8Ghz draait. (maar dat stoort me niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoe zit het tegenwoordig met de AGP/PCI Lock? Moet je de AGP snelheid nog steeds op 67 Mhz zetten of is bij de huidige biossen 66 Mhz ook de lock in werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik heb ook Bios 1.9 nu. Het is een prima BIOS met een paar issues die me zijn opgevallen:

*Temperatuur van CPU is net zoals 1.8 nog steeds te laag
*Spread Spectrum blijft niet op Enabled staan bij 200 Mhz
*De Mem-test kan niet automatisch worden ge-skipped?
*Bij het opstarten wordt mijn SATA DM10 als ATA-133 weergegeven.

Merkbare verbeteringen:
*Geen spanningsdip meer bij het aanzetten van de PC
*Fan-speed is nu ook onderdeel van Cool 'n Quiet
*Booten muv mem-test gaat sneller

Dat is het wel zo ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Coyote76 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:22:
Hoe zit het tegenwoordig met de AGP/PCI Lock? Moet je de AGP snelheid nog steeds op 67 Mhz zetten of is bij de huidige biossen 66 Mhz ook de lock in werking?
Die lock werkt eigelijk sinds 1.2 al.

alleen werkt de lock niet op satapoort 1 en 2. Maar dat zou er ook nooit uitgaan.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik kwam gister op iets merkwaardigs. In Speedfan kan men instellen (net als bij MBM5 volgens mij) met welke sensor er gemeten wordt. Nu is bij mij Sensor 2 de cpu sensor. Het type daarvan weet ik ffies niet uit mn hoofd (zit nu op werk).

Bij "type 1" idle 48 / load 58
Bij "type 2" idle 26 / load 36

Naast het temperatuursverschil is ook de snelheid van stijgen en dalen anders. Bij Type 1 gaat het heel snel. De temperatuursstijging van 1% naar 100% load gaat binnen een oogwenk, bij Type 2 gaat het wat meer stapsgewijs.

Welke is nu de correcte sensor?

Cooling geschied door ThermalTake Sonic Tower met een Papst 4412 die op zuigen staat (de lucht wordt richting de voeding geblazen). Belangrijk: de onderste beugel moet je eraf halen, het geheugen is daar net te hoog voor (Kingston Hyper X)

Voor de startpost: Een Thermaltake Sonic Tower past. Hoge ramsinks moet men mee oppassen (fotos komen eraan!)

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 08-08-2005 16:32 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

type 1 is denk in de cpu (core)zelf, en type 2 in de socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/andyramdin/pics/thermaltakesonictower/IMG_0546.jpg
Overview shot in mn nieuwe Antec SLK3000B-EU

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/andyramdin/pics/thermaltakesonictower/IMG_0548.jpg
Ruimte tussen de Thermaltake Sonic Tower & de Radeon 9800Pro

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Coyote76 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:31:
Ik heb ook Bios 1.9 nu. Het is een prima BIOS met een paar issues die me zijn opgevallen:

*Temperatuur van CPU is net zoals 1.8 nog steeds te laag
*Spread Spectrum blijft niet op Enabled staan bij 200 Mhz
*De Mem-test kan niet automatisch worden ge-skipped?
*Bij het opstarten wordt mijn SATA DM10 als ATA-133 weergegeven.

Merkbare verbeteringen:
*Geen spanningsdip meer bij het aanzetten van de PC
*Fan-speed is nu ook onderdeel van Cool 'n Quiet
*Booten muv mem-test gaat sneller

Dat is het wel zo ongeveer..
Wat is precies die spanningsdip? Volgens mij heb ik daar ook last van.
Ik vind dat msi teveel rotzooit met die biossen. Zoals met die temperatuur. 3 biossen terug is de probleem nog niet eens opgelost en nou met de nieuwste ook al niet. Vraag me af wat ze daar aan het rommelen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 08-08-2005 20:14 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Hmz , volgens mij heb ik ook last van af en toe een spanningsdip.. als ik wil booten dan valt die soms uit en begint start die wel normaal op. Net zoiets als een cold boot :P

Kan iemand testen of dit bij bios 1.9 fixed is ? anders kan ik net zo goed deze 1,8 erin laten zitten :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
De spanningsdip die ik bedoel, vond plaats bij het aanzetten van de pc, dan hoor je natuurlijk ook de drives aangaan en op dat moment hoorde ik het toerental van de fans een seconde lang wat lager. Niet dat het een probleem gaf, maar wel vond ik dat vreemd, omdat het leek alsof de voeding dan tegen het maximum belast is.
Ik heb genoeg capaciteit over in de voeding, dus dat leek me niet waarschijnlijk. Met Bios 1.9 hoor ik geen terugval meer...

@tutti: bedankt voor de AGP mhz info

Ik heb zelf ook nog een vraag, het is niet echt iets met overclocken maar wel een verschijnsel wat ik vaker gehoord heb en nu zelf ervaar. Mijn grafische kaart is stuk en ik heb nu tijdelijk een leenkaart..
Ik ervaar nu soms bij gamen hickups... de framerate is dan een seconde of wat 0 bij bijv. Mohaa, maar crasht niet en gaat dan weer gewoon verder...
Iemand een idee wat dat kan zijn? Of is dit het CPU-stutterbug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Coyote76 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:34:
De spanningsdip die ik bedoel, vond plaats bij het aanzetten van de pc, dan hoor je natuurlijk ook de drives aangaan en op dat moment hoorde ik het toerental van de fans een seconde lang wat lager. Niet dat het een probleem gaf, maar wel vond ik dat vreemd, omdat het leek alsof de voeding dan tegen het maximum belast is.
Ik heb genoeg capaciteit over in de voeding, dus dat leek me niet waarschijnlijk. Met Bios 1.9 hoor ik geen terugval meer...

@tutti: bedankt voor de AGP mhz info

Ik heb zelf ook nog een vraag, het is niet echt iets met overclocken maar wel een verschijnsel wat ik vaker gehoord heb en nu zelf ervaar. Mijn grafische kaart is stuk en ik heb nu tijdelijk een leenkaart..
Ik ervaar nu soms bij gamen hickups... de framerate is dan een seconde of wat 0 bij bijv. Mohaa, maar crasht niet en gaat dan weer gewoon verder...
Iemand een idee wat dat kan zijn? Of is dit het CPU-stutterbug?
is het een 6800 kaart ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ja hier ook last van die hickups. Bijvoorbeeld ik ben wat aan het doen, me vriendin typt wat in skype naar mij. En drukt dan op enter dan krijgt mijn systeem ook eens een hickup. Ik word er echt gestoord van. Ik heb het soms idd met games en vooral vroeger heb ik dit gehad.

Ik zit daarom ook te kijken voor een andere plank, van msi geen planken meer.
Mijn broer heeft in het verleden ook al eens problemen gehad met een MSI plank. En ik ben de 2e.
De derde maal is echt scheepsrecht en dus geen MSI plank meer.

Ik heb hier fast writes allang uitstaan en nog heb ik het probleem. Ook idd dat je systeem soms ineens heel erg veel belast word, want dat hoor ik aan de voeding. Terwijl ik toch echt een dikke enermax noisetaker 420watt hebt die heel goed uit de test komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Robin4 op 08-08-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Hmz, die hick ups heb ik ook wel eens , alleen als ik met photoshop werk :|

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Dat is de beroemde stutter bug. Er is ooit een topic over geweest, maar daar is geen oplossing in naar voren gekomen.... De hoop was altijd gevestigd op een nieuwe bios die het probleem zou oplossen (als sinds 1..4 :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
@Tutti: Ik heb die hickups nu alleen met deze tijdelijke leenkaart.. een Geforce 4 mx 4000... :9 ipv mijn 6600GT. Raar eigenlijk dat ik het niet eerder zo heb gemerkt...

@Coolermaster: ik kan het me wel voorstellen dat je liever een ander mobo wilt... Het is echter wel zo dat er vaak issues zijn met mobo's: neem bijv. de Asus A8N SLI.. die slikt geen DM10 harde schijven...
Mijn oude moederbord Abit kt7 had ook wel last van "dingetjes".
Een moederbord is een vrij complex apparaat waar issues toch wel vaak voorkomen.

Ik vind trouwens dat je weinig problemen leest met de MSI K8N Neo4 Platinum. Lijkt me een erg goed bord... het lijkt erop dat ze "ontwerpfouten" van de Neo2 eruit hebben gevist. Mijn zwager heeft er 1 en klaagt er nooit over. Maar het kan ook zijn dat het bord niet zo populair is vanwege de in mijn ogen overgewaardeerde Asus A8N SLI.

[ Voor 7% gewijzigd door Coyote76 op 08-08-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algoman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:59
Ja hier ook last van die hickups tijdens gamen. Heb een asus 6800. plots staat alles vast en moet ik een seconden of 6 wachten. Hierna gaat alles vrolijk verder. Tja en niemand heeft een tip dus, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Coyote76 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:39:
@Tutti: Ik heb die hickups nu alleen met deze tijdelijke leenkaart.. een Geforce 4 mx 4000... :9 ipv mijn 6600GT. Raar eigenlijk dat ik het niet eerder zo heb gemerkt...

@Coolermaster: ik kan het me wel voorstellen dat je liever een ander mobo wilt... Het is echter wel zo dat er vaak issues zijn met mobo's: neem bijv. de Asus A8N SLI.. die slikt geen DM10 harde schijven...
Mijn oude moederbord Abit kt7 had ook wel last van "dingetjes".
Een moederbord is een vrij complex apparaat waar issues toch wel vaak voorkomen.

Ik vind trouwens dat je weinig problemen leest met de MSI K8N Neo4 Platinum. Lijkt me een erg goed bord... het lijkt erop dat ze "ontwerpfouten" van de Neo2 eruit hebben gevist. Mijn zwager heeft er 1 en klaagt er nooit over. Maar het kan ook zijn dat het bord niet zo populair is vanwege de in mijn ogen overgewaardeerde Asus A8N SLI.
Het schijnt dat als je een winchester cpu hebt (net als ik) dus problemen krijgt op die neo 4 plank.
Als ik zo de produkt waardering op tweakers lees, dan komt je neo 2 bord er toch wel beter af dan het neo 4 moederbord. (- 220-bug met specifieke Winchesters)

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 09-08-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik draai mijn Venice 3000 (1,8Ghz) nu al paar maand op dik 2,6 GHz, bijna 24/7. Geen enkele, maar dan ook geen enkele crash gehad. Bij 2,7 wil die bijna niet meer opstarten, maar is zo'n overclock ook twee jaar vol te houden? Of is dat af te raden en moet ik hem nu toch maar eens terug draaien? Zit beetje te twijfelen, had gehoord dat op den duur zo'n vrij hoge OC geen prettige invloed heeft op mobo en cpu.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AMD 64 3000+ Winchester op een (uiteraard) K8N NEO2 platinum.
-Bios 1.2(heb geen +percentage meer voor cpu v maar je kunt hem wel hoog zetten). Ik heb gisteren wat zitten flashen en heb ondervonden dat hij op 1.2 en 1.3 biossen heb beste overclocken maar met 1.3beta's kon ik soms mijn ht niet meer verzetten. 1.9 liet me bv volledig in de steek. Hbe ze nog niet allemaal geprobeerd, wat is volgends jullie de beste bios voor mijn systeem?
-pc3200 bh5 ram waarover ik momenteel nog geen hoog voltage heb gezet(2.85v).
Mijn OCz rambooster heeft een probleempje. Hij geeft geen voltages meer weer en het voltage kan ik er ook niet meer mee verhogen. Dus denk ik eraan om dan maar de mod toe te passen om er 3.3v over te zetten, zie enkel het terug uiteenhalen van mijn pc niet zitten.

Booten gaat tot +-1650 mhz, eens ik daarover krijg ik geen scherm meer.
Stabiel loopt hij 1566mhz, vind ik zelf geen slecht resultaat; Ik moest hiervoor wel de ram locken op 133 aangezien deze nog niet echt meekunnen.Komt dit ongeveer overeen met andere mensen hun resultaten?
Temp op 1566mhz gaan van 40 idle tot 55 10min full load met een thermalright xp-90c.Heb ook gemerkt dat deze temps sterk schommelen per bios.Persoonlijk denk ik dat hij eigenlijk koeler draait want mijn koeler voelt slechts wat lauw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:39:Temp op 1566mhz gaan van 40 idle tot 55 10min full load met een thermalright xp-90c.Heb ook gemerkt dat deze temps sterk schommelen per bios.Persoonlijk denk ik dat hij eigenlijk koeler draait want mijn koeler voelt slechts wat lauw aan.
Dat kan ook komen doordat er geen goede warmte overdracht van de CPU naar de koeler is. In dat geval is de CPU heet een de koeler koel.

Overigens is en blijft de temperatuur uitlezing een zwak punt

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Coolmaster schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:09:
[...]

Het schijnt dat als je een winchester cpu hebt (net als ik) dus problemen krijgt op die neo 4 plank.
Als ik zo de produkt waardering op tweakers lees, dan komt je neo 2 bord er toch wel beter af dan het neo 4 moederbord. (- 220-bug met specifieke Winchesters)
Mijn zwager heeft een winchester, maar geen problemen.. maar goed, dat zou dan wel erg vervelend zijn ja.
Ik heb MSI nog maar weer es gemaild, met het rijtje nadelen en de stutterbug. Temp. van de Cpu zou goed zijn, dat lage dus 24 idle.. en spread spectrum wat niet werkt hadden ze niet eerder gehoord. Dat van de stutterbug, heb ik nu net geschreven en moet ik nog antwoord op krijgen.

Verder vroegen ze me nog of ik Bios 1A3 wilde proberen, en dat heb ik gedaan.. eigenlijk geen echt verschil merkbaar met 1.9. Harde schijf is niet meer als ATA 133 maar als Master Disk weergegeven bij het booten. Verder niet echt veel veschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Coyote76 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:58:
[...]
Temp. van de Cpu zou goed zijn, dat lage dus 24 idle..
Heb jij ook dat de temp langzaam omhoog gaat als je load genereert door bv Prime oid?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ja, een sprong van 3 graden daarna 4 graden heel geleidelijk en langzaam met soms een terugval van 1 a 2 tussendoor om dan bijna meteen weer terug op niveau te komen. Totale verschil Idle en Load nog geen 10 graden dus.

Maar ik geloof het toch niet zo die lage CPU temp., dan zou mijn cpu temperatuur idle 2 graden lager zijn dan de kasttemperatuur!

• Robin4
Weet iemand misschien of je met de OC biossen dan af bent van de hickups?
Kan ik met een OC bios dan hoger vmem halen?

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Coolmasta je zit op tweakers man. Je moet echt eens even wat meer lef hebben. Gewoon uitproberen dan kom je er zelf gewoon achter. Veel beter zo.

• Robin4
Ik kan natuurlijk idd alles uitproberen, maar wat er in het ene bios in zit hoeft toch ook niet in een ander bios te zitten? :>

http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html

Op die site weten ze niet eens wat er veranderd is, dan ga ik ook niet flashen.

[ Voor 35% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 23:05 ]

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ik kan je vertellen dat het retelstabiel is. Meer memory opties e.d

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:00:
Ik kan natuurlijk idd alles uitproberen, maar wat er in het ene bios in zit hoeft toch ook niet in een ander bios te zitten? :>

http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html

Op die site weten ze niet eens wat er veranderd is, dan ga ik ook niet flashen.
Dat is toch gewoon bios 1.A3, die is super :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik wacht wel tot 1.a3 final word. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
1A3 is idd erg stabiel. Er zit alleen nog geen support op van usb 2.0 (usb 1.1 wel) en er was 1 spellingsfoutje bij het booten: "ide primary masteres" stond er dus.

Ik heb een ftp login gekregen van MSI :P , en ik zag dat er een nieuwere bios is nu.. 1A4. Ik denk dat ik die maar es ga proberen..

BIOS 1A4
Ik heb m nu draaien... het bestand is van vandaag 15u11 en het is nu 12u48... soort back to the future Bios :+ In het Bios zelf is de officiele naam 1AB4.. met datum 27-7-05.. het wordt dus straks gewoon 1A. Verder is er niks over te vertellen... ik merk absoluut geen verschil met 1A3, dat ook al heel erg sterk lijkt op 1.9. Het spelfoutje zit er nog in, geen USB 2.0 ondersteuning en bij mij blijft spread spectrum nog niet op Enabled. Wel kreeg ik te horen nog dat men in de labs zal testen om te zoeken waarom spread spectrum niet werkt. Over het CPU stutterbug/Hickups: heb ik nog naar gevraagd, maar geen antwoord gekregen.

[ Voor 55% gewijzigd door Coyote76 op 12-08-2005 13:33 . Reden: aanvullende info over 1a4 Bios ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb Bios 1A4 Mod draaien, maar mn systeem loopt niet super geweldig. Hijs ook niet meer rockstable @ stock speeds. Ik ga 1A3 mod nog ff proberen.

Instagram / YouTube

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Idd, 1A4 is bagger. Krijg mn venice niet meer stabiel samen met die speed premiums. Beeld bevriest spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze avond de 3.3v over mijn dimms te zetten. Ik vroeg me enkel nog af of mijn voeding hier geen problemen mee zou hebben. Het is namelijk geen erg zware(350W).Ik heb momenteel nog geen echt zware 3d kaart (9500 pro) maar ben van plan binnenkort iets nieuws op kop te tikken, zou deze het nog wat moeilijker maken voor men voeding. Of maak ik me nu zorgen om niets en sleurt ze het normaal zonder probleem?

edit: Mod is reeds uitgevoerd, loopt vlotjes, enkel beu dat die a3 bios de ramsnelheid verkeerd weergeeft. Nu ff beginnen ram oc'en >:) .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
kan iemand mijn vertellen wat het verschil is tussen de neo 4 platinum en de neo 4-F.
met name,is er verschil in overklockbaarheid.
scheeld toch wat poen
en die bracket en raid5 controler hoeft van mij niet
:/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

erikdeprik schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:42:
kan iemand mijn vertellen wat het verschil is tussen de neo 4 platinum en de neo 4-F.
met name,is er verschil in overklockbaarheid.
scheeld toch wat poen
en die bracket en raid5 controler hoeft van mij niet
:/
De Platinum heeft volgens mij een handpicked chipset...En gaat dus harder kwa oc. Ik weet het alleen niet zeker :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Gister even wat nieuwe rotzooi aangeschaft.

Ik had de zalman vf-700CU al op me radeon 9800 pro gezet. Deze draait met een xt bios op 440 core en 378 mem. Tevens heb ik nu een V7000B op me 3500+ geinstalleerd. Deze draait nu prime stable @ 10 x 250 = 2500 mhz. AL met al nog steeds tevreden met dit bord wat ik nu al een jaar heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik er ff tussendoor kom maar waarom is dat laatste slot eigenlijk oranje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat is voor de meegeleverde Wlan kaart :)

@Frederik_cretel
Ik weet niet wat je voor de rest op je voeding hebt aangesloten, je kan beter ff kijken in het draadje: Welke voeding heb ik nodig (ff zoeken op GoT :))

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Seagate schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:47:
[...]
De Platinum heeft volgens mij een handpicked chipset...En gaat dus harder kwa oc. Ik weet het alleen niet zeker :)
tnx seagate

is er iemand met een n4-f boardje die zijn resultaten kan neerzetten,

edit/ verkeerde post gequote 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door erikdeperik op 22-08-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik heb 2 vragen:

* Mijn geheugenbandbreedte in Sisoft Sandra 2005 is 5280 MB/s op stock speeds, terwijl voor A64 normaal is dat het ca. 6000 is? Ik heb een Twinmos Dual Channel Kit lopend op 2-3-3-5 @1T; 200MHZ en een A64 3000+ Winchester. Het is wel zo als ik ga overklokken met FSB 245 en geheugen op 166, dat het geheugen weer 200 Mhz is, de bandbreedte stijgt naar 5901 MB/s.
Is dit gewoon prima normaal en is men vergeten dat de processorsnelheid toch een aandeel heeft of klopt hier iets niet?
In Memtest86 is de geheugenbandbreedte iets van 2200 MB/s :X

*Het kopieren van een single layer DVD op 8x on the fly gaat niet echt goed (tegenwoordig maar niet-on-the fly), de buffer raakt leeg in Nero omdat de brander de DVD speler inhaalt. Ik heb ze allebei op DMA staan en de Riplock van de DVD-speler staat op 14x. Het kopieren van een CD op 48x speed gaat wel goed, al weet ik wel dat die snelheid lager is 7200 kb/sec vs 11080 kb/s

Iemand suggesties of is dit gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik heb een vraagje wat betreft de NB cooler van de K8N Neo 2. Ik heb de 6800GT van Gainward, de Golden Sample wel te verstaan. Nu heeft dat ding een ontzettend grote cooler die nog een 2de PCI slot in beslag neemt. Nu zit de NB cooler van de K8n Neo 2 daar precies onder. Weet iemand of dit wel gaat passen??

Voor alle duidelijkheid ik heb deze VGA.

http://img375.imageshack.us/img375/3194/cardb21fk.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/7546/gpu36qc.png

Ik hoop natuurlijk dat iemand het weet. Of nog beter, iemand die een 6800GT Golden Sample in combinatie met de K8n Neo heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Heaget op 22-08-2005 17:07 . Reden: Plaatjes die niet werken }:O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik denk dat ik eruit ben wat het branden betreft.. Ik heb de Ultrabuffer in Nero groter gemaakt nu :)

Terug naar de NEO2. BIOS 1A is nu officieel en wel... had beter gekund. USB2 ondersteuning zit er net zoals 1A3 en 1A4 niet op!!!! Verder nog steeds dat rare spellingsfoutje: IDE Primary Masteres tijdens de post. Spread Spectrum werkt nu wel.

Verder niet echt iets bijzonders gezien.

Verwijderd

Heyo,

Ik las dat je ook in windows je bios kan updaten? hoe kan ik dat doen want ik heb namenlijk geen floppydrive :)

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Award winflash

Verwijderd

Vraagje:

Hoe heet dat programma (voor windows) ook alweer waarmee je een bios kunt bekijken zonder te flashen (emulator).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 14:07 ]

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:07:
Vraagje:

Hoe heet dat programma (voor windows) ook alweer waarmee je een bios kunt bekijken zonder te flashen (emulator).
Winflash ;)

klik

Bl44t

Verwijderd

Is er geen ander programma voor, dat ik op ieder pc kan gebruiken.

dit programma blijft maar crashen op mijn laptop.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Heaget schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:58:
Ik heb een vraagje wat betreft de NB cooler van de K8N Neo 2. Ik heb de 6800GT van Gainward, de Golden Sample wel te verstaan. Nu heeft dat ding een ontzettend grote cooler die nog een 2de PCI slot in beslag neemt. Nu zit de NB cooler van de K8n Neo 2 daar precies onder. Weet iemand of dit wel gaat passen??
Gaat waarschijnlijk passen omdat, de koeler van die videokaart niet verder uitsteekt dan het AGP slot/de AGP connector, aangezien de nforce3 koeler ook weer niet hoger is dat een PCI/AGP slot zou het moeten passen.

[Updated spec's]

• Heaget
Gaming247 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:40:
[...]

Gaat waarschijnlijk passen omdat, de koeler van die videokaart niet verder uitsteekt dan het AGP slot/de AGP connector, aangezien de nforce3 koeler ook weer niet hoger is dat een PCI/AGP slot zou het moeten passen.
Hmm, dan de volgende. is de K8N Neo2 beter dan de A8V van Asus? Want als hij de VGA toch past maakt het me niet zo veel uit welk mobo ik neem.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Persoonlijk heb ik liever een nForce chipset dan een chipset van VIA, maar de A8V heeft een overvolt protectie bij het geheugen die inspringt bij 3,1 Volt, wat het geen goed moederboord voor Winbond chips maakt. Ze hebben alle bij hun voor en nadelen, maar ik raad je een K8 NEO2 aan. :)

offtopic:
Bovenstaande berichten hoef je niet te quoten, dat zorgt alleen maar voor dubbelle tekst. :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
hey, das vreemd. kijk wat ik hier zie...

MSI K8N Neo2 Platinum-54G ------- 89€
MSI K8N Neo2 Platinum----------------99€

Allebei met een Nforce 3 ultra chipset... Waarom is de 54G dan toch goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik w8 al een maand op mijn ge-rma-de neo2 :(
bordje is end of life,dwz ze worden dus niet meer gemaakt.
daarom is ie terug naar msi gestuurd.
en daar zijn ze dus zo snel als dunne stront :r

als klap op de vuurpijl heeft mijn fx 5900 het ook begeven |:(
gaat erg lekker met mijn hardware :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeprik schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:48:

als klap op de vuurpijl heeft mijn fx 5900 het ook begeven |:(
gaat erg lekker met mijn hardware :|
Hoe zou dat komen? Ben je wel lief voor je hardware? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje, ik werk met een ddr booster maar vroeg me nu af waarop ik het voltage van mijn ram in de bios moet zetten. Is het beter van die zo laag (hoog,auto?) mogelijk te zetten als je een ddr booster gebruikt.Of maakt het helemaal niet uit waarop deze settings staan omdat de ddr booster gewoon meer voltage levert?
Is er anders nog iets speciaals dat ik moet weten over dit moederbord in verband met het gebruiken van een ddr booster. Bijvoorbeeld over instellingen of de voltages die ik gebruik met men booster, of andere dingen die jullie kunnen bedenken?

Ben momenteel nog niet echt content over de prestatie van men ram, het zijn namelijk de twinmos speed premium pc 3500 ram(bh5) met winbond UTT geheugen(daar ben ik pas vandaag echt achtergekomen) en die zouden normaalgezien beenhard moeten gaan, en dat doen ze niet :( . Test 5 in memtest86 doet nogal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik denk dat het geheugenvoltage in je bios niet uitmaakt, omdat de Booster toch een bepaald voltage forceert.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Mensen met een venice e6 en winbond ch5...... hoe draait het bij jullie met bios 1Ax? Ik heb nu wel veel probs. Veel fouten in test5 van memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
erikdeprik schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:48:
Same here, had m terug gestuurd ivm lan en usb problemen, is inmiddels ook 5 weken geleden. Goddank heeft de webshop nu besloten dat t allemaal toch te lang duurt en krijg ik als t goed is vandaag een nieuwe opgestuurd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik MP 9x gebruik heeft men ram aan +-210 mhz al problemen in memtest86 test #5. Ik heb 2 pc3500 twinmos speed premiums bh5 van 512mb.
Als ik MP 8x gebruik krijg ik nu mijn geheugen al tot 230 krijg zonder problemen? Ik moet nog verder proberen.

CPU draait nu 2300 mhz en dat deed ik ook op mp 9x, met het verschil dat hij met MP 9x na 5 sec prime95 al fouten maakte en hij dit nu nog steeds niet heeft gedaan na een uur testen....

Ik heb anders helemaal niks verandert aan men instellingen.

Er zou normaal toch niet veel verschil mogen zijn tussen die multipliers..iemand idee waarom dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Zet in de config van memtest refreshrate op 15.8us. En zie dat je probs weg zijn. Ben ik gisteren achtergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:10:
[...]

Hoe zou dat komen? Ben je wel lief voor je hardware? :+
tuurlijk niet,wat doe ik anders op tweakers :Y)
mobo heeft een defecte ps2 poort,denk niet dat dat iets te maken heeft met overklocken......of zou het de vcore mod zijn geweest :D
r0el schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:03:
[...]

Same here, had m terug gestuurd ivm lan en usb problemen, is inmiddels ook 5 weken geleden. Goddank heeft de webshop nu besloten dat t allemaal toch te lang duurt en krijg ik als t goed is vandaag een nieuwe opgestuurd _/-\o_
maar bij yorcom is het bordje niet meer te koop, :/ krijg ik de dagwaarde 85 euro,waarvoor ik een ander mobo mag uitzoeken,of nog w88 :Z

[ Voor 40% gewijzigd door erikdeperik op 29-08-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb ook een NEO2 Platinum. Welke goedkoop geheugen is goed voor goed te kunnen overklokken. Ik gebruik nou transcend Jetram. Zou het liefst TCCD willen hebben wat ik met dit bord zou kunnen gebruiken. Liefst een zo`n laag mogelijke latencies, maar 2.5-3-3-6 1t op 1:1 zou ook goed zijn.Iemand tips? En ik zoek echt goedkoop geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 29-08-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Twinmos SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Coolmaster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:01:
Ik heb ook een NEO2 Platinum. Welke goedkoop geheugen is goed voor goed te kunnen overklokken. Ik gebruik nou transcend Jetram. Zou het liefst TCCD willen hebben wat ik met dit bord zou kunnen gebruiken. Liefst een zo`n laag mogelijke latencies, maar 2.5-3-3-6 1t op 1:1 zou ook goed zijn.Iemand tips? En ik zoek echt goedkoop geheugen.
Volgens mij is dit al eerder tegen je gezegd, en ik blijf het toch nog maar een keer zeggen :) Probeer zelf eens wat meer research te doen op bijvoorbeeld een Google, er valt hier echt meer dan genoeg over te vinden.
Maar om je toch een beetje op weg te helpen, kijk eens naar RAM met Winbond UTT erop, dat is verkrijgbaar voor redelijk weinig geld, maar je hebt er wel hoge voltages voor nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 29-08-2005 18:39 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Is 3.3volt genoeg of moet je dan nog meer volt door pompen?
Zou namelijk graag 1.5GB willen hebben aangezien spellen steeds meer vragen..
Kan ik eventueel een modded bios pakken die meer vmem aankan of bestaat dat niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Robin4 op 29-08-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Coolmaster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:56:
Kan ik eventueel een modded bios pakken die meer vmem aankan of bestaat dat niet?
1: Google
2: Google

:)

spoiler:
1: Dat is meer dan genoeg
2: Zo goed ik weet niet, alles is tot 2.85V

BTW, ik zal toevallig dat er ook een Beta BIOS van 1.B uit is, die onder andere weer USB 2.0 heeft :)

Link:

http://www.swjka.com/neo2/view_thread.php?fid=39&tid=53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:56:
is genoeg, kan meer.
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik ga even kijken hoe duur dat Twinmos SP geheugen kost. Ik wil het liefst een beetje budget houden. Is een voltmod en de ocz rambooster het enigste om meer als 2.85 volt op het geheugen te krijgen? Of heb je ook nog modded biossen waarmee je hoger kan? Alleen heb ik een probleem als ik 1.5GB ga draaien want dan zitten namelijk de geheugen banken vol. Dús als ik het goed begrijp kan ik met twinmos SP makkelijk het geheugen op 1:1 draaien.
Ik weet dat ik een beetje te veel vraag. Maar ik heb een beetje directe antwoorden nodig. Want als ik zelf zoek dan zoek ik meestal nog een eind weg en vind ik geen antwoorden en heb ik weer een dag verknalt. Ik zoek ook nog een cpu koeler. Ik wil even jullie ervaring weten.
Ik heb nou een boxed maar die word een beetje warm. Nou heb ik dit wel zelf gezocht maar dan kom ik nogal bij dure koelers uit van 50 euro. Heb liever zo goedkoop en goed mogelijk.

Ik zag dat de artic freezer 64 17 euro kost, is bijna geen geld zou je zeggen.
Ik twijfel ook nog tussen de zalman 7000CU of de 7000ALCU die kost 35 euro maar dat is nog geen probleem. De rest is duurder zoals de hyper6, hyper48, thermal right xp90 en xp120
Nou vroeg ik me af of ik verschil merk met de artic freezer 64 en de zalman 7000 serie?
Is dit bijna niet te merken en kan ik dan beter voor een duurder koeler gaan?

EDIT: Heeft twinmos SP geen 256MB bankjes? Ik zie alleen 512MB bankjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 29-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Het is ook niet de bedoeling dat alles je wordt voorgekauwd. Meer dan 2.85 volt met een mod bios kan niet want de voltage regulator geeft gewoon niet meer.

En over de koelers: er zijn zat reviews.
Geheugen iets beter zoeken in de pricewatch........toch maar een antwoord dan.
http://www.hbit.nl/list.php?CategoryID=87#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
@MindedRaptor

Ik zie dat jij ook Twinmos SP hebt, hoe hoog kom jij ermee( + aantal volt) en ben je te vreden ermee?
En betreft die CPU koeler reviews. Ik heb ze gelezen. Bij de ene komt een koeler goed uit de bus, en bij een andere review weer niet.... Dus kom ik daarmee verder? Antw: Nee!
Ik wil het liefst gewoon gebruikers ervaringen weten daar heb ik meer aan dan een review per site weer een verschillend antwoord uitkomt..

[ Voor 58% gewijzigd door Robin4 op 29-08-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb de freezer 64tc prima ding voor nog geen 15 euro. Cpu @2800mz wordt niet warmer dan 52 graden stressed. De twinmos draait bij mij prima ik draai nu constant 260mhz@2-2-2-11 (11 want dit geeft bij mij veel meer performance dan op 5)@3.3v met een booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dus hoger dan 260Mhz bus kom je zeker niet met 1:1 ? Dus dan moet je deviders gebruiken..
Weet iemand misschien of de zalman 7000 CU of ALCU het beter doet dan de ARTIC Freezer64?
Als ik dat weet, weet ik ook welke koeler ik dan ga bestellen. :>

[ Voor 48% gewijzigd door Robin4 op 29-08-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
ik heb ook zon mooi bordje :+ maar de northbridge is nogal luidruchtig... kan ik de fan uitzetten? of is een ribje (net zo hoog als het AGP slot) van een oude 3dfx genoeg?, ik heb een zalman VF700, dus de airflow op mn chipset is niet zo'n probleem....
kan ik ook ergens de NB temp uitlezen?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik heb nog zo'n oude epox 8rda+ northbridge sink liggen... sterker nog ik heb er 2 van... die ga ik er binnenkort opzetten, airflow is in dat gebied ruim voldoende.... dat gejank van die NB fan...

Voor zover ik weet kan je de NB temp niet uitlezen

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

kid1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:17:
ik heb ook zon mooi bordje :+ maar de northbridge is nogal luidruchtig... kan ik de fan uitzetten? of is een ribje (net zo hoog als het AGP slot) van een oude 3dfx genoeg?, ik heb een zalman VF700, dus de airflow op mn chipset is niet zo'n probleem....
kan ik ook ergens de NB temp uitlezen?
De fan kan je natuurlijk wel uitzetten, gewoon steckertje doorknippen of loskoppelen. Of het voldoende koeling heeft, nee, dat denk ik niet. Er zal wel een andere HS op moeten... Jammer dat de NB47J niet icm een Zalman VF700 past :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
okee, heb even mailtjes met MSI gewisselt.
ik zal het hier ff posten

1e mail:
kid1988
ik vind de Chipset FAN nogal luidruchtig, en aangezien ik een stil systeem wil bouwen, en verder heel tevreden ben over het moederbord, wil ik de vraag aan jullie stellen:
is er misschien ook een Pasieve koeling voor de Nforce 3 chipset voor dit moederbord?
of: kunnen jullie mij ook een koeler van een 3rd party aanbevelen (verval van garantie geeft niet)
MSI
Hallo,-

Hallo mischien dat u eens naar dit forum topic kunt kijken,

[rml][ OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 3[/rml]

Best Regards,

Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
dat heb ik dus maar gedaan :-)
dat betekent dus zo ongeveer dat MSI de zalman blokjes wel OK vind...
kid1988
ik lees dat mensen gewoon hun fan van de NB cooler uitzetten. Ik heb
een zalman VGA cooler (VF700-cu) die blaas redelijk veel lucht in het
rond.
zou ik de fan gewoon uit kunnen zetten?
MSI
Dit is geheel op eigen risico, stel dat u de chip overhit dan zit er geen garantie meer op het bord.

Best Regards,
Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
okee dat lijkt me logisch
toen stelde ik maar de vraag die ik hier ook heb gesteld:
kid1988
kan ik de temperatuur van de NB ergens uitlezen?
MSI
Dit kan je meten door je vinger er op te houden lukt dit langer dan 10sec dan is het geen probleem, zo niet dan is ie te warm en moet je voor koeling gaan zorgen.

Best Regards,

Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
okee, je kunt dus de fan uitzetten, en met je tengels voelen of hij te heet word..
ik denk dat ik er dus maar gewoon een heatsinkje van een oude VGA kaart op doe, met een fan erop voor de zekerheid...
en met een beetje geluk kan ik nog ergens een temp-sensor vinden
vraag me alleen af hoe ik die ertussen ga krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
sorry, maar ik kan even de edit knop niet vinden
maarja

zoals in mijn vorige post al stond.
MSI zegt das uiteraard dat het uitzetten van de fan op eigen risico is.
en ik las hier ergens iets over iemand die het wel had gedaan en winig/geen problemen had gehad.
maar als ik zo naar de koeler voor de NB kijk, zit er niet veel oppervlak aan.
dus ik denk dat je met een kleine heatsink wel goed kunt koelen (mits je genoeg airflow hebt natuurlijk)..
ik weet niet precies wat de maximale afmetingen zijn van de NB cooler eigenlijk
kan iemand mij een indicatie geven?

btw, coolermaster heeft een NB cooler die zwart is, past mooier bij de pcb :+

[ Voor 7% gewijzigd door kid1988 op 30-08-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
kid1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:58:
okee, heb even mailtjes met MSI gewisselt.
....verhaal....

okee, je kunt dus de fan uitzetten, en met je tengels voelen of hij te heet word..
ik denk dat ik er dus maar gewoon een heatsinkje van een oude VGA kaart op doe, met een fan erop voor de zekerheid...
en met een beetje geluk kan ik nog ergens een temp-sensor vinden
vraag me alleen af hoe ik die ertussen ga krijgen :+
die nb word niet zo warm hoor,gewoon een pasief blokje (idd vga blokje oid)is meer dan zat.)
als ie erop zit laat hem dan 2 uur stressen en voel of die heet is(niet dus) ;)

[ Voor 18% gewijzigd door erikdeperik op 30-08-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
erikdeprik schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:33:
[...]

die nb word niet zo warm hoor,gewoon een pasief blokje (idd vga blokje oid)is meer dan zat.)
als ie erop zit laat hem dan 2 uur stressen en voel of die heet is(niet dus) ;)
ohh, dan gaan we dat even proberen :P ... nog even een laatste vraag.... hoe groot is jouw vga blokje :Y) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niks uit, dat ding wordt amper warm, elk beetje recent blokje zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:56:
maakt niks uit, dat ding wordt amper warm, elk beetje recent blokje zal voldoen.
dat is nou juist het probleem :+
3dfx voodoo 4? >:)

edit
net een andere heatsink gevonden (leuk, ouders met een PC)
deze lijkt me redelijk groot genoeg.
hij is van een GF4 mx (volgens mij) en dit is een plaatje
het schroefje wat er op ligt is gewoon een schroefje die je ook in je kast schroeft (voor pci kaartje, zijkant van je case) is ter indicatie van de grootte.
ik kijk wel of hij past als ik mn bordje krijg 8)7
denken jullie dat het voldoende zal zijn?

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/clanfromdalen/IMGP0914%20(Small).JPG

[ Voor 56% gewijzigd door kid1988 op 30-08-2005 20:18 . Reden: linkje plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ja is voldoende, zeker als er beetje airflow overgaat.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
El Snorro schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:28:
Ja is voldoende, zeker als er beetje airflow overgaat.
oh das geen probleem, er is een VF700 aan het werk in de nabije omgeving 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
FnF schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:36:

De fan kan je natuurlijk wel uitzetten, gewoon steckertje doorknippen of loskoppelen. Of het voldoende koeling heeft, nee, dat denk ik niet. Er zal wel een andere HS op moeten... Jammer dat de NB47J niet icm een Zalman VF700 past :'(
Past wel, heb het zelf ook gedaan...Er worden alleen een paar finnen van de vf700 omgebogen, maar so be it, Cooling = optimal :D

[edit]
Ja dat klopt nog steeds :)

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 31-08-2005 13:09 . Reden: More info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

aramdin schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

Past wel, heb het zelf ook gedaan...Er worden alleen een paar finnen van de vf700 omgebogen, maar so be it, Cooling = optimal :D
Hm, geen idee eigenlijk, wat voor graka heb je dan?

//EDIT:
Laat maar, 9800Pro@XT dus :) Als dat nog klopt

[ Voor 11% gewijzigd door Phyxion op 31-08-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister de nieuwste bios geflashed met winflash, alles ging zoals het hoort.
het gaat om bios 1.A

maar nu wil ik me pc aan doen, maar er gebeurd helemaal niks, geen piepjes, me beeld gaat niet aan en de hd led blijft constant branden.

ik heb nog niet veel dingen kunnen proberen omdat ik nu weer aan het werk moet, maar zijn er mensen met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:54:
ik heb gister de nieuwste bios geflashed met winflash, alles ging zoals het hoort.
het gaat om bios 1.A

maar nu wil ik me pc aan doen, maar er gebeurd helemaal niks, geen piepjes, me beeld gaat niet aan en de hd led blijft constant branden.

ik heb nog niet veel dingen kunnen proberen omdat ik nu weer aan het werk moet, maar zijn er mensen met het zelfde probleem?
Doe eens een CMOS reset :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Dat zal het idd zijn: CMOS reset, met het jumpertje bij het rode PCI-slot. Daarna in BIOS "Load Optimized Defaults" en dan naar smaak instellen :-)

Bios 1.A heeft wat bugjes. Heb al eerder verteld over een spelfout in de post "IDE Primary Masteres" en USB 2.0 wat niet werkt.
In het nieuwe beta-BIOS 1.B3 is de spelfout eruit gehaald, MSI vroeg of dat er nu uit was en of USB2 nu wel werkte. USB2-foutje zit er echter nog steeds in... dus wordt nog aan gewerkt.

Wat vinden jullie het beste BIOS?

Met BIOS 1.9 zijn de menu's veranderd en er ook wat foutjes ingeslopen: Spread Spectrum werkte niet meer, en in 1.A dus USB2 niet. Vanaf 1.8 is de CPU temp. zo'n 10 graden lager. S.M.A.R.T. was ook nieuw in 1.8. Dat Cool 'n Quiet ook de Fan-snelheid regelt is nieuw sinds 1.9, en dat vind ik wel een mooie, beter dan dat gammele CoreCenter. En sinds 1.9 is er ook geen spanningsdip meer bij het opstarten.

Ik denk als alle foutjes eruit zijn dat 1.B een mooi Biosje wordt en verder is 1.4 en 1.5 bij mij favoriet, maar die missen dus wat nieuwigheidjes.

Het CPU stutterbug is volgens mij een NVIDIA probleem. Bij mijn 6600Gt heb ik er geen last van, bij een leenkaart mx4000 wel. Heb al es meer gelezen dat het een NVIDIA graphics-driver probleem zou zijn.

Het enige wat af en toe nog niet lekker is, is dat na een reboot, de pc niet wil opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Coyote76 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:48:
Dat zal het idd zijn: CMOS reset, met het jumpertje bij het rode PCI-slot. Daarna in BIOS "Load Optimized Defaults" en dan naar smaak instellen :-)

Bios 1.A heeft wat bugjes. Heb al eerder verteld over een spelfout in de post "IDE Primary Masteres" en USB 2.0 wat niet werkt.
In het nieuwe beta-BIOS 1.B3 is de spelfout eruit gehaald, MSI vroeg of dat er nu uit was en of USB2 nu wel werkte. USB2-foutje zit er echter nog steeds in... dus wordt nog aan gewerkt.

Wat vinden jullie het beste BIOS?

Met BIOS 1.9 zijn de menu's veranderd en er ook wat foutjes ingeslopen: Spread Spectrum werkte niet meer, en in 1.A dus USB2 niet. Vanaf 1.8 is de CPU temp. zo'n 10 graden lager. S.M.A.R.T. was ook nieuw in 1.8. Dat Cool 'n Quiet ook de Fan-snelheid regelt is nieuw sinds 1.9, en dat vind ik wel een mooie, beter dan dat gammele CoreCenter. En sinds 1.9 is er ook geen spanningsdip meer bij het opstarten.

Ik denk als alle foutjes eruit zijn dat 1.B een mooi Biosje wordt en verder is 1.4 en 1.5 bij mij favoriet, maar die missen dus wat nieuwigheidjes.

Het CPU stutterbug is volgens mij een NVIDIA probleem. Bij mijn 6600Gt heb ik er geen last van, bij een leenkaart mx4000 wel. Heb al es meer gelezen dat het een NVIDIA graphics-driver probleem zou zijn.

Het enige wat af en toe nog niet lekker is, is dat na een reboot, de pc niet wil opstarten.
Tsja, als ik zie dat dit de nieuwe dingen zijn volgens jou:
CnC die de Fan snelheid regelt (Voor OC vind ik dat CnC uit moet, dus vind ik geen voordeel)
Spanningsdip (Wel een voordeel)
S.M.A.R.T. (Zal dan eerst wel op Disabled hebben gestaan, en dat is dan mooi ook, want het vertraagd alleen het bootproces maar :))

En waarom 1.4 en 1.5 (Modded of niet-modded? (1.4 of 1.41mod)) dan favo? Hogere clocks, betere stabiliteit, ...?

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 31-08-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Het is natuurlijk een persoonlijke ervaring die ik heb, en voor ieder zijn er weer andere eisen en wensen.. :) Wat voor 1 geen voordeel is, is dat voor andere weer wel.. daarom is er ook zoveel instelbaar in een BIOS en natuurlijk vanwege al die hardwaremogelijkheden. Bios 1.4 en 1.5 zijn bij mij favoriet omdat ze geen issues hadden bij mij. Sinds 1.8 (eigenlijk de directe opvolger van 1.5) is de CPU temp. 10 graden lager... een paar graden minder dan mijn systeemtemperatuur.. en ik denk dat dat niet kan... :P
Met de laatste biossen hebben ze wat dingen overhoop gehaald, waarvan ik denk dat ze dat beter ongemoeid hadden kunnen laten, maar misschien was het noodzakelijk om de nieuwere processors te ondersteunen (dual core en E-steppings). Ik ben niet echt een overklokker.. dus bij mij staat CnQ aan. Ik vond het verschil niet zo groot in 3dMark03, de grafische kaart overklokken leverde veel meer op.., dus die heb ik wat hoger gezet nu. Of heb ik t nu fout?

Ik heb eerlijk gezegd de mod-Biossen nog niet gebruikt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Coyote76 op 31-08-2005 19:46 ]

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
aramdin schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

[edit]
Ja dat klopt nog steeds :)
Ik heb nu (nog) een GeForce FX 5600 van XFX erin zitten, met VF700 past dit precies i.c.m. de NB47J op het moederbord, geen omgebogen vinnen en dergelijke. Op m'n Venice 3200+@2.5GHz zit een CNPS7000 AlCu en ik mag wel zeggen: een koel en bijna geruisloos systeem.

Wat ik me echter nog afvraag: op de meuktracker werd ik getipt om mijn proc op 9x300 te laten lopen, nu is het nog 10x250 (zie: meuktracker: MSI K8N Neo2 Platinum 1.A). Echter, als ik mijn bus instel op >250 MHz, dan wil ie niet meer booten en is een jumper-reset nodig. Ik gebruik 512 MB Corsair Value Select PC3200 RAM (2 x type VS256MB400; 2.5-3-3-8), wat nu al boven specificatie draait (208 Mhz/416 DDR).
Om het geheugen binnen de 400 Mhz te houden, wil ik het dus instellen op 133 MHz, waarna de overclock naar 300 MHz het precies op 400 laat uitkomen (300/200*133=200 of 400 DDR). Ik ben er alleen nog geen enkele keer in geslaagd om het bord te booten met de 133 instelling, op standaard 200 of 166 zoals het nu staat gaat het prima.

Kan iemand mij de clou geven van wat er misgaat?

To question is to grow.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

1 Zet je HTT lager
2 Als je een mod bios boven de 1.9 hebt zet bij dram settings je TRC en TRFC hoger
3 Zet je vcore hoger

edit:

typos

[ Voor 12% gewijzigd door Sayko op 01-09-2005 12:22 ]

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
@MindedRaptor: aangezien jouw setup alleen op het geheugen duidelijk afwijkt van de mijne, denk ik dat ik hier de oorzaak moet zoeken. Mijn geheugen laat zich niet echt overklokken, een paar procent is de max.Toch vreemd dat zelfs bij identieke instellingen, behalve dram-clock op 133 ipv 166 (lager!) het systeem niet wil booten.

Iets anders:

Sinds dat ik mijn K8N Neo2 Platinum onder Windows XP Pro x64 draai, komt er regelmatig een popup balloon met een systeemfout; de Event Viewer laat zien "Machine Check Event reported is a corrected error." en de source is steeds WMIxWDM met Event ID 106. Het systeem is overigens gewoon werkbaar en crasht niet.

Hier en daar is in verschillende fora te lezen dat anderen ook deze fout ondervinden, echter nergens weet men wat hiervan de oorzaak - laat staan de oplossing is. De fout treedt bij mij bijna altijd op wanneer ik een film laat spelen (Windows Media Player, Media Player Classic i.c.m. ffdshow) of wanneer ik een programma compileer in Visual Studio .NET.

Wie heeft ook vaker dezelfde foutmelding en hoe is deze te ondervangen? Men heeft het over mogelijke instabiliteit van de NVIDIA x64 drivers, of fouten in de geheugenadressering. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 17% gewijzigd door j0bro op 01-09-2005 14:13 ]

To question is to grow.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

j0bro schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:09:
Toch vreemd dat zelfs bij identieke instellingen, behalve dram-clock op 133 ipv 166 (lager!) het systeem niet wil booten.
Vandaar dat ik ook aangeef dat je trc en trfc omhoog moet gooien. Want bij 133 div zet het bios deze instellingen te laag wat het geheugen niet zo lekker vindt en dus niet wil booten.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste